Nem gondoltam volna 2020 decemberében, hogy öt évvel később is lelkesen fogom időnként frissíteni az akkor induló blogomat. Linkgyűjteménnyel ünnepel a blog. Azaz én. Együtt. Egymás mellett, békében, BÉkésen, Szabolcsban vagy akárhol a világban, leginkább csak itt az Interneten.
Elég sokáig váratott magára, mire tényleg belefogtam az írásába. Már az Internettel való ismerkedésem kezdetén eldöntöttem, hogy szeretnék egyszer egy saját weboldalt, csak arra nem jöttem rá, miről írjak ott. Néhány évvel később technikailag képes voltam megvalósítani, így elkészült az ominózus honlap "Internet és média" órára beadandóként, de soha nem regisztráltam hozzá domaint az információs szupersztrádán. Aztán évtizedeken át beértem a fórumozással majd a közösségi hálózatok virágzása (myspace-iwiw-facebook) szorította háttérbe ilyesfajta önmegvalósítási törekvéseimet.
2020 nagy korszakváltásként marad meg sokakban, a csillagok együttállása kedvezett a blog elindításához. A Gamer 365 megújult designja tálcán kínálta a lehetőséget, a pandémia kényszerintézkedései nyomán életünk nagy részét a négy fal között éltük, miközben kétségbeesetten igyekeztem valamivel lefoglalni a figyelmem a dohányzásról való leszokás elvonási tüneteinek enyhítéséhez. Így jutott eszembe a blogírás. Egészen hihetetetlen számomra, hogy 5 évvel és nulla szál cigarettával később még mindig itt vagyok, jöjjön hát egy kis visszatekintés és összegzés.

Merengő
Az első két év során szabadon írogattam mindenfélét, ami csak eszembe jutott és az oldal tematikájához passzolónak éreztem. Azt hiszem, ezek a bejegyzések tehetőek felelőssé a bloghangulat megteremtéséért. Teljesen szubjektív, közel sem átfogó vélemények, élmények, álláspontok, látásmódok, életem felvillanó emlékképeivel keverve.
Pod előttem, pod utánam - azaz az általam hallgatott magyar gaming podcastek
Drága hobbi a videojáték? - a kérdés adott
Az én Fantasztikus Négyesem - azaz a négy legfontosabb videójáték az életemben
Egy geekember Germániában - azaz Németország kockaszemmel
Volt egyszer egy LAN-parti - azaz ilyenek voltunk a 2000-es évek hálópartijain
Scalper-Boogie - azaz spekulánsok a hardverpiacon
Lemeztelen igazság - azaz miért favorizálom a fizikai kiadásokat
Game Pass - a jó, a rossz és a csúf - azaz miért nem nekem valók az előfizetéses játékszolgáltatások
Magyar Konzolátus - azaz játékhonosítások
25 év Világháló - azaz negyedszázada online
Játék/Idő - azaz mennyi időt töltünk kockulással
10per10 - elmélkedő a játékok pontszámairól
Volt egyszer 1 Kollektorz Edisön - azaz gyűjtői kiadások
Videojátékok: régen minden jobb volt?
Digitális arcoskodás - azaz miért álltam át a digitális vásárlásra
Játék ajánlók
Első bejegyzésem a Cyberpunk 2077 megjelenése körüli gigabalhé ihlette, bízom benne, hogy a lengyelek egyszer a Tetris-hez hasonlóan megfilmesítik az eseményeket. A befoltozott változat engem lenyűgözött, lélegzetelállító mentést hajtott végre a CD Projekt Red, az egyszer biztos. A későbbiekben a Horizon Zero Dawn, a The Last of Us Part I és a Marvel's Spider-Man 2 végigjátszása után írtam még spoilermentes élménybeszámolókat.
Játéktesztek
Klasszikus játéktesztet mindössze kettőt sikerült kiizzadnom, ekkora produktivitással bizony lőttek a cikkírói álmoknak! A darabszámból kifolyólag vicces, hogy az egyik éppen az It Takes Two, ami két héttel később számos "Év Játéka" plecsni begyűjtése mellett megnyerte a The Game Awardsot, míg a Commandos: Origins megjelenése egy fiatalkori álmom bakancslistáról való lehúzásával kecsegtetett: "Tesztet írni egy új Commandos-játékról!"
VR játéktesztek
Meglepően sokat javul a helyzet, ha a VR játékteszteket is lajstromba veszem. A végeredmény persze itt sem egy óriási szám, de ha figyelembe vesszük, hogy a fősodratú média teljesen megfeledkezett a VR-ról, akkor a téma iránt érdeklődők talán örülnek ennek a néhány magyar nyelvű tesztnek is és megtisztelnek figyelmükkel. Akkor lennék a legboldogabb, ha mások is elkezdenének blogot írni a témában, videókat készíteni, vagy legalább beszélgetni egymással és felépülne egy önszerveződő VR közösség.
Hitman - World of Assassination VR
VR
Nem csak játéktesztek, hanem aktuális helyzetképek, mustrák az év legjobban várt címeiről, hardveres kiegészítő tesztek, elmélkedők is erősítették ezt a vonalat.
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz
Toplisták
Természetesen a toplisták sem maradhattak ki időnként. A 20 kedvenc játékzenéjére mindenkinek kíváncsi lennék, illetve ha egyetlen CD-t vihetne magával egy lakatlan szigetre, arra mely megunhatatlan kedvenceit karcolná fel. Az Xbox 360 toplista nem hiszem hogy érdemben változik már, de a PlayStation 4 TOP 10 nevetségesen korai gamömlés volt a mai napig tetemes backlogomra tekintve, még ha a dobogósok helye be is van betonozva, hiszen mind a három szép eséllyel indulhatna MILJ versenyen. A legdögösebb játékos és nem játékos női karakterek megint csak hálás és kimeríthetetlen témák.
Gyűjtemény
Fizikai játékgyűjteményem több állomását megmutattam, míg eljutottunk a jelenlegi lakásunkhoz. Azóta a kollekció és a látvány is gyökeresen átalakult a visszafogottság jegyében, a "Kevesebb, de több" versenynek a Red Dead Redemption gyűjteményem és a Vadnyugat lett a nyertese, dedikált képekkel nyakonöntve.

Bakancslista
A fentebb említett Commandos játékteszten és a LAN korszakról szóló megemlékezésen kívül a bakancslistám több tételét kihúzhattam. Megosztottam veletek életem máig egyetlen filmfordítását, amit a The Last of Us "Grounded" című werkfilmjéhez készítettem. Írtam egy játékelőzetest, ráadásul olyan címet válaszottam, amiről egyetlen képernyőlopat volt fellelhető a világhálón. Eljutottam életem első nagy videójáték-kiállítására, ráadásul a fiammal közösen vetettük bele magunkat a kölni gamescom forgatagába! Hosszú évek után építettem / felújítottam magamnak egy PC-t, valamint teszteltem hardverkiegészítőt is. Ezzel a bejegyzéssel egy újabb kihívás teljesítése tekinthető lezártnak: "Írj egy blogot legalább öt éven át!"
Köszönet mindenkinek, aki olvasott, hozzászólt, kérdezett, egyet értett, nem értett egyet, kijavított, beszólt, nevetett, megosztotta másokkal. Nem tudom mit hoz a jövő, a bejegyzéseket görgetve egyértelműen kirajzolódik egy erős töréspont. Az évtizedeken át foglalkoztató téma fokozatosan és organikusan háttérbe szorul az életemben, miközben a virtuális valóság átveszi az utolsó védelmező szerepét. Ott találtam meg azt a szenvedélyt, azt a tüzet, azt a frissességet, ami elveszett a hosszú úton. Januártól nagy változásokra készülök jóval kevesebb szabadidővel, de azt hiszem amíg örömet okoz néhány sort írni egy-egy VR játékról, addig legalább annyira maradok maximális tisztelettel, a többit meg meglátjuk.
