p34c32021.03.14. 16:20

Az én Fantasztikus Négyesem

A Konnektor podcast istállójából, Warhawk prezentációjában indult el a közelmúltban egy új podcast, amelyet Fantasztikus Négyes címmel érdemes keresnünk és hallgatnunk, ha kíváncsiak vagyunk, hogy beszélgetőpartnerei számára melyek voltak azok a videojátékok melyek utólag visszatekintve formálták az ízlésüket, olyanok, melyek többé tették őket, melyek valamennyire meghatározták, ki is az ember, akit ma ismerünk.

Ennek apropóján én is sokat gondolkodtam, mely játékok voltak a fordulópontok az életemben, a mérföldkövek, amelyek hatására valami megváltozott bennem és utána már semmi sem volt a régi.

Piszok nehéz ám mindössze négy játékot kiválasztani az elmúlt majd három évtized kínálatából, már az is óriási kihívás volt, hogy a listát leszűkítsem mindössze tíz videojátékra, de hosszú gondolatkísérletek, mérlegelések után tovább gyomláltam, ragaszkodva az eredeti koncepcióhoz.

A félreértések elkerülése végett: közel sem minden idők négy legjobb videojátékát szeretném megnevezni, még csak nem is a négy személyes kedvencemet, és érdekes módon még csak nem is feltétlenül jelenlegi zsánereim képviselőit, tehát ilyen szempontból nem állíthatnám biztosan, hogy miattuk lettem az a videojátékos, aki. De mindegyiknek valamiért fontos szerepe van az életemben, még ha ma nem is feltétlenül játszanék már szívesen mindegyikkel, de ezek voltak mai szemmel a legmeghatározóbb élmények.

Mortal Kombat (1992)

Nem tudom pontosan megmondani mikor találkoztam először ezzel a játékkal, de az év minden bizonnyal 1993/1994 volt. Ez az egyetlen játék a négyből, amelyet nem a megjelenés évében, 1992-ben, hanem csak 1-2 évvel később játszottam. A helyszín az általános iskolához közeli Rózsakert Presszó, ahol a változás szelével a félkarú rablók és pókerautomaták mellett megérkezett ez az arcade gép is, hogy felkavarja az életemet. Ma már elképzelhetetlen, hogy általános iskolások egyáltalán belépjenek egy kocsmába, de akkoriban ez még kicsit másként volt, nyilván mi sem vedelni mentünk oda 12-13 évesen, hanem édességet, rágcsálni valót, kólát vásárolni...melyek üzleti sikere után jól ráérzett a tulajdonos az új idők szelére is a Mortal Kombat vagy az Operation Wolf árkád gépek formájában.

Nem feltétlenül ez volt az első találkozásom a videojátékokkal, de akkora ugrás volt az addig látott néhány Commodore Plus 4-es játékhoz képest, hogy a gyönyörű új világ színes felhői azonnal el is takarták a múltat. A grafika csodálatosnak tűnt, a mozgások változatosak voltak, nem is beszélve a rengeteg kombóról, majd a később megismert kivégzésekről. Iskola után órákat bandáztunk a gép előtt, először egymás ellen harcolva, majd a vesztes és a többiek szurkoltak a győztesnek a gép ellen. Így egyfajta közösségi élménnyé is vált a videojátékozás, amely nemsokára otthon is folytatódott, mivel megkaptam a NES klónomhoz a "sárgakazettás" verziót is...azt hiszem akkor alakult ki egyértelműen a rajongás a videojátékok iránt. A kombók, speciális mozdulatok, kivégzések felfedezése, kutatása, gyakorlása, azok papírra vésése, majd a versengés egymással sok-sok örömteli órát szerzett.

Ebben az időben még nem a videojátékok voltak az érdeklődési köröm fókuszában, a szabadidőm nagy részét a klasszikus csavargás/bringázás/focizás/bandázás tette ki, egyéniben meg ott voltak az akkori nagy szerelmek: a képregények, illetve mellette a "Kaland-Játék-Kockázat" szerepjátékos fantasy/sci-fi könyvek, valamint a számomra szintén hatalmas újdonság: a VHS videomagnó is többek között a Csillagok háborúja trilógiával.

De az volt az a pont, amikor kinyílt a szemem, és a sok más vonzó, fényes, csábító hobbi közé bekerültek a videojátékok is.

Mai szemmel:

És hogy ma milyen a kapcsolatom a Mortal Kombattal? Nosztalgiából ránézek néha az új részekre néhány óra erejéig - most is éppen kölcsönbe kaptam a 11-et - de nem igazán tud lekötni, nagyon hamar rájöttem, hogy ez nem az én világom, utoljára a Mortal Kombat Trilogy-val jásztottam jókat a 90-es években.

Commandos: Behind Enemy Lines (1998)

Egy évvel vagyunk az első személyi számítógépünk otthoni beüzemelése után, egy csodálatos új világ köszöntött éppen be a Pentiumnak köszönhetően. Hosszú küzdelem után sikerült a Windows 95-öt is feltelepíteni arra a személyi számítógépre, amelyre amúgy "természetesen" a tanuláshoz volt szükségünk. A kezdeti ezer irányba kapkodás után lassan lecsillapodtak a kedélyek, próbáltam olyan játékot találni, amelynek érdekelt a témája, és akkor a 2. világháború még egy vonzó, népszerű alternatívát jelentett. Az egyik barátom ajánlotta figyelmembe a Commandos című játékot...pontosabban nem is ajánlotta, hetek óra csak arról áradozott!

Később kölcsön adta a lemezt, izgatottan vágtam bele a kalandba, de felkészített rá, hogy egy pokolian nehéz játékmenetre számítsak, milliószor kell majd újra és újra betöltenem a mentett játékállást, ha nem vagyok elég türelmes és kapkodok. Mondanom sem kell, hogy első látásra beleszerettem a hangulatos, autentikus háborús helyszínekbe, a taktikázáshoz tökéletes izometrikus nézetbe, ahonnan jól lehet az ellenfelek látómezejével matekozni. Merthogy a Commandos soha nem volt "stratégiai" játék, sokkal inkább valós idejű taktikai játék. A helyszíneken kívül tetszettek a változatos egyedi képességekkel felruházott karakterek, a többféleképpen megoldható küldetések, de leginkább az addig soha nem látott újszerű játékmenet. Mivel kezdő játékosnak/PC felhasználónak számítottam, ezért alapból nem kezeltem még otthonosan az egeret és a billentyűzetet, ehhez jött hozzá az akkori játékok relatív nehézsége - a mai játékokhoz hasonlítva - amelyek mezőnyéből a Commandos még így is ki tudott emelkedni nehézségével. Türelem, taktikázás, lopakodás, precíz időzítés kellett a küldetések teljesítéséhez, még szerencse, hogy gimisként kellő mennyiségű szabadidővel rendelkeztem mindehhez.

Napok, hetek teltek el észrevétlenül - közben muszáj volt magamnak is kiíratni a lemezt, mivel vissza kellett adnom a kölcsönpéldányt - és élveztem minden percét a bitang nehéz kihívásnak. A még nehezebb kiegészítőt (Beyond the Call of Duty) követően elég nagy szerepe volt a két játéknak abban, hogy kitartó nyári munkával sikerüljön egy normális masinát összeraknom, ami alkalmas az érkező (szavakkal nem kifejezhető, mennyire) várva várt második rész futtatására.

A Commandos 2 - Men of Courage nem okozott csalódást, egy minden várakozást felülmúló, csodálatos játékot készített a spanyol Pyro Studios, sikerült minden téren felülmúlni, továbbfejleszteni, áramvonalasítani a nagy elődöt: a belső terek, az inventory használat, a négy irányban forgatható nézet, az eszközhasználat bővítése új szintre emelte a taktikázást. A Ryan közlegény megmentése vagy a Híd a Kwai folyón című filmek inspirálta pályák fan service volt a javából, de mind a 9 helyszín egy merőben eltérő, hangulatos WWII küldetéssel kényeztetett. Természetesen "Very Hard" nehézségi szinten és ahol lehetséges volt, ott halálos áldozatok nélkül.

A Commandos sorozatnak volt a legnagyobb szerepe abban, hogy a videojátékok váltak a szenvedélyemmé.

Mai szemmel: Hosszú idő után újra "virágkorát" éli a stílus, 2016-ban a német Mimimi Games támasztotta fel sikeresen a feudális Japánba helyezett Shadow Tactics: Blades of the Shogun-al, majd a tavaly megjelent vadnyugati témájú Desperados III-al. Még csak a demóját próbáltam ki mindkettőnek, de a Desperados III kifejezetten tetszett, hamarosan be fogom szerezni.

A kultikussá vált Commandos 2 meglepően szépen öregedett, akár ma is bátran ajánlanám bárkinek, illetve megér egy próbát a tavaly kiadott HD Remaster verziója is. A megjelenés napján vettem meg, gyalázatos alfa állapotban adta ki PC-re tavaly januárban a Commandos jogokat megkaparintó Kalypso Media, de szépen kifoltozgatták azóta.

Counter-Strike Source (2004)

Annak ellenére, hogy az első többjátékos élményem már az előző évezredben megvolt a suliban Quake és Warcraft II meccsek formájában, a következő jelentősebb korszakom zászlójára mégis a Counter-Strike logót tűzném ki, noha választhatnám akár a Medal of Honor Allied Assault-ot, a Return to Castle Wolfenstein-t, vagy az Unreal Tournament 2003/2004-et is.

Az új évezred első éveiben, miután a barátok és én is rendelkeztem végre egy gémer számítógéppel, újra egy hatalmas változás történt: megnőtt bennünk az igény, hogy megosszuk és egyben meg is többszörözzük a videojáték élményét egymással. Szélessávú internet, azaz megfelelő infrastruktúra hiányában ez az első években sötét, dohos pincék mélyén, UTP kábelek rengetegében valósult meg "LAN Party" elnevezéssel. Minden túlzás nélkül állíthatom, hogy ezek voltak a fiatal felnőttkorom legszebb évei, de ezt majd egy másik történetben fogom részletesebben elmesélni.

Elég sok multiplayer játékra ránéztem ezekben az években, voltak hamar lemorzsolódó darabok, voltak több éven át futó sikerszériák...és hát ott volt a "csé". Ugyan a modemes internet játékra még nem volt alkalmas, de a játékvilág híreit már nyomon lehetett követni. 2002 nyarán - az 1.5 idején - már mindenhonnan a Counter-Strike folyt, mint a definitív többjátékos csapatalapú FPS. Ekkortájt szerveztük az első LAN partikat, és számunka is indokoltan ez lett az definitív LAN játékunk, amelyben kb. mindenki örömét lelte, mindenki alig várta a hétvégéket, hogy az Aztec, a Dust, a Dust 2, az Office, az Italy pályákon pazaroljuk el a fiatalságunkat.

Elképesztően tehetséges emberek készítették ezeket a pályákat, fogalmam sincs, hogyan sikerülhetett ilyen sok megunhatatlan és felejthetetlen helyszínt megalkotni. Annak ellenére sem volt soha unalmas, hogy oda-vissza ismertük minden négyzetcentiméterét a pályáknak és az amúgy sem túl széles fegyverkínálat töredékét használtuk csupán. Mindig volt hova fejlődni, volt értelme gyakorolni, taktikázni, csapatban dolgozni.

A Half-Life 2-vel 2004-ben megjelent (bár korábban kiszivárgott :-) ) Counter-Strike Source megosztotta a közösséget. A grafika korszerűsítésén kívül szinte teljesen megújult a fegyverek működése, a fizika, a gunplay...és ezzel sok rajongó nem tudott megbarátkozni. Mi viszont egyöntetűen üdvözöltük a trónörököst, és kezdeti hibái ellenére is pillanatok alatt három harmados többséggel koronáztuk meg az fy_iceworld jegén.

Az 1.6-ból Source lett, a Matávból Magyar Telekom, nem tudom volt e szerepe G-Man-nek a történetben, de végre eljutott az ADSL hozzánk, a külvárosba is. "A kényelem nagy úr", tartja a mondás...és szép lassan felváltották a kényelmes szobák a sötét pincéket, a TeamSpeak a baráti beszélgetéseket, az All Seeing Eye a bekiabálással kiválasztott következő pályákat.

De a Counter-Strike az megmaradt még utána is hosszú évekig.

Azt hiszem ebben az időszakban nem gondoltam, hogy én még valaha egyjátékos móddal fogok játszani, annyira a kooperatív és kompetitív élmény definiálta már számomra magát a videojátékot.

Mai szemmel:

Nem játszom túl sokat multiplayer játékokkal, évente mindössze pár óra erejéig tud lekötni, de ebben mindig jut egy kis idő egy Counter-Strike vagy Unreal Tournament meccsre, az éppen aktuális Worms, Fall Guys vagy hasonló ökörködések mellett.

Red Dead Redemption (2010)

Ismét ugorva néhány évet megérkeztünk a videojátékos pályafutásom következő fontos állomásához. Ott tartunk éppen, hogy szinte egyáltalán nem volt időm/kedvem játszani, a munka és egyéb tevékenységek mellett nehéz volt összeegyeztetni a multiplayer meccsek időpontjait a barátokkal, mindenki egyszerűen el volt foglalva a saját életével. Kezdett tudatosulni bennem, hogy nem is nyújt már szórakozást, igazi kikapcsolódást a játék. Olyan szinten nem, hogy le is cseréltem az asztali számítógépet egy notebookra, és alig játszottam havi néhány órát.

Egy évvel később, mintegy hirtelen elhatározásból beruháztam egy Xbox 360 játékkonzolba, amely képét - ha loot, legyen kövér alapon - nem szégyelltem egy 3 méteres projektorvászonra kivetíteni.

Ilyen összeállítással vágtam bele a nagy visszatéréshez, az első hónapokban elementáris erővel csapott le a split-screen játékok ereje, kicsit visszahozva a hálópartik felejthetetlen hangulatát. Világi cimborámmal minden hétvégén kockultunk, sorba jöttek az olyan fantasztikus címek, mint a Halo 3, a Gears of War 1-2 vagy a Resident Evil 5...

Hosszú idő után újra késztetést éreztem, hogy egyedül is elkezdjek valamivel játszani, hiányzott ez a fajta kikapcsolódás az életemből. Az Assassin's Creed II majd a Fable II után a Grand Theft Auto IV adta meg először a határtalan szabadság és az őrült, de szerethető karakterek és történet tökéletes esszenciáját, ami teljesen rabul ejtett.

Tűkön ülve vártam a 2010-ben érkező "vadnyugati GTA-t", legvadabb álmaim váltak valóra azzal, hogy a Rockstar Games átülteti a méltán sikeres formuláját egy addig fájóan nélkülözött, jobb sorsra érdemes korszakba.

A Red Dead Redemption 2010 májusában jött, látott és mindent elvitt. Voltak már előtte is open world játékok - akár házon belül a GTA sorozat már sok-sok éve - de talán ekkor érte el ezen játékok evolúciója azt a fokozatot, hogy a végtelenszer durrogtatott "élő-lélegző világ" közhelyen már nem csak mosolyogott az ember. Az aktuális konzolgeneráció erejét kihasználó mind technikai, mind művészi értelemben állleejtős grafikai megvalósítás, a valószerűtlenül őrült karakterek, a mozifilmeket szorongató átvezető videók vagy a fantasztikus zene már egyenként is tapsot érdemeltek volna, de ehhez sikerült egy olyan élvezetes, addiktív játékmenetet társítani, hogy amikor először leültem belenézni egy szombat délután, másnap reggel tettem csak le a kontrollert és zuhantam az ágyba.

Nem is feltétlenül csak a történet vitt magával...a vadnyugaton lovagolni céltalanul, és várni, hogy történjen valami, figyelni a világot...kincset keresni, teljesíteni a kihívásokat, minijátékokkal szórakozni...vagy csak rosszalkodni kicsit.

Ezek a tevékenységek mintegy terápiás jelleggel hatottak rám, imádtam elveszni hosszú órákra a vadnyugaton, a külvilágot teljesen kizárva.

John Marston segített újra megtalálni az örömöt, a kikapcsolódást a videojátékokban, amely a mai napig tart.

Mai szemmel:

A Rockstar Games az aktuális konzolgenerációban is letette az asztalra a videojátékkészítés minden területén elérhető maximumot a Red Dead Redemption II képében. A játékosok velem együtt meg ugyanúgy nem tudták letenni heteken át, mint az első részt. Ami nem is öregedett annyira rosszul, még ma is egy élvezetes, határtalan szórakozás, ami sajnos kizárólag Xbox 360 és Playstation 3 konzolokon érhető csak el a mai napig. (Szerencsére Xbox platformon benne van a kompatibilitási listában, tehát az újabb generációs One/Series gépeken is játszható, Playstationön viszont csak a PS Now jöhet számításba, ha nincs a háznál PS3.)

Elég régóta pletykálnak egy Remake érkezéséről is, bár az nem a rocksztárok kenyere, de a remény hal meg utoljára.

Vége?

Semmiképpen. Komoly döntéseket kellett hoznom, mi legyen az a négy cím, amely négy fontos állomást jelképez az eddigi videojátékos életemben.

Olyan címek maradtak ki, mint: Diablo/Diablo II, Age of Empires/Age of Empires II, Duke Nukem 3D, Half-Life 2, Warcraft III, Guitar Hero, Unreal Tournament, Splinter Cell, Mafia, Bioshock, The Last of Us I-II...

Van már egy ötödik állomás is, ez teljesen nyilvánvaló évek óta számomra: a virtuális valóság elemi erővel borította rám az ajtót. Biztosan el kell még egy kis időnek telnie, hogy a helyén tudjam kezelni a dolgokat, de jelenleg úgy érzem, hogy a VR a legjobb, legfantasztikusabb új dimenzió, ami a videojátékokkal történt azok teljes története során.

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
p34c3
p34c32021.03.18 16:24:16#1vrvs

A Mortal 2-vel már mi is játszottunk valamennyit PC-n, de igazából akkor már ott volt a 3 Ultimate meg a Trilogy és azok pörögtek inkább. De úgy látom valamilyen szinten a Mortal Kombat azért elég sokaknak meghatározó élmény volt a 90-es években. Arra nem emlékszem már sajnos, hogy a kivégzések működtek e a SNES klónos MK-ban...vagy csak a későbbi PC-sben. Szerintem is ennek a fő oka a társas élmény volt, csakúgy mint a hálópartiknak, a multiplayernek. Nem jó ezt így leírni, de az én életemből is a "felnőtté válással" koptak ki ezek a játékok, hiába tudnék idegenekkel csézni, vagy mortalozni...az nem olyan. Ma már tisztán látom, hogy ezek a játékok nem a grafika miatt vagy nem a korszak miatt felejthetetlenek, hanem azért mert együtt játszottunk a barátokkal. Biztos benne van az is kicsit, hogy nincs több száz/ezer órám videojátékra, és így akármennyire jó játékos is voltam anno, teljesen lámának hatok azok között, akik naponta többet tolják, mint én havonta.
A Resident Evil egészen sokáig kimaradt az életemből, 2009-ben játszottam először az 5-el, bár azt pont couch-coop-ban, ami a mai napig emlékezetes. Az első három rész idején nem volt 3D kártyám, és gyenge volt hozzá a gépem, amikor meg a 4 jelent meg PC-re, akkor a multin kívül semmi nem érdekelt. A 6 kimaradt, a VII az év játéka volt nekem, de még egyszer VR-ban is végig akarom tolni. Majd egyszer. 🙂 A 4-et megvettem PS4-re, egyszer belekezdtem, de valami elcsábított...de tistában vagyok a jelentőségével, úgyhogy mindenképpen bepótolom.
Az Alien Trilogy!!! Te jó isten! 🙂 Teljesen kiment a fejemből, pedig rengeteget toltuk - felváltva természetesen - amikor megkaptam az első PC-t, a Duke 3D mellett az ment szerintem akkor a legtöbbet, agyamat eldobtam mekkora előrelépés volt a NES klónos 2D scrollozóshoz képest.

Köszönöm, hogy megosztottad a te Fantasztikus Négyesedet, akár saját bejegyzésként is érdemes lenne összeszerkesztened szerintem!

Invisible Invisible2021.03.18 09:07:49
Invisible
Invisible2021.03.18 09:07:49#1vrtj

Az utolsó -és ezzel nem volt könnyű dolgom- a Resident Evil 4:



Ennyi lenne, remélem más is ír majd, nem csak velem lesz tele a bejegyzés!

Invisible
Invisible2021.03.17 08:42:11#1vrn9

Harmadik a négyesből: Mortal Kombat II


axl
axl2021.03.17 08:18:27#1vrn1

Az lehet, de szerintem megvan annak a varázsa, amikor egy légtérben tartózkodsz a többiekkel. Én pl. a mai napig jobban preferálom a couch coop-ot, mint az interneten keresztüli játékot, hiába utóbbit rendszerint könnyebb összehozni és ennélfogva talán kényelmesebb is.

Amiket összeírtam, azokban pedig kivétel nélkül van LAN-támogatás és elfutnak egy nem-gamer laptopon is (az enyémben még dedikált videokártya sincs). Mindkettő fontos szempont volt, mert a társaság, akikre gondoltam, azóta többnyire megszűntek aktív játékosoknak lenni, nem tartanak otthon erőgépet (maximum laptopot böngészésre / FB-ozásra) és kb. ezekkel tolták utoljára. Talán kaphatóak lennének rá, ha sikerülne összetrombitálnom őket (inkább ez utóbbi a problémás, pláne mostanság).

Necroman Mk2 Necroman Mk22021.03.16 21:40:26
Necroman Mk2
Necroman Mk22021.03.16 21:44:11#1vrm6


Nekünk ez a játék a géphez adott cartridge-ként volt meg, és szerintem itt Magyarországon sokan ezt kapták bundle-ben, azaz szerintem elég sokan ismerték idehaza. Mi amúgy mindig co-op módban játszottuk, azaz nem egymást kinyírva, hanem főleg a későbbi pályákon egymásnak háttal állva irtani a szörnyeket. A rekorduk valami huszonsok pálya volt, de lehet harminc is megvolt, már nem emlékszem.

Invisible Invisible2021.03.16 13:34:51
Necroman Mk2
Necroman Mk22021.03.16 21:40:26#1vrm5

Hát nem tudom... A LAN-partykat annak idején főleg a kényszer szülte, mivel sokunknál nem volt még internet vagy volt, de adatforgalomban mérték, ezért a fizikai összebútorozás volt a legcélszerűbb. Ma viszont a mobilnet korában ez fölösleges, pláne, hogy szinte minden játék az interneten keresztül kapcsolódik már egymáshoz, nincs is külön lokális TCP/IP vagy kábeles összeköttetés. Arról nem beszélve, hogy a gamer laptoposok még csak-csak mobilizálhatóak, de az épített asztali gépesek már szerintem nem vágnák be a teljes konfigurációt a csomagtartóba néhány nap kedvéért - nem véletlen, hogy az e-sport versenyeken is max saját billentyűzet és egér használatát engedélyezik, de nem kell a versenyzőnek az egész hóbelebancot cipelni.
De értem a nosztalgiát, mert részt vettem én is ilyenben, illetve a mi városunkban is volt LAN partis kávézó az ezredforduló környékén. Ez a fajta elképzelés szvsz max. a Csokonai Művház féle retro játék bemutató szintjén működhet, sőt, akár még pénzt is termelhet 😉

axl axl2021.03.15 20:51:38
Necroman Mk2
Necroman Mk22021.03.16 21:31:03#1vrm4

A Trilogy minálunk is rengeteget pörgött, de én a 4-t is kedveltem a sutasága és a marionett bábu karakterek ellenére. Talán azért, mert itt volt meg egyedül az a sikerélmény, hogy ki tudtam vinni a játékot Very Easy fokozaton.

Hwopapa Hwopapa2021.03.15 16:14:02
Necroman Mk2
Necroman Mk22021.03.16 21:25:57#1vrm1

Érdekes témafelvetés. Ha nekem kéne 4 játékot kapásból megneveznem, akkor egy biztos befutó lenne csak , a másik három helyre viszont egy kb. tízes listából választanám ki. Bár ha kapok meghívót a podcastbe, lehet dönteni is tudok 😉

A fentiek körül az RDR-en kívül volt mindegyikhez szerencsém. Igaz, a MK csak PC-n és nem árkád verzióban, a Commandosnak csak a két (vagy három?) pályás demóját játszottam ki, illetve a CS esetében is az 1.0 és azelőtti béta verziókkal nyomtuk még, de igen, ismerem őket 🙂

Hwopapa
Hwopapa2021.03.16 21:06:49#1vrm0

Szerintem az akkori vezetés egyszerűen nem volt hajlandó tudomást venni erről - ekkortájt/ezelőtt volt az a hatalmas nagy videójáték-válság a US-ben - és mivel nagyon sokan nem értettek hozzá, ezért egy múló hóbortnak vél(het)ték.

Általánosban csak egy számtech szakkör volt, ami heti 1x másfél óra volt - egy nagyon basic fél órás tanulós session + 1 óra tömény gaming x286 és x386-on - szóval ott se lett túlzásba véve az egész.

Utána BP-re jártam középiskolába, amit azért választottunk ki anyámmal, mert a legerősebb az IT felszereltsége Magyarországon (volt akkoriban) .

Otthon természetesen mindent pótoltam magamtól, de azért egy erős alap jobban jött volna - így maradt a gépírás, mint egyetlen valóban suliban tanult dolog, amit mai napig tudok kamatoztatni.

Nem akarom elvinni a topicot semmilyen irányba, de nagyon sok mindenben hasonlít az akkori "rencerre" a mai és sajnos egyáltalán nem jó dolgok jutnak eszembe róla.

p34c3 p34c32021.03.16 20:27:16
p34c3
p34c32021.03.16 20:27:16#1vrlw

A Wizard of Wor-t én is ismertem, de csak Stöki miatt próbáltam ki az online verziót, többször beszéltek már róla és hivatkoztak rá mint nagy örökös kedvenc. Sajnos ez a korszak nekem még annak idején kimaradt. A 90-es évek első felében kaptunk egy eléggé leharcolt Commodore Plus/4-es gépet, de nem nagyon tudtam vele mit kezdeni, mert semennyire nem értettem hozzá, nem is tanultam számítástechnikát az általános iskolában.

(Amit most felnőttként nem nagyon tudok értelmezni, mivel volt számtek terem már ott is Videoton TV Computerekkel...mi volt abban a reláció, hogy húztak feltételezhetően egy vonalat, és mondjuk aki már 1990-ben kezdte az általános iskolát, és nem 1987-ben, mint én, az már tanult...én meg még nem? A legdurvább az volt, hogy 1995-ben kezdtem a város egyik jónevű gimnáziumában (Nyíregyháza), ahol 5 osztály volt az évfolyamban, abból 4 tanult informatikát, mi meg nem, mert "humán tagozat". 1995-ben még TÉNYLEG úgy gondolták, hogy nem lesz erre szükségünk??? Úgyhogy ma már döbbenetes, de elmúltam 16 éves, amikor megkaptuk az első számítógépünket otthon, és a suliban nekünk kellett külön jelezni, hogy fakultáció keretében mi is szeretnénk megtanulni a számítógép használatát!)

Körülbelül ilyen szintű játékokra emlékszem a Plus 4-esen, mint a River Raid...de nem tudnék egyetlen egy címet sem mondani. A magnója állandóan szarakodott, a szüleim nem értettek hozzá semennyire, valószínűleg ezért ábrándultam ki belőle, és lelkedestem 1-2 évvel később a NES klónért. Amelyen a Mortal Kombat hasonlóan társas élmény volt, mint neked a WoW, csak nyíltan egymás ellen küzdöttünk. 🙂

Invisible Invisible2021.03.16 13:34:51
Hwopapa
Hwopapa2021.03.16 14:26:52#1vrj9

Ez a játék az egyik ok, amiért gondolkodás nélkül beleugrottam a lent említett gépbe - szerintem ez volt az életemben az első "komoly" multiplayer játék, amit a friendly fire-nek hála öcsémmel szájhabzásig játszottunk 🙂

C64-en, két piros quickshot joyyal mikrokapcsoló-törésig lőttük egymást és a szörnyeket felváltva 😃

Invisible Invisible2021.03.16 13:34:51
Invisible
Invisible2021.03.16 13:34:51#1vriv

Második meghatározó élmény a C64 korszakból került ki. Ez pedig nem más, mint a Wizard of Wor:



Invisible
Invisible2021.03.16 08:19:46#1vrgn

Akkor szerintem kisebb etapokban írom le, hogy ne legyen wall of text, meg a mellékes infót mögé rakom és akkor az olvassa el, aki tényleg kíváncsi.
Én is hallgatom egyébként a podcastet ahonnan az ötlet származik és szerintem is annyi enyhítést el lehet(ne) fogadni, hogy ha van egy sorozat, akkor lehessen az egész sorozatra hivatkozni.
Időrendi sorrendben próbálok haladni és mivel a hangsúly a meghatározókon van és NEM a kedvenceken, így az első játék nálam az Atari 2600-ra megjelent River Raid:


p34c3 p34c32021.03.15 18:08:09
axl
axl2021.03.16 07:51:10#1vrgj

Számomra pont ez volt a különleges a Vice City-ben, hogy előtte állandóan ki voltam éhezve az újdonságokra, egyik játékból ugrottam bele a másikba és sokszor félbe is hagytam őket (persze a tengernyi szabadidő + torrent mellett ezt nagyon könnyen megtehettem), de ennél valahogy sikerült hosszú időre megállapodnom és később is újra elő-elővettem. Akkoriban szentül meg voltam győződve róla, hogy ez a világ legjobb játéka és hogy örökre a kedvencem marad. Annyira nagyot nem is tévedtem, hiszen a mai napig (amikor a jócskán megcsappant szabadidőm miatt már inkább az újdonságokkal kéne foglalkoznom az állandó nosztalgiázás helyett) örömmel előveszem és még mindig képes ugyanúgy megdobogtatni a szívem.

A Mafia annak idején SZÖRNYEN futott a gépemen (értsd: csak a telepítés egy örökkévalóságig tartott, utána pedig mindent minimumra véve is úgy szaggatott, mint a disznó és közben olyan volt benne a látótávolság, mintha Silent Hill-ben játszódna) és részben emiatt, na meg a GTA-khoz képest jóval szigorúbb, valóságosabb megközelítése miatt annyira nem is tetszett. Se a korszak nem érdekelt különösebben, se az nem jött be, hogy az amúgy is lassú autókkal még a sebességkorlátozást is be kellett tartani, a rendőrökkel szemben pedig szinte semmi esélyünk nem volt. Úgy éreztem, azért büntet, mert játszani próbálok vele. Viszont az egyik osztálytársam annyira odáig volt érte és egyfolytában áradozott róla (pedig ő sem értett belőle egy kukkot se), hogy a Fair Play küldetésig (erre még hosszú idő után is tisztán emlékszem) azért így is eljutottam, de ott aztán félreraktam egészen pár évvel ezelőttig. (Utólag már hatalmas élmény volt az egész utazás, elejétől a végéig.) A kaszinó nem rémlik, csak az autókereskedésről szóló pletykák. Valószínűleg a főmenüből elérhető Showroom miatt egyesek úgy gondolták, hogy a városon belül is fellelhető ez a hely és próbálták megtalálni. A GTA III-ból pedig állítólag (persze kamu volt az egész) valahogy át lehetett jutni Ghost City-be, amire a pálya alatt "felejtett" asset-ek és a játék nem használt fájljai miatt indult meg a hajtóvadászat. Akkoriban nagyon szórakoztatóak voltak az ilyen mende-mondák, mert a szórványos internet-elérhetőség miatt nem lepleződtek le egyhamar, így hónapokra szóló elfoglaltságot biztosítottak az arra fogékonyak számára (és közben lehetett találni más egyéb jópofa dolgokat). Hogy a Mortal Kombat titkos karaktereiről ne is szóljak (Blaze, Hornbuckle, Ermac, Rain, Skarlet stb.), aminek egy része végül - akár egy teljes évtizeddel később, de - bekerült a játékba. 🙂

p34c3 p34c32021.03.15 21:28:35
axl
axl2021.03.16 07:26:28#1vrgf

Ezekkel néhanapján még mindig órákat töltök el, azért írtam pont őket. 🙂

Egyébként akik annak idején játszottak velük, azokban akkora nosztalgia-bombát robbantanak (és nem mellesleg érzésre is még mindig jó játékok), hogy minden mást képesek elnézni nekik. Az UT szerintem pl. tök szépen-, vagy mondjuk inkább úgy, "méltósággal" öregedett és nem hinném, hogy van nála 10x jobb. Maximum 100x szebb, de az kit érdekel, ha egyszer TÉRDRE CSIRKÉK, ITT AZ ISTEN! 😎

Hwopapa Hwopapa2021.03.15 21:02:58
p34c3
p34c32021.03.15 21:28:35#1vrfi

A "kritérium" egy nagyon szubjektív paraméter, mindenkinek magának kell mérlegelni, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe a négy játék megnevezésekor. Én próbáltam "lemenni" a legmélyebb szintre, a rám mért hatásaikat vizsgáltam mai szemmel. Mondhattam volna simán négy címet a 90es évekből, de akkor azt jelentené, hogy azóta sem változott semmi? Vagy a legelső videojátékos élményeimet, Commodore Plus 4 játékokat, amelyeknek a nevét sem tudtam már/még akkor sem?
Próbáltam inkább mérfölköveket keresni, amelyek megváltoztattak mindent, ami addig-előtte volt. De még így is pokolian nehéz volt választani mondjuk a Diablo/Age of Empires/Duke Nukem 3D/Commandos kvartettből egyet, mert ugyanaz volt a hatásuk, közel azonos időszakban.

A Vice City-vel játszottam szerintem én is időben mérve a legtöbbet, de a 100%-al megelégedtem, modolásba már nem vágtam bele, annyi sok jó cím jelent meg akkoriban. A Mafia-ban próbáltam inkább Easter Eggeket keresni, nem tudom emlékszel e a kaszinó legendára, hosszasan próbáltam én is megtalálni...nem is tudom mi lett annak a történetnek a vége. Talán csak a demo verzióban volt, vagy csak mítosz volt?
A IV elég megosztó volt, sokaknak nem tetszett a nagyon lassan beinduló történet, nem volt elég mozgalmas az elején. Nekem biztos sokat dobott rá, hogy kimaradt a SA, így a 2002-2003-as Vice City-ből egyből az egy teljes generációval elhúzó Liberty City-be kerültem, illetve a 17"-os CRT helyett egy 120"-os projektoron vesztem el benne.
Nem tartom magam GTA őrültnek, de hát el kell fogadni, hogy a Rockstar Games minden egyes új GTA-val (Red Dead-el) újradefiniálja az open world játékokat. Amikor a Sony PS5 Press konf elindul és a Rockstar logo mejelent, majdnem megállt a szívem. 😃 Kár hogy csak a 8 éves V-t (leginkább az Online-t) hypeolták a harmadik generációjára.

axl axl2021.03.15 20:39:04
Hwopapa
Hwopapa2021.03.15 21:02:58#1vrf7

Nekem az a meglátásom, hogy aki még játszik, az nem marad meg ezeken a régi cuccokon több órán át, mert már nem adja ugyanazt az élményt.

Egy CS:GO után egyrészt a Source-ra visszatérés is elég nagy visszalépés (mondjuk a CS:GO sem egy atomvillanás grafikailag), de egy 1.5?! 😃 Unreal Tournament-nek is baltával vágták a karaktereit 🙂

Egyetlen kivétel számomra a lenti listából a StarCraft, de ott is inkább a 2-t játszanám, mert az balanceolt, az 1-ben ha Protoss-al vagy és van 10 kezed, simán átveszed az egyik másik enemy faj drone-ját és onnantól 2x200 egységed van 😃

Egyébként szerintem már lehet te is megunnád, ha le kéne ülni azok elé a játékok elé, annak tudtában, hogy egy 10x jobb van karnyújtásnyira, ami ugyanolyan jól fut, csak kb. rajtad kívül senki se ismeri. Bár a fene se tudja. Egyszer, egy másik életben én biztos jelentkeznék egy jó kis délutáni lanra 🙂

Aztán lehet hogy 3 óra után simán megunnám, ahogy a mostani játékokat is megunom.

axl axl2021.03.15 20:51:38
axl
axl2021.03.15 20:51:38#1vrf4

Nekem a LAN-partik sajnos kimaradtak anno (csak az informatika-termes marhulások a CS-vel és a BNet-es WarCraft III volt meg), de mostanában egyre többet fantáziálok arról, hogy tető alá kéne hozni egyet a helyi közösségi házban (majd egyszer, ha ennek a hülye időszaknak a végére érünk... valamikor). Teljes mértékben a retró jegyében képzeltem el (még jó, az újabb játékokba rendszerint már bele sem építik a lehetőségét): Re-Volt, Unreal Tournament (a '99-es klasszikus, magyar szinkronnal), StarCraft, Diablo II, Star Wars Racer stb. Ezek mindenki laptopján vígan elfutnának, nem kéne a fél világot magunkkal cipelni. Aztán rádöbbenek, hogy nincs kivel. A régi osztálytársak, baráti körök szétszéledtek és / vagy egyre nehezebb összeegyeztetni egy ilyen tevékenységet a felnőttes kötelezettségekkel... de az álmot akkor sem adom fel! 🙂

p34c3 p34c32021.03.15 20:09:51
axl
axl2021.03.15 20:39:04#1vrez

Nekem kapásból ez a két cím ugrott be, úgyhogy eléggé biztos vagyok bennük, de ki tudja. Attól is függ, hogy milyen kritériumok alapján írnám össze a listát. Ha a játszott idő vagy egy adott stílussal való első találkozás lenne a mérce, akkor nem (bár a Vice City volt talán az első igazi sandbox-élményem, úgyhogy az még így is sanszos), de ha a szívemre hallgatok (bármennyire nyálasan hangzik), akkor igen.

Mondjuk a Vice City-be anno nagyon belefeledkeztem. Talán az első olyan játékom volt, amibe biztosan 100 óránál többet raktam. Szinte jobban ismertem az utcáit, mint a saját lakóhelyemet és 100%-os teljesítettségnél sem állt meg a buli, épp ellenkezőleg: igazán akkor kezdődött el. Megszállottan vadásztam különböző titkokra és Easter Egg-ekre, saját zenéket pakoltam bele, skin-eket készítettem a megadott sablonok alapján (egyszerű Paint-es mókolás, egyik sem volt különösebben minőségi munka), menekülő útvonalakat terveztem olyan fiktív rendőrségi üldözésekhez, amik a játék mesterséges intelligenciája által soha nem is valósulhattak volna meg, arról fantáziáltam, hogy milyen lenne csapatosan zúzni a városban, feszegettem a játék korlátait (pl. hurkot csinálni a Dodo-val vagy megfelelő sebességgel és szögből ráhajtani egy bukkanóra motorral úgy, hogy átpattanjak az akadályt képező fal felett, új rövidítéseket találva ezáltal) és legfőképpen sz@rrá moddoltam: repülő autók, kultikus járgányok más filmekből / sorozatokból, fénykardok, hiteles és abszolút nem korhű verdák / hirdetések, amit csak el tudsz képzelni. Határozottan az első olyan játék volt, amiben tényleg minden fantáziámat ki tudtam élni (és itt most nem a prostik baseball-ütővel történő agyonverésére célzok 😛 ), amiben hónapokra el tudtam veszni, mert jókor volt(am) jó helyen: a gyermeki képzelőerő és a felnőtt(ebb) céltudatosság határán. Ezt később egyik rész sem tudta megismételni, pedig a San Andreas-ért is nagyon odavoltam már a puszta méretei miatt. (A miliő ne tartson vissza, előzetesen engem sem vonzott, de a R* zseniálisan megoldotta az egészet.) Tény, hogy a GTA III-at csak később ismertem meg, különben jó esélye lett volna számomra 'A' játékká avanzsálnia a szérián belül. Ahogy az is tény, hogy sajnos a GTA IV-et (és amúgy az RDR-t) elég hamar meguntam és sosem fejeztem be. Pedig objektíven nézve biztosan többet nyújt (bár a SA-hoz képest egyúttal jelentős visszalépés is), de addigra valahogy kiveszett a varázs.

p34c3 p34c32021.03.15 19:15:41
p34c3
p34c32021.03.15 20:09:51#1vres

Nekem sem kell általában a szomszédba menni, ha találni kell valami különlegesebb gémer hardvert/perifériát, de azért ez már sok lenne. Nem is a cuccok árával van a gond... ha az ilyenek miatt egy szobával nagyobb lakást kellene bérelnem, az lenne az igazán húzós...meg hát ugyanúgy semmi időm nem lenne rá.
Gondolkodtam régebben valamilyen Arcade Stick beszerzésében, de minek? Mint írtam, nem vagyok egy nagy verekedős játékos, azért meg nem veszek meg egy (pontosabban 2) n+1-edik újabb kütyüt, hogy pár órát használjam. Lehet, hogy a fiamnak is bejönne, de neki ugyanakkor öröm, ha lenyom engem Super Smash Bros-ban a Wii U-n. Ehh...most néztem, hogy Switch-hez is van Arcade Stick! 😃
Tavaly a Star Wars Squadronshoz is majdnem vettem egy Hotast, úgy lett volna az igazi VR-ban, de mire megrendeltem volna, meg is untam a játékot...

A LAN partis korszak nekem is hiányzik, kíváncsi lennék, ma tolja e így egyáltalán valaki? Egyhetes mókák nekem nem voltak, de több naposak azért be-becsúsztak. Az általános inkább a szombat délutántól vasárnap estig volt, közben pár óra alvás esetleg vasárnap hajnalban, délelőtt.
Már régen be van tervezve erről is egy bejegyzés, szerintem hamarosan megéneklem azokat a gondtalan időket.

Hwopapa Hwopapa2021.03.15 19:26:34
Hwopapa
Hwopapa2021.03.15 19:35:19#1vrel

Ja és ott voltak különböző LAN klubbok, mint a Déli Pályaudvarnál lévő PC-X (Gamestar előtti) LAN klub, ahol jópárszor megfordultunk Q2/UT/HL1 DM-ezni.

Egyszer kivágtak osztálytársaimmal együtt az akkor még csak Mammut-nak hívott Mammut1-ben lévő Libri-ből, mert ott is voltak gépek hálóra kötve és lehetett játszani multiban - aztán egy bombariadó keretein belül átmentünk 6-an és nemkicsit túltoltuk az ordibálást 🙂 🙂 🙂

Hwopapa Hwopapa2021.03.15 19:26:34
Hwopapa
Hwopapa2021.03.15 19:26:34#1vrei

Őrület amúgy, hogy ezek a retro cuccok mekkorákat mennek idekint. Tavaly csak az MK1-2-UMK3-at tudta szinte koppra ugyanez a gép, riser nélkül(!!!) és úgy kértek el $299-et érte.

Vártam pár hetet, hogy essen az ára, mert én bizony nem perkálok ki érte ennyit és úgy elkapkodták, hogy azóta eBay-en meg $6-700-as árcédulákkal röpködnek a bontatlan példányok.

Én imádnám, ha lehetne egy normális játéktermem itthonra, de a realitás talaján mozogva tudom, hogy soha az életbe nem lenne annyi időm, mint amennyi ezekhez kéne (munka mellett - ha ez lenne a melóm, vagy valaki megszánna pár milkával, örömmel :D).

Most éppen egy 2000 darabos kirakót rakok ki már lassan 1 hete, imádom 🙂 A fennmaradó idő meg eloszlik a singleplayer Dirt 5, Forza 4, néha egy kis Mario és asszonnyal multiban a Diablo3 és Division 2 között 🙂

Imádok nosztalgiázni és visszaemlékezni milyen volt anno, amikor gondtalanül püföltük a klaviatúrát és éjszakákat ordítoztunk át CS-ben warozva. A LAN partyk is mindig különlegesek voltak, hiszen ha már összejött 4 ember, akkor kellett 4 asztal, egy valamirevaló router, több km hálókábel, hogy az emeletről a pincébe leérjen (hogy ne zargassuk a szülőket), illetve a kaka/pisi/kaja triót is be kellett szabályozni, hiszen nem volt idő ilyen úri mókákra.

Nyáron volt, hogy egy hétig is ment a móka, hiszen mire átcuccoltál a másikhoz, bekábeleztél, setupoltál, nagyjából 2-3 óra is elment. Ma már minden egyszerűbb, a monitor se 15kg 😃

Nem bánnám, ha vissza tudnánk magunkat fiatalítani. Mai tech-kel kéne megint gyereknek lenni, a korai 2000-es évek játékfelhozatalával 🙂

p34c3 p34c32021.03.15 19:07:35
p34c3
p34c32021.03.15 19:15:41#1vreg

Ismét köszönöm! 🙂 Várom a tiédet is! 😉
Mind a HL2, mind a Vice City benne volt nekem is kb. a top 20-ban, de elestek.
A GTA 1-2-be éppen csak belenéztem a 90-es évek végén, a III nagy forradalom volt sok szempontból, de a Vice City volt nekem is inkább a nagy kedvenc, csak a IV tudta a trónról letaszítani. Bár bevallom férfiasan, hogy a San Andreas nekem kimaradt, mert kb. pont a PC megjelenésekor érkezett meg otthonra az ADSL, így akkor évekre elvesztem az online csatatereken Illetve ez a feka/gettó téma sem adta túlságosan...de tisztában vagyok a jelentőségével, legkésőbb 25 év múlva pótolom. 🙂

axl axl2021.03.15 07:21:34
p34c3
p34c32021.03.15 19:07:35#1vree

Köszönöm, örülök, ha tetszett! A Quake 2 nekem is megvolt, de sajnos nem ment a Pentium I-en 3D kártya nélkül, szaggatott, mint nagymama a nokedlit. Ráadásul pont Karácsonyra kértem azt hiszem, és elég szomorú is voltam, amikor ez kiderült.
Ahogy írtam, nekem is az MK Trilogy volt a nagy kedvenc, bár a 4-et is toltuk még, valamennyire elfutott a gépen. Nekem a Mortal az mindig is egy társas esemény volt, egyedül nem olyan...
Ez a Midway Arcade nagyon b@szó, de attól tartok, az asszony kitépné a gerincemet, ha beállítnék egy ilyennel. 😃

Hwopapa Hwopapa2021.03.15 13:53:13
p34c3
p34c32021.03.15 18:08:09#1vrea

Nekem is volt ezen a négy címen kívül még vagy 50 amin elgondolkodtam, nem egyszerű a feladat! Nem kell elsietni, ez nem egy pár órás program, az biztos. Amit ajánlok, hogy semmiképpen ne kezdj el keresgélni, mert ami magától nem jut eszedbe, az tuti nem lehet annyira fontos.
Várom a te Fantasztikus Négyesedet is, de bárkiét nagyon kíváncsian és szívesen elolvasnám! 😉

Invisible Invisible2021.03.14 20:26:09
p34c3
p34c32021.03.15 18:00:07#1vre8

ThX! Zseniális a koncepció, elsőre teljesen lehetetlennek tűnt mindössze négy címet megnevezni, de pár hónapig elvoltam legalább vele! 🙂 Annyiban talán lehetne enyhíteni a szabályokon, hogy sorozatok is választhatóak, nálam is tulajdonképpen mind a négy esetben - a Commandosnál és a Counter-Strikenál főleg - nem feltétlenül csak arra az egy részre gondoltam, hanem az összesre. Egyes esetekben mondjuk ez nehezen lenne értelmezhető, mert ha valaki azt mondja, hogy Assassin's Creed vagy Call of Duty, ott azért jelentős a szórás...Áhh nem is tudom, mennyire lenne ez jó! 🙂

Láttam, hogy Stöki lesz a következő páciens, szerintem nála tuti lesz egy C64 klasszikus meg egy RTS. Esetleg a Witcher 3, mert évek óta áradozik róla, bár nem hiszem, hogy annyi évvel a háta mögött egy ennyire új cím beleférne a kalapba.
Viszont nálad nem tudnám megmondani, olyan megszámlálhatatlanul sok játékkal játszol. Soulslike tuti nem, brutálisan véres akció sem...valami Nintendo alapműnek bele kell férnie, illetve egy hatalmas open-worldnek is millió kis ikonnal a térképen. Esetleg valami CRPG, vagy alig ismert indie...Forza? 😉

Warhawk Warhawk2021.03.14 19:11:39
Hwopapa
Hwopapa2021.03.15 16:41:34#1vrdz

Nem tudom mi van, de a 2-nek valahogy van egy varázsa amit a mai napig nem lehetett überelni.

Talán a "még reálisabb" prezentáció, vagy az, hogy nem volt túltolva a csiricsàré effekt parádé, vagy a karakterek voltak nagyobbak és részletesebbek, de az maradt meg nálam is leginkább.

Alig várom a pénteket 😃

axl axl2021.03.15 16:29:54
axl
axl2021.03.15 16:29:54#1vrdv

Bocsi, akkor félreértettelek. 🙂

Nekem a 2. rész volt a kedvencem Mega Drive-on. Kölcsön járt nálunk az 1 és a 3, de azokat sosem kedveltem annyira. (Igazából a 2-t is permanensen kölcsönöztük, mert valójában unokatesómék játéka volt - használt piacról, viharvert matricával, tok és könyv nélkül.) A 4 nekem sem tetszett, a többi pedig teljesen kimaradt egészen a MK9-ig, mivel azok nem jöttek PC-re, aktuális konzolom pedig addigra már nem volt. (De az legalább fasza lett!) Viszont az Arcade Kollection-t behúztam X360-ra, aztán PC-re is (majd a hülye GFW miatt inkább megvettem GOG-on a sima 1+2+3-mat), sőt, néha PSP-n tolom őket a Midway Arcade Treasures jóvoltából.

Hwopapa Hwopapa2021.03.15 16:14:02
Hwopapa
Hwopapa2021.03.15 16:14:02#1vrdq

Tudom, ezt is írtam.

Bazisok órát öltem bele a Megadrive verzióba anno, majd később jött a PC-s változat, ahol órákon át képesek voltunk püfölni egymást öcsémmel billentyűzetről 🙂

Az MK4 soha nem tetszett annyira és megjelenése után is a Trilogy lett elővéve sokszor.

Titkon reménykedem egy Xbox Classics újrakiadásban, ronggyá játszanám 😃

axl axl2021.03.15 16:08:30
axl
axl2021.03.15 16:08:30#1vrdm

A Trilogy csak az első 3 rész "összegyurmázása" volt, a MK4-gyel váltott dimenziót a sorozat.

Hwopapa Hwopapa2021.03.15 13:53:13
Hwopapa
Hwopapa2021.03.15 13:53:13#1vrcz

Nagyon szuper összefoglaló, jó volt olvasni 🙂

Az MK és a CS nálam is meghatározó élmény volt, talán még a Quake2-t és mission packjait venném mellé, ha játékidőről van szó, de annyi játékon vagyok túl, hogy nem lennék képes dönteni.

Úgyhogy ahogy a videós fórumban írtam, jön majd a mortál gép (teljes nevén Midway Legacy Arcade) és akkor lehet megint őrültködni, hátha asszonyt is ráveszem pár menetre 🙂

Vicces, hogy nekem is a Trilogy a kedvencem - a harmadik dimenzióba lépő első, de utána következő mortáloknak teljesen más a hangulata, a Trilogy-nak valahogy megvan a maga varázsa 🙂

axl
axl2021.03.15 07:21:34#1vrbx

Ismét egy remek írás egy remek témáról, gratula!

Hát én is bajban lennék, ha 4 játékra kéne leszűkítenem a listát, de a GTA Vice City és a Half-Life 2 szinte biztosan rajta lennének.

Invisible
Invisible2021.03.14 20:26:09#1vrbc

Nagyon nehezen hoznám én is össze a saját 4es listámat. Egyszerűen volt sok meghatározó élmény és ebből nehéz összerakni egy ennyire leszűkítettett. Egy dolog viszont biztos, az MK rajta lenne nekem is! Minden esetre eléggé inspiráló az írás, hogy megpróbáljam és összeszedjem ezt a 4-est.

Warhawk
Warhawk2021.03.14 19:11:39#1vrb2

Nájsz!
Fun fact: nekem kettő fix játék van, egy billegős és a negyedik még nincs meg. Úgyhogy magammal még nem fogok erről beszélni. 😃

mcmacko
Csupasz Pisztoly (2025) - letolt gatyával előre!

2025.08.08.
4

Necroman Mk2
Crime Patrol 1-2

2025.07.31.
2

Necroman Mk2
Serious Sam 1st-2nd

2025.07.21.
4

mcmacko
Crashlander: Hunger - hallgasd meg, hátha megtapad

2025.07.11.
12

p34c3
Maestro | PSVR2

2025.07.05.
9

Comedian
Superman halála

2025.06.28.
5

Necroman Mk2
The Swapper

2025.06.25.

Fabri
Japán gamer szemmel

2025.06.21.
12

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.