Robogunk tovább év végi olvasói szavazásunk eredményhirdetésével, melyből kiderül, mik voltak szerintetek az év legjobb játékai. Következzenek a 20-11. helyezettek!
#20 | THE PLUCKY SQUIRE

All Possible Futures | PC, PS5, Xbox Series, Switch | Teszt
unknown soldier írta | Nagyon jópofa az alapkoncepció, nulla elvárásom volt felé, de nagyon pozitív érzésekkel játszottam végig.
#19 | DESTINY 2: THE FINAL SHAPE

Bungie | PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One
Tom írta | Nekem még mindig a Destiny az egyik meghatározó multiplayer játékom minden hibája ellenére. Idén végre szavazni is lehet rá. :) A raidek még mindig felejthetetlen élményt tudnak nyújtani. Új belépőknek nehézkes játék lehet, de régi motorosoknak remek lezárása lett a 10 éves kalandnak ez a kiegészítő. Kíváncsian várom az új DLC-t, amiben a szokásosnál eltérő metroidvaniás történetvezetés lesz a sztori küldetések helyett. Remélem, jól sikerül majd.
Kuresz írta | D1 launch óta toltam én is (kisebb-nagyobb kihagyásokkal). A lezárást úgy éltem meg, mint még talán játékot soha. 10 év azért 10 év. Ez volt az eddigi leghosszabb ideig pörgő játékom, és azt kell mondjam, hogy jó lett a lezárás. Lance Reddicket sajnálom nagyon, nélküle nem volt ugyanaz Zavala. Nagyon elérzékenyültem a lezáráson.
#18 | DRAGON AGE: THE VEILGUARD

BioWare | PC, PS5, Xbox Series | Teszt
Ákos23 írta | Először is sose voltam az a nagy DA fan, eleve egyedül az utolsó résszel játszottam, szóval én nem is mint Dragon Age értékelem. Ami miatt már az elején nagyon bejött, hogy nem orbitális méretekkel rendelkezik, szeretem a nagyobb RPG-ket is, de most ez pont jó volt így. A harcrendszer fluid, könnyed, jó volt játszani vele. A karakterek és a sztori néhol felemás volt, pl. Taash-nál szerintem is túlvitték ezt az elfogadást már, sokkal ízlésesebben is lehetett volna találni.
#17 | RISE OF THE RONIN

Team Ninja | PS5 | Teszt
unknown soldier írta | A Ghost of Yōtei érkezéséig valamelyest enyhítette a feudális Japán világ iránti sóvárgást, kellemes kis játék, de lehetett volna sokkal-sokkal jobb is, főleg technikailag. Volt benne potenciál.
#16 | S.T.A.L.K.E.R. 2: HEART OF CHORNOBYL

GSC Game World | PC, Xbox Series
laja x írta | Engem már 100 órája bent tart, felfedezek, lootolgatok, upgrade-elek... Ezt más játék nem tudta elérni nálam. Szóval igen, van benne bug, meg fagyás. De a hangulat... Csak a mentésről soha ne felejtsek el biztonsági másolatot csinálni.
#15 | METAPHOR: REFANTAZIO

Atlus | PC, PS5, PS4, Xbox Series | Teszt
GsGabe írta | A harcok alatti zene lényegében abból áll, hogy egy buddhista csávó eszperantó nyelven hihetetlenül gyorsan kántál. Kérdés nélkül az év játéka.
Fieldtom írta | A Persona-csapat nevéhez méltón ismét elképesztő játékot kaptunk, melyben minden a helyén van és a fantasy körítés is nagyon ül. A zenék mennyeiek!!!
#14 | HELLDIVERS 2

Arrowhead Game Studios | PC, PS5 | Teszt
Palmer07 írta | Hogy is van a klasszikus dal - szeretlek is, meg nem is? A játék része a csapatalapú lövöldével hatalmas! Az intró, az immár három ellenséges frakció, a hangulat mind zseniális. De hozzátartozik, hogy a fejlesztők eddigi update-jei röviden összefoglalva: két lépés hátra, majd három előre. Ennek ellenére beránt, és csak - még - egy dive!
csekefool írta | Az első résszel még PS Vitán játszottam, jól elvoltam vele. Nem vártam remegve a második részt, de érdekelt, hogy ebben a TPS szemszögből hogy fog elsülni a demokrácia hirdetése, és a maga módján egy teljesen addiktív rovarirtó cucc lett. Nem vagyok a csapatalapú multis játékok híve, de itt még ismeretlen, random játékosokkal is jó volt összedolgozni, ehhez sokat segített a Csillagközi invázió hangulat, ami soha nincs ellenemre.
#13 | BALATRO

LocalThunk | PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One, Switch, iOS, Android
ps2true írta | Amikor felpörgött a 2000-es években a Texas Hold'em póker őrület, én is játszottam haverokkal. Több-kevesebb sikerrel. Inkább kevesebbel. Aztán áttért az ember az offline-ból online játékra. De elmúlt ez is. Aztán megvoltam digitális póker nélkül. Nem is hiányzott. Viszont mikor a haverok szóltak, és olvastam is róla, hogy van itt egy cím, ami valami teljesen más, de mégis póker, és hogy nem tudnak lejönni róla. Kíváncsivá tettek. Mindenhol csak szuperlatívuszokban beszéltek róla. Beszereztem. Nem kellett volna... Ez időrablóbb, mint bármi. A gyors, de mégis gondolkodásra sarkalló játékmenet. A saját magam által választható kombók. Olyan elegyet alkotnak, amit nem lehet máshoz hasonlítani. Amikor beindul a számláló a szorzóval. Aú! Az nagyon király! Nagyon adja! Bár csak így pörögtek volna a tokenek a valóságban is!
Bodihun írta | Nem igazán tudtam hova tenni a hype-ot körülötte, aztán azon kaptam magam, hogy jó pár órát beletoltam a játékba. Azóta, hogy kijött Androidon, ez csak még több időmet elszipkázza.
#12 | TEKKEN 8

Bandai Namco Studios, Arika| PC, PS5, Xbox Series | Teszt
TheReturnOfDVM írta | Nálam toronymagasan az év játéka - bár a 7-et is nyomtam online, talán a 8 hozta vissza nekem a T3-5 érzést. Még ha nem is lettem hardcore játékos, pár hónapra elhittem magamról, van keresnivalóm a verekedős játékok között online is - kitanultam karaktereket, kombókat, frame datát, és szerény képességeimhez képest pár karaktert piros rankig vittem. Voltak megkérdőjelezhető döntései a Bamco-nak az év során - mikrotranzakciók bevezetése a review időszak után, Heihachi DLC-sítése, plugging érdemi büntetés nélkül hagyása - de ez nem vont le számomra az élvezetből. Ínhüvelygyulladásig játszottam, és bár már nem nagyon térek vissza hozzá aktívan, minden új karakterrel nyomom kicsit.
csekefool írta | Nekem a verekedős játékok az utóbbi években felértékelődtek. Nem csak gombpüfölés, vagy memóriából előrántott kombók mély ismeretéről szól, hanem arról is, hogy van általános esetben 60 másodperced, hogy egy problémán felülkerekedj, találd meg a gyenge pontját, miközben te próbálod magadat stabilan tartani, és ha vesztes is, ne add fel. Az ember az életében ezt a párhuzamot sok dologra rá tudja húzni, hogy a szarságok ellenére nem szabad feladni... Ha az éves Steam értékelő döntene, akkor a Tekken 8 lenne a top díjas, mert idén ezzel játszottam a legtöbbet, 100 óra felett is nagyon amatőrnek érzem magam az arcade stickkel, de ugyanakkor zseniális verekedős élményt nyújt, ami ilyen sok óra után is meg tud lepni, legyen akár az egy kellemetlen meglepetés mozdulatsor az ellenfél részéről. Nekem a Street Fighter 6, illetve az a széria közelebb áll a szívemhez, de a Tekken most sokat nőtt a szememben. Én az előző részekkel csak hébe-hóba játszottam, eléggé felületesen, soha nem tudtam fejből kombókat. Itt jött el az, amikor jobban beleástam magamat a technikába, újoncként újonc karaktert választottam, Reina lett a main karakterem, hát... ő a királynő. :)
#11 | DRAGON'S DOGMA 2

Capcom | PC, PS5, Xbox Series | Teszt
Szativolution írta | Nem tudnék még egy olyan játékot mondani, ahol megtörténhetnek olyan véletlen, de epikus jelenetek, hogy egy sárkánnyal küzdve belép a képbe egy griff, aminek a hátára felkapaszkodva harcolunk tovább a levegőben, majd lezuhanunk egy mocsárba, ahol máris körbevettek a csontvázak. Imádtam a game felnőtt hozzáállását a játékosok felé, a szabadságot mind felfedezésben, mind a kasztok közti rugalmas átjárásban. Ez az a fantasy open world cucc, ahol valóban nem a cél, hanem a megtett út a lényeg.
Folytatás holnap a Top 10-zel!