[Teszt] Tekken 8

Tekken 8

Oldern2024.01.23. 15:20

Bevallom őszintén, amikor először találkoztam a Tekken 8 bétájával kevesebb mint egy évvel ezelőtt, akkor még szinte senki nem gondolta volna, hogy ennyire közel legyen a nyolcadik rész megjelenése - ehhez képest már el is jött az igazság pillanata. Ráadásul úgy jött el, hogy a Namco Bandainál nagyon durván odatették magukat, hogy a T8 már megjelenéskor is egy teljesen kész csomag legyen, ne csak valami váz, amire majd az évek során rá lehet valamit építeni.

Annyi mindenről lehetne beszélni, hogy nem is igazán tudom, hogy hol kezdjem. Törjük meg a jó szokást, és ezúttal ne a gameplayről beszéljek, hanem a játékmódokról (anélkül persze, hogy átmennénk a 90-es évek német játékmagazinok stílusába, köszi). Ha valaki madártávlatból figyeli a verekedős játékokat, akkor láthatja, hogy a legtöbbjük bizarr módon közelít ehhez a “kis chibi karakter mászkál a mesterséges zónákban, hogy valahogy a játéktermi élményt visszahozzuk” stílushoz - ebbe az irányba talán a tavalyi Street Fighter VI tette meg a legnagyobb lépést a sztori módnak nevezett valamijével. Nos, a Tekken 8 ráduplázott: az Arcade Quest ugyanis konkrétan ennek egy - szerintem - sokkal jobban megvalósított változata, ahol nem te vagy a kigyúrt fazon aki mindenkit szanaszét ver a publikus terekben, hanem bizony egy játékos vagy, arcade stickkel az oldaladon, és klubokba jársz, helyi bajnokságokban győzöl le egyre kifinomultabb cpu-ellenfeleket. Ez a mód hatalmas plusz pont, online nélkül tökéletes tér arra, hogy megismerkedj az összes játszható karakterrel, a bunyós zsargonokkal, és ne félj online mások ellen játszani.

De a Namco nem feledkezett meg a sztoriról sem: a T8 fő játékmódja 13 fejezetből áll, és ez bizony több mint “arcade” - rendes Dragon Ballra hajazó átvezetők tömkelegét tartalmazza, ráadásul egy integrált Iron Fist Tournament miatt nem csak a főgonosz Kazuya terveinek állhatunk ellent, de itt is lehetőség lesz egy rakás játszható karaktert kipróbálni a sztori főszereplőjének számító Jin Kazama mellett. Aztán ami a sztorit… én nem fogok spoilerezni, DE annyit elárulhatok, hogy a fejlesztők látták, amit a Capcom a Resident Evil 6 végén csinált a Chris vs Wesker bulival, és úgy döntöttek, hogy nekik is kell valami hasonló. Készüljetek az eltúlzott dolgokra, na - de a lehető legparádésabb módon.

Aztán persze itt van a játékmenet, amit imádok fejtegetni - és most sem lesz ez másképp. Aki Tekken-pro, annak persze nem árulok el újdonságot, de a többiek számára: a nyolcadik rész teljesen átölelte ezeket az univerzális mechanikákat, amik a teljes brigád számára elérhetőek. A hetedik részben már megismert Rage mechanikák mellett most bekerült a játékba a Heat-rendszer is, ami kicsit olyan mint a Dragon Ball SSJ-formája: a karaktered 10-15 másodpercre többet sebez, jobb tulajdonságokkal támadható, és hozzáfér egy speciális finisher mozdulathoz is, aminek ellövésekor le is merül a Heat-mérce, és a felerősített formádnak vége is szakad. Ahhoz, hogy ez a Heat rendszer duplán érdekes legyen, bekerült hivatalosan is a szériába a chip damage: olyan sebzés, amit akkor is bekapsz, ha védekezel, viszont bizonyos kondíciók esetén visszatöltődhet. A chip itt nem ölhet meg, tehát olyan nincs, hogy védekezés közben csakazértis meghalsz (kivéve persze ha a Tekken klasszikus “unblockable” mozdulatai közül találkozol némellyel, ami akkor is sebez, ha védekeznél), a Street Fighteresek bizonyára ismerik ezt. Ezen felül most már kvázi univerzálissá vált egy olyan parry is, amely chip damage-ként elnyeli a sebzést, viszont cserébe megállítja az ellenfeled momentumát. Ezek a rendszerek együttesen azt érték el, hogy nem csak vakon nyomjátok a saját taktikáitokat, hanem igenis figyelni kell arra, hogy mikor ki aktivál mit, és ennek megfelelően kell változtatni. Ha ezt nem teszed meg, akkor magadra vess. A legfontosabb előnye pedig az, hogy a balanszírozást is megkönnyíti - bár ahogy a Tekken 7 éveit elnézem, ezzel talán itt kevesebb gond volt, mint máshol: az utolsó bajnokságon is brutális változatosság volt a top16-ba jutó karakterek között.

Aztán ott van még a Ghost Battle és a Training. Lehet hogy csak azért érzem ennyire jónak ezt a fícsört, mert a tesztelés ideje alatt szinte sosem volt elérhető az online mód, mindenesetre nem csak a saját karakteredet püfölheted szét, hanem le tudsz tölteni más ellenfeleket is, illetve a replayeket is ki tudja elemezni a gép, itt-ott pedig közvetlenül be is ugorhatsz a harcba hogy másképp csináld meg azt, amit a valódi meccsben elrontottál. A profivá vagy legalábbis harcedzetté válás útja pedig nem a vak grindelés, hanem az önfejlesztés - ehhez pedig a Tekken 8 minden eszközt megad, beleértve a tutorialokkal és a különböző csata-emulációkkal teletömött gyakorlást. Itt csak az nem fejlődhet majd, aki nem akar. Az online pedig, ahogy azt a bétás élményeimben mondtam, rendben van, bár egy picit elmarad a netkód pl az SF6-ban látottaktól, de a tesztelés idején már kevesebb bajos meccsbe futottam bele, mint korábban, a menükbe pedig bekerült pár netkódot illető specifikus kapcsoló: eldöntheted, hogy a vizuális ugrándozást akarod minimalizálni, vagy az input latencyt, így tovább finomhangolhatod a netes élményt. Csodát nyilván a wifi vs wifi meccsekben nem kell várni - de ez mindenütt így lesz. A legfontosabb hibát pedig már kijavították: a Tekken 7-től eltérően a ranked és player meccsek során sem kell újra visszamenned a töltőképernyőre, ha még egy meccset nyomnál az ellenfeleddel. Üdv a 21. században!

Egyetlen elemet hagytam ki, hiszen ezt a trailerekből és a demóból mindenki jól láthatta: ez pedig az audovizuális ORGIA, amivel tényleg csak egy iciripicirit túlzok. Nagyon jól néz ki a játék, és bár látszik hogy nem két szakadék van a T7 és a T8 között, azért pl a karaktermodellek és az effektek terén szinte össze sem lehet őket hasonlítani. Nagyon egyben vannak az új pályák, az összes karakter remekül mutat - talán csak annyi negatívumot tennék hozzá, hogy erős a gyanúm, hogy itt bizony egy darab női és egy darab férfi modellel dolgoztak, mert konkrétan az összes karakter fizimiskája uniformizálódott, egymáshoz hasonult. A játékot én Xbox Series S-en teszteltem, ott a riválisokhoz képest (pl a sokszor értékelhetetlen SF6) brutálisan jól néz ez ki, egyáltalán nem éreztem azt, hogy a konzolom büntibe lenne azért, mert nincs benne annyi lóerő, mint a PS5/Series X kombóban. Szóval ezen a fronton én ismét csak elégedettségemnek tudok hangot adni.

TEKKEN A DEKKEN - mcmacko

Bár csak a demót néztük, mégis megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a PC változat remekül skálázható, és komolyabb kompromisszumok nélkül (medium-high-ultra, enyhe FSR) lehet vele fix 50 FPS-t csinálni. Low-medium környékén és erősebb FSR-rel a 60 FPS is hozható. A Tekken 8 ráadásul baromira jól néz ki a hordozható kijelzőn közepes beállításokkal is. Emellett jól irányítható, reszponzív is, egyszóval simán benne van a pakliban, hogy a Steam Deck tábornak egy közkedvelt címe lesz a játék... Egy beállítási problémával találkoztunk - nem megfelelő szinkronizáció esetén pl. 30-40 FPS-re csökkenve a játék tempója hozzálassul a frémszámhoz. Ez tuti egy gyorsan foltozható probléma, vagy csak a Deck OS Beta Branch-ének egy sajátossága volt...

Kell még többet mondanom? A Tekken 8 tartalmas, átgondolt játékmódokkal kecsegtető verekedős játék, amely intelligens bővítéseket hozott a harcrendszerbe, modernizálta nemcsak a külsejét, hanem a lényegi játékmenetét is, és szinte sehol nem kellett áldozatokat hozni a fejlődés érdekében. A Tekken 8 már most, induláskor is készen áll arra, hogy a következő fél évtizedben a legjobb verekedős játékok közt legyen számon tartva.

PLATFORM PC, PS5, Series S/X (tesztelt)
KIADÓ Namco Bandai FEJLESZTŐ Namco Bandai
MEGJELENÉS 2024. január 26. ÁR 29990 Ft

A tesztkódot a CENEGA Hungary Kft biztosította számunkra! A játék kapható digitális és dobozos változatban.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Game Catalog: augusztusi érkezők

Sword of the Sea a premier napján! Mortal Kombat 1. Marvel’s Spider-Man. INDIKA. Többek között ezt várhatják az előfizetők ebben a hónapban.

10 órája
1

Mafia: The Old Country

A Mafia sorozat gyakorlatilag a negyedik epizódjához érkezett, a most megjelent Old Country pedig nem is tipikus folytatás, hanem előzmény, amely új hősökkel és ismerős helyzetekkel operál...

11 órája
9

Vidám és véres kalandok – ez történt kedden

Benne: Remedy, Haunted Bloodlines, Dunkadillo, Mandragora, Chip 'N Clawz vs. Brainioids, Detective VR, Vex Mage, Robots at Midnight.

21 órája
1

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

1 napja
11

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

1 napja
1

Battlefield 6

2 napja
10

Recharge: Early Access - Egyszer majd Re-Volt lehet

A régi motorosok egyik kedvence a Re-Volt, ami meghatározó játék a retro árkád versenyzős címek között. Sokan - ahogyan mi is - azóta a feltámadását várják a távirányítós kisautókat szerepeltető játékoknak.

2 napja
1

The Royal Writ

Egy aprócska magyar fejlesztőcsapat igyekszik újat mutatni a rendkívül telített rougelike pakliépítők műfajában. Lehetetlen? Tesztünkből kiderül!

2 napja
4

Heti megjelenések

2 napja
2

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

4 napja
3

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

5 napja
1

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

5 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

5 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

6 napja
4

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

6 napja
4

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

7 napja
7

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

8 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

8 napja
6

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

8 napja
3

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

9 napja
3