[Teszt] Tekken 8

Tekken 8

Oldern2024.01.23. 15:20

Bevallom őszintén, amikor először találkoztam a Tekken 8 bétájával kevesebb mint egy évvel ezelőtt, akkor még szinte senki nem gondolta volna, hogy ennyire közel legyen a nyolcadik rész megjelenése - ehhez képest már el is jött az igazság pillanata. Ráadásul úgy jött el, hogy a Namco Bandainál nagyon durván odatették magukat, hogy a T8 már megjelenéskor is egy teljesen kész csomag legyen, ne csak valami váz, amire majd az évek során rá lehet valamit építeni.

Annyi mindenről lehetne beszélni, hogy nem is igazán tudom, hogy hol kezdjem. Törjük meg a jó szokást, és ezúttal ne a gameplayről beszéljek, hanem a játékmódokról (anélkül persze, hogy átmennénk a 90-es évek német játékmagazinok stílusába, köszi). Ha valaki madártávlatból figyeli a verekedős játékokat, akkor láthatja, hogy a legtöbbjük bizarr módon közelít ehhez a “kis chibi karakter mászkál a mesterséges zónákban, hogy valahogy a játéktermi élményt visszahozzuk” stílushoz - ebbe az irányba talán a tavalyi Street Fighter VI tette meg a legnagyobb lépést a sztori módnak nevezett valamijével. Nos, a Tekken 8 ráduplázott: az Arcade Quest ugyanis konkrétan ennek egy - szerintem - sokkal jobban megvalósított változata, ahol nem te vagy a kigyúrt fazon aki mindenkit szanaszét ver a publikus terekben, hanem bizony egy játékos vagy, arcade stickkel az oldaladon, és klubokba jársz, helyi bajnokságokban győzöl le egyre kifinomultabb cpu-ellenfeleket. Ez a mód hatalmas plusz pont, online nélkül tökéletes tér arra, hogy megismerkedj az összes játszható karakterrel, a bunyós zsargonokkal, és ne félj online mások ellen játszani.

De a Namco nem feledkezett meg a sztoriról sem: a T8 fő játékmódja 13 fejezetből áll, és ez bizony több mint “arcade” - rendes Dragon Ballra hajazó átvezetők tömkelegét tartalmazza, ráadásul egy integrált Iron Fist Tournament miatt nem csak a főgonosz Kazuya terveinek állhatunk ellent, de itt is lehetőség lesz egy rakás játszható karaktert kipróbálni a sztori főszereplőjének számító Jin Kazama mellett. Aztán ami a sztorit… én nem fogok spoilerezni, DE annyit elárulhatok, hogy a fejlesztők látták, amit a Capcom a Resident Evil 6 végén csinált a Chris vs Wesker bulival, és úgy döntöttek, hogy nekik is kell valami hasonló. Készüljetek az eltúlzott dolgokra, na - de a lehető legparádésabb módon.

Aztán persze itt van a játékmenet, amit imádok fejtegetni - és most sem lesz ez másképp. Aki Tekken-pro, annak persze nem árulok el újdonságot, de a többiek számára: a nyolcadik rész teljesen átölelte ezeket az univerzális mechanikákat, amik a teljes brigád számára elérhetőek. A hetedik részben már megismert Rage mechanikák mellett most bekerült a játékba a Heat-rendszer is, ami kicsit olyan mint a Dragon Ball SSJ-formája: a karaktered 10-15 másodpercre többet sebez, jobb tulajdonságokkal támadható, és hozzáfér egy speciális finisher mozdulathoz is, aminek ellövésekor le is merül a Heat-mérce, és a felerősített formádnak vége is szakad. Ahhoz, hogy ez a Heat rendszer duplán érdekes legyen, bekerült hivatalosan is a szériába a chip damage: olyan sebzés, amit akkor is bekapsz, ha védekezel, viszont bizonyos kondíciók esetén visszatöltődhet. A chip itt nem ölhet meg, tehát olyan nincs, hogy védekezés közben csakazértis meghalsz (kivéve persze ha a Tekken klasszikus “unblockable” mozdulatai közül találkozol némellyel, ami akkor is sebez, ha védekeznél), a Street Fighteresek bizonyára ismerik ezt. Ezen felül most már kvázi univerzálissá vált egy olyan parry is, amely chip damage-ként elnyeli a sebzést, viszont cserébe megállítja az ellenfeled momentumát. Ezek a rendszerek együttesen azt érték el, hogy nem csak vakon nyomjátok a saját taktikáitokat, hanem igenis figyelni kell arra, hogy mikor ki aktivál mit, és ennek megfelelően kell változtatni. Ha ezt nem teszed meg, akkor magadra vess. A legfontosabb előnye pedig az, hogy a balanszírozást is megkönnyíti - bár ahogy a Tekken 7 éveit elnézem, ezzel talán itt kevesebb gond volt, mint máshol: az utolsó bajnokságon is brutális változatosság volt a top16-ba jutó karakterek között.

Aztán ott van még a Ghost Battle és a Training. Lehet hogy csak azért érzem ennyire jónak ezt a fícsört, mert a tesztelés ideje alatt szinte sosem volt elérhető az online mód, mindenesetre nem csak a saját karakteredet püfölheted szét, hanem le tudsz tölteni más ellenfeleket is, illetve a replayeket is ki tudja elemezni a gép, itt-ott pedig közvetlenül be is ugorhatsz a harcba hogy másképp csináld meg azt, amit a valódi meccsben elrontottál. A profivá vagy legalábbis harcedzetté válás útja pedig nem a vak grindelés, hanem az önfejlesztés - ehhez pedig a Tekken 8 minden eszközt megad, beleértve a tutorialokkal és a különböző csata-emulációkkal teletömött gyakorlást. Itt csak az nem fejlődhet majd, aki nem akar. Az online pedig, ahogy azt a bétás élményeimben mondtam, rendben van, bár egy picit elmarad a netkód pl az SF6-ban látottaktól, de a tesztelés idején már kevesebb bajos meccsbe futottam bele, mint korábban, a menükbe pedig bekerült pár netkódot illető specifikus kapcsoló: eldöntheted, hogy a vizuális ugrándozást akarod minimalizálni, vagy az input latencyt, így tovább finomhangolhatod a netes élményt. Csodát nyilván a wifi vs wifi meccsekben nem kell várni - de ez mindenütt így lesz. A legfontosabb hibát pedig már kijavították: a Tekken 7-től eltérően a ranked és player meccsek során sem kell újra visszamenned a töltőképernyőre, ha még egy meccset nyomnál az ellenfeleddel. Üdv a 21. században!

Egyetlen elemet hagytam ki, hiszen ezt a trailerekből és a demóból mindenki jól láthatta: ez pedig az audovizuális ORGIA, amivel tényleg csak egy iciripicirit túlzok. Nagyon jól néz ki a játék, és bár látszik hogy nem két szakadék van a T7 és a T8 között, azért pl a karaktermodellek és az effektek terén szinte össze sem lehet őket hasonlítani. Nagyon egyben vannak az új pályák, az összes karakter remekül mutat - talán csak annyi negatívumot tennék hozzá, hogy erős a gyanúm, hogy itt bizony egy darab női és egy darab férfi modellel dolgoztak, mert konkrétan az összes karakter fizimiskája uniformizálódott, egymáshoz hasonult. A játékot én Xbox Series S-en teszteltem, ott a riválisokhoz képest (pl a sokszor értékelhetetlen SF6) brutálisan jól néz ez ki, egyáltalán nem éreztem azt, hogy a konzolom büntibe lenne azért, mert nincs benne annyi lóerő, mint a PS5/Series X kombóban. Szóval ezen a fronton én ismét csak elégedettségemnek tudok hangot adni.

TEKKEN A DEKKEN - mcmacko

Bár csak a demót néztük, mégis megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a PC változat remekül skálázható, és komolyabb kompromisszumok nélkül (medium-high-ultra, enyhe FSR) lehet vele fix 50 FPS-t csinálni. Low-medium környékén és erősebb FSR-rel a 60 FPS is hozható. A Tekken 8 ráadásul baromira jól néz ki a hordozható kijelzőn közepes beállításokkal is. Emellett jól irányítható, reszponzív is, egyszóval simán benne van a pakliban, hogy a Steam Deck tábornak egy közkedvelt címe lesz a játék... Egy beállítási problémával találkoztunk - nem megfelelő szinkronizáció esetén pl. 30-40 FPS-re csökkenve a játék tempója hozzálassul a frémszámhoz. Ez tuti egy gyorsan foltozható probléma, vagy csak a Deck OS Beta Branch-ének egy sajátossága volt...

Kell még többet mondanom? A Tekken 8 tartalmas, átgondolt játékmódokkal kecsegtető verekedős játék, amely intelligens bővítéseket hozott a harcrendszerbe, modernizálta nemcsak a külsejét, hanem a lényegi játékmenetét is, és szinte sehol nem kellett áldozatokat hozni a fejlődés érdekében. A Tekken 8 már most, induláskor is készen áll arra, hogy a következő fél évtizedben a legjobb verekedős játékok közt legyen számon tartva.

PLATFORM PC, PS5, Series S/X (tesztelt)
KIADÓ Namco Bandai FEJLESZTŐ Namco Bandai
MEGJELENÉS 2024. január 26. ÁR 29990 Ft

A tesztkódot a CENEGA Hungary Kft biztosította számunkra! A játék kapható digitális és dobozos változatban.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

4 órája

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

18 órája
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

1 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

1 napja

Heti megjelenések

1 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

2 napja
2

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

4 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

4 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

5 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

6 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

6 napja

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

7 napja
5

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

7 napja
3

Heti megjelenések

8 napja
2

Fekete csütörtök: így omlott össze a Counter-Strike 2 gazdasága

Az update, ami sokaknál mindent vitt.

9 napja
24

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

2025.10.25.
6

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

2025.10.25.
8

Just Dance 2026

Újabb év, újabb Just Dance. A sorozat éves megjelenése mára olyan biztos ponttá vált, hogy akár a naptárba is beírhatnánk, mint eseményt. Tesztlaborban a 2026-os csomag.

2025.10.24.
3