[Teszt] Sonic Origins

Sonic Origins

mcmackoGéczy Attila2022.06.23. 13:41

Ez a hét a retro-é, és a régi játékok újrakiadásáé. Sonic sünink harmincadik szülinapi felhozatalában az Origins képviseli a klasszikus Sonic univerzumot. A csomag elcsábít minket az első négy epizód környékére, és újrarendezve teszi elénk gyerekkorunk legmenőbb platformer élményeit. Az igazi rajongó, a polcon becsben őrzött, teljes dobozos kiadások mellett sokadjára is megveszi ezeket a digitálisan újrakevert játékokat, de talán a Sonic Origins kevesebb indokot ad most a pénztárcánk megnyitására, mint általában azt tapasztalhatjuk.

Kezdjük azért a jó dolgokkal. A csomagban ott van a Sonic the Hedgehog, valamint a Sonic 2-3 (&Knuckles) kiadások, valamint a remekbeszabott Sonic CD is. Ezek mind tudnak azért valamit, mert egy méretes kijelzőn bedörrentve őket a mai napig szaladgál a libabőr az ember nyakán Soniccal. Tudjátok, mikor kipörög a pálya végét jelző tábla, vagy az ugratóról történő kilövés után párhuzamos scrollal terül el a háttérben található pixeltenger... Ezek az élmények ma is működnek, és természetesen sok-sok régi emléket ébresztenek az emberben. A SEGA ráaádsul szuper introt rajzolt mindegyik játékhoz és az új, hatepizódos mini anime-sorozat is ott van a lemezen, muzeális rajzok és zenék társaságában, amelyeket a játékmenet során felszedett csillagokkal lehet megnyitogatni (tegyük hozzá, igen lassú tempóban). Az eredeti módok mellett Boss Rush lehetőség, vagy bónuszpálya randalírozás is szerepel az opciók közt. A modernizált, karakterválasztással megtoldott, szélesvászonra kihúzott kalandokat pedig automatikusan menti a játék a kényelmünk jegyében. A főmenű gyönyörű: minden játék szigetvilága 3D-ben jelenik meg, itt pedig külön élmény rázoomolva figyelni a mini diorámákat, amelyeket a készítők nagy gondossággal és sok apró meglepetéssel alkottak meg.

A játékokban található, harmincesztendős pixelgrafika szépsége ma is megkérdőjelezhetetlen, bár az éles látvány mellett sokan preferáljuk mostanában a CRT szűrőket is. Hogy miért? Mert a pixeljátékok sokszor úgy voltak megalkotva, hogy a képcsöves pixelek közötti pixel-átfolyással alakuljanak ki a valódi alakzatok, amelyeket a grafikusok megálmodtak. Ma nem csak egy Retroarch jön érdekes filterek sokaságával, de mostanában a Capcom is tudott ilyeneket felmutatni, és a Ratalaika játékaiban is példás CRT szűrőt helyeztek el a felújításért felelős szoftvermunkások. Nos, a Sonic Origins nem tud ilyent, de még csak a 4:3-as eredeti képaránynál sem tudjuk kikapcsolni a jobb-és baloldali tapétákat. OLED televízióval tehát extra szívás lehet az eredeti formával való játék, hiszen ezek a kijelzők pont ezeket a szép kék-zöld-sárga tiritarka grafikákat szeretik beégetni hosszú órák során a képernyőbe. (Most olvasom amúgy, hogy ez fizetős DLC-vel lesz majd leváltható, csakúgy, mint a missziógyorsító megoldások bevezetése... Nice!) Veres Miki kolléga már siránkozott egy sort a belső csatornánkon amiatt, hogy a Sonic 3 zenéit is lecserélték jogi okok miatt - ez engem annyira nem zavart a teszt során, meg aztán a Jacko jogbirodalma körüli hercehurcák miatt csodálkoztam is volna, ha másképp alakul végül a kiadás. Egy fokkal érthetetlenebb az viszont, hogy bár a szigetek között ott van a Sonic Spinball eszméletlen emlékeket ébresztő hegyorma is, ez a lokáció csak a "misszió módot" foglalja magában, a Spinball játék nincs a csomagba beágyazva.

Sajnos Sonic nem igazán tud még kollekció formájában sem tökéleteset gurítani mostanában, és hát ezeket a címeket megvettük már az ilyen-olyan SEGA gyűjteményekben, meg mondjuk Xboxon a legújabb gépekkel is visszafelé kompatibilis XBLA kiadások formájában. A Sonic 1-2-3 és a Sonic CD szenzációs alapművek, nincs az a keretrendszer amin ezek a szórakoztatásunkra szánt alkotások ne működnének. A választható karakterek és az anime jelenetek is jópofák, de a SEGA kicsit szétnézhetne, hogy mások a mennyiséget hogyan mérik és milyen további apró finomságokkal kényeztetik azokat a hű rajongókat, akik századjára is pénzt adnak a gyerekkoruk egy-egy darabkájáért.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

14 órája

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

21 órája
11

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

1 napja
9

Heti megjelenések

1 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

3 napja
5

The Outer Worlds 2

3 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

3 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

4 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

5 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

5 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

6 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

6 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

6 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

6 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

6 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

6 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

7 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

9 napja
6