Egy fakopáncs viszontagságos kalandjai.
Érdekes kis bemutató esett be a postaládánkba - a Pecker egy fizikai alapokon nyugvó platformer, amely fő mechanikáját egy kedves kis fakopáncs köré emeli.
A Pecker hőse bepeckeli csőrét bármilyen fa vagy karton felületbe, onnantól pedig egy rugós kilövőként működik a megfelelő fizikával megtámogatott madártest. Mintha csak az Angry Birds lövöldözését kereszteznénk valamilyen platformjátékkal.
Az ötlet kiváló, rengeteg jópofa irányt el tudunk képzelni, amerre ez a mechanika viheti a játékost. Erre jó példa az első pálya egyik izgi megoldása, ahol a faház oldaláról kilőve magunkat érhető el egy magaslaton himbálózó ketrecbe rejtett érme. A vertikalitás is fontos része a játéknak, ettől is olyan érdekes az egész.
A megvalósítás viszont egyelőre nem túl veretes. A pályadesign nagyon "editor"-szagú, tehát nincs még organikusan felépített világ, inkább csak ilyen darabos, koncepciós vázlatok. Ez nyilván annak is köszönhető, hogy egy figyelemfelkeltő, korai sajtós demót kaptunk, nem early access betekintést. A másik az animáció és a kinetika. A kilövés mikéntje egész jóra van már hangolva, viszont a mozgás elég döcögős. Hiányzik egy jó sétaanimáció, ráadásul hősünk gyorsabban ugrik mint bandukol - ezekre alapjaiban térnék vissza a fejlesztők helyében.
A sikertelen Kickstarter kampány után remélem lesz jövője azért a projektnek, mert a figura is cuki, az ötlet pedig zseniális. Kell egy jó pályadesign a projekthez, a mozgáson variálnak még egy picit és a Pecker felsorakozhat a jópofa indie platformerek sorába. A játékot itt lehet Steamen megtalálni.
-> #Keymailer #pecker