Krisz5762021.12.10. 11:07

Halo Infinite – HDR vs DV vs SDR

Részletesebb (4 órás) elemzése Master Chief legújabb kalandjainak, avagy hogyan szuperál a játék különböző formátumokban és milyen BEÁLLÍTÁSOKKAL hozható ki belőle a legtöbb. Meglepő eredményekre jutottam, amiket részletesen leírok (a blog végén egy tömör összefoglalóval. Maga a blog (képszerkesztésekkel és javításokkal) szintén közel 7 óra volt, így ez a kisebb 20 ezer karakteres irományom is összesen több, mint 10 órás művelet volt).

Alig másfél nappal ezelőtt , dec 8. szerda este startolt el a régóta várt Infinite, én pedig minden más veterán gamerhez hasonlóan alig vártam, hogy akár éjjelekbe nyúlóan, fáradtan, de végre belevethessem magam az újabb barangolós akciódús scifi kalandokba, és feleleveníthessem azokat a kellemes emlékeket, amiket anno a Combat Evolved nyújtott. Hosszasan írtam róla én is, és a többiek is már az X topikban , vagy Ghz hosszú részletes teszt keretében , hogy mennyire tetszik eddig a játék, szóval részemről a Microsoft Flight Simulator és a Forza Horizon 5 után ez lett (eddigiek alapján) a harmadik (konzol exkluzív) top Series X cím, sőt talán idővel a legjobbnak is fogom tartani köztük (már kezdem is így érezni), és hasonlóan bejön a sztori, a zene, a hangok, az irányítás, a hangulata, a grandiózussága és úgy általában minden eleme, mint 20 éve a Combat Evolved-nál.

Persze nem én lennék, ha nem akartam volna a játékélmény előtt/mellett azt is alaposan megvizsgálni, hogy miként hozhatjuk ki belőle modern 4K HDR TV-kkel a legtöbbet, például azért is, mert olvastam olyan, hogy az Infinite lenne az ELSŐ natív Dolby Vision master játék Xboxon? (Persze Series X-en végeztem a tesztelést, és egy HDMI 2.0 felsőkategóriás Sony FALD LED-en (65 ZD9), de a 2019-es hosszas 4 részes LED vs OLED megablogomban alaposan összevetettem a Panasonic FZ800 OLED-emmel, és jól tudom a Series X (vagy Playstation 4 vagy Pro) is hogyan viselkedik a két TV-n összehasonlítva (illetve némi fogalmam arról is van, hogy pl. élőben egy HDMI 2.1 C9-en milyen HDR vs Dolby vision Series X-en) , tehát jó eséllyel kivetíthetőek a többi TV-re is a kapott eredmények, noha nyilván lehetnek eltérő jellegzetességek minden modellnél HDR, SDR vagy Dolby Vision esetében, pláne ami az alapbeállításokat illeti.)

Mutatom mire jutottam, megvizsgálva beltereknél és nyílt terepen is:

ÁTVEZETŐ VIDEÓK ÉS BELTEREK

In medias res egy hatalmas bakival kezdeném, amely gyakorlatilag az összes formátumot sújtja az Infinite-nél: emelt szintű fekete, avagy a feketék szürkések, ami sajnos a teljes színpalettára rápakol egy szürkés fátylat és fakóbbá, kevésbé kontrasztossá teszi a teljes játékot. Fogalmam sincs miért , de a játék kvázi ignorálja a konzol dashboardjában található HDR settinget.

(ami egyébként itt nem stimmel a példképen részemről, szeretem pont eltüntetni az ábrákat, és erre jó okom van)

Habár a HDR csúcsfények ennek ellenére nem működnek rosszul, de szerintem más kevésbé jó keverésű (akár félig-meddig fake)HDR játékokhoz hasonlóan körülbelül egy fix, alig 500 nites limitű dinamikai tartományról lehet szó, amit valóban képes kitolni magából többletként SDR-hez képest. (Hasonló hibát láttam a Cyberpunknál is, de ott legalább volt belső grafikai beállítás. Itt egyébként írtam arról a játékról is kisebb elemzést a Cyberpunk HDR vs SDR kommentemnél.) Itt a Halo Infinite-nél sajnos gyakorlatilag semmilyen (érdemleges) ráhatásunk nincsen játékon belül grafikára, a grafikai opciónál is csak annyi látszik kiszürkülve fixen, hogy „Quality”, tehát csak a TV-nk és a távirányító marad, meg Xboxnál az alapbeállítások: SDR, HDR, vagy Dolby Vision, meg bitmélység, RGB tartomány stb. Legjobban sajna a fejlesztői logóvideók mutatják a hibát, illetve a játék kezdővideója. Mindegy, hogy Dolby Vision vagy HDR, ez a fakó borzalom fogad, a „fekete” sávok jól mutatják hol a hiba:

Aki azt gondolná én állítottam be valamit rosszul, mutatom milyenek a „fekete” sávok akár HDR-nél akár Dolby Visionnél a Forza Horizon 5-nél:

Itt kapásból megjegyezném, hogy bár SDR-nél is megvan ez a hiba, de apróbb beállításokkal ilyen optimális képet kaphatunk a kezdő videóknál (míg HDR-nél vagy DV-nél nem nagyon tudunk rajta segíteni) :

Sajnos HDR-nél és DV-nél ezek a fejlesztői videók is „randák” (mosott xarok) és bizony a hibás emelt fekete szint erőteljes bandinget eredményez (a képek talán kevésbé adják vissza, de azért be is közelítem) :

SDR-ben rendesen beállítva ez is jobb, hiába csak 8 bites. Itt is van banding, de messze nem olyan gázos mértékben:

Nézzük magát a játékot. Szerencsére ingame jobb a helyzet, de kvázi a probléma ugyanaz, kevésbé kontrasztos, fakóbb színek HDR-ben és Dolby Vision-ben, és mindenütt ez az emelt szintű fekete. Valami nagyon félrement, ehhez legjobb, ha megmutatom milyen egy MS általi promó kép,

és hogy milyen lett ez HDR-ben a valóságban ingame shotnál:

Kisebb beállításokkal azonban tudtam segíteni a képen, de úgy láttam Dolby Visionben még nehezebb, pedig maga a formátum a legtöbb esetben sötétebb tónusú Series X-en játékoknál, ezáltal teltebb hatást kelthet, de itt sajnos nem ez a helyzet, és azt se felejtsük, hogy a TV-knél kvázi mindig korlátozottabb a Dolby Vision setting „lehetőség-repertoárunk”, mint a hagyományos HDR10-nél.

A Microsoft persze leadta nemrég a HDR vs Dolby demó promóreklámját,

ami sajnos egy jó nagy marketing kamu, mert a legtöbb játékot szimplán egy DV konténerbe helyezi a konzol, és a 12 bites színmélység is nagyon ritkán érvényesül. Igazi előnye eddig amúgy pont a következőkben rejlik:

  • finomabb színátmeneteket adhat, pl. az égbolton kevesebb a banding HDR-hez, vagy pláne SDR-hez képes
  • olyan játékok, amelyek ignorálják az Xbox alap HDR settingjét, és fixen magas nit masterű HDR képet generálnak, lásd pl. a 10000(!) nites MS Flight Simulator, ott a Dolby Vision formátum egy fényességlimitet állít be, és jobban láthatóak fényes objektumok finomabb átmenetei, pl. a nap körvonala jobban kivehető
  • a harmadik előny pedig szimplán az, hogy egyes TV-knél, pl. LG OLED, a Dolby Vision alapbeállítása ideálisabb, mint a HDR-é, így szebbnek tűnhet, noha a HDTVTesten bemutatták, hogy megfelelően beállítva a HDR10-nek is ugyanolyan színtónusai vannak,

csak mint írtam a DV alapvetően sötétebb tónusú (és ez teltebb színek hatását adhatja).

Na már most a HALO INFINITE - DOLBY VISIONBEN JELEN ÁLLAPOTÁBAN SAJNOS EGYIK ELŐNNYEL SEM BÍR!

Kivéve talán, ha egyes TV-k Dolby Visionös képmódjainak alapbeállítása ismét tetszetősebbek első látásra, de magának a formátumnak sajnos én semmilyen előnyét nem véltem felfedezni HDR10-el szemben, és meg fogom mutatni, hogy még a 12 bitnek sem nagyon van jelentősége (most) sajnos, sőt HDMI 2.1-es TV-n még hátrány is lehet HDR10-hez képest, de erről később.

Szóval az alapképünk HDR-ben és DV-ben is fakó ingame,

és DV-ben nehezebben javítható, engedjük tehát el a DV-t (kapcsoljuk ki az engedélyezését az Xbox dashboardjában), és vizsgáljuk meg a HDR-t, avagy hivatalos nevén a HDR10-et. Itt egy szimpla TV-s beállítással egy teljesen korrekt képet kaptam beltereknél. A (klasszikus) Fényerőt a TV-n 10-20%-al csökkentettem. VIGYÁZAT, nem a cellafényerőről van szó, amit szintén hívhatnak így, hanem a jó öreg „Brightness”-nek megfelelő fekete mélységét állító opcióról. (Ezen kívül esetleg emelhetünk a színeken, és beállíthatunk további kontrasztfokozókat.) Az eredmény egy teljesen korrektnek ható HDR kép lett, ahol a csúcsfények is érvényesültek:

Elérhetjük tehát a kontrasztosabb szaturáltabb képet, és tapasztalataim alapján a csúcsfények is ütősek maradtak. Dolby Visionnél viszont ez az erősebb Brightness sajnos kevésbé működik, a csökkentésével ugyanis jelentősen esett az „ereje” a képnek, avagy a kép általános fényere, vagyis DV-nél a Brightness erőteljes csökkentése a fürdővízzel együtt a gyereket is kiönti, szóval tényleg a Dolby Vision elengedését javaslom.

Nézzük milyen SDR-ben. Nos az emelt szintű fekete itt is jelen van, de alig 5-10%-os Brightness csökkentéssel egy remek kontrasztos színes képet kaptam. Kiváló! Stimmelnek a fejlesztői logóvideók, fent már beszúrtam a kezdővideó mély fekete sávjait is, és tulajdonképpen ilyennek kéne lennie alapból is HDR-ben/DV-ben a játéknak:

Van azonban egy komoly hiányossága, hiányzik a fények dinamikája (amin sajnos kontraszt fokozók sem segítenek annyit, még a Sony féle X-tended Dynamic Range is csak mérsékelten, igazi HDR-hez képest mérve), és kicsit „egyszerűbbek” a színek is. Tehát SDR-ben teltebbek a színek, de HDR-ben szebbek, és bár kontrasztosabb a kép SDR-ben (itt kaphatunk kis tuninggal már igazi feketét is), de HDR-ben kapjuk meg a látványosabb csúcsfényeket, és jobb a shadow detail is. (Hasonló volt Cyberpunknál is az SDR vs HDR összevetés, tehát nem volt egyértelmű melyik formátumban a jobb.)

Összességében Halo Infinite-nél én beltereknél a sima HDR-t javaslom (megfelelően beállítva a TV-t), ezek a jelenetek nagyon jól mutatják miért (még ha nem is tudom őket most HDR-ben megmutatni) :

Ezek és hasonlóak egy fényes FALD LED-en, vagy pláne pixelszintű fénykezelésű OLED-en baromi jól tudnak ám kinézni, és tágabb színtérrel a színek is mások, tehát komolyabb HDR TV-n HDR10-et javaslok, ideális beállítással. Kivétel olyan egyszerűbb LED-ek, amelyek zónanélküli Edge vagy Direct LED-ek, és annyira a színterük sem magas, de amúgy élénkek tudnak lenni. Simán lehet, hogy náluk az SDR lesz a befutó.

NYÍLT TEREPEN:

Sajnos itt elsőre hasonló problémába futottam, mint ami a Forza Horizon 5-nél is egy sajátosság volt, miszerint a játék számos helyen egész egyszerűen fakó hatású HDR-ben (szinte bármilyen beállítással), egyáltalán nem olyan szép élénk színek fogadnak, mint amit HDR demók után elvárnánk, vagy amit pl. a Far Cry 6 is nyújt.

A Forza Horizon 4-nél sem látok ilyen problémát, de amúgy az FH5 mentségére: lehet csak próbál realisztikus lenni időszakokhoz/napszakokhoz mérten, mert számos esetben aztán nagyon is élénk színesnek hat, és lehet, ha mélyebben belemerülök, szebbnek fogom érezni a színeket Halo Infinite-nél is (de a szürkés fekete szint tényleg probléma), ám tény, hogy a Far Cry 6 szigetei alapból(jelentősen) színpompázóbbak HDR-ben.

Sajnos Dolby Vision sem segít a (kevésbé) szaturáltságon (SDR-ben azért jobb a helyzet), illetve nemsokára mutatok lejjebb trükköket, de előbb lássuk a Dolby Vision vs HDR-t.

Nyílt terep - HDR(10) vs Dolby Vision

Nagyon kíváncsi voltam itt végre érvényesül-e a 12 bit előnye, de sajnos nem. Dolby Visionben legalább olyan fakó jellegtelen a játék, mint HDR alapból, csak újfent nehezebb javítani rajta.

Banding terén talán jobb? Nem. Hiába állítottam át 12 bitre Dolby Visionnél, ugyanolyan enyhe(!) bandinget találtam az égbolton, mint a 10 bites HDR-nél (természetesen ott sem javított a helyzet 12 bitre állítva, szimpla felkonvertálás, ami csak hibalehetőséget szül). Felmerül a kérdés, mire jó akkor a Dolby Vision itt és hol az említett natív DV master? Mint írtam feljebb, szinte SEMMIRE, és a DV master sincs sehol, egyedül a különböző TV-k sajátossága lehet, ha esetleg a Dolby Vision képmód alapbeállítását elsőre jobbnak érezzük, de nem, nem jobb HDR10-nél.

Megjegyzés: Ha valaki esetleg arra gondolna, hogy egyes TV-k hajlamosabbak alapból bandingre, nos ez igaz, pl. ebben az évben a C OLED is (C1), vagy a tavalyi Sony XH90 LED is, meg bármelyik olcsóbb egyszerűbb LED, de más kérdés, ha alapból a forrás is bandinges, és a ZD9, amin teszteltem, elég fullos színátmenetekben, mint úgy általában a komolyabb Sony LED-ek / OLED-ek, de akár a tavalyi CX is jó volt ebben. Sőt Sony-nál akad egy nagyon hasznos 14 bites színfeldolgozás opció, a Smooth Gradation / „Sima átmenet”, amely már alapbeállításon is segít elmosni az apró bandingeket. (Ez az opció LG-nél is már jelen van, ami pláne idén C1-nél már jól működik, ha nem is Sony szinten, ahonnan szó szerint koppintották. CX-nél szinte hatástalan volt, de ott pont, hogy alapból is jobbak voltak az árnyalati átmenetek, persze ha maga a forrás bandinges, akkor a kijelzőn is sajnos hűen visszaadja.)

Nyílt terep - HDR(10) vs SDR

SDR-nél alapból szebbek a színek, és a beltereknél említett 5-10%-os Brightness csökkentés is jól működik, így egész korrekt képet kaphatunk, még ha nem is olyan szép színeset, mint a Far Cry 6-ban HDR-nél.

Plusz belterekhez hasonlóan az SDR színek hiába teltebbek, a HDR itt is egyedibb tónusokat nyújt valamivel. Van viszont két komolyabb gond SDR-nél:

  • Az egyik, hogy fényes objektumok ismét se nem olyan jellegzetesen fényesek, sem nem olyan részletesek, mint HDR-ben. Jó példa erre a nap:

  • A másik, hogy a 8 bites SDR (10 bitre állítva is ugyanazt láttam) bizony jelentősen jobban látható (egyeseket már zavarható mértékű) bandinget eredményezett az égbolton, sőt valamennyire már a kezdőképernyőn is (sajnos itt a beszúrt képeken bezoomolva is nehezen látható, de élőben sajnos látszik) :

HDR javítás – Nyílt terep

Sajnos itt kevés volt a 20%-os Brightness csökkentős trükk, és többet már nem volt értelme levenni, és akkor már a Shadow Detail is sérülhetne. Helyette bevetettem számos képjavítót a TV-n, pl. kontrasztfokozót, javított színeket , és jó feltekertem a színeket stb. Nem az igazi, sajnos nem Far Cry 6 szint (szaturáltságban), de mindent bevetve beállítható TV-n kellemesre,

és remélem lesznek később szaturáltabb helyszínek, mint ahogy FH5-nál is ingadozó. (HDM 2.1-es TV-nél HDR esetén használható még az RGB tartomány trükk is, ami kicsit javíthat a teltségen. Egyszerű, konzolról teljes, avagy Xboxon PC RGB színtartományt küldünk, és ha van rá mód (külön manuális menü), a TV-n korlázottra állítjuk. Itt írtam róla bővebben mikor zavart PS4-en pár játék fakó HDR-je. LED trükk játéknál és OLED trükk játéknál fejezeteknél KATT

(Mivel HDMI 2.0-n a HDR YUV-s jellel megy át, ezért ott ez a módszer alkalmatlan sajnos, egyedül Panasonic OLED-en láttam eddig, hogy lehetett YUV tartományt manipulálni.)

SDR javítás - Nyílt terep

Mint írtam SDR-nél alapból szebbek a színek, és a beltereknél említett 5-10%-os Brightness csökkentés is segített, amit lehet további képjavítóknál fokozni, de van még egy trükk a tarsolyban. A bandingen csak az említett Smooth Gradation / Sima átmenet segít, a fényes objektumok hangsúlyosabbá tételén meg kontrasztfokozó opciók. Bónusz: az SDR alapvetően Rc709-es színteret használ, de pár youtubernél előfordul, hogy azzal trükközik, hogy manuálisan BT2020 színteret küld rá a TV-n, már ahol van erre manuális opció, mert lehet automatikus is. (LG-nél a szervizmenüben váltható át azt hiszem.)

Hivatalosan hibás színeket eredményez, de valójában szebbeket, sokkal inkább HDR demókra hajazóakat. A mobilom persze nem színhű, de illusztrációnak megteszi:

MEGFELELŐ TECHNIKAI BEÁLLÍTÁSOK – HDR (HDR10), SDR, Dolby Vision (Amikre mindig figyelj)

(Fontos, minden beállítás változtatás után az Xbox dashboardjában a játékból ki kell lépni, és újra kell indítani, mert Quick Resume-nál a korábbi beállítás marad még érvényben. HDR kalibrálás opció is fontos, de a Halo Infinite jelenleg sajnos nem használja.)

  • HDR (HDR10) --- Videomódok: 4K pipa, 4:2:2 pipa (HDMI 2.1-nél nincs jelentősége), HDR10 pipa | Videóképhűség: Felülbírálások automatikus, Színmélység 10 bit, Színtér Standard
  • SDR --- Videomódok: 4K pipa, 4:2:2-nek nincs jelentősége, HDR10 pipa | Videóképhűség: Felülbírálások automatikus, Színmélység 8 vagy 10 bit mindegy, Színtér Standard
  • DOLBY VISION --- Videomódok: Ugyanaz, mint HDR10-nél, + Dolby Vision engedélyezése és DV játékhoz pipa | Videóképhűség:Ugyanaz, mint HDR10-nél, de Színmélység legyen 12 bit. (Plusz Sony TV-ken nincsen dedikált Dolby Vision játékmód, de úgy tapasztaltam, hogy ha játékmódból vált át Dolby Visionre, akkor Gamer módos DV-re vált át (filmesből meg filmes DV-be). Ez szerintem így lehet újabb DV képes Sony TV-ken is.)

TECHNIKAI KITÉRŐ (bátran átugorható az ÖSSZEFOGLALÓHOZ)

HDMI 2.1 - HDR RGB vs Dolby Vision 4:2:2

HDMI 2.1 TV-n már csak azért sem javaslom a Dolby Visiont itt HDR-el szemben, mert amíg a HDR (HDR10) 10 bittel (vagy akár 12 bittel is) átmegy 4:4:4 chroma-val 4K60-nál, avagy RGB-n, színtömörítés nélkül, az Xbox low latency Player LED DV-t használ, és kényszeres YUV-t használ YUV422-t. (10 bittel 4K120 is átmegy 4:4:4 chroma-val, de ugyanez 12 bittel már nem, mert az Series X /és sok mai HDMI 2.1 eszköz/ max 40 gbps-t tud.)

(A 4:2:2-höz az Xbox dashboardjában 4:2:2-t ki kell pipálni, kipipálás híján YUV420 lesz, ami rosszabb.)

VAGYIS, ha HDMI 2.1 TV-n a DV semmi színtöbbletet, sem jobb HDR keverést, sem finomabb színátmeneteket stb. nem mutat, akkor alapból csak ront a képen a chromasampling színtömörítés, pl. nem olyan szép élek (persze ezek nüansznyi apróságok), de lehet hiba az RGB-YUV konvertálásnál is (pl. a PS4 Pro gyakran, mintha fakóbb színeket produkált volna YUV-vel HDR-nél) és hát a TV-k sem bírkóznak meg jól vele.

Megjegyzés: HDMI 2.0-val a HDR is csak max YUV422-vel tud átmenni 4K60 esetén (akár 10 bit, akár 12 bit), míg SDR mehet full 4:4:4 chroma-val (RGB) 4K60-nál, 8 biten.

(HDMI 2.0 4K60 HDR-nél is érvényes, hogy a 4:2:2 chroma-hoz az Xbox dashboardjában a 4:2:2-t ki kell pipálni, kipipálás híján ugyanis YUV420 lesz, ami ROSSZABB színtömörítés. Ha RGB jellel át tudunk tolni 4K60-at (HDMI 2.0-n SDR-t, HDMI 2.1-en HDR-t), akkor olyankor a 4:2:2 opciónak nincsen jelentősége az Xbox dashboardjában.)

ÖSSZEFOGLALÓ

Bármennyire is kecsegtető a Dolby Vision lehetősége, a jelenlegi rossz alapbeállításával (főleg az emelt szintű szürkés feketével, és mosott színvilágával) a játéknak egyszerűen nem javaslom, maximum érdemes megnézni, hogy maga a TV, amit használunk, esetleg kellemesebb alapbeállításokat nyújt-e DV-ben, mint HDR-ben. Maga a formátum azonban nem jobb most HDR-nél, még a 12 bitnek sincsen előnye, és Dolby Vision masternek sem láttam nyomát, így szerintem engedjük el. Marad a HDR és SDR, amelynél szintén jelen van a szürkés fekete, de könnyebben korrigálhatóak, pláne SDR-nél, ami a legjobb választás kontrasztosság és színteltség terén, és olcsóbb LED-eknél szerintem valószínűleg ez a jobb. Komolyabb HDR TV esetében azonban a kicsit szebb színvilágú és jobb dinamikus fényű HDR-t (HDR10-et) javaslom összességében, beltereknél mindenképpen, ám nyílt terepen nem biztos, hogy minden téren jobb SDR-nél pláne a kezdeti helyszíneken , de lehet a játékban előre haladva lesznek szaturáltabb részek, és akkor pláne megérte HDR-nél maradni.

Reméljük hamarosan javítja frissítéssel a Microsoft a képhibákat (+ figyelembe veszi az Xbox saját HDR kalibrációját) és akkor igazi HDR-t (és Dolby Visiont) kaphatunk a Halo Infinite-nél.

Addig is élvezzük ezerrel jelenlegi formájában is, jó játékot!:)

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

Comedian
Strange az őrületmultiverzumában

6 napja
7

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2022 nyertesek

2022.05.05.
9

Necroman Mk2
Finding Paradise

2022.05.02.
2

Comedian
Fennsíkok csavargója

2022.04.28.

Comedian
Joe Kidd

2022.04.24.

Insect
Harmadik hét a Decken

2022.04.23.
15

Comedian
Batman: Ra's al Ghul feltámadása

2022.04.19.
1

Necroman Mk2
Mirrors Edge Catalyst

2022.04.16.
3

Krisz576
Dying Light 2 – Grafika & beállítások blog

2022.04.14.

Comedian
Morbius kritika

2022.04.10.
5

axl
Hírharsona Extra

2022.04.09.

Necroman Mk2
Deluded

2022.04.02.

maktub
Destiny 2 - The Witch Queen

2022.03.28.
24

drag
2021 legjobb filmjei - szerintem

2022.03.27.
6

Doberman
Guild Wars 2: End of Dragons

2022.03.26.
6

Necroman Mk2
Trine 2 Complete Story

2022.03.22.

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2022

2022.03.17.
17

Comedian
Batman

2022.03.13.
17

Necroman Mk2
80 Days

2022.03.08.

p34c3
Kétszer csalódni: Cyberpunk 2077

2022.03.01.
7

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