Comedian2021.11.10. 20:29

Örökkévalók

Találkozás az istenekkel.

A Marvel Moziverzum negyedik fázisa nem indult valami fényesen. Először a Fekete Özvegy vallott kudarcot azzal, hogy nem tudta kellőképp megadni a címszereplőnek kijáró végtisztességet, majd a Shang-Chi és a Tíz Gyűrű legendája maradt alul a franchise-t egyre inkább elnyomó gyermekbetegségekkel szemben (pedig amúgy piszkosul jó film lehetett volna – tegyük hozzá, a közönség nagy része azért így is a keblére ölelte), és a WandaVízión, valamint a Lokin kívül sorozat-fronton sem volt sokkal jobb a helyzet. Ugyan az utóbbi kettő azért valamennyire már képet adott arról, hogy milyen is lesz az MCU következő 10 éve, és hogy mivel akarják majd a moziszékbe szögezni a rajongókat az Infinity Saga után, mégis filmről filmre és sorozatról sorozatra jobban érezni, hogy a Marvel pont abban gyengül, amiben eddig egy-két ritka kivételtől eltekintve remekül jeleskedett – azaz, hogy minden következő alkotásával sikeresen húzott lapot 19-re, és újra meg újra bizonyítékot adott a franchise-ban és az univerzumban rejlő lehetőségekről. És attól függetlenül, hogy mostanában inkább a kényelmes biztonsági játék, mintsem az újító szándék jellemezte ezeket a filmeket, valamint annak ellenére is, hogy a végeredménnyel egyre kevesebb néző elégedett, a siker mindig papírforma-szerűen érkezett, egyfajta megszokott tendenciaként. Az aktuális film mozikba került, a kritikusok ódákat zengtek róla, a nyitóhétvégén megdöntött néhány rekordot, és az sem volt ritka, hogy végül megugrotta az egymilliárd dolláros álomhatárt, Kevin Feige és a Disney pedig széles mosollyal durranthatta ki a pezsgőt, büszkén hátba veregetve a másikat, hogy megint megcsinálták. Az igazán megdöbbentő az, hogy soron következő alkotásuk, az Örökkévalók megtörte ezt a biztosnak és állandónak tűnő hagyományt: nemhogy szerényebb fogadtatásban részesült, mint az egy Marvel-filmtől megszokott, de kifejezetten elbántak vele az újságírók, amellyel rögtön rút kiskacsává, egyszersmind egyedüli kívülállóvá tették a Marvel centikre kiszámolt logisztikai hadműveleteitől.

Bár igaz, ami igaz, a nézőket ez nem nagyon érdekelte. Az Örökkévalók bevétel-ügyileg egészen szép számokat produkál (koronavírus ide vagy oda), ugyanakkor valószínűleg jónéhány üveg még így is bontatlanul marad a Disneynél (amikor ezeket a sorokat írom, a film 47 százalékon áll a Rotten Tomatoes honlapján, ami – figyelembe véve, hogy az utóbbi időben minden MCU-eresztés 80-90 százalék fölött végzett – minimum hihetetlenül meglepő), és a tájékozott, a franchise problémáit, illetve a kritikusok ízlését ismerő ember látatlanban azt hinné, hogy az Örökkévalókkal ironikus módon pont az a probléma, hogy el akar szakadni a hagyományos marveles sablonoktól és valami újjal próbálkozni, mind a film szerkezetét, mind a mondanivalóját nézve, továbbá mély és nehéz gondolatokkal akarja gazdagítani az egyre egysíkúbb univerzumot. És ez, mivel az emberek már teljesen hozzászoktak ahhoz a bizonyos Marvel-recepthez és tudják, mit kapnak a pénzükért, sokak gyomrát megfekszi. Bár ez a megállapítás nem fedi teljes mértékben a valóságot, félig-meddig tényleg így van. Az Örökkévalók a legendás Jack Kirby karaktereit és történeteit hivatott nagyvászonra adaptálni, aki, miután részt vett a Marvel Comics legnépszerűbb hőseinek, Amerika Kapitánynak, a Fantasztikus Négyesnek, a Bosszúállóknak és Pókembernek a megalkotásában, gyakorlatilag egy nagyszabású, az emberiség történelmén átívelő űrmítoszt teremtett, melynek főszereplői még fajunk felemelkedésének hajnalán érkeztek a Földre, és az eltelt évezredek alatt istenekként tetszelegve bábáskodtak körülöttünk. A képregények remekül kombinálták a modern szuperhőstörténeteket az akkoriban (a hetvenes években) karrierje csúcsán álló Arthur C. Clark és Erich von Daniken munkásságával és elméleteivel: érdekes és bonyolult egzisztenciális kérdéseket vetettek fel az emberiség történetéről, természetéről, és a főszereplők isteni szerepének, rendeltetésének szükségességéről vagy épp hamisságáról. Nem épp a szokványos Marvel-egyveleg, és már ebből látszik, hogy Kirby eredeti képregénye is egy maga útját járó, furcsa outsider volt – a belőle készült film nemkülönben.

Az Örökkévalók egyértelműen a Marvel egyik legambiciózusabb filmje: egyszerre akar monumentális, egetrengető, szokatlanul intim, kifejezetten érzelmes és epikus lenni. Alapvető célkitűzése az, hogy egyfajta eredettörténetet fessen meg a Marvel Moziverzum számára, amely egyaránt illeszkedik a több mint 20 film alatt megismert világba és a Bosszúállók: Végjáték utáni állapotokhoz (a kérdéseket, hogy hőseink miért nem tettek semmit pl. Thanos csettintése és a Földet sújtó egyéb válságok ellen, félig-meddig értelmesen megmagyarázzák, még ha vannak is logikátlan részei ezeknek a válaszoknak), miközben meg szeretne állni a saját lábán is és önálló mítoszt építeni magának. Az már az előzetesekből is látszott, hogy a visszafogottabb, kisköltségvetésű, alig néhány karaktert megmozgató, művészibb megközelítésű filmek világából érkező Oscar-díjas Chloé Zhao a megszokottól kicsit eltérő hangvételt fog megütni (sokakban pl. ez is ellenérzést, vagy rosszabb esetben unalmat váltott ki), és noha az Örökkévalók is magán viseli az MCU szokásos hibáit, valamint sajnos a film közel sem rendelkezik olyan színes, pulzáló látvánnyal és monumentális díszletekkel, mint Kirby képregénye, Zhao többé-kevésbé sikeresen álmodta vászonra a koncepciót. A hangulat sokkal komorabb, mint az átlag Marvel-filmekben, a gyerekes poénokat is igyekszenek hanyagolni, a forgatókönyv pedig kisebb-nagyobb kisiklásokkal ugyan, de korrekt módon ábrázolja az évezredek során lényegében egy családdá kovácsolódott szuperhőscsapatot, amelyben (mint minden családban) idővel megjelennek az elkerülhetetlen ellentétek, ami végül a feloszlásukhoz vezet – hogy aztán egy világvégét jelentő fenyegetés megfékezése érdekében újra összejöjjenek.

Zhao és írótársai igyekeznek bevezetni a csapatot az MCU-ba, azon belül is minden egyes tagot önálló tulajdonságokkal és karakterívvel felruházni, úgy, hogy mire eljutunk a fontos, jellemformáló fordulópontokig, lehetőleg a szívünkhöz nőjenek, és átérezhetőek legyenek a saját, személyes drámáik. És ez az a pont, amikor az Örökkévalók elkezd fulladozni a nagyra törő ambíciók tengerében. Ugyanis a produkció 7000 évnyi történetet akar elmesélni, ami nemhogy 2 és fél, de 5 órában is kevés lenne. Egy-egy kulcsfontosságú jelenet erejéig sikerül közel hozni a figurákat a nézőkhöz, a hősök közti kémia és dinamika viszont, ahhoz képest, hogy Zhao sokszor feláldozza a látványos akciójeleneteket a karakterépítés és a történetmesélés oltárán, borzasztóan szegényes. Túl lassú, túl komótosan halad, túlságosan sok időt tölt el az alapozással, melynek következtében csak félig érkezik meg a kívánt céljához. Emiatt a játékidő nemhogy kétszer annyinak érződik, mint amennyi valójában, de a fináléban már konkrét karaktereket mellőznek hosszú percekre, sőt, egy hőst teljesen ki is hagynak belőle – a nagy csörte előtt valami gyenge indokkal lelép, aztán a világ megmentése után beköszön egy jelenet erejéig. Igaz, vannak, akik még rosszabbul jártak: a főszereplők közül nem egy hagyja ott a fogát a film során, de azt nehéz kikövetkeztetni, hogy az alkotók vakmerősége miatt alakult-e így, vagy azért, mert sehogy sem tudták őket beleírni a következő jelenetbe. Az Örökkévalók tehát óriási paradoxon: a forgatókönyv többet foglalkozik a karakterekkel, mint a pörgős akcióval és a CGI-csinnadrattákkal, de közben a nagynak és jelentőségteljesnek szánt pillanatokkal csupán a felszínt kapargatja, és nem igazán ás a figurák lelkének, illetve az alapvetően érdekes kérdések és az egyetemes témák mélyére. Ennek köszönhetően Zhao hiába akar elsősorban képekben és a szereplők arckifejezésein keresztül mesélni, a mondanivaló és a művészi kamerabeállítások elsikkadnak a rosszul kimért arányok mellett.

Egyébiránt az Örökkévalók, noha sokkal jobb, mint a híre, remekül rávilágít arra, hogy mennyire nem egyezik a művészfilmes, melankolikus megközelítés a tömegfogyasztásra tökéletesen alkalmas, néha-néha izgalmas felvetésekkel rendelkező, ugyanakkor jobbára könnyed szórakozásként funkcionáló blockbusterekkel. A két irányzat látványosan üti egymást, és nem egyeztethető össze, legalábbis nem így: a film kopár tájai, élettelen díszletei, elhagyatott erdői és még elhagyatottabb tengerpartjai azt sugallják, hogy bár rengeteg pénzt beletoltak a filmbe, mégsincs mögötte igazi élet, és hiába a 200 millió dolláros költségvetés és a szokás szerint szépen megkomponált CGI, kissé olcsóságszaga van – grandiózus, de mégsem. Az mindenképp dicsérendő, hogy némileg elszakadtak a bevett sablonoktól és valóban mással próbálkoztak (ezért sem tudok igazán haragudni rá), és merem remélni, hogy a kritikai kudarc után nem azt a téves következtetést vonják majd le, hogy felesleges több energiát feccölni a merészebb lépésekbe és az újító szándékba. Nagy kár lenne. Az irány jó, csak a megvalósítás nem sikerült rendesen. Jól lehet, az Örökkévalók még így is a negyedik fázis eddigi legjobb filmje – igaz, ezidáig nem volt valami erős a mezőny. Talán a jövő hónapban érkező Pókember: Nincs hazaút javít majd valamicskét a Marvel mostani renoméján.

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

Stadia HUN
Breakout: Recharged (Stadia)

5 órája

Necroman Mk2
Popolous 1-2

2 napja
2

Stadia HUN
Immortality (xcloud)

2022.09.19.
6

roboman
No to war in Ukraine

2022.09.18.

Necroman Mk2
Crysis 2-3

2022.09.18.

Stadia HUN
DJMax Respect V (xcloud)

2022.09.12.

Necroman Mk2
Need for Speed Rivals

2022.09.08.
2

Stadia HUN
Print magazin ajánló

2022.08.29.
11

Necroman Mk2
Titanfall 2

2022.08.25.
11

Stadia HUN
PAC-MAN MEGA TUNNEL BATTLE

2022.08.23.

p34c3
Horizon Zero Dawn - BACKLOG

2022.08.15.
6

Stadia HUN
Centipede: Recharged (Stadia)

2022.08.10.
12

Necroman Mk2
Incredible Machine 2&3

2022.08.09.
6

Stadia HUN
Lake (Stadia)

2022.08.08.
3

Stadia HUN
A Super Smash klónok támadása

2022.08.02.
1

Necroman Mk2
Impostor Factory

2022.07.31.

Necroman Mk2
A Musical Story

2022.07.23.
4

Malleus
Sword & Fairy 6 (仙劍奇俠傳六)

2022.07.21.
2

Stadia HUN
Evercade: The Bitmap Brothers Collection - blogteszt

2022.07.18.
11

Comedian
Thor: Szerelem és mennydörgés - kritika

2022.07.16.
7

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tcGF0cmVvbi1tcHVcIj5cbjxhIGhyZWY9XCJodHRwczpcL1wvcGF0cmVvbi5jb21cL2dhbWVyMzY1XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvcGF0cmVvbi1tcHUtYmcucG5nXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvcGF0cmVvbi1tcHUtcm0ucG5nXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvcGF0cmVvbi1tcHUtcmliYm9uLnBuZ1wiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxzdHlsZT5cbi4tLXBhdHJlb24tbXB1e1xuXHRvdmVyZmxvdzpoaWRkZW47XG5cdHdpZHRoOiAzMDBweDtcblx0aGVpZ2h0OiAyMDBweDtcblx0cG9zaXRpb246IHJlbGF0aXZlO1xufVxuLi0tcGF0cmVvbi1tcHUgaW1ne1xuXHR0cmFuc2l0aW9uOiBhbGwgLjNzO1xuXHRwb3NpdGlvbjphYnNvbHV0ZTtcblx0dG9wOjA7IGxlZnQ6MDtcbn1cbi4tLXBhdHJlb24tbXB1IGltZzpudGgtY2hpbGQoMSl7XG5cdGZpbHRlcjogYmx1cigycHgpO1xuXHR0cmFuc2Zvcm06IHNjYWxlKDEuMSk7XG59XG4uLS1wYXRyZW9uLW1wdTpob3ZlciBpbWc6bnRoLWNoaWxkKDIpe1xuXHRmaWx0ZXI6IGJsdXIoNHB4KTtcblx0dHJhbnNmb3JtOiBzY2FsZSgxLjEpO1xufVxuXG4uLS1wYXRyZW9uLW1wdTpob3ZlciBpbWc6bnRoLWNoaWxkKDEpe1xuXHRmaWx0ZXI6IGJsdXIoMCk7XG5cdHRyYW5zZm9ybTogc2NhbGUoMSk7XG59XG48XC9zdHlsZT4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvcGF0cmVvbi1tcHUtcmliYm9uLnBuZyIsIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMDVcL3BhdHJlb24tbXB1LWJnLnBuZyIsIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMDVcL3BhdHJlb24tbXB1LXJtLnBuZyJdLCJ1cmwiOiIiLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvIiwiaWQiOjV9