Comedian2021.11.10. 20:29

Örökkévalók

Találkozás az istenekkel.

A Marvel Moziverzum negyedik fázisa nem indult valami fényesen. Először a Fekete Özvegy vallott kudarcot azzal, hogy nem tudta kellőképp megadni a címszereplőnek kijáró végtisztességet, majd a Shang-Chi és a Tíz Gyűrű legendája maradt alul a franchise-t egyre inkább elnyomó gyermekbetegségekkel szemben (pedig amúgy piszkosul jó film lehetett volna – tegyük hozzá, a közönség nagy része azért így is a keblére ölelte), és a WandaVízión, valamint a Lokin kívül sorozat-fronton sem volt sokkal jobb a helyzet. Ugyan az utóbbi kettő azért valamennyire már képet adott arról, hogy milyen is lesz az MCU következő 10 éve, és hogy mivel akarják majd a moziszékbe szögezni a rajongókat az Infinity Saga után, mégis filmről filmre és sorozatról sorozatra jobban érezni, hogy a Marvel pont abban gyengül, amiben eddig egy-két ritka kivételtől eltekintve remekül jeleskedett – azaz, hogy minden következő alkotásával sikeresen húzott lapot 19-re, és újra meg újra bizonyítékot adott a franchise-ban és az univerzumban rejlő lehetőségekről. És attól függetlenül, hogy mostanában inkább a kényelmes biztonsági játék, mintsem az újító szándék jellemezte ezeket a filmeket, valamint annak ellenére is, hogy a végeredménnyel egyre kevesebb néző elégedett, a siker mindig papírforma-szerűen érkezett, egyfajta megszokott tendenciaként. Az aktuális film mozikba került, a kritikusok ódákat zengtek róla, a nyitóhétvégén megdöntött néhány rekordot, és az sem volt ritka, hogy végül megugrotta az egymilliárd dolláros álomhatárt, Kevin Feige és a Disney pedig széles mosollyal durranthatta ki a pezsgőt, büszkén hátba veregetve a másikat, hogy megint megcsinálták. Az igazán megdöbbentő az, hogy soron következő alkotásuk, az Örökkévalók megtörte ezt a biztosnak és állandónak tűnő hagyományt: nemhogy szerényebb fogadtatásban részesült, mint az egy Marvel-filmtől megszokott, de kifejezetten elbántak vele az újságírók, amellyel rögtön rút kiskacsává, egyszersmind egyedüli kívülállóvá tették a Marvel centikre kiszámolt logisztikai hadműveleteitől.

Bár igaz, ami igaz, a nézőket ez nem nagyon érdekelte. Az Örökkévalók bevétel-ügyileg egészen szép számokat produkál (koronavírus ide vagy oda), ugyanakkor valószínűleg jónéhány üveg még így is bontatlanul marad a Disneynél (amikor ezeket a sorokat írom, a film 47 százalékon áll a Rotten Tomatoes honlapján, ami – figyelembe véve, hogy az utóbbi időben minden MCU-eresztés 80-90 százalék fölött végzett – minimum hihetetlenül meglepő), és a tájékozott, a franchise problémáit, illetve a kritikusok ízlését ismerő ember látatlanban azt hinné, hogy az Örökkévalókkal ironikus módon pont az a probléma, hogy el akar szakadni a hagyományos marveles sablonoktól és valami újjal próbálkozni, mind a film szerkezetét, mind a mondanivalóját nézve, továbbá mély és nehéz gondolatokkal akarja gazdagítani az egyre egysíkúbb univerzumot. És ez, mivel az emberek már teljesen hozzászoktak ahhoz a bizonyos Marvel-recepthez és tudják, mit kapnak a pénzükért, sokak gyomrát megfekszi. Bár ez a megállapítás nem fedi teljes mértékben a valóságot, félig-meddig tényleg így van. Az Örökkévalók a legendás Jack Kirby karaktereit és történeteit hivatott nagyvászonra adaptálni, aki, miután részt vett a Marvel Comics legnépszerűbb hőseinek, Amerika Kapitánynak, a Fantasztikus Négyesnek, a Bosszúállóknak és Pókembernek a megalkotásában, gyakorlatilag egy nagyszabású, az emberiség történelmén átívelő űrmítoszt teremtett, melynek főszereplői még fajunk felemelkedésének hajnalán érkeztek a Földre, és az eltelt évezredek alatt istenekként tetszelegve bábáskodtak körülöttünk. A képregények remekül kombinálták a modern szuperhőstörténeteket az akkoriban (a hetvenes években) karrierje csúcsán álló Arthur C. Clark és Erich von Daniken munkásságával és elméleteivel: érdekes és bonyolult egzisztenciális kérdéseket vetettek fel az emberiség történetéről, természetéről, és a főszereplők isteni szerepének, rendeltetésének szükségességéről vagy épp hamisságáról. Nem épp a szokványos Marvel-egyveleg, és már ebből látszik, hogy Kirby eredeti képregénye is egy maga útját járó, furcsa outsider volt – a belőle készült film nemkülönben.

Az Örökkévalók egyértelműen a Marvel egyik legambiciózusabb filmje: egyszerre akar monumentális, egetrengető, szokatlanul intim, kifejezetten érzelmes és epikus lenni. Alapvető célkitűzése az, hogy egyfajta eredettörténetet fessen meg a Marvel Moziverzum számára, amely egyaránt illeszkedik a több mint 20 film alatt megismert világba és a Bosszúállók: Végjáték utáni állapotokhoz (a kérdéseket, hogy hőseink miért nem tettek semmit pl. Thanos csettintése és a Földet sújtó egyéb válságok ellen, félig-meddig értelmesen megmagyarázzák, még ha vannak is logikátlan részei ezeknek a válaszoknak), miközben meg szeretne állni a saját lábán is és önálló mítoszt építeni magának. Az már az előzetesekből is látszott, hogy a visszafogottabb, kisköltségvetésű, alig néhány karaktert megmozgató, művészibb megközelítésű filmek világából érkező Oscar-díjas Chloé Zhao a megszokottól kicsit eltérő hangvételt fog megütni (sokakban pl. ez is ellenérzést, vagy rosszabb esetben unalmat váltott ki), és noha az Örökkévalók is magán viseli az MCU szokásos hibáit, valamint sajnos a film közel sem rendelkezik olyan színes, pulzáló látvánnyal és monumentális díszletekkel, mint Kirby képregénye, Zhao többé-kevésbé sikeresen álmodta vászonra a koncepciót. A hangulat sokkal komorabb, mint az átlag Marvel-filmekben, a gyerekes poénokat is igyekszenek hanyagolni, a forgatókönyv pedig kisebb-nagyobb kisiklásokkal ugyan, de korrekt módon ábrázolja az évezredek során lényegében egy családdá kovácsolódott szuperhőscsapatot, amelyben (mint minden családban) idővel megjelennek az elkerülhetetlen ellentétek, ami végül a feloszlásukhoz vezet – hogy aztán egy világvégét jelentő fenyegetés megfékezése érdekében újra összejöjjenek.

Zhao és írótársai igyekeznek bevezetni a csapatot az MCU-ba, azon belül is minden egyes tagot önálló tulajdonságokkal és karakterívvel felruházni, úgy, hogy mire eljutunk a fontos, jellemformáló fordulópontokig, lehetőleg a szívünkhöz nőjenek, és átérezhetőek legyenek a saját, személyes drámáik. És ez az a pont, amikor az Örökkévalók elkezd fulladozni a nagyra törő ambíciók tengerében. Ugyanis a produkció 7000 évnyi történetet akar elmesélni, ami nemhogy 2 és fél, de 5 órában is kevés lenne. Egy-egy kulcsfontosságú jelenet erejéig sikerül közel hozni a figurákat a nézőkhöz, a hősök közti kémia és dinamika viszont, ahhoz képest, hogy Zhao sokszor feláldozza a látványos akciójeleneteket a karakterépítés és a történetmesélés oltárán, borzasztóan szegényes. Túl lassú, túl komótosan halad, túlságosan sok időt tölt el az alapozással, melynek következtében csak félig érkezik meg a kívánt céljához. Emiatt a játékidő nemhogy kétszer annyinak érződik, mint amennyi valójában, de a fináléban már konkrét karaktereket mellőznek hosszú percekre, sőt, egy hőst teljesen ki is hagynak belőle – a nagy csörte előtt valami gyenge indokkal lelép, aztán a világ megmentése után beköszön egy jelenet erejéig. Igaz, vannak, akik még rosszabbul jártak: a főszereplők közül nem egy hagyja ott a fogát a film során, de azt nehéz kikövetkeztetni, hogy az alkotók vakmerősége miatt alakult-e így, vagy azért, mert sehogy sem tudták őket beleírni a következő jelenetbe. Az Örökkévalók tehát óriási paradoxon: a forgatókönyv többet foglalkozik a karakterekkel, mint a pörgős akcióval és a CGI-csinnadrattákkal, de közben a nagynak és jelentőségteljesnek szánt pillanatokkal csupán a felszínt kapargatja, és nem igazán ás a figurák lelkének, illetve az alapvetően érdekes kérdések és az egyetemes témák mélyére. Ennek köszönhetően Zhao hiába akar elsősorban képekben és a szereplők arckifejezésein keresztül mesélni, a mondanivaló és a művészi kamerabeállítások elsikkadnak a rosszul kimért arányok mellett.

Egyébiránt az Örökkévalók, noha sokkal jobb, mint a híre, remekül rávilágít arra, hogy mennyire nem egyezik a művészfilmes, melankolikus megközelítés a tömegfogyasztásra tökéletesen alkalmas, néha-néha izgalmas felvetésekkel rendelkező, ugyanakkor jobbára könnyed szórakozásként funkcionáló blockbusterekkel. A két irányzat látványosan üti egymást, és nem egyeztethető össze, legalábbis nem így: a film kopár tájai, élettelen díszletei, elhagyatott erdői és még elhagyatottabb tengerpartjai azt sugallják, hogy bár rengeteg pénzt beletoltak a filmbe, mégsincs mögötte igazi élet, és hiába a 200 millió dolláros költségvetés és a szokás szerint szépen megkomponált CGI, kissé olcsóságszaga van – grandiózus, de mégsem. Az mindenképp dicsérendő, hogy némileg elszakadtak a bevett sablonoktól és valóban mással próbálkoztak (ezért sem tudok igazán haragudni rá), és merem remélni, hogy a kritikai kudarc után nem azt a téves következtetést vonják majd le, hogy felesleges több energiát feccölni a merészebb lépésekbe és az újító szándékba. Nagy kár lenne. Az irány jó, csak a megvalósítás nem sikerült rendesen. Jól lehet, az Örökkévalók még így is a negyedik fázis eddigi legjobb filmje – igaz, ezidáig nem volt valami erős a mezőny. Talán a jövő hónapban érkező Pókember: Nincs hazaút javít majd valamicskét a Marvel mostani renoméján.

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

Comedian
Strange az őrületmultiverzumában

5 napja
6

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2022 nyertesek

2022.05.05.
9

Necroman Mk2
Finding Paradise

2022.05.02.
2

Comedian
Fennsíkok csavargója

2022.04.28.

Comedian
Joe Kidd

2022.04.24.

Insect
Harmadik hét a Decken

2022.04.23.
15

Comedian
Batman: Ra's al Ghul feltámadása

2022.04.19.
1

Necroman Mk2
Mirrors Edge Catalyst

2022.04.16.
3

Krisz576
Dying Light 2 – Grafika & beállítások blog

2022.04.14.

Comedian
Morbius kritika

2022.04.10.
5

axl
Hírharsona Extra

2022.04.09.

Necroman Mk2
Deluded

2022.04.02.

maktub
Destiny 2 - The Witch Queen

2022.03.28.
24

drag
2021 legjobb filmjei - szerintem

2022.03.27.
6

Doberman
Guild Wars 2: End of Dragons

2022.03.26.
6

Necroman Mk2
Trine 2 Complete Story

2022.03.22.

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2022

2022.03.17.
17

Comedian
Batman

2022.03.13.
17

Necroman Mk2
80 Days

2022.03.08.

p34c3
Kétszer csalódni: Cyberpunk 2077

2022.03.01.
7

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