A kezeim közé keveredett a Quantum of Solace PC demoja. Lássuk a medvét.
A kezdet ígéretes, szép HD felbontású videók képkockái peregnek az estére megfáradt szemeim előtt. Ezekből kiderül, hogy a Treyarch a fő fejlesztő, a Beenox pedig a PC port felett gépészkedett. Az utóbbi brigád kisfilmje kifejezetten tetszetős, az azt követő Coca Cola Zero reklám viszont kevésbé. Nem emiatt fogok rászokni az aszpartamos koffeinlöttyre... (hanem a koránkelés végett ;) )
A menü már hamar megmutatja, hogy ki itt a császár: mindenhol Daniel Craig elrajzolt arca díszeleg. Meg kell hagyni, van karizmája az ürgének, de személy szerint inkább egy Bond theme-re riszáló popót bámulnék, ahogyan az már a hatvanas évek óta bevett szokás a Bond filmek felvezetőiben...
Elindul a game, mint utánanéztem a COD4 motor dohog a felszín alatt, nyugtázom, hogy a töltőképernyő másodpercek alatt eltűnik, a grafika is pofás. Bond bátyó pedig kíméletlenül üldözőbe vesz egy rosszarcú öltönyöst a demo helyszínéül szolgáló csatornarendszerben.
Amint kifordulok a fedezékből, ismét meglepetés ér, a játék FPS nézőpontot használ. Mint tudatlan, trailereken néhanapján tovaszökellő gamer, abban a hitben voltam, hogy egy TPS-t testesít meg az új titkosügynök kaland. Pedig nem.
Immár tehát saját szemszögből eredtem utána a haramiának, aki a csatornarendszer minden szegletét (bizonyára halálpontosan) ismerve kicselezi a hősünket, éppen meglóg minden sarkon és kiszögellésen. Közben morgok egy sort, mert a jellegzetesen sietős COD irányítási sémát nem igazán jól dolgozták át Bond terelgetéséhez a Treyarch-os fejlesztők. A dinamika nem az igazi.
A grafika csinos még így második blikkre is, de semmi extrát nem tettek a látványhoz a grafikusok, a 30-as FPS korlát révén még csak a gépem teljesítményével sem tudok most villantani. A játék nem óhajt különösképpen sok extrát felvonultatni a vizualitás terén, de a lövöldözést feldobja a közelharci QTE kamera, a sebesülésnél alkalmazott blur és a Bond mozdulatok során megjelenő, fél képernyőt elfedő jellegzetes huzalozott fegyvercső-belső.
A gonoszt akárhogy lőttem, üldöztem, nem adta meg magát (az a fránya script), a csatlósokat pedig halomba lőttem már az alap fegyverrel is (Walther P99). Kerek 3 és fél perc játék után a demonak vége lett. Gondoltam ilyen epizodikus részleteket mutatnak majd a játékból, de tévedtem: csak ez a bolhányi szegmense játszható a végleges kampánynak.
Felemásak az érzelmek, a hangulat rendben van, kár hogy a menü és az interfész sivár, kicsit amatőr benyomást kelt. A Bourne-tól csent fedezékkeresés beválik, de már semmi újat nem mutat. A látvány hozza a szintet, de nem kápráztat el.
Eddig középszer a cucc, reméljük nem fog a nagy mediokritásban elveszni a téma, A Goldeneye óta sok forradalmi Bond játék ígéretével etettek meg már minket. Remélem ez a demo csak egy elsietett döntés eredménye, és a sztori mód későbbi része érdekesebb (nyitott!!!) helyszíneket és nem csak hatásvadászatra építő (denevérek, csobbanások, huzat által feldöntött asztalok... stb.) dramaturgiát fog alkalmazni.