Kétségbe esve keresem Annt, meg még száz másik tárgyat
A 2000-es évtized egyik népszerű casual játék műfaja a hidden object volt. Ennek egyik kései, 2011-es képviselője a Fly Games által fejlesztett 20 Days to Find Amy.
A játék főszereplője stockfotó Helen, aki egy hazalátogatás során találkozni kíván régi barátnőjével. Igen ám, csakhogy Annt (ne kérdezzétek, miért szerepel másik név a címben...) sehogy se éri el, ezért nyomozásba kezd. A játék sztorija borzalmasan összecsapott és logikátlan, csupán alibiül van, nem erre fordították az energiájukat a fejlesztők. Szerencsére a játékmenetre ez már nem igaz, mert bár nem reformálták meg a műfajt, de kreatív módon próbáltak nem egy cuccot trükkösen elrejteni.
Az alapmechanika tehát a listán lévő tárgyak meg élőlények észrevétele, és ráklikkelése. Egy-egy feladvány során csupán 5 segítséget kérhetünk (nincs újratöltődés), a random böködésért pedig időlevonás jár. További nehezítés, hogy egyes napokon több helyszínen is kell keresgélnünk, ráadásul mindezt egy időlimittel. A két alapfeladványt (keresés feliratok vagy sziluettek alapján) időnként kreatív ötletekkel is feldobtak; kedvencem az volt, amikor a pasziánsz játékot imitálva a megfelelő sorrendben kellett a lapokat megtalálni.
A 20 Days to Find Amy nem túl nehéz, bár az utolsó pályákon már igen szűkös időlimit áll rendelkezésre minden cucc megtaláláshoz. Elvileg abadonware, szóval nyugodtan tölthető különféle oldalakról.
Pro:
relax zenék;
hozza a műfajtól elvárt kötelezőt;
kreatív variációk;
rövid;
Kontra:
béna történet;
pár szívatós tárgyelhelyezés;
szűk időlimit a vége felé;
inkonzisztens cím;
Kiknek ajánlható?
A hidden object játékok kedvelőinek.