Amikor a versenyzős sikerszéria elindult a leejtőn...
A Need for Speed sorozat 2008-ban megjelent epizódja volt az Undercover, ami kor összes játékplatformjára megjelent. És ez volt az a pont, ahol a sikerszéria megbicsaklott. A kampányban a játékos egy névtelen rendőrt alakít, aki a felettesei parancsára egy kocsitolvaj bandába épül be. A történetet a munkáknak keresztelt sztori missziók görgetik előre, időnként az első Halálos iramban filmek meg a Tolvajtempó stílusát majmoló, élőszereplős átvezető jelenetekkel is bemutatva az eseményeket. Ugyan akad pár ismertebb név a színészek között (Maggie Q, Christina Milian énekesnő), de a felvételek nagyon erőltetett ZS kategóriásnak érződnek. Szerencsére megmaradt a nyitott világ, ahol különféle versenyfajták (sprint, lehagyásos párbaj, time trial) mellett a rendőri üldözéses kihívások (károkozás összege, meglépni X idő alatt) is megtalálhatóak. Ezek, de főleg az autópályás száguldozások még menthetnék is a játékot, azonban nem véletlen, hogy az egyik leggyengébb résznek tartják az Undercovert. Hol is kezdjem?
A grafika maga még pofásnak is mondható a kor mércéjével, viszont az állandó pop-up a horizonton meg az árnyékok kirajzolása pár méterre előttünk nagyon zavaró. A versenyek során az AI nem a legacélosabb, az ún. Main Eventek kivételével sokszor 10 másodperces előnyökkel nyertem egy gyenge verdával. Van free roam, de gyakorlatilag használhatatlan a sok köröző zsaru miatt, és hiába lehet egy gombbal a legközelebbi versenyre ugrani, ha a térkép megnyitása körülményes. Az irányítás a Carbon után kissé fura volt, de idővel szokható, szerencsére itt is lehet a kocsikat a tuningolás mellett csuszkákkal finomhangolni. Az autóválaszték nem rossz, de az már igen, hogy a logikusabb tier szerinti osztályozás helyett ábécé rendben vannak felsorolva. Pozitív visszalépés viszont, hogy itt ismét a licencelt dalok dübörögnek a versenyek alatt, sőt, a menüben (ami nem egy garázs...) külön ambient zenék szólnak. A Need for Speed Undercover egy nagyon jó epizód is lehetett volna, de kellett volna még neki legalább fél-egy évnyi csiszolás. Sajnos az EA akkori vezetése nem engedett egy évet kihagyni, ezért a játék megpecsételte a patinás versenyszéria sorsát...
Pro:
- a helyszín;
- a kocsiválaszték;
- sokféle versenytípus;
- az autópályás száguldozások;
- a magyar lokalizáció;
- a kocsik díszítése;
- a sofőr szintlépés;
- a zene felhozatal;
- Rose kétértelmű szövegei;
Kontra:
- többnyire béna AI;
- izzadságszagú sztori;
- az átvezető filmek többsége;
- pop-up a horizonton és egyéb bugok;
- használhatatlan Free Roam;
- körülményes térkép kezelés;
- összecsapott végjáték;
- az ábáce rendbe tett kocsiválaszték;
Kiknek ajánlható?
Nem annyira rossz játék mint a híre, de a hibák miatt csak azoknak a Need for Speed rajongóknak javaslom, akiknek annak idején kimaradt.