Az istenek a fejükre estek Hellászban is
A Mythwrecked egy 2024-ben megjelent indie játék, amit az angol Polygon Treehouse készített, és a nyugisabb címeiről ismert Whitethorn Games adott ki.
A játék főhőse egy Alex nevű, afro PhD hallgató nő, aki a görögországi vakációja során hajótörést szenved. Egy furcsa szigetre vetődik, ahol a görög mitológia istenei élnek (bár max egy modern, woke színdarabban néznének ki így...), akik azonban mind emlékezetkiesésben szenvednek. Hősnőnk felajánlja a segítséget nekik, cserében csak haza szeretne jutni. Emiatt az isteneknek különféle szívességeket tesz, illetve megkeresi az elrejtett emléktárgyaikat, amik lényegében a nyílt világú játékok mellékküldetéseire épülnek: aktiváld ezt, hozd ide azt. Miután a bizalmukba fogadták, Alex magvas beszélgetéseket folytathat velük az élet dolgairól, és persze ki akarja deríteni, hogy ki és miért töröltette az emlékeiket...
Maga a sziget nem túl nagy, viszont metroidvinia módon nyílik ki előttünk bizonyos események hatására. Kihívás gyakorlatilag nincs, még a tárcsaforgató logikai játék se fogja megdolgoztatni az ember agyát. Felfedezni való annál inkább, legyen szó egy furmányos rövidítésről vagy mitológiai történetekről. A helyi fizetőeszköz az ambrózia gyümölcs, amiket a bokrokról szedhetünk le, és az istenektől vásárolhatunk hasznos vagy nem annyira hasznos tárgyakat. A játék grafikája egyszerű, de nagyon stílusos (és remekül futott a gépemen), az viszont kissé zavart, hogy nem igazi OW, hanem pici töltések vannak a területek között. Ellenben a szinkron kikerülése a minimális gesztusokkal meg alap angol és görög szavakkal tetszett, és a zenéje is andalítóan nyugtató.
Ez a nyugisság pedig rányomja a bélyegét a Mythwrecked Ambrosia Islandre, egyénfüggő, hogy ez kinek mennyire jön be. Az acsivadászoknak kiemelten ajánlható, mert a Steam alapján a játékosok 50 %-a végigjátszotta, 25 %-uk pedig ki is maxolta - utóbbiak között vagyok én is.
Pro:
a játékmenet;
nyugis hangulat;
a sziget felfedezése;
egyszerű, de stílusos grafika;
a szinkron kikerülése gesztusokkal;
Alex párbeszédei az istenekkel;
könnyedén kimaxolható;
kellemes gitárzenék;
a finálé;
Kontra:
az istenek kinézete;
sablon "mellék" küldetések;
töltések a nyitott világban;
egy idő után sejthető, ki a főkolompos...
vártam volna némi csavart a végén;
Kiknek ajánlható?
Ha nem viszolyogsz az open world játékok sablon mellékküldetéseitől, akkor könnyed kikapcsolódásnak egészen jó a Mythwrecked.