Krisz5762022.04.14. 13:46

Dying Light 2 – Grafika & beállítások blog

Részletes grafikai elemzés következik a Dying Light 2 minden verziójának és módjának, valamint hasznos tippek a beállításokhoz a lehető legszebb kép és legjobb gameplay eléréséhez.

(Sajnos pár hete lebetegedtem időközben és teljesen kizökkentem a napi rutinjaimból, többek közt ezért is késtem ennyit a technikai bloggal, de jó hír, hogy időközben két új grafikai móddal is bővült a repertoár ahhoz képest, mint amivel teszteléskor találkoztam Series X-en a cikknél DYING LIGHT 2 - GAMER365 TESZT A DF-nek hála az összes konzol (és PC) verzióra van reális rálátásunk, és nyugodtan állíthatom, hogy egyik verziónál sem csúnya a játék, tehát véletlenül sem az újabb Cyberpunk esete, és időközben már annyira azt sem állíthatom – hála a két új grafikai módnak - hogy olyan rosszul lenne optimalizálva konzolokra, legalábbis ami a PS5-öt, vagy főleg a Series X-et illeti.

SERIES X ÉS PS5

A két legerősebb konzolon (PS5 és XSX) eredetileg három grafikai mód volt elérhető: Felbontás, Teljesítmény és Ray Tracing. Sorrendben: skálázott 4K30 (kicsit az XSX-nél szebben), 1080p60 és 1080p30-al, mindnél közel locked framerate-el. Ezek időközben időközben bővültek egy Kiegyensúlyozott móddal is, mely saccra 1440p60 lehet (esetleg checkerboarddal), és a Teljesítmény mód 120FPS+VRR kompatibilitás esetén (láss csodát) 120FPS+VRR módban fut. Azt aláírom, hogy az eredeti számok nem hangzottak elsőre olyan meggyőzően, és direkt hozom fel példának a Far Cry 6 dinamikus 4K60-ját, mert szerintem az tényleg érezhetően jobban lett optimalizálva (és igen, HDR-el, de legyen ez tényleg csak poén, mert komolyan NINCS rá szükség), viszont a DL2 nagyon is szépen helytállt, a világát tekintve kifejezetten szép, hatalmas, változatos és részletes.

GRAFIKAI JELLEGZETESSÉGEK

Érdekesség, hogy stílusban amolyan „rajzos” , nem pedig realisztikus megjelenés felé mentek el, de ez még jól is áll neki. Az erdő-mező kifejezetten szép, az utcák a városban kidolgozottak, a belterek félelmetesek, a karakterek is úgy ahogy rendben vannak, pláne az NPC-k ruhája, maximum az animációjukon lehetett volna még csiszolni, de a zombik is egész részletesek. A vágatlan verziónak hála szakadnak a végtagok (külön hangulatfokozó, hogy még a lábatlan zombik is feléd kúsznak), fröcsög a vér, és remekül érvényesül a sötétben a sötét borús erőszakos Condemned hangulat a sok agresszív elmebeteg állattal. A DL2 ugyanis hűen ábrázolja a posztapokaliptikus társadalmakban a söpredéket is.

MÁS JÁTÉKOKKAL ÖSSZEVETVE

A Dying Light „1” megjelenését lazán übereli bármelyik mód, egyszerűen üresnek tűnik a játék a folytatáshoz képest, melynek világa jóval nagyobb és részletesebb. Nem volt már anno sem olyan erős technikailag, és az eredeti alapjáték nem kapott félgen tuningot sem (PS4 Pro / Xbox One X), de legalább Series X-en alapból volt 60 FPS boost (még Xbox One játékként kezelve is BC módban), amit PS5-re is terveztek egy külön frissítéssel, de közben sokkal jobb dolog történt: igazi nextgen frissítést kapott PS5-re és Series X-re, sőt még XOneX is kapott a jóból.

A második rész Felbontás módja már leginkább a Far Cry 6 szintjén van (persze 30FPS-el), nehéz is lenne megmondani, hogy melyik a szebb összességében, de az biztos, hogy az FC6 a jobban optimalizált a dinamikus 4K60-jával az új konzolokon.

(EREDETI) GRAFIKAI MÓDOKRÓL RÉSZLETESEN (Felbontás, Teljesítmény, Ray Tracing)

A Felbontás mód nyújtja a legrészletesebb textúrákat 30 FPS-el, mindkét konzolon (XSX/PS5) skálázott 4K-val. PS5-ön 1800p-vel, XSX-en 1944p-vel, ami szűk „egy millás” pixelfölényt nyújt, de a gyakorlatban szinte ugyanolyanok mozgás közben , ám részletgazdagabb textúráknál - pláne motion blurt kikapcsolva - azért látszódhat a Series X előnye.

A többi mód kvázi egyezik a két gépnél. A Performance mód fluid 60FPS-t nyújt, de csak 1080p renderrel, míg a Ray Tracing mód szintén 1080p renderrel ad precízebb árnyékokat, de már csak 30 FPS-el. A framerate viszont az összes módban 99%-ig stabil, mármint 60 FPS erejéig, de kezdettől látható volt mindenütt az egyik fő probléma, a dinamikus felbontás hiánya, amit a Kiegyensúlyozott mód részben korrigált egy kompromisszumos részletesebb 60 FPS móddal, de nem lett olyan jó, mint amilyen dinamikus felbontásnál lehetett volna. A Performance mód nekem sajnos nagyon lágy volt. Év eleje óta ’77-es OLED-et nézek kb. 1.9 méterről vagy (játéknál) közelebbről, és hiába vetettem be minden faramuci TV tuningot, jó eredményt értem ugyan el , de végül csak azért is a „nextgenesebb” Felbontás mód mellett maradtam, legalábbis sokáig… viszont a másik szobában a ’65-ös LED-emen kicsit messzebbről már inkább a teljesítmény módot preferáltam. Azonban a döntés még nehezebb lett, amióta a Series X kapott egy új update-et, mellyel ha tud a TV-d 120-Hz bemenetet és VRR-t, akkor a Performance mód 120FPS-el fut. (Nem szükséges 4K120 képesség a TV-n, ugyanis 1080p120-al is működik, de VRR kell.) Mérés szerint 80 és 120 FPS közt ingadozik, szóval jó ötlet, hogy VRR nélkül nem indul el, csak stabil 60Hz-en, mert amúgy VRR nélküli 120Hz módban látható (zavaró) képhibákat okozna, így viszont NAGYON kellemes. PS5-re is hamarosan érkezik a VRR, így biztos vagyok benne, hogy a PS5 verziónál is elérhetővé válik ez az opció. Ez végül olyan fullos mozgásélességet adott, hogy így már tényleg nagyon javasolt a Performance mód, pláne a legtöbb gamer esetében.

A két mód megjelenése egyébként abszolút ugyanolyan, ami az effekteket illeti. A Ray Tracing viszont már különbözik tőlük. Főleg szabad téren, és főleg naplementekor nagyon más és más lehet a megjelenés az RT árnyékoknak hála, de semmi olyan előnyt nem tapasztaltam itt végül, hogy nekem megérje az 1080p30 a másik két mód mellett, avagy a Felbontás/Teljesítmény módok fényárnyéka is abszolút szépek (sőt egyes esetekben azok tetszettek jobban, nem a Ray Tracing). Ráadásul a PC-s verzió fullos RT-jéhez képest nyilván gyermekcipőben jár, de azért így is tetszetős tud lenni számos esetben.

ÚJ KIEGYENSÚLYOZOTT MÓD

Ott van aztán a Kiegyensúlyozott mód, amely szerencsére (VRR nélkül is) stabil 60 FPS-t nyújt. A felbontás is javult Teljesítmény módhoz képest, de kritikus szemmel egyértelműen nem olyan tiszta, mint a Felbontás mód. Továbbra is úgy gondolom, hogy skálázott 4K esetén jobb eredményt kaptunk volna, mert részletgazdagságot tekintve nem a Felbontás és Teljesítmény mód közötti átmenet, hanem inkább 1/3-nyira van a Teljesítmény módtól, és 2/3-nyira a Felbontástól, már csak azért is, ami engem főleg zavart ebben a módban: furin ricegőse(bbe)k az élek mozgás közben, így még azon sem lepődtem volna meg, ha kiderül, hogy checkerboard 1440p… de elképzelhető, hogy erőspórolásból szimplán lehagyták az élsimitást.

Természetesen akinek csak a 60Hz Teljesítmény mód állt eddig rendelkezésére, annak mindenképpen nagy öröm az új Kiegyensúlyozott mód.

KELL A HDR? NEM!

Tapasztalatból mondhatom, hogy sokszor azok morognak legjobban a HDR támogatás hiányára, akik nem is feltétlenül értik a valódi lényegüket játéknál, és egy rossz HDR master gyakran még ronthat is az amúgy mindig megfelelő SDR képen… de persze egy jó HDR nyilván szebb. A HDR hiánya (még AutoHDR támogatással sem találkoztam) mindenesetre most egyáltalán nem zavart engem még OLED-nél sem, legalább nem volt gond a kontraszttal sötét helyeken, a fényes LED-emre (65ZD9) rákötve pedig konkrétan meg nem mondtam volna, hogy HDR vagy SDR. Abszolút szépek a fények és színek, és simán vakító volt például a napsütés. A mai TV-k legtöbbje ugyanis teljesen máshogy jeleníti meg az SDR anyagokat is, kitolva a HDR formátum irányába őket.

JÁRHAT MÉGIS ELŐNNYEL A HDR HASZNÁLATA?

Egyetlen érdekes okból valójában igen. Pl. Új LG OLED-eknél szoktak panaszkodni, hogy az SDR megjelenítés kissé laposabb. Ilyenkor előnnyel járhat, ha PS5-ön „erőltetett” HDR-t használunk. Ezzel semmi mást nem teszünk, csak az SDR anyagot HDR „konténerbe” tesszük. Két előnye is van: Egyrészt önmagában a kapott HDR jellel egyes TV-k jobban tudnak bánni, pl. több képoptimalizáló opció áll rendelkezésre, másrészt a natív fénykibocsátás is élénkebb pusztán „HDR Allways On”-ra kapcsolva, ami egy „forced” HDR jelet küld, vagyis HDR konténerbe erőlteti az SDR képet.

SDR-nél 159 nit, míg PS5-nél 237 nit vol a maximum output fényesség egy youtuber mérése szerint (egy HDR TV természetesen ezeknél az értékeknél is – jóval - fényesebben kezelheti az adott formátumokat a csúcsfényeknél). A két előny vegyítése már jelentősen élénkebbé tehetik a képet pl. LG tulajok számára (ahol pláne C1-től jóval több megjelenítés opció van HDR-nél Game módban, mint SDR-ben), de pl. fényes LED tulajoknak ez teljesen felesleges szerintem, ugyanis azok SDR anyagokkal gyakran akár még jobban is bánnak, mint HDR-el, míg OLED elsősorban HDR-re való (na persze SDR is kiváló, és pl. Sony OLED-en tavaly is kifejezetten élénk volt az SDR, Panánál meg korábban is).

SZÜKSÉG VAN HDMI 2.1 TV-RE? NEM! (kivéve egy apró kivételt)

Igazából nem. Még PS5-ön vagy Series X-en sem teszi szükségesség egy HDMI 2.1 TV használata, pontosabban nem javít. Azt tudni kell, hogy a Felbontás mód hiába csak 30FPS, a konzolok csak 60 (vagy 120) Hz-et tudnak kiadni a TV-felé , tehát a TV számára egy skálázott 4K 30 FPS játék is 4K60 jel. Ezt azonban még mindig SDR-ben (8 bittel) is teljes chroma-val (4:4:4) tudja fogadni és megjeleníteni egy HDMI 2.0 TV. A Performance mód 120 FPS-e pedig szintén HDMI 2.0 TV-n is működhet bármilyen butítás nélkül, HA a TV támogat:

  • 1080p 120Hz bemenetet
  • VRR-t (2018-ig visszamenően jó pár HDMI 2.0 TV megkapta hozzá a frissítést)

(Egyetlen apró kivétel van, ahol hasznos lehet a HDMI 2.1 sávszélesség, mégpedig ha használjuk a fentebb említett PS5 – forced HDR trükköt. Akár 30, akár 60 FPS, a konzolok azt 60 (vagy 120)Hz-el adják le, így pl. a Felbontás mód 4K30-át 4K60-ként kezeli a TV, és ha ezt HDR-el küldjük át, ott már – minimum YUV422 - színtömörítésre van szükség egy HDMI 2.0 TV-n (vagy rendszeren, egy HDMI 2.0 AVR-en átvezetve), vagyis csöppet veszíthetne a kép részletgazdagságából, pláne a precíz éleknél. Egy 1080p-s renderre ez semmilyen hatással sincsen. Viszont a Balanced mód már elvileg 1440p 60FPS, és PS5-ön nincsen 1440p kimenet, így az pláne 4K60-al lesz leadva… persze választhatjuk ilyenkor az 1080p60-at, ami természetesen HDR-rel és teljes chroma-val is belefér HDMI 2.0-ba, de akkor így még jobban butítjuk a Kiegyensúlyozott mód részletgazdagságát, mintha színtömörített 4K60 outputtal adnánk le. Tehát ha PS5-ön a „forced HDR”-t használjuk, Felbontás és Balanced módnál is hasznos a HDMI 2.1 a teljes részletgazdagság megőrzéséhez, de persze a YUV422 csak nagyon minimálisan ront a képen, amit sokan valószínűleg észre sem vennének.)

SERIES S ÉS ELŐZŐ GEN

Series S-en egyetlen mód létezik, Ray Tracing nélkül, stabil 1080p30-al, de ezt leszámítva nincs vele gond és nem is nagyon tér el a nagytesótól. Az előző generációs masinákon viszont már látszik a szakik szerint, hogy a DL2-t bizony még azokra kezdték el fejleszteni. Összességében eléggé hasonlítanak megjelenésre, leginkább csak részletgazdagságban és/vagy framerate-ben különböznek (30 FPS). Ez lényegében azt is jelenti, hogy szerintem jól is néznek ki hardverükhöz mérten, szóval nem feltétlenül egy újabb Cyberpunk szitu, noha a leggyengébb verziókon már eléggé érződik a magas felbontás hiánya. Az előző generációs base konzolok hozzávetőlegesen PS-c mértékkel egy PC low settinggel futnak 1536x864-el, a félgenkonzolok pedig mediummal FHD-ban (1080p), de az egyenlőség jegyében semmi plusszal, tehát nem erősebb a PS4 verzió vs XOne, és nem tud többet az XOneX sem, mint a Pro változat, ezzel is megerősítve, hogy olyan komoly optimalizálás itt sajnos nem történt, és ismételten csak a dinamikus felbontás hiányára lehet többek közt rámutatni, ha jobb eredményt szerettünk volna. Természetesen a töltés is több, mint fele annyi idő az új konzolokon (PS5 / Series X), és PC-s mértékben kb. HIGH settinggel futnak, vagyis igazából teljesen jól.

PC VERZIÓ, AVAGY FULLOS RAY TRACING

Ami itt felrakja a pontot az i-re, az a fullos PC verzió, pláne azzal a többlépcsős Ray Tracing móddal, ami tényleg gamechanger, és kb. egy generációnyi ugrást is mutathat, de RENDKÍVÜL hardverigényes sajnos, így pl. a DLSS (skálázás) nagyon erősen javasolt az Nvidia kártyákon. Ray Tracingre (Off / On) néhány példa fullos PC setting mellett:

Itt visszakanyarodnék közben a konzolokhoz, hogy mielőtt bárki az XSX / PS5 teljesítményét szidná, rámutatnék, hogy ezzel a játékkal bizony még a másfél millás PC-knek is meggyűlhet (meg is gyűlik) a baja (fullos setting mellett) még 4K DLSS-el is, szóval ezt a játékot inkább a JÖVŐ hardverei fogják igazán kimaxolni… Mindenesetre az optimális teljesítmény érdekében mindenképpen javaslom a DF beállítási javaslatait, mert rengeteg grafikai opció alig hoz valamit a konyhára (beleértve a Ray Tracing egyes fokozatait), rendkívüli módon leterheli azonban a hardvert.

Egy jobb optimalizáció persze sokat javíthatna a jövőben és bátran jöhet is. Konzolokon viszont az egyik fő probléma a dinamikus felbontás hiánya. Pl. a Performance módon rögtön látszódott, hogy szerintem simán bírt volna dinamikus 1440p60-at is az XSX/PS5 duónál, és lényegében ezt végül kb. meg is kaptuk az új Kiegyensúlyozott móddal , de úgy gondolom (eddigi játékok alapján, amit Series X-en láttam) dinamikus felbontás használatával még jobb eredményt érhettek volna el, mert annyira nem nyűgözött le, persze így is örülhetünk neki.

LEGJOBB BEÁLLÍTÁSOK

Az igazság az, hogy egy SDR kép általános megjelenését rendkívül egyszerű ideálisan beállítani. Sokkal kevesebb a probléma a telt színekkel és a megfelelő kontraszttal, mint HDR esetében. A játékban egy árva Gamma csúszka áll csak a rendelkezésünkre (minden más a TV-n állítsunk), de ez pont elegendő is, hogy megfelelő arányt találjunk ideális kontraszt/telt színek, valamint Shadow Detail, avagy szépen látszódó részletek közt. A játékban egyébként teljesen normális, hogy sötétben keveset látunk zseblámpa vagy utcai világítás nélkül. Nappal persze fontos a szép élénk kép, így bátran vessünk be kontrasztjavítókat és egyéb képtuningot a TV-n, de úgy állítsuk be, hogy közben esti jeleneteknél törekedjünk a mély feketékre és mint említettem a Shadow Detailra. (Persze mindkettő nívója függ az adott TV-től is.) Végső esetben PS5-ön bevethetjük a fenti forced-HDR trükköt is, ha SDR-ben nem érezzük elég élénknek a képet, és mint írtam egyes TV-k direkt HDR-ben élénkebbek. (Series X-en forced-HDR-re sajnos nincsen mód, csak PS5-ön.)

BEÁLLÍTÁSOK - FELBONTÁS MÓD

Ez a legtisztább módja a játéknak az állóképes megjelenést illetően, így a legfőbb problémánk a 30 FPS. Annak ellenére, hogy a játék szeret alapbeállításként blurt használni (távoli objektumoknál is), én ezt ideálisabbnak tartom kikapcsolni. LED-ek eleve blurösebbek a(z OLED-ekhez képest) lassabb pixelreakció miatt, tehát felesleges, OLED-nél meg lehet javítana a stutteren, de engem nagyon zavart. Stutter: Gyors pixelreakciónál, főleg OLED-en fellépő jelenség. Alacsony framerate-nél lépcsőzetes (akadozó?) mozgás, mivel a gyors pixelmozgás miatt az egyes (ritkábban frissülő) képkockák elkülönése hangsúlyosabb.

A mozgáson több módon is lehetőség van javítani. Több TV márka is kínál már Game módon belül is mozgásábrázolásjavítót, mint pl. Sony-nál az X-Motion Clarity, vagy újabb QLED-eknél a game módos (butított, de hasznos) interpoláció, vagy természetesen a jó öreg Black Frame Insertion, amely sajnos jelentős fényerőcsökkenéssel jár, de fényes LED-eken ezt lehet kompenzálni némileg, főleg mivel SDR anyag. Végső soron áttehetjük pl. filmes módba is a játékot, ahol interpolációval 60 FPS jellegű fluidabb (becsült) mozgást kapunk, de ez sajnos input laggal jár. Ennek a tesztelésére legyegyszerűbb, ha megállítjuk a játékot, vagy kilépünk a főmenübe, és a „kurzort egérként mozgatva” könnyen megnézhetjük érzünk-e zavaró lagot. Ha nem vészes, bátran maradhat az adott képmód játék közben is. Ha zavaróan csúszik, akkor viszont maradjon Game módban.

Érdekesség, hogy 120Hz bemenettel egyes TV-ken tesztelve úgy tapasztalták, hogy Filmes módban is nagyon alacsony az input lag, sőt. A Series X tud is forced 120Hz jelet küldeni a TV-nek (PS5 sajnos nem), akár 60, akár 30FPS a játék. Ám mivel a mai TV-k panele maximum 120Hz (idén jönnek 144Hz-esek is már), így értelemszerűen hiába kapunk Filmes módban is alacsony input lagot, de az interpoláció már nem tud hova beszúrni köztes becsült képkockákat. Arra viszont ideális, hogy sokan és jómagam is úgy véljük és úgy tapasztaltuk, hogy a jelfeldolgozás Filmes módban a legszebb. Nem mellesleg pl. FALD QLED-eknél is ott működik igazán (avagy legjobban) a local dimming.

Megjegyzés: Egy új ALLM frissítés miatt a PS5 sajna számos – ALLM kompatibilis – TV-t fixen Game módba kényszerít, mert nem kapott On/Off kapcsolót (mint pl. Series X-en). Megoldás lehet, ha adott TV-n kikapcsolható az ALLM (pl. C9, CX), de sajna nem mindnél megoldható (pl. C1, C2). Legjobb lenne, ha a Sony pótolna később egy ALLM On/Off opciót is PS5-re.

BEÁLLÍTÁSOK - TELJESÍTMÉNY ÉS TOVÁBBI MÓDOK, VALAMINT ELŐZŐ GEN

Az említett blurt itt is kikapcsolni javaslom, mivel a mozgás már önmagában kellemes 60 (vagy pláne 120 FPS mellett), kivéve a Ray Tracing módot persze. Amit fontos előnyt hozhat itt, hogy figyelembe vesszük, hogy jóval alacsonyabb 4K-nál a renderelt felbontás, és ha 4K (vagy akár 8K TV-t) használunk, ne feltétlenül a konzolra bízzuk a skálázást. Igaz persze, hogy 4K kimenettel gyakran jobb input lag érhető, mert egyes TV-k „1080p -> 4K” skálázása is input lag igényesebb, de Game módban így is, úgy is elég alacsony, sok mai TV-nél pedig már kvázi nincs is különbség 1080p vagy 4K bemenet közt input lagban, ám itt megjegyzendő, hogy a 120Hz bemenet mindig akár fele annyi input laggal jár (újra: Series X-en „forced” 120Hz is elérhető, PS5-ön sajnos nem). A megoldás tehát, amit érdemes mindenkinek kipróbálnia, hogy pl. a Teljesítmény módot 1080p kimenettel nézi meg, és hagyja, hogy a 4K TV-je skálázza fel 4K-ra. Az eredmény nívósabb jelfeldolgozású TV-ken sokkal jobb lehet, pláne ha még élességjavító képtuningot is rátolunk, mely 1080p-nél gyakran több teret kap, mint egy 4K anyagnál.

Ray Tracing módnál, sőt az összes előző gen verziónál is mind 1080p kiemenetet javaslok kipróbálni, ugyanis az összes renderelt felbontása 1080p, vagy kisebb. A Kiegyensúlyozott módnál viszont értelemszerűen 1440p a legideálisabb kimenet, és akkor szintén jobb felskálázást élvezhetünk, ám 1440p kimenet csak X-en érhető el, PS-en nem, és 1080p output esetén veszítenénk a Kiegyensúlyozott mód (kb. 1440p-s) részletgazdagságából. PS5 esetén tehát Felbontás és Kiegyensúlyozott módban is 4K kimenetet használjunk.

Ha más technikai blogjaimra is kíváncsi vagy, itt nézhetsz körül: BLOGJAIM Ha kérdésed van, írj az A/V topikba: A/V TOPIK , vagy írhatsz privátüzenetet: rajkrisz80@gmail.com , esetleg megkereshetsz facebookon (messenger) : Raj Krisztián.

Kellemes zombikalandot!:)

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

Necroman Mk2
Incredible Machine 2&3

11 órája
3

Stadia HUN
Lake (Stadia)

1 napja
1

Stadia HUN
A Super Smash klónok támadása

7 napja
1

Necroman Mk2
Impostor Factory

9 napja

Necroman Mk2
A Musical Story

2022.07.23.
4

Malleus
Sword & Fairy 6 (仙劍奇俠傳六)

2022.07.21.
2

Stadia HUN
Evercade: The Bitmap Brothers Collection - blogteszt

2022.07.18.
11

Comedian
Thor: Szerelem és mennydörgés - kritika

2022.07.16.
7

Comedian
Obi-Wan Kenobi

2022.07.12.
11

Necroman Mk2
Trapped Dead

2022.07.11.

Comedian
A Magnum ereje

2022.07.05.

Necroman Mk2
A Bird Story

2022.06.26.

Cash Bacsi
Diablo Immortal

2022.06.21.
12

p34c3
Játék/Idő

2022.06.17.
40

Necroman Mk2
Sine Mora

2022.06.09.
19

Stadia HUN
Evercade EXP

2022.06.01.
6

Malleus
Xuan Yuan Sword 7 (軒轅劍柒)

2022.05.31.
3

Stadia HUN
Evercade unboxing

2022.05.24.
15

Necroman Mk2
Dustforce DX

2022.05.23.

p34c3
25 év Világháló

2022.05.21.
12

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