Még életben vagyok, ha nem is ugyanaz a Faith.
A Mirror's Edge Catalyst egy DICE által fejlesztett és az EA által kiadott FPS platformer 2016-ból. Technikai értelemben a 2008-as játék folytatása, történetileg azonban inkább egy reboot.
Ezért ez a Faith Connors se ugyanaz a lány, akit az első részben irányítottunk: a külső változásokon túl a Catalyst elején éppen kiszabadul a börtönből, megígérve, hogy rendes állampolgár lesz. Ez persze nem történik meg, mivel egy intenzív bevezető szakaszt követően egy nyitott világú játékba csöppenünk. Itt azonban ne egy 100 %-ig szabadon bejárható területre gondolj, hanem annak egy Mirror's Edge-féle értelmezésére: a játékterünk (kezdetben) a háztetőkre korlátozódik, hermetikusan elzárva a tömeg, az átlagemberek világától. A fő történeti szál egy közepes sztori a szabad akaratról, az oligarchák visszásságairól és a család összetartásáról.
A sztorin kívül persze több kidolgozottabb és sablonra épülő mellékküldetést is fölvehetünk: futárszolgálat, elterelés, időverseny. Ami meglepő, hogy az eredeti ME esszencia jól működik ebben az formában is, az egyes helyszínek jól kidolgozottak, sőt, a már teljesített fő küldetéseket bármikor újra lehet játszani. Az ezek teljesítésével kapott tapasztalati pontokból egy RPG módján fejleszthetjük a mozgáskultúránkat és a harci képességeinket, illetve a történet egyes pontjain kapunk új eszközöket, amivel metroidvinia módon új helyszínekre léphetünk be. A gyűjtögethető cuccok közül kiemelném a titkos táskákat, amiket többnyire a játék logoja jelez és elérésük nehezebb, nyaktörőbb manővereket igényelnek.
Bár a Mirror's Edge Catalystet nem tartom rossz játéknak, de az elődjéhez képest, minden fejlődés ellenére lelketlennek érzem. Talán ha folytatás lett volna ugyanabban a világban, de egy új főhősnővel (mondjuk Hope keresztnévvel), akkor jobban el tudtam volna fogadni a játékot.
Pro:
stílusos grafika;
működik a ME nyílt világ;
jól felépített open world;
újrajátszható fő küldetések;
a fő karakterek kidolgozottsága;
többféle győjtögetni való;
a metroidvinia fejlődés;
a parkour mozdulatok;
kellően tartalmas;
Kontra:
elvarratlan sztori szálak;
sótlan, sablonos főszereplők;
alkalmanként glitchelő grafika;
hosszabb töltés elhalálozás után;
"kötelező" GridNote mellékküldetések;
a sablon NPC-k kidolgozottsága;
ha nem reboot volna...
Kiknek ajánlható?
Az első rész rajongóinak kicsit félve, ellenben a relatív könnyen kijátszható, ügyességi játékok kedvelőinek már sokkal inkább.