Avagy: visszasírjuk a X. részt?
A stratégiai kalauz már kijött a játékhoz, és ami a térkép szekcióban fogadja a játékost, az több, mint ijesztő. A FFXIII pályái olyan szinten lineárisak, hogy hozzá képest a linearitása miatt sokat szidott X. rész valóságos sandbox játéknak tűnik. A játék első hat órája térkép formájában:
A képet tovább árnyalja, hogy ezek itt VÁROSOK térképei. A többiek hasonlóan alakulnak-sőt, a grandiózus utolsó pálya egy 24 részre felosztott egyenes folyosó. A vélemények megoszlanak- egyesek szerint (nevezzük őket mondjuk FFX-rajongóknak) nem számít, ha nyílegyenes a játék, amíg a sztori jó és a karakterek szimpatikusak. Az ellentábor (legyenek ők a FFI-IX, sőt, XII rajongók) szerint egy RPG-ben a felfedezés legalább annyira fontos, mint a sztori.
Szerintem még korai temetni a játékot, bár én is utáltam a X. folyosó-pályáit, de reméljük a legjobbakat!