Nem, baXXdmeg, ez egy Őrszem!
A Sine Mora a magyar Digital Reality és a japán Grasshopper Manufacture közös játéka 2012-ből. Eredetileg Xbox 360-on jelent meg, de később szinte az összes jelentős kurrens gaming platfromon elérhetővé vált.
Műfaját tekintve egy oldalra scrollozó shoot'em up motoros repülőgépekkel, egy futurisztikus, gyönyörű 3D világban, de síkban mozogva. A programban megtalálhatóak a műfaj jellegzetességei, például a fölszedhető powerupok és főellenségharcok, viszont HP vagy életerő helyett a bekapott találatok a visszaszámláló idejét csökkentik. Ezzel együtt a lelőtt ellenfelek hozzáadnak az időhőz, ami ha nullázódik, szintén felrobban a gépünk. Ehhez hozzájön még egyes pályákon az ügyességi, manőverezős részek is, illetve az, hogy a legtöbb játékmódban Continue-t is számlál a program.
A fő kampány egy kissé zavaros bosszú történet egy steampunk világban. Ugyan minden egyes helyszín saját kinézettel, saját miliővel rendelkezik, viszont a rádióbeszélgetések alatt rájössz, hogy több egy időpontban is játszik. A nehézségi ívet jól lőtték be a készítők, bár az azonnali halálozásos "platform" szekciók okoznak kellemetlen perceket a játékosnak. Ezen kívül van még árkád mód szabadon kiválasztott pályával és nagyobb kihívással, illetve a már megnyitott főellenségekkel külön is csatákat vívhatunk.
Az eredeti Sine Mora magyar szinkronnal jelent meg, az EX alcímű, kiegészített verzióban viszont lehetőség van angol dubbing kiválasztására is. Magyarként fura volt az ismerős hangokkal egy káromkodásokkal teli, anyanyelvű videójátékot tolni, viszont a vége felé egészen megszoktam.
Pro:
gyönyörű grafika;
pörgős játékmenet;
a shmup műfaj megcsavarása;
magyar szinkron, ízes káromkodásokkal;
extra játékmódok;
kellemes zene;
jó irányítás;
rovásírás, mint design elem;
Kontra:
zavaros történet;
idegesítő ügyességi részek;
időnként a háttérvilág bevibrált;
nem túl hosszú;
Kiknek ajánlható?
A shoot em up műfaj rajongóinak mindenképpen ki kell próbálniuk!