Az űrben senki nem látja a VR-szemüveged, az Alien: Rogue Incursion Evolved Edition pedig ebből a virtuális világból érkezett. De hogy milyen a VR-játék VR nélkül? Erre a kérdésre már kaptunk ilyen-olyan válaszokat, a Rogue Incursion pedig a jó irányba billenti a mérleg nyelvét. Teszt!
A hivatalosan az 1979-es Alien (A nyolcadik utas: a Halál) és az 1986-os Aliens (A bolygó neve: Halál) története közé beékelt Rogue Incursion tavaly jelent meg számos platformon (Windows és PS VR2), sőt idén még Meta Quest 3-ra is ellátogatott. A kimondottan jó értékelésekkel rendelkező FPS-kaland azonban tovább fejlődött (vagy butult – minden csak viszonyítás kérdése), így most már VR nélkül, hagyományos videójátékként is elérhető csak azért, hogy azok is belső nézetben írthassák a xenomorfokat, akik a virtuális valóságot a hátuk közepére sem kívánják. Jelentem, én is ilyen vagyok!

A sztori szerint az űrhajójával sikló Zula Hendricks azért érkezik a vele szolgáló androiddal, Davisszel, a Purdanra, avagy az LV-354 bolygóra, mert egy régi barátjának vészjelzését észleli. A jó szándék ezúttal azonban életveszélybe sodorja hősnőnket, aki az univerzum egyik legveszélyesebb fajával akad össze – ahogy azt a tapasztaltabb alien-fanok már amúgy sejthetik. Elsődleges célunk: kijutni a kizárólag halált és rengeteg fájdalmat rejtő fém folyosók és a Castor's Cradle végzetes szorításából – közben azért feljegyzések és információk után kutatunk, valamint minél több űrrovart a pokolba küldünk a pokolra.
VR-BÓL JÖTTEM

Kicsit tartottam a számomra érdektelenebb kategóriába tartozó VR-játék átiratától, de néhány apróságon túl nem volt bajom az új verzióval. Az Alien: Rogue Incursion Evolved Edition FPS-ként és Alien-játékként is egészen jól működik, még ha nem is kiemelkedő. Árulkodó nyomként csak néhány minijáték maradt, melyeknél lehegesztett ajtókat nyitunk meg, vagy éppen elektromos feszültséget juttatunk a rendszerbe. Persze az elején a program inkább emlékeztet sétaszimulátorra, miközben mindenben fogja a kezünket, de ezt is könnyen meg lehet szokni. A látvány nem AAA-s kategória, de a VR-os alapokhoz képest és az Unreal Engine 5 miatt azért így is egészen mutatós. A zárt helyszínek rendben vannak, és ugyan a nyílt terepek hagynak némi kívánnivalót maguk után, de összkép terén így is abszolút elégedett voltam. Ami viszont mindenképpen a gagyi kategóriába tartozik, az a xenomorfok feloldódása és eltűnése a padlóban. Ez a megoldás már az 576 Konzolnál is kiborítónak bizonyult, ott is igénytelennek tartottam, azóta pedig eltelt néhány év, sőt évtized. A Rogue Incursion tehát leginkább a hangulat és az akció terén remekel. Természetesen fegyverestül és gépestül megelevenedik a retrofuturisztikus Alien-univerzum, mely pillanatok alatt beszippantja a játékost – még akkor is, ha amúgy valaki nem akkora rajongója a franchise-nak. A plafonon és járatokban szaladgáló alienek és sikolyaik, a felharsanó pulse rifle-ök megteszik, ami tőlük telik, így komoly panasz nem lehet az élményre. A közel 6-8 órás játékidő alatt letudtam néhány kéretlen infarktust, annak meg különösképpen megvan a varázsa, ahogy a mozgásérzékelőt a kezünkben tartva próbáljuk felfedezni az ismeretlen terepet, ahol tudjuk jól, hogy semmi jó nem vár ránk, de erőt veszünk magunkon és minden sarkon xenomorfra számítva merülünk el a sötétségben.
ÉLJEN A PARA!

Nem mondom, hogy nincsenek bajok a VR-vesztett játékkal. Az eltűnő testektől a sokszor bután viselkedő és beragadó AI-ig bőven akad összetevő, amellyel még érdemes lett volna foglalkozni. De nyitott és végtelen kalandokat ígérő játékok ide, filmszerű megoldások oda, rendkívül tartalmas RPG-k meg amoda, az Alien: Rogue Incursion Evolved Editionnel nagyon jó élmény volt játszani. Remélhetőleg a következő fejezetre a fejlesztők is tanulnak a hibákból, elvégre ez még csak a Part 1, és elvileg már hegesztik a másodikat. Mindenesetre néha van olyan, pláne októberben, hogy csak ennyire és egy kis idegen para-faktorra vágyik az ember.
Alien: Rogue Incursion Evolved Edition | Kiadó: Survios | Fejlesztő: Survios | Platformok: PlayStation 5 (tesztelt platform), Xbox Series S/X, PC | Megjelenés: 2025. szeptember 30. | Alapverzió ára: 10 190 Ft / 25 EUR
Az alapjátékról készült blogtesztet itt olvashatjátok!