A Rise of the Argonauts már szerepelt a tesztlaborunkban. A napokban futhattam pár kört a nemrégiben megjelent PC porttal - a játékidő alatt szerzett tapasztalataimat lentebb olvashatjátok.
Rise of the Argonauts - a PC-s változat
A Gamer365 tesztlaborjában szerepelt akció-RPG program kis késéssel megjelent PC-re is. Nyúztam egy darabig a portot, így gondoltam összefoglalom a legfontosabb tényeket és észrevételeimet a játékról.
A RotA technikailag nem a legcsillogóbb, ám mégis tisztességes-szerethető program volt a karácsonyi hajrában. Drag mester már értékelte a hasábjainkon a cuccot, így nem óhajtanék túl sok gondolatot hozzáfűzni a kritikájához. Többnyire teljes mértékben egyetértek vele. A játék hangulata még mindig üt, a zene csodálatos, a szinkron tökös - ellenben a tesztben felsorolt csúfos buktatók és hibák itt is tiszteletüket teszik.
A játék tehát még mindig csúnyácska, de immár a grafikát legalább minimálisan tudjuk finomhangolni. A felbontások mellett sajnos más beállítási lehetőségünk nem nagyon lesz, de egy korrekt méretes monitoron sokkal élesebb-tisztább képet kapunk, mint anno egy konzol segedelmével - lapostévén. Ez egy jó pont a port javára. Manapság már megszokottá válik, hogy a PC verziók lenyomják a konzolos portokat - a RotA erősíti ezt a tendenciát.
Az installer kb. hét és fél gigát telepít a vinyónkra.
Egy combos négymagossal és Radeon 4870-el megtámogatott játékmasinán végig az FPS lock környékén járt a számláló. A sebességgel legfeljebb új terek betöltésénél volt gondom, ahol a játék néha "belaggolt" pár pillanatra.
Igazán most vettem csak észre - képlopás közben - hogy a terek megvilágítása nagyon eltalált. Ez sokat dob az összképen, szögletes modellek ide, bénácska textúrák oda. A napocska fénye és a tükröződő fénypászmák nagyon esztétikusan töltik be a teret. Ha már a poligonszámon és a tapétákon spóroltak, ennyivel legalább sikerült feldobni az összképet a grafikusoknak.
Ami igazán kiemeli a PC verziót a konzolos társakhoz képest, az a felirat. Magyar szöveggel van ellátva az egész játék, a töltőképernyőtől az utolsó dialógusig. Szerencsére a fordítás itt is korrekt, nem találunk bosszantó butaságokat, ügyetlen szófordulatokat, mint annak idején, mikor a magyarítás divattá vált. Az is belevághat a játékba, aki azelőtt nem mert RPG játékokhoz nyúlni a vaskos angol szövegtár miatt.
A játék tartalmas, korrekt iparosmunka. Nem mehetünk el a hibái mellett, nem hunyhatjuk le a szemünket a technológiai maradisága mellett, de mégis érződik egy szikra, amivel a program képes minket a képernyő elé láncolni.
Összességében talán PC-n még jobban is csúszik a stílus, így az ackió-RPG rajongók és a mitológiai történetekre fogékony játékosok nem bánják meg, ha tesznek egy próbát a Rise of the Argonauts PC változatával. A kiadás ráadásul a gyűjtőknek is kielégülést nyújthat és sok gyűjtemény ékes darabjává válhat - köszönhetően a gyönyörű doboznak és a szép kézikönyvnek.
(*UPDATE)
A RotA-t sikerült telepítenem a munkagépnek használt notebookomra is, melynek főbb jellemzői közé tartozik a kétmagos athlon64 proci 1.8 GHz órajelen, 1 giga rendszermemória és max 512 mega dinamikus videorammal felszerelt Radeon HD2400XT. Általában minden játék elindul rajta, azonban elfogadható sebességet nem mindegyikből sikerül kicsiholni. A RotA vette az akadályt, és bár a legkisebb felbontáson, de mégis sikerült 15-35 FPS közé belőni a sebességet. Mivel az effektek és a részletességi kapcsolók nem állíthatók (tehát mondhatni maxon fut a játék), ezért a felbontással lehetett játszani. A HD2400XT jellemzője, hogy az effekteket és textúrákat meg-meg eszi, de a felbontással nehezen bírkózik meg, így a végeredmény hozta a papírformát. Viszont ettől picit is erősebb videokártyával felszerelt asztali géppel már 100%, hogy találunk teljesen játszható beállítást nagyobb felbontáson. Notebookon meg a kis képernyő miatt nem is olyan zavaró a gyengébb pixelméret, ha nem FPS-el játszik az ember.
Képek lentebb: