1976-ban járunk. Ekkorra a konzolok nagy része már képes volt arra, hogy számolt értékeket jelenítsen meg a képernyőn. A játékok nagy része már, színesben jelent meg, és a konzol akár több nehézségi szintet is tudott kínálni a játékosoknak. Nézzük, hogy alakult 1976.
Coleco Telstar
Kiadás éve: 1976
A Telstar volt a Coleco első videojáték rendszere, és 1976-ban adták ki. Három játékot, és három nehézségi szintet kínált a játékosoknak. Ez a gép volt az első, amely a GI AZ-3-8500 chip-jét tartalmazta. A lapka 6 játékot tudott lejátszani különböző nehézségi szinteken színesben. A gép a maga 50 dolláros árcímkéjével igen közkedvelt volt mind a vásárlók, mind a kereskedők körében. Több mint 1 millió darabot értékesítettek belőle.
Coleco Telstar Classic
Kiadás éve: 1976
Még ugyanabban az évben a Coleco kibocsájtotta a Telstar rendszer klasszikus változatát. Az első géptől csupán annyiban tért el, hogy a külseje kapott egy faburkolatot. Szintén három játékot volt képes lejátszani („TENNIS”, „HOCKEY”, „HANDBALL”) három nehézségi szinten.
Az 1977-es karácsonyi szezonra a Telstar rendszer 9 különböző változata jelent meg a piacon „VIDEO-SPORTS” címkével. A többi PONG klónhoz hasonlóan 4 játékot tudtak lejátszani. Az élettartamukat tekintve ez a 9 kiadott új rendszer valójában nem volt más, mint 9 elavult konzol.
Magnavox Odyssey 300
Kiadás éve: 1976
A Magnavox különböző - a „Texas Instruments” által gyártott - lapkákat használt, melyek olyan funkciókkal rendelkeztek, mint például az ütközés felismerés, vagy a számok megjelenítése a képernyőn. Az Atarinak volt egy speciális lapkája melyet a „PONG egy lapkában” néven emlegettek, de természetesen ez nem volt elérhető a többi gyártó számára. Ezek a lapkák több speciális funkciót is felváltottak, melyeket az analóg, és digitális konzolok használtak (videó moduláció, a játékos bemenetek kezelése). A többi gyártónak is tetszett az ötlet, és hamarosan kibocsájtották saját játék lapkáikat.
Az Odyssey 300 volt az első Magnavox konzol, mely olyan játéklapkát használt, ami tartalmazta a PONG rendszerek teljes áramköri sémáját (az 1975-ös Atari PONG rendszerek után).
Magnavox Odyssey 400
Kiadás éve: 1976
Még 1976-ban a Magnavox piacra dobta az Odyssey 400-at, mely elsőként használta a képernyőn számolás funkciót. A számokat digitális formában hatalmas számokkal jelenítette meg, de csak akkor, amikor a labda elhagyta a játékteret. Egy „W” karaktert is megjelenített a győztes játékos pontjai mellett.
Az Odyssey 100-hoz, és 200-hoz hasonlóan a 400-as rendszer is három kart használt arra, hogy mozgassa az ütőket és irányítsa a csavarást a labdán.
Magnavox Odyssey 500
Kiadás éve: 1976
Szintén 1976-ban jelent meg az Odyssey 500, mely igazi úttörőnek számított a saját kategóriájában. A játékosokat megtestesítő vonalak helyett színes grafikákat használt. Teniszütőt tartó figura jelent meg a teniszjátékban, hoki ütőt tartó figura jelent meg a hoki játékban, és két squash figura jelent meg a squash játékban.
A Magnavox 1977-ben megjelentette az Odyssey kétezret, háromezret, és a négyezret. Az Odyssey 5000 a tervezőasztalon volt, de sosem került legyártásra. Az Odyssey 4000 volt az utolsó PONG alapú rendszer, melyet a Magnavox kiadott.
Fairchild Channel F
Kiadás éve: 1976
A Channel F volt az első olyan programozható konzol, mely cartridge bemenettel rendelkezett, és mikro programozott kódot olvasott ki ROM-ból. Nem nagyon volt népszerű szórakoztató rendszer, de mégis fontos állomásnak számított, mert sok olyan újítást hozott, amelyet a későbbi népszerűbb rendszerek alkalmaztak.
A géphez 26 különféle cartridge volt kapható, mindegyik négy darab játékkal. Voltak sportjátékok (tenis, hoki), voltak táblás játékok (sakk, dáma), és voltak shooter játékok („Space War”).
A Channel F népszerűsége nagyon lecsökkent, amikor az Atari megjelentette a VCS rendszerét 1977-ben. A VCS jobb grafikával, jobb játékokkal, és jobb hanggal rendelkezett.