vicious2010.12.13. 10:36

Az én kurrens-gen Top 10 listám - 4.

4. helyezett

Nuclear Monkey

Valószínűleg nem sokan ismerik ezt a nevet, de ha azt írom Valve akkor már más a tészta.

Valve. aki már legalább 3 - 5 éve játszik és nyomon követi a játékokat, egyszóval aki benne van a játékvilágban biztos hallott róla.

Nem sűrűn szoktak kiadni a kezük közül plágiumokat, de amik már elhagyták Valve stúdióját, azok egytől egyig minőségűek.

Legyen szó játékról, grafikus motorról, vagy piactérről, egytől - egyig a tökéletesség határait súrolja, de csak súrolja mert tökéletes játék nincs!

Nézzük a legfontosabb kiadásokat:

1998 - Half-Life

1999 - Counter Strike (Penguin Entertainment + Valve

1999 - Team Fortress Classic

2004 - Source motor

2004 - Half-Life 2

2004 - Steam (piactér)

2006 - Half-Life 2: Episode One

2007 - Half-Life 2: Episode Two

2007 - Team Fortress 2

2007 -

2008 - Left 4 Dead

2009 - Left 4 Dead 2

2010 - Alien Swarm

Ja, direkt, hagytam üresen a 2007 es évet.

Ennek azaz oka, hogy az ott szereplő játék, nem teljesen a Valve érdeme.

Az addig rendben van, hogy ők adták, ki és segítettek a tökéletesítésben de én úgy tartom, hogy az ötletgazdáké az érdem.

2005-ben a washingtoni DigPen játékfejlesztő-neveldének(virtuális egyetem a leendő játékfejlesztők részére) néhány fiatal összedobott egy nagyon komoly és figyelemreméltó programozás-technikai elemeket felvonultató freeware játékot. Ez a játék Narbacular Drop volt és a Nuclear Monkey csapata fejlesztette.

A Valve érdeklődését is felkeltette, és megérezték a tehetséget a fiúkban. Nem is kellett több, rögtön megvették őket, és kiadhatták a játékukat. Ráhúzták a Source motort, ellopták Gordon Freeman egyik fegyverét, kicsit megbuherálták, felvettek egy ugyanolyan néma szereplőt csak most nőneműt és a Chell névre hallgat, berakták a Half - Life világában lévő steril laborba és hajrá mehet a küzdelem a gonosz, csúnya GLaDOS mesterséges intelligencia ellen.

Egyszóval az ötlet jeles és az washingtoni srácoké, a körítés a Valve érdeme.

Röviden a történet:

Ébredés, hol vagyunk? Egy üvegkalitkában találjuk magunkat. Kétségbe esetten nézünk szét, hogyan tudnánk kijutni. Sehol egy kapcsoló, egy zár. Egyszer csak megszólít minket a GLaDOS. Tudatja velünk, hogy ez egy teszt, mi pedig a teszt alany és 19 pályát fog tartalmazni a vizsga.

Ha teljesítjük megnyerhetjük a (Spoiler cenzúra!)

Miután eldalolta a mondókáját, kinyílik az üveg ajtó, ahol nemsokára felvehetjük a Aperture Science Handheld Portal Device-t, de nevezzük csak egyszerűen Portal Gun-nak. Ezzel a "fegyverrel" portál kapukat nyithatunk. Nem is lesz más fegyver, itt nem fogunk kálofduty szerűen lövöldözni.Még egy fegyvert használhatunk legfeljebb, ez pedig az agyunk. Logikusan kell gondolkodni és mindenre találunk megoldást. A Portal Gunnal egyszerre 2 kaput hozhatunk létre, ami egyszerre szolgál ki és bejáratnak. Ezek a 3 dimenziós térben kapcsolatban vannak egymással fizikailag és vizuálisan is. Minden egyes objektum, legyen az egy tárgy vagy saját magunk, az a másik portál kapun fog kijönni, és a kijárat fizikáját az elhelyezése határozza meg. Szóval ha az egyik kapu "A" előttünk van a földön, a másik a plafonon "B", akkor az "A" ba belépve a "B" böl fogunk kiesni a plafonból. A lendületünk, sebességünk megmarad a belépéskor. Ha bele esünk magasról az "A" kapuba, a "B" kapun amit mondjuk egy falba nyitottunk, akkor azzal a gravitációs sebességgel fogunk ki "lökődni" amivel a szabadeséssel értünk el. Ezen felül, továbbjutásunk érdekében elő fog fordulni, hogy tér görbítés használatával juttassunk át tárgyakat.

Minden pálya elején látunk egy táblát amin lényeges infókat, vagyis inkább rajzokat találunk, hogy mi vár ránk azon a szinten. De legyen elég ennyi. A történet nem nagy mélységű, azonban bőven elég, hogy lekösse figyelmet. Főleg a 3/4 énél kezd nagyon érdekessé válni.

Szerintem, aki kicsit is nyitott a érdekességre és kreativitásra, mindenképp játszania kell vele. Nem drága már az Orange Box. Itt is van a fórumon már röhejes 2000 Ft ért, vagy az piactérről lehúzható. (de így drágább)

Egyszerűen zseniális, engem egyszerűen elvarázsolt az egyedisége, és hogy lehet még úgy jó játékot alkotni, hogy nem kell benne lövöldözni, és még is megmarad izgalmasnak. Csak józan paraszt ész kell hozzá.

Aki attól fél, hogy ez túl bonyolult, nincs oka aggodalomra.

Nagyon szájbarágósan el lesz magyarázva, vagyis inkább rá leszünk vezetve a megértésére és a megoldásra. Kellő kihívást jelent, de nem az a "FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU" kategória.

Sokan írják, hogy rövid. Nos lehet, de szerintem meg épp elég.

Nem kell vele játszani naponta csak egy órát, így nem fásulsz bele, és elegendőt gyúrtál agyra. Utána pedig, elő lehet venni az épp aktuális FPS-t és mehet a mészárlás miközben a vérpistikék ordibálják a fülesbe: DÁÁÁJJ BÍÍÍJÁCS!

Köszi, hogy elolvastad!

Ui.: Köszönöm a segítséget Necroman Mk2 nek!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
9

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8

p34c3
2 éves a PlayStation VR2

2025.02.16.
5

Doberman
Út a Semmibe..

2025.02.14.
2

CHASE
25 legjobb/kedvenc jelenet..

2025.02.09.

Necroman Mk2
20 Days to Find Amy

2025.01.29.
3

keviny
Feltörekvő zenés blog

2025.01.06.
22

Doberman
Thy Catafalque

2025.01.01.
4

Necroman Mk2
2024. év dala

2024.12.31.
3

p34c3
Alien: Rogue Incursion

2024.12.29.
6

Necroman Mk2
Cthulhu Saves Christmas

2024.12.26.
2

p34c3
BolGOG Karácsonyt

2024.12.24.
21

Stadia HUN
Amazon Luna 2024 update

2024.12.16.
4