Cash Bacsi2019.06.24. 11:09

MARVEL: Contest of Champions - Teszt (iOS)

A Marvel Studios az aranykorát éli, ez nem is lehet kérdés.

A Marvel Studios az elmúlt tíz éves kemény, kitartó, mesterien felépített munkájával örök érvényűen beírta magát a filmes történelembe, ezzel szerintem senki sem vitatkozhat. Több téren is forradalmi volt amit véghez vittek, az egyes filmek minőségéről és színvonaláról el lehetne vitatkozni hosszasan, de az utolsó két résszel (Infinity War, End Game) mindenki számára emlékezeteset alkottak, legyen az férfi, nő, fiatal vagy kicsit idősebb korosztály. Mióta megjelentek a mozivásznon ezek a filmek, megállás nélkül születnek a jobbnál jobb, néha kicsit talán nem annyira, de mégis bájosan élvezhető játékadaptációk. Az legújabb bejelentésük a jövő tavasszal érkező Avengers lesz, de jelen cikkünk nem erről szól. Lássuk hát akkor, hogy milyenre sikerült a Marvel Contest of Champions, ami stílusát tekintve egy könnyed kis bunyózást ígér, maradjatok velünk!

A Contest of Champions egy a képregényekből is ismert szupergonoszt helyez a középpontba, a Gyűjtő (Collector) megbízza egyik emberét; az Idézőt (Summoner, aki jelen esetben mi lennénk), hogy gyűjtse össze az összes szuperhőst és eressze őket egymás ellen egy arénában, ahol végül kiderül majd ki a legjobb mindenkinél. Az érdekesség az egészben, hogy emberünk a valódi szuperhősöket gyűjtögeti össze, akik nem tehetnek mást ebben a szorult helyzetben, mint hogy harcolnak az életükért. Maga a játék egyébként először 2014-ben jelent meg, bevallom fogalmam nincsen mit keresett a „New Games we like” között, jómagam is csak később jöttem erre rá, de sebaj mert nagyon élveztem a tesztelését. Lássuk hát akkor azt a barna mackót!

A játék elején természetesen csak egy hősünk lesz, vele tanuljuk meg a pofonegyszerű irányítást és kezdünk bele a kalandunkba, melynek a végén talán elnyerhetjük a megérdemelt szabadságot. eleinte csak magával a sztorival fogunk tudni játszani, a későbbiek során már elérhető lesz számtalan melléktevékenység is. Az irányítás ahogyan azt már írtam nagyon egyszerű, a képernyő jobb oldalát tapizva tudunk bevinni egy könnyű ütést, amit ha ügyesek és gyorsak vagyunk pillanatok alatt egy 4 hit combóvá tudunk varázsolni. A képernyő bal oldalát nyomva tartva védekezünk, de a védekezésünket le tudják verni egy erős ütéssel, amihez viszont nyomva kell tartani rövid ideig a jobb oldalát a képernyőnek. Ez a mozdulat látványos, nem kell hozzá sok tapasztalat, hogy rögötön levágjuk ellenfelünk erre készül. Ilyenkor kettő dolgot tehetünk, vagy gyorsan odaugrunk hozzá és megsorozzuk, ezt az ellenfél irányába faló simítással tehetjük meg, vagy pedig kitérünk előle, amit a hátrafele simítással tudunk eszközölni.

A kitérés és rusholás alapvetően fontos stratégia a játékban, hiszen ha sikerül akkor az ellenfelünk egy rövid időre védtelen lesz és már jöhet is az ellenkombó. Namost, ezeket a dolgokat gyönyörűen lehet kombinálni is, számomra a legjobban bevált stratégia, hogy már a meccs elején nyomogatom a kombózást, aminek köszönhetően szinte biztos hogy rögtön be is találunk, kivéve ha a másik gyorsabban nyomta mint mi és akkor minket soroz meg, vagy ha nagyon ügyes volt és kitérő mozdulatot csinált. A 4hit combo után érdemes egy rövid pillanat erejéig nyomni a képernyőt, hogy rögtön egy erős támadást is bevigyünk, ennek köszönhetően hiába védekezik emberünk azt is leverjük és már mehet is újra a 4hit, így lehet pillanatok alatt 10hit combót bevinni a másiknak. Ha pedig már beszorítottuk az egyik sarokba onnan rendkívül nehéz kijönni, nagyon tapasztaltnak és gyorsan kell lenni hozzá. Van még egy csavar a játékban, mégpedig a szuper képességek használata, ami mindig valami látványos videó kíséretben történik majd, ezek nagyon sokat sebeznek, nagyon nehéz kivédeni őket - legfőképpen mázli kell hozzá - és sokszor meccs döntőek tudnak lenni. Attól függően hogy milyen értékes és erős a hősünk ebből lehet egy, kettő vagy három rublikánk is. A tapasztalt játékosok megvárják míg feltöltődik mind a három és megtalálva a megfelelő pillanatot fordítják meg a meccset. Ezek egyébként sikeres védekezéssel és sikeres támadásokkal töltődnek, szóval könnyen a saját oldalunkra tudjuk billenteni a mérleg nyelvét. A meccsek egyébként csupán egy körösek, szóval alig fél perc alatt már véget is érnek, éppen ezért érdemes ebbe mindent beleadni.

Ahogy fejlődik a Summoner egyre több minden lesz elérhető, megjelenik az 1v1-es PvP ami valóban élő ellenfelek ellen megy ahogyan a számtalan fajta 3v3-as meccsek is. Ezekkel lehet a leggyorsabban fejlődni, de sajnos hőseinknek minden csata után pihennie kell szóval vagy kivárjuk ezt az időt, vagy pedig különböző tárgyakkal - amiket természetesen venni is lehet valódi pénzért - azonnal elérhetővé tesszük őket, illetve van még egy lehetőség; ha belépük egy klánba akkor a többieknek is lehet kérni a segítségét a gyorsabb gyógyulás érdekében. Az egész játék egyébként az idéző kristályokra épül, számtalan fajta van belőle, szinte mindenért ezt kapunk jutalomba. Ezekből tudjuk megidézni a hősöket, akiket csillagokkal rangsorolnak. Az öt aranycsillagos hősök a legerősebbek, ezt úgy kell elképzelni, hogy mondjuk egy négy bronzcsillagos hős kb. négyszer erősebb mint a bronz egycsillagos, az ezüst és arany fokozatok ezt az arányt még többszörösen meghúzzák. Hőseink fejlesztéséhez mindenfelé nyersanyagot lehet majd farmolni az ugyancsak később elérhető eseményeken (Events), ha elérték a maximális szintet akkor meg ugyancsak farmolható katalizátorokkal tudunk velük csillagot lépni. Ha egy hősből kapunk egy alacsonyabb rangút akkor azt érdemes bebontani (sell), mert értékes nyersiket fogunk értük kapni.

A sztorin, eseményeken és a versus módon kívül később elérhetőek lesznek a Dungeonok és ha beléptünk egy klánba akkor az ottani questek és az Alliance War is, de ezekhez már bizony olyan 16-17-es szintűnek kell lenni, amit nekem nem sikerült egy hét alatt elérnem sajnos. Mint láthatjátok egy verekedős játékhoz képest igencsak sok a tennivaló, a játék nagyon élvezetes és pillanatok alatt be tud szippantani, a gond vele talán csak annyi, hogy a bunyók után várni kell a gyógyulással. Az első install után mindenképpen csináljatok egy profilt mert különben könnyen elveszhet a progress, velem sajnos ez történt, buktam is az első kettő órá játékomat. Illetve fura volt hogy az első pár órában nem töltötte le a frissítéseket ami miatt minden egyes csata előtt hosszú percekig csak várnom kellett és nézegetnem a letöltőcsíkot, de aztán szerencsére másnap magához tért a játék és elindításkor leszedte a szükséges több száz megás tartalmat. A Contest of Champions nem véletlenül kerülhetett bele a New Games We like játékok közé, többek között ennek köszönhető, hogy én is megismerhettem, rajtam keresztül meg esetlegesen ti is. Mindenképpen tegyetek vele egy próbát mert nagyon jó játék!

4/5

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

10 órája
4

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

2 napja
1

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

2 napja
10

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

4 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

6 napja
6

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
13

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4