Gyerekjáték lesz a jövő háborúja
A Future Wars egy 2010-ben megjelent program a német Radom Labs készítésében. Bár a címe egyfajta epikusságot ígér, a játékban ez csak minimálisan van jelen.
Max egy frissen fölvett tanuló a híres Plasma Egyetemre, ahol a jövő tábornokait képezik. Ebben a közegben kell főhősünknek a tinidrámák kliséit felvonultató történet során helyt állni, miközben a leckék, vizsgák, gyakorlások és párbajok szolgáltatják a tényleges játékot. A Future Wars egy két szereplős, tükrös felállású, négyzethálós, körökre osztott stratégia játék: kék hadsereg a pirosak ellen.
A játékszabályok nem túl bonyolultak, azonban érdekes húzás volt, hogy az egységek sebzése az életerejüktől is függ. A tervezésnél ezt is figyelembe kell venni, mert egy leokézott lépést már nem lehet visszavonni. Az győz, aki elpusztítja az ellenfél összes egységét, vagy elfoglalja a másik bázisát. Az MI teljesítménye felemás, mert bár ügyesen helyezkedik és javítja a gépeit, de nem törődik a pénzt jelentő városok elfoglalásával, emiatt könnyen lenyomható.
A lokális multiplayer mellett lehetőség van online is játszani, de egy igen fura megoldással: e-mailben küldhetjük el az ellenfelünknek a lépéseinket, mint egy asztali wargame esetében. Mit ne mondjak, a jövő háborúját biztos nem így fogják vívni.
Pro:
elfogadható grafika;
jutalmak a jó teljesítményért;
taktikára kihegyezett játékmenet;
lokális multiplayer lehetőség;
a szintipop háttérzene;
Kontra:
nem túl okos AI;
klisés tinidráma sztori;
sokszor unalmassá válik a meccs;
az e-mailes multiplayer;
kevés zene;
Kiknek ajánlható?
A körökre osztott stratégiai játékok rajongói ránézhetnek.