Menekülés New Yorkból, de visszatérni érdemes?
Az első Crysis a Warhead kiegészítővel együtt megvolt már régebben, de a 2011-es és 2013-as folytatásai kimaradtak. Nemrég azonban pótoltam az eredetileg X360, PS3 és PC-re megjelent programokat.
A második rész felütése a mából nézve elég durva: a 2020-as évek elején egy veszélyes vírus szedi áldozatait New Yorkban, minket pedig egy kommandós alakulat katonájaként küldtek egy fontos ember kimenekítésére. Azonban az Alcatraz nevű hősünk majdnem fűbe harapott, de jött az első Crysisból ismert Prophet, akivel a helyi zsoldos milicián kívül még a ceph nevű idegenekkel is meggyűlt a baja. Hosszú, kemény utcai csatákat követően végül győzedelmeskedünk, de csak azért, hogy évtizedekkel később a harmadik részben visszatérjünk, és egy szintén epikus csatározás során tegyünk pontot a történet, az idegenek és a nanoruha végére. (A játékokban van multiplayer is, de ezeket nem próbáltam.)
Habár a helyszín mindkét kampányban New York, de felépítésben nagyon eltérőek: amíg a C2-ben egy ostromlott város utcáin kell hadakoznunk kisebb pályákon, ahol jópár nevezetes épület is feltűnik, addig a C3-ben már a természet által visszafoglalt romokon megy a harc többnyire hatalmas, nyílt terepeken. Persze az egyes nagyobb terek kiváló lehetőséget adnak a különféle taktikai megoldásoknak és a nanoruha lehetőségeinek kihasználására, amire a nehezebb fokozatokon különösen szüksége lesz a játékosnak. A pályák mindegyike újra játszható, ahol a jobb eredmény mellett különféle rejtett tárgyakat (szuvenírek, e-mailek, poszterek) gyűjtögetésével nyithatunk meg koncepciós rajzokat vagy a háttérsztorit kibővítő felvételeket.
Habár e két részből is van már Remastered verzió, én még az eredetikkel játszottam. Noha nem tudom, hogy mi javult az újabb kiadásokban, nekem PC-n a grafika mindkét esetben csodaszép volt. De a Crysis mindig a látvány a maximumáról is szólt.
Pro:
a menüzenék;
epikus jelenetek;
a pályák felépítése;
taktikai lehetőségek tárháza;
a fegyverek testre szabhatósága;
gyönyörű, részletes grafika;
hangulatos átvezető videók;
a nanoruha fejlesztései;
gyűjtögethető extrák;
a kampányok hossza;
multiplayer;
hogy futottak ezek 7.gen konzolokon?!
Kontra:
a második rész jutalmai;
a nanoruha túlmisztifikálása;
az emberi ellenfelek nem túl erősek;
pár túltolt jelenet a háromban;
a kettő legvége zavaros;
Kiknek ajánlható?
A sci-fi FPS-k rajongóinak MAXIMÁLISAN.