[Teszt] Shady Part of Me

Shady Part of Me

ne5hVáradi Dániel2021.01.06. 16:00

Mindig érdekes, amikor olyan játékkal találkozik az ember, mely az egyszerű játékmeneten túl valami többre is igyekszik vállalkozni. Amikor az alkotók nem feltétlenül egy konkrét üzenetet próbálnak eljuttatni a játékosoknak, inkább csak apró morzsákat, kirakós darabokat egy nagyobb képből, a végén pedig a befogadóra bízzák, miként is értelmezni a tapasztaltakat. A Shady Part of Me pontosan ilyesmire törekszik, teszi mindezt remek körítéssel kiegészítve.

A francia Douze Dixièmes független csapata első játékával sokak figyelmét felkeltheti, ugyanis a Shady Part of Me pontosan olyan témákat pendít meg, amivel alighanem a legtöbb ember találkozik élete során. Mindenkivel előfordulhat, amikor valamilyen esemény hatására magába fordul, bezárkózik és kerüli a külvilággal való kapcsolatot. Hogy aztán ebből merre halad tovább, az már egy egészen más kérdés.

Történetünk névtelen főszereplője is hasonló helyzetben fogad minket, a múlt homályába vesző történések miatt ugyanis retteg a fény minden formájától, ennek ellenére megpróbálja leküzdeni a múlt árnyait. Szöges ellentéte a vele tartó árnyéka, aki érthető módon csak a fényben képes létezni, ráadásul a világot is teljesen eltérő nézőpontból szemléli. A kettejük közötti ellentét és egymásra utaltságuk adja a Shady Part of Me feladványainak alapját, egyben pedig a játékban felvetődő morális kérdéseket is rögtön több oldalról közelítik meg.

Az 5 rövid fejezetre osztott játék könnyen kikövetkeztethető módon a fény-árnyék párosra építő feladatokkal tölti ki a néhány órás játékidőt, melyben a duó egyik tagjának folyamatosan a sötétben kell maradnia, míg társának a fényárban úszó terek jelentik a továbbjutás kulcsát. A készítők szerencsére nem vállalták túl magukat, az egyes fejezetek bár hoznak némi újdonságot a feladványokban, mint az egy idő után már a "falon" és a "mennyezeten" is közlekedő árnyéklány vagy a fény erejéből adódó különböző "sűrűségű" árnyékok, ahogy a mozgó platformok is tudják árnyalni (#szóvicc) az összképet, az esetek döntő hányadában azonnal egyértelmű lesz, hogyan lehet leküzdeni az előttünk álló feladatot. Némi extra kihívást gyárthatunk, amennyiben megpróbáljuk összegyűjteni a fejezetekben található összes origami madarat, azonban semmiről sem maradunk le, ha egyet-kettőt elszalasztunk vagy nem akarjuk a hozzájuk való eljutással fárasztani magunkat.

A Shady Part of Me audiovizuális oldaláról is mindenképpen érdemes szót ejteni, előbbi esetében mind a szinkronszínészek munkájáról, akik kellő beleéléssel, de nem túljátszva hozzák az ember belsős vívódását, valamint a zenei aláfestésről, mely egyszerű, ám megkapó dallamaival tökéletesen egészíti ki a fontosabb pillanatokat. Utóbbi kapcsán pedig az egyedi stílusról kell pár szót ejteni, mely kicsit a Little Nightmares-t idézi, ám ábrázolási formája kevésbé groteszk, bár néhol ügyesen idézi meg, hogy a gyermeki perspektíva miként tudja eltorzítani a világról alkotott képet.

Ahogy az árnyék nem létezhet fény nélkül, úgy a Shady Part of Me is rendelkezik néhány aprósággal, amik kicsit csorbítják az érdemeit. Ezek mindegyike leginkább a látószögből és a fix helyzetű kamerából adódik, ugyanis előfordulhat, hogy ezek valamelyike vagy épp együttállásuk miatt nem tudjuk pontosan meghatározni, hol is ér véget a biztonságot nyújtó árnyék és hasonló helyezkedési problémák. Szerencsére a játék rendelkezik egy beépített visszatekerő móddal, amivel semmisé tehetjük ezeket a hibáinkat, valamint a checkpointokkal is meglehetősen bőkezűen bánik, így akár elölről is kezdhetjük az egyes feladványokat, ha úgy látjuk jobbnak a helyzetet.

A Shady Part of Me tökéletes egydélutános elfoglaltság, a néhány óra alatt végigzongorázható feladványok egyikétől sem fog görcsölni az agyunk, mellette pedig néhány elgondolkodtató kérdést is kapunk, mindezt remek zenei kísérettel és egyedi vizuális stílussal kiegészítve. Minden, amit egy jó indie címtől várhat az ember.

Pontosan
7
Platform: PC, PS4, One, Switch
Kiadó: Focus Home Interactive | Fejlesztő: Douze Dixièmes
Megjelenés: 2020. december 10. | Ár: 5.240 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

3 órája

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

1 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

1 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

2 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

2 napja
40

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

2 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

2 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

2 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

3 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

3 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

4 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

4 napja
2

Heti megjelenések

5 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

5 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

6 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

7 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

8 napja
2

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

8 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

8 napja
39

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

8 napja
8