[Teszt] Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

dragCsető Zsolt2013.04.26. 16:00

Ez most itt a definitív verzió, hirdették büszkén. Több fegyver, több karakter, vér, belek és csonkolás. A Tecmo tartalmi és minőségi megújulást ígért, minekután nem csoda, hogy sokan elhitték: a Razor's Edge valóban az a játék, amire tavaly Ninja Gaiden 3 címen egyszer már olyannyira vágytunk. Pedig nem az. A Ninja Gaiden 3: Razor's Edge csupán egy felejthető illúzió, ami remekül bizonyítja, hogy bélsárból még a videojátékok világában sem lehet várat építeni.

Aki esetleg az előrehozott konklúzió zavarában nem is tudja, miről van szó: a Razor's Edge az egy éve megjelent, és a többségnek jókora csalódást keltő Ninja Gaiden 3 bővített verziója, amely eredetileg Wii U exkluzívként kezdte pályafutását, most azonban visszatért az eredeti platformokra, bezárva lényegében a megkezdett kört. Hogy miben több? A bevezetőben nagyvonalakban már leírtuk: több fegyver, több karakter, vér, belek és csonkolás. Ennél azonban talán fontosabb, hogy mi az, ami cseppet sem változott, a Ninja Gaiden 3 ugyanis egész egyszerűen egy olyan alap, amit csűrhetünk-csavarhatunk naphosszat, a végeredmény akkor sem lesz képes kiemelkedni a középszerből, ha megszakadunk a nagy akarás közepette.

Ezzel pontosan le is írtuk a Razor's Edge helyzetét, hiszen hiába volt csupán egyetlen fegyver és egyetlen karakter az eredetiben, és hiába voltak híján ezek bármiféle fejlesztési lehetőségnek, első sorban nem ezért volt gyenge kísérlet a Ninja Gaiden 3. Persze, nagyon örülünk, hogy Ryu most már több különböző fegyvert is forgathat, hogy a kaszabolással - melyből végre nem hiányoznak a sorozat védjegyének számító repkedő végtagok sem - gyűjthető pontokból új képességeket vásárolhat, vagy hogy immáron Ayane és a többi jól ismert karakter is beugrik egy kicsit a buliba. A játékmenettel azonban ez a tartalmi dömping sem fog csodát tenni: amíg egy olyan harcrendszer van a játékban, amely méltatlan a franchise egészéhez, és úgy összességében a japán hack and slashekhez, addig nem is tehet.

Csupán önmagunkat tudjuk ismételni tavalyról: hiába a villámgyors akció és a látványos mozdulatok, ha a Ninja Gaiden precizitása és mélységei ezzel együtt a múltba vésznek. Mert hogy a harmadik rész harcrendszere se nem precíz, se nem mély: az ilyen sebesség mellett kulcsfontosságúnak számító cancel-technikák (így hívjuk a támadások és a mozdulatok animációjának különféle módszerekkel történő gyors megállítását) terén továbbra is megbocsáthatatlan hiányosságokat mutat, a különösebb kihívást legfeljebb durván eltúlzott életerejükkel, illetve igazságtalan leosztásukkal nyújtó ellenfeleket pedig folyamatos ide-oda csúszkálással és néhány jól betanult mozdulatsor folyamatos ismételgetésével győzhetjük le. Ilyen szempontból a néhány újonnan bekerült nyársalnivaló lény és katona sem különb.

Örülhetnénk persze, hiszen Ryu immáron több harceszközt és Ninpót is bevethet, ezek azonban nem többek illúziónál - sőt, olykor csalásnál. Az elsődleges fegyvernek számító kard, illetve az életerő fejlődése ugyanis az eredetiben automatikus volt, most azonban mindezt nemes egyszerűséggel lakatok mögé helyezték - első pillantásra jól mutató, valójában azonban mégis igen olcsó megoldás ez. Az új fegyverek és technikák persze még ott vannak, utóbbiakból azonban alig van (nem mellesleg ezek közül némelyik szintén alapból elérhető volt az eredetiben), előbbiek pedig ugyan egy darabig dobnak a változatosságon, ám miután a harc az említett tényezők következtében hosszú távon menthetetlen unalomba fullad, csodát ezek sem tudnak tenni.

Hiába tehát a nagy igyekezet, hiába bővült a kampány új minifejezetekkel és játszható karakterekkel, és hiába vár ránk vagy két tucat új kihívás a Ninja Trials módban, a Ninja Gaiden 3 ezektől még nem lesz jó játék. Nem csak mint Ninja Gaiden: ha így tekintünk rá, akkor továbbra is megbotránkoztató távolságra van a legutóbbi részektől - hát még a legelsőtől. De mint hack and slash sem képes kimelkedni az átlagból: még a nyugati szegmensből is bőven tudnánk sorolni címeket, melyek ennél jóval többet és minőségibbet nyújtanak a harc terén - hát még a japán felhozatalból, melynek éppen ez kellene legyen a legfőbb erőssége. A Ninja Gaiden: Razor's Edge nem több illúziónál: egy olyan játéknál, amely extra tartalmakkal próbálja palástolni nyilvánvaló gyengeségeit.

Hosszabb és nehezebb sztori, új fegyverek és új karakterek ide vagy oda, a Ninja Gaiden 3 attól még nem lesz jó játék, hogy olyan dolgok kerülnek bele, melyeknek kis túlzással már az eredetiben is kötelező kellékként kellett volna szerepelniük. A bájosan bugyuta történet ugyanis ettől még nem lesz maradandó, a pályatervezés és a kamerakezelés elbaltázott együttese nem fog hirtelen kigubancolódni, az ellenfelek nem fogják feladni a fantáziátlan pofozózsákok szerepét. És ami a legfontosabb: a harcrendszernek sem fognak hirtelen a csodájára járni. Ha pedig egy játék épp mint 'játék' nem képes előrelépni, akkor bármennyire is szeretnénk, nem tudjuk elővenni a dícsérő jelzőket: egy gyenge végtermék helyett most kaptunk egy tartalmasan gyengét. Szokatlan kombináció, az egyszer biztos - közepesnél jobbat így is aligha érhet.

A Ninja Gaiden 3 eredeti változatáról készült tesztünket itt olvashatod.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

7 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

15 órája
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==