[Teszt] Fall Guys: Ultimate Knockout

Fall Guys: Ultimate Knockout

ne5hVáradi Dániel2020.08.15. 21:30

A siker egy jó ötlettel kezdődik. A Mediatonic csapata pedig nem kevesebbet talált ki, minthogy a napjaink slágerének számító battle royale műfaj vérre menő kihívásait keresztezi a partyjátékok könnyed hangulatával. A végeredmény? Egy olyan játék, aminél lehet ugyan az élményről írni, de a sorok olvasása csak nehezen közelíti meg azt, amikor át is éljük.

A '90-es évek egyik meghatározó szórakoztató műsora volt (számomra legalábbis) a Játék határok nélkül. A több csapatos vetélkedő lényege volt, hogy a teljesítendő feladatok legalább annyira szolgáltak kihívással, mint amennyire nevetségesek voltak, így garantálva, hogy a nézők ne csak izguljanak, de nem egyszer akár könnyesre röhögjék magukat. A formula bevált, olyannyira, hogy évekkel később a szintén TV-k képernyőjén hódító Wipeout (nálunk Lehetetlen küldetés név alatt futott) is erre az alapra építkezett, azonban jóval nagyobb hangsúlyt fektetve arra, hogy a résztvevőket az egészségesnél kicsit jobban kínozza a feladatokkal.

Most pedig képzeljétek el, hogy a két vetélkedő alapjait (a vicces csapatos és az egyéni, kicsit szívatósabb feladatokat) egyesíti valaki, az egészet pedig nyakon önti a battle royale mechanikáival, vagyis hogy körönként egyre kevesebben maradnak játékban, míg végül csak egy maradhat. A Fall Guys ezen alkotóelemekből építkezik, a végeredmény pedig röviden összefoglalva: zseniális. Az egyes feladványok mindegyike épp annyira vicces, mint amennyire komoly kihívást is tud tartogatni, ennek köszönhetően még akkor is tudunk önfeledten szórakozni, amikor utolsóként végzünk a kvalifikáló körben vagy elsőként esünk ki az elődöntőben.

A dolgot annyiban csavarták még meg a fejlesztők, hogy egy menetben váltogatják egymást az egyéni és a csapatalapú pályák, így könnyen előfordulhat, hogy akikkel percekkel korábban komoly harcban álltunk, azokkal kell utána együttműködni a továbbjutás érdekében, hogy aztán utána megint mindenki csak magát mentse. Ez a fajta dinamika biztosítja, hogy ne váljon túlságosan egyhangúvá, hogy mindig a legjobb hely megszerzése a fontos, valamint lehetővé teszi, hogy olyanok is kiessenek, akik szólóban nem találnak ellenfélre.

Sajnos pont a fenti váltakozás eredményezi, hogy nem ritka az, amikor a csapattársak hozzá nem értése miatt kerülünk mi is a vesztes oldalra, valamint ez lehet az oka, hogy bizonyos módok szabályrendszere még elviselne némi felülvizsgálást. 1-2 feladat esetében be lehetne vezetni időkorlátot (főleg az első körös kvalifikálásokhoz használtaknál), máshol épp ezen visszaszámlálást lehetne rövidíteni vagy meghosszabbítani. Ezen apróság mellett még azt lehet a mérleg negatív serpenyőjébe pakolni, hogy az irányítás (vélhetően) szándékosan van kissé elnagyolva, ezért aki hozzám hasonlóan megszokta a milliméter pontos ugrásokat és utolsó pillanatig kicentizett mozgásokat, annak kicsit tovább fog tartani az átállás.

A fentieken túl viszont minden más téren egyértelműen bajnok alkotásról beszélhetünk, a grafika nyilván nem készül a világ meghódítására, de nem is ezt várjuk tőle. A játék könnyed stílusához tökéletesen passzol a látványvilág, amihez jó kiegészítés a játékban található battle pass keretében megnyitható különféle ruhákkal való bohóckodás, amiknek köszönhetően már a rajtvonalon felsorakozó versenyzőkön is jóízűen nevethetünk.

A Fall Guys jött, látott és győzött, én pedig csak abban reménykedem, hogy a fejlesztők idővel tesznek bele egy offline party módot is, ugyanis ez tipikusan az a játék, amit egy baráti összejövetel során még a vendégsereg előtt is prezentálnék az osztatlan siker érdekében. Tekintve, hogy a megjelenést követő napok szerverproblémáit milyen hamar orvosolták, talán ez sem túl komoly kérés. Addig azonban maradnak az online versenyek és a kiabálás a kissé mozgászavaros krumpli(?)/bab(?) felé, amikor nyilván nem önhibából nem sikerül a döntőbe jutni.

8/10

Fall Guys: Ultimate Knockout | Platform: PC, PS4 (tesztelt) Kiadó: Devolver Digital | Fejlesztő: Mediatonic | Megjelenés: 2020.08.04.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

1 órája

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

23 órája
5

Heti megjelenések

1 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

2 napja
5

The Outer Worlds 2

2 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

3 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

4 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

4 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

5 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

5 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

5 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

5 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

5 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

5 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

6 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

7 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

7 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

8 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

9 napja
16