[Teszt] Bang-on-Balls: Chronicles - nálad a mémlabda

Bang-on-Balls: Chronicles - nálad a mémlabda

fcsabaFarkas Csaba2024.03.18. 10:03

Nagyot gurít az Exit Plan, a Bang-On Balls egy támogató és elégedett közönséget tudhat maga mögött. Ebben persze az is közrejátszott, hogy nem csupán a humor, a világépítés, valamint a szerethető figurák, de a technikai tálalás is kellőképpen betalált. A pozitív értékelésekhez a bőséges felfedeznivaló, a zsúfolt térképek, illetve a masszív rombolhatóság is hozzájárultak, az 1.0-ás verzió pedig azt is lehetővé tette, hogy a nyílt világú platformer immár a konzolosok látóterébe is be tudjon pattogni.

A különböző játékterekbe egy központi helyszínről, jelen esetben egy filmstúdióból kelhetünk át, a másik oldalon pedig olyan történelmi korok és tematikus játszóterek várnak, amiket hollywoodi szuperprodukciók tipikus háttérdíszleteiként is jól ismerünk. Bármelyik világba is kóstolunk bele, legyen az akár vikinges, kalózos, keleti harcművészes, vagy éppen űrháborús terep, első látásra is szembetűnő lesz, hogy az Exit Plan komoly hangsúlyt fektetett a változatosságra, valamint a részletek kidolgozására. Bár a pályák teljesítéséhez csupán néhány feladatot kell elintéznünk, a célirányos megközelítés nem biztos, hogy sima ügy lesz, a játék ugyanis minden erejével arra koncentrál, hogy jelenlétünk ne az objective-ek gyors kipipálásában merüljön ki. Ez nem azt jelenti, hogy kőkemény kihívásokkal kell szembenéznünk, egész egyszerűen arról van szó, hogy az óriási és sűrűn benépesített környezetek, az ezerféle minijáték és végtelen lehetőség, valamint a “helyi lakosság” (vagyis a megszámlálhatatlan mennyiségű golyó) annyira intenzíven ostromolnak minket, hogy minden másodpercben a nyakukba borítanak valami eszement interakciót, egyik félbehagyott tevékenységből a másikba sodorva a játékost.

Eleinte nem is igazán tudtam, mit kéne kezdenem ebben a túlpörgetett, átláthatatlan káoszban. Pedig a válasz nem bonyolult: egyszerűen csak szórakozni, önfeledten pattogni, próbálgatni és megfigyelni, hogyan reagál a minket körülvevő környezet, miközben mindennel és mindenkivel kölcsönhatásba kerülünk. Igazából ennyi. Nem kell aggódni, hogy hol is vagyunk éppen, vagy hogy a befektetett idő mekkora előrehaladást okozott, mert a legteljesebb élményt akkor kapjuk, ha hagyjuk magunkat elveszni a méretes sandboxokban. A térképeken óriási kastélyokat, kiterjedt barlangokat, vagy épp távoli szigeteket fedezhetünk fel, a feltárt zegzugok pedig egyedi kihívásokat, különféle ellenfeleket, illetve begyűjthető cuccokat rejtenek. A pályák tehát egyenként is élettel teli, hangulatos és részletgazdag élményt biztosítanak, ez a szabadságérzet pedig egyértelmű, hogy a Bang-On Balls legvonzóbb és legerősebb oldala. A képi világ inkább stilizált, néhány helyen viszont meglepően gyönyörű, a látványra és teljesítményre pedig konzolokon sem lehet panasz - úgy tűnik, a fejlesztők abba is megfelelő energiát fektettek, hogy jól megzabolázzák az Unreal Engine-t.

Amikor egy játékmenet arra épül, hogy minden, amit látunk, annak izomból nekicsattanunk, akkor jogosan várjuk el, hogy a fizika is jól működjön, szerencsére a Bang-On Balls ebben sem vall kudarcot: a tereptárgyak, az épületek, illetve a legtöbb pályaelem mind-mind alapos rombolhatóságot kapott. A törés-zúzás a felfedezést és a harcokat is nagyon feldobja, bizonyos összecsapásokban pedig a környezetnek, illetve speciális objektumoknak is hasznát vehetjük. A teljes pusztítás persze ránk is kifejtheti negatív hatását, hiszen akkor is messzire repülhetünk, ha éppen nem terveznénk ilyet, de az is előfordulhat, hogy egy várból a pottyantós budin keresztül zuhanunk ki, miután nagynehezen felverekedtük magunkat a felsőbb szintekre. Hogy nekipattanás közben mekkora kárt okozunk, azt a kezünkben lévő fegyverek is befolyásolják, emellett viszont minket is érhetnek támadások, amiket pajzsokkal háríthatunk el. Akár ellenfelekről, akár tereptárgyakról van szó, a kézbe vett tárgyak speciális sebzést is okozhatnak, célpontunk például lángra is kaphat, vagy épp áramütést szenvedhet el.

Kinézetünk is testre szabható, a pályákon számtalan tetoválást, ruházatot, fejfedőt, szakállat, bajuszt vagy különféle szemüvegeket szedhetünk össze. (Az outfit a szembejövő golyókon is sokféle lehet, ezeknek a göncöknek a nagyrészére általában mi is szert tehetünk.) Már a játék elején is nagy a választék, akár tetszőleges zászlós golyóvá is válhatunk, de a lobogókon kívül egyéb alapmintázatok is rendelkezésre állnak. A festések és tetkók a sminkes székekben váltogathatók, a kosztümök és tárgyak pedig bárhová átcipelhetők - a hidegháborús pályát például viking felszerelésben, vagy kampókézzel is simán végigvihetjük, ha épp úgy tartaná kedvünk. Bár ebben a játékban mindenki gömbölyű (ráadásul mindenkit Bobnak hívnak), a választékos viselet és ezerféle felszerelés mégis lehetővé teszi, hogy sajátos és egyedi külalakkal jelenhessünk meg, amikor végigpattogtatjuk magunkat a pályákon. Ettől függetlenül mégiscsak hiányérzetem van. A különböző méretű és kinézetű golyók nyilván aranyosak, de az az igazság, hogy hiányzik belőlük az az egyediség és az a faktor, amit egy platformjáték főhősétől várok, vagyis ami miatt egy adott figura nevezetessé, karakteressé, rajonghatóvá válik. A maga módján minden Bob szeretnivaló, de odáig azért mégsem merészkednék, hogy a polcomra kívánjak egyet; végső soron mégiscsak felöltöztetett golyókról beszélünk.

Régóta tudjuk, hogy a nyílt világ semmire sem garancia, az Exit Plan viszont sem a felfedeznivalóban, sem pedig a rombolhatóságban nem kötött kompromisszumot, a jó fizika és a változatosság, a sűrű és élettel teli környezet pedig valóban olyan attribútumok, amik nagyon meghálálják magukat, ha szabadon bejárható platformjátékról van szó. Bármerre is megyünk, mindenütt van élet, a játszótérre viszont a játékos sem érkezhet üres kézzel - a központi narratívát, és az ebből származó motivációt hozott anyagból kell pótolni.

Bang on Balls: Chronicles | Kiadó: Untold Tales, CouchPlay Interactive | Fejlesztő: Exit Plan Games Platformok: Nintendo Switch, PlayStation 4-5, Xbox Series X|S (tesztelt), PC Megjelenés: 2024. március 5. (a konzolos next-gen kiadások dátuma) | Ár: 9000 HUF

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 órája

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

14 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

3 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

4 napja
13

Heti megjelenések

5 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

8 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

9 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==