[Teszt] Bang-on-Balls: Chronicles - nálad a mémlabda

Bang-on-Balls: Chronicles - nálad a mémlabda

fcsabaFarkas Csaba2024.03.18. 10:03

Nagyot gurít az Exit Plan, a Bang-On Balls egy támogató és elégedett közönséget tudhat maga mögött. Ebben persze az is közrejátszott, hogy nem csupán a humor, a világépítés, valamint a szerethető figurák, de a technikai tálalás is kellőképpen betalált. A pozitív értékelésekhez a bőséges felfedeznivaló, a zsúfolt térképek, illetve a masszív rombolhatóság is hozzájárultak, az 1.0-ás verzió pedig azt is lehetővé tette, hogy a nyílt világú platformer immár a konzolosok látóterébe is be tudjon pattogni.

A különböző játékterekbe egy központi helyszínről, jelen esetben egy filmstúdióból kelhetünk át, a másik oldalon pedig olyan történelmi korok és tematikus játszóterek várnak, amiket hollywoodi szuperprodukciók tipikus háttérdíszleteiként is jól ismerünk. Bármelyik világba is kóstolunk bele, legyen az akár vikinges, kalózos, keleti harcművészes, vagy éppen űrháborús terep, első látásra is szembetűnő lesz, hogy az Exit Plan komoly hangsúlyt fektetett a változatosságra, valamint a részletek kidolgozására. Bár a pályák teljesítéséhez csupán néhány feladatot kell elintéznünk, a célirányos megközelítés nem biztos, hogy sima ügy lesz, a játék ugyanis minden erejével arra koncentrál, hogy jelenlétünk ne az objective-ek gyors kipipálásában merüljön ki. Ez nem azt jelenti, hogy kőkemény kihívásokkal kell szembenéznünk, egész egyszerűen arról van szó, hogy az óriási és sűrűn benépesített környezetek, az ezerféle minijáték és végtelen lehetőség, valamint a “helyi lakosság” (vagyis a megszámlálhatatlan mennyiségű golyó) annyira intenzíven ostromolnak minket, hogy minden másodpercben a nyakukba borítanak valami eszement interakciót, egyik félbehagyott tevékenységből a másikba sodorva a játékost.

Eleinte nem is igazán tudtam, mit kéne kezdenem ebben a túlpörgetett, átláthatatlan káoszban. Pedig a válasz nem bonyolult: egyszerűen csak szórakozni, önfeledten pattogni, próbálgatni és megfigyelni, hogyan reagál a minket körülvevő környezet, miközben mindennel és mindenkivel kölcsönhatásba kerülünk. Igazából ennyi. Nem kell aggódni, hogy hol is vagyunk éppen, vagy hogy a befektetett idő mekkora előrehaladást okozott, mert a legteljesebb élményt akkor kapjuk, ha hagyjuk magunkat elveszni a méretes sandboxokban. A térképeken óriási kastélyokat, kiterjedt barlangokat, vagy épp távoli szigeteket fedezhetünk fel, a feltárt zegzugok pedig egyedi kihívásokat, különféle ellenfeleket, illetve begyűjthető cuccokat rejtenek. A pályák tehát egyenként is élettel teli, hangulatos és részletgazdag élményt biztosítanak, ez a szabadságérzet pedig egyértelmű, hogy a Bang-On Balls legvonzóbb és legerősebb oldala. A képi világ inkább stilizált, néhány helyen viszont meglepően gyönyörű, a látványra és teljesítményre pedig konzolokon sem lehet panasz - úgy tűnik, a fejlesztők abba is megfelelő energiát fektettek, hogy jól megzabolázzák az Unreal Engine-t.

Amikor egy játékmenet arra épül, hogy minden, amit látunk, annak izomból nekicsattanunk, akkor jogosan várjuk el, hogy a fizika is jól működjön, szerencsére a Bang-On Balls ebben sem vall kudarcot: a tereptárgyak, az épületek, illetve a legtöbb pályaelem mind-mind alapos rombolhatóságot kapott. A törés-zúzás a felfedezést és a harcokat is nagyon feldobja, bizonyos összecsapásokban pedig a környezetnek, illetve speciális objektumoknak is hasznát vehetjük. A teljes pusztítás persze ránk is kifejtheti negatív hatását, hiszen akkor is messzire repülhetünk, ha éppen nem terveznénk ilyet, de az is előfordulhat, hogy egy várból a pottyantós budin keresztül zuhanunk ki, miután nagynehezen felverekedtük magunkat a felsőbb szintekre. Hogy nekipattanás közben mekkora kárt okozunk, azt a kezünkben lévő fegyverek is befolyásolják, emellett viszont minket is érhetnek támadások, amiket pajzsokkal háríthatunk el. Akár ellenfelekről, akár tereptárgyakról van szó, a kézbe vett tárgyak speciális sebzést is okozhatnak, célpontunk például lángra is kaphat, vagy épp áramütést szenvedhet el.

Kinézetünk is testre szabható, a pályákon számtalan tetoválást, ruházatot, fejfedőt, szakállat, bajuszt vagy különféle szemüvegeket szedhetünk össze. (Az outfit a szembejövő golyókon is sokféle lehet, ezeknek a göncöknek a nagyrészére általában mi is szert tehetünk.) Már a játék elején is nagy a választék, akár tetszőleges zászlós golyóvá is válhatunk, de a lobogókon kívül egyéb alapmintázatok is rendelkezésre állnak. A festések és tetkók a sminkes székekben váltogathatók, a kosztümök és tárgyak pedig bárhová átcipelhetők - a hidegháborús pályát például viking felszerelésben, vagy kampókézzel is simán végigvihetjük, ha épp úgy tartaná kedvünk. Bár ebben a játékban mindenki gömbölyű (ráadásul mindenkit Bobnak hívnak), a választékos viselet és ezerféle felszerelés mégis lehetővé teszi, hogy sajátos és egyedi külalakkal jelenhessünk meg, amikor végigpattogtatjuk magunkat a pályákon. Ettől függetlenül mégiscsak hiányérzetem van. A különböző méretű és kinézetű golyók nyilván aranyosak, de az az igazság, hogy hiányzik belőlük az az egyediség és az a faktor, amit egy platformjáték főhősétől várok, vagyis ami miatt egy adott figura nevezetessé, karakteressé, rajonghatóvá válik. A maga módján minden Bob szeretnivaló, de odáig azért mégsem merészkednék, hogy a polcomra kívánjak egyet; végső soron mégiscsak felöltöztetett golyókról beszélünk.

Régóta tudjuk, hogy a nyílt világ semmire sem garancia, az Exit Plan viszont sem a felfedeznivalóban, sem pedig a rombolhatóságban nem kötött kompromisszumot, a jó fizika és a változatosság, a sűrű és élettel teli környezet pedig valóban olyan attribútumok, amik nagyon meghálálják magukat, ha szabadon bejárható platformjátékról van szó. Bármerre is megyünk, mindenütt van élet, a játszótérre viszont a játékos sem érkezhet üres kézzel - a központi narratívát, és az ebből származó motivációt hozott anyagból kell pótolni.

Bang on Balls: Chronicles | Kiadó: Untold Tales, CouchPlay Interactive | Fejlesztő: Exit Plan Games Platformok: Nintendo Switch, PlayStation 4-5, Xbox Series X|S (tesztelt), PC Megjelenés: 2024. március 5. (a konzolos next-gen kiadások dátuma) | Ár: 9000 HUF

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
176

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

1 napja
5

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

2 napja
49

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

2 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

2 napja
4

Hail to the Rainbow

2 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

3 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

3 napja
7

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

4 napja

Anno 117: Pax Romana

4 napja
3

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

5 napja
6

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

5 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
6

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

6 napja
9

Retrace the Light

7 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

8 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

8 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

9 napja
34

Twinkleby

9 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

2025.12.04.
2