Rewmac2010.06.02. 21:48

Alpha Protocol - Teszt

Kémek, XP, puff-puff...Meg minden...Vagy?

A kémek világában James Bond óta tudjuk, hogy nincsenek szabályok. Ez azonban kurvára nem vonatkozik a játékfejlesztőkre. Van egy jó ötletünk, jó játékmentet tervvel, a koncepció remek majd ez fogjuk és olyan mértékben megpróbáljuk lerombolni ahogy csak lehet. Az Alpha Protocol esetében is hasonló történt. Olyan ez mint amikor ránézünk egy tál pacalra. Tudjuk, hogy ronda és tudjuk, hogy büdös tőle az egész lakás, de mégis szeretjük mert jó ízű tápanyag. No, de inkább kezdjünk is bele…

Michael Thorton származásáról nehéz beszélni mivel ezt is mi választjuk ki, legyen elég annyi, hogy a kezdő idiótától a harcedzett tökéletes katona Van Damme klónig mindenféle lehet. Egy szuper titkos ügynökségnek dolgozik mint operatív tiszt, ám ez a szervezet olyan mértékig rejtve van minden elől, hogy kb. mindenki tud róla akivel csak találkozunk. Az mondjuk tény, hogy akikkel találkozunk az események során sem kis cserkészek a vadasparkból. A lényeg, hogy első komoly küldetésünk során átvernek minket mivel balul ütnek ki a dolgok. Ez indítja meg azon események sorát aminek Mikey fiú igen fontos szereplője. Ő lesz a rogue ügynök aki jót akar, néhány milliárdos kütyükkel megáldva fel is veszi a harcot a világ leghatalmasabb szervezeteivel. A történetet leírni nem lehet. Annyi lehetőség vár ránk a játék során, hogy képtelenség lenne akár innentől még akár nagyvonalakban is leírni a dolgokat. Múlhat minden egy konverzáción vagy egy rossz megjegyzésen. Ezen döntések nagyon fontos részét alkotják a játék pozitív tulajdonságainak. A történet azok számára akik szeretik az ilyesmit azoknak nagyon be fog jönni, nekem tetszett. Mint a Mass Effectben itt is lehet csajozni. A jó viszont, hogy ellenben az űrkommandó bt.-vel itt minden csajt egyszerre be lehet vállalni, csak okosan kell aztán majd beszélni velük, hogy ne tudjanak egymásról. Megjegyzem én ezt elszúrtam, mert éppen lehallgatott az egyik mikor a másikkal kommunikáltam a PDA-n keresztül. A másik kedvencem amikor fegyverszállítmányok sorsáról dönthetünk mindezt a küldetések alatt ha találunk egy terminált. Elküldhetjük valamelyik alvilági kapcsolatunknak, reménykedve a honoráriumban vagy magunkat ha szarunk mindenkire. A lényeg a történeti szál kiváló. Nálam biztosan…

Direkt így a közepére hagytam a tömérdek sok negatívumot. Ezek javarészt, sőt minden tekintetben technikai megoldások. Az első legnagyobb gond a grafikával van. Egyszerűen nem értem, hogy lehet így játékot 2010ben kiadni. Én minden játékkal el tudok játszani legyen bármilyen csúnya (Iron Man 2, Nier) és itt sem probléma, de a nagy tömegnek ha egy játék csúnya akkor már nem lehet jó. Ez nem így van. Valóban csúnya és nem értem a Unreal 3-as engineből miért csak ilyen hangyafasznyit sikerült kihozni, de egy biztos lehetett volna melózni rajta. A mozgás animáció fura tud lenne bizonyos helyzetekben, de nem feltétlenül annyira rossz. Pár évvel ezelőtt ez volt a csúcs és mindenki imádta. 2010 csak egy évszám amivel jól lehet dobálózni, de ha ez a játék 2006ban jelenik meg akkor majdnem, hogy tarolt volna. Így mivel mindenki a külseje alapján ítéli meg el fog bukni. Tény, hogy ronda és rosszul van kidolgozva. De az is igaz, hogy attól még, hogy valami csúnya attól még lehet tartalmilag teljesen jó. A szinkron elmegy, bár a színeszek átélése lehetne picit jobb. Néha kifejezetten jó válaszokat dobnak be egymásnak és kurva jók a beszélgetések, de vannak olyan helyzetek amikor érezhetően nincsen szinkronban az animáció és a hang. Hála istennek olyan nagyon sok alkalom nincsen erre.

Az Alpha Protocol belső rendszere egy rpg szerű fejlesztésre épít. A páncélok, fegyverek és technikai cuccok mind fejleszthetők és személyre szabhatóak. Az sem mindegy mi van rajtunk. Az iszonyat zoral kommandós páncél ugyan jól bírja a gyűrődést, de hangos és lassan töltődik a pajzsa ellenben a taktikai öltözékekkel melyekben szinte semmi hangot nem adunk ki. Mondhatni suhanunk. Aki azt mondja nem lehet ebben a játékban lopakodni az biztosan nem játszott többet mint 15 perc és biztosra veszem, hogy 90%-ban a külsőségek miatt tette le. Nagyon jól lehet lopakodni, főleg ha arra specializálódunk. A fegyverek a szokásos leosztásban vannak. Pisztoly, kézi géppisztoly, gépfegyverek és shotgunok. A sniper most csak bizonyos helyszíneken használható bemérésre, vagy külön ilyen küldetésre. A fegyverekre különböző cuccokat pakolhatunk, egyet viszont nem árt tudni. Minden távcső ugyanúgy néz ki minden cső ugyanolyan, hiába rendelkezik más statisztikákkal. Érdemes minden küldetés előtt átnézni mit akarunk magunkkal vinni, de ahhoz, hogy pontosan tudjuk mit is érdemes nem árt a feketepiacról információt vásárolnunk. A kémkedés e köré épül és érdemes a zsíros összegeket a különböző dossziékért kiadni.

A harcrendszer egész pofásnak mondható. Van fedezékrendszer és közelharc is. Az utóbbi érdekes mivel nem mindig működik amikor kéne neki. Az alapszinten csak hadonászni tudunk ahhoz, hogy tényleg eredményesek legyünk rendesen fel kell fejleszteni. A lövöldözés rendben van. Fejlődni kell és használni a különböző fejlesztéseket, sose térjünk el a specializációnktól nagyon. Ha megindulunk a pisztoly útvonalon érdekes képességekre tehetünk szert. Például megállíthatjuk az időt és leadhatunk pár lövést egy bizonyos idő leforgása alatt (ahogy fejlődik a képesség szintje annál többet). A harmadik szinten 15 másodpercünk lesz 5 lövés leadására ami ha okosan használjuk elég 5 ellenfél észrevétel nélküli (ha van hangtompító) eliminálására. A küldetés típusai hasonlóak. Vannak lopakodós ahol jobb ha nem vesznek észre és nem mészárolunk, kifejezetten ölésre szakosodott feladatok és szimpla információ gyűjtések melyek beszélgetések formájában jelennek meg. A helyszínek Közel-Kelet, Moszkva, Tai Pei illetve Róma. Különböznek, de valahol mégis mások. A döntések pedig mindegyik küldetés befolyásolják. Lehet, hogy egy Rómában hozott jó döntés miatt, kapunk segítséget Tai Pei-ben. Kellemes rövidek. Maximum 20 perc hosszú egy misszió. Ezalatt mindig van egy főcél és vannak mellékfeladatok melyekre az infók vásárlásával derül fény. A lényeg minden összefügg mindennel.

Összességében az Alpha Protocol egy nagyon tartalmas játék melyben vannak igen élvezetes részek. Aki szereti a kommandós kémjátszmát ahol nem csak lövöldözés számít és el tudja nézni a csúnya grafikát akkor mindenképpen be kell szereznie. Ha viszont minden a polygonszám és egyebek akkor hagyja ki. Nálam 8.5 kap. Minden levonás a grafika és az egyéb technikai hibák miatt következett be.

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

2 napja
6

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

3 napja
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

3 napja
15

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

6 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

8 napja
8

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
14

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4