priest2010.09.15. 14:08

Halo: Reach

2010.09.14. 10:13 - Halo: Reach (Limited Edition) beszerezve 2010.09.15. 2:23 - Halo: Reach végigjátszva

Mint az a címből is sejthető, ez a bejegyzés nem másról fog szólni, mint a Bungie által készített végső Halo játékról, a Halo: Reach-ről, amely érdekes módon a sorozat befejező részeként az egész történet közvetlen előzményét meséli el. No de a történetről ennyit is, elsőként a kiadásról egy pár szót.

A kiadásról, amely Limited Edition néven fut és ehhez méltó módon rendesen megvan pakolva extrákkal. Más kiadók igazán példát vehetnek róla, tényleg annyi mindent sikerült belezsúfolni. Kezdve egy részletes naplóval, egy emblémás felvarrón át egy rakás kisebb dokumentum és ONI akta halomig. Egészen elképesztő, hogy a Halo univerzum mivé nőtte ki magát. Egy rajongó rengeteg érdekes információ birtokába jut ezen kiegészítőknek köszönhetően. A játék ezen része tehát csillagos ötös értékelést érdemel szerintem, már csak azért is mert elég baráti áron beszerezhető ez a kis pakk és ezt még a Microsoft volt kedves megfejelni a Halo Wars egy ajándék példányával. Tisztelt Sony és Nintendo, tessék tanulni az amerikai kollégáktól. :)

Most térjünk rá a lényegre, a játékra. A Halo sorozat eddigi epizódja között érdekes kis fejlődések voltak játékmenet terén, nincs ez másképp most sem. Az egyik ilyen újdonság a páncél képességek, amelyek a Halo 3 power upjait hivatottak leváltani. Szerintem ezek nem sok vizet zavarnak, az akció hevében néha el is felejtettem használni őket, de amúgy némelyik segítségével igen komoly taktikai előnyre lehet szert tenni, no meg vannak olyan pályarészek, amelyek kifejezetten építenek egy-egy képességre, azok eléggé feldobják a játékot. Sajnos azonban ilyenből elég kevés van.

Érdekes visszalépés, hogy nincs többé kétfegyveres harc. Apropó a fegyverek eléggé megkomolyodtak az elődökhöz képest, nem csak látványra de hangzásra is. Például nagyon kúl hangeffektje lett a "sima" Plasma Rifle-nek is és a robbanások is nagyobbat szólnak mint korábban. Ezek az apróságok szerintem nagy mértékben hozzájárulnak ahhoz egy igazi csata közepén érezzük magunkat. Ebben persze szerepet játszik még az is, hogy az ellenfelek MI-je még tovább lett csiszolva. Kooperatívban játszottuk a kampányt kettesben, Heroic fokozaton és már két-három Elite is elég komoly fejfájást tudott okozni. Ezen dolgoknak hála egy-egy ellenfél kivégzése igazi kihívást és sikerélményt jelent. Talán ez az a dolog amivel a Halo játékok magasan kiemelkednek az FPS játékok tömegéből.

Ami viszont a leginkább tetszett, az a változatosság. Rengetegféle pálya, helyzet és lehetőség adódik akció közben. Nagyon jó tempóban váltogatják egymást a mászkálós lövöldözős és a járműves szekvenciák. Különlegesség az űrharc, ami kis túlzással olyan minőségben van prezentálva hogy akár egy space-combat játékban is megállná a helyét. Ami viszont hiányzott, az a masszív járműves akció. Valami nagyobb járműves összecsapás több tankkal meg sok gyalogossal igazán beleférhetett volna még.

Hatalmas fejlődés viszont, hogy az ismétlődő pályarészeket és az alkalmi oda-vissza rohangálást szinte teljesen kipurgálták a játékból. Most talán csak egy-két alkalommal fogunk egy helyszínen többször megfordulni.

Nekem nagyon tetszett az is, hogy végre több alkalommal láthatunk masszív űrhajókat is akció közben és nem csak az átvezetők során szerepelnek, hanem többször is aktív résztvevői a küzdelemnek, jelentősen hozzájárulva az awesome faktor növeléséhez.

A fentiekből leszűrhető, hogy a Halo: Reach játékmeneti része fantasztikus. De mi a helyzet a történettel. Nos ez az a pont, amitől kicsit többet vártam. Persze nem rossz ez sem, de én valami sokkal grandiózusabbat szerettem volna látni a bejezésben. Ebből a szempontból talán az ODST szerepelt a legjobban eddig, ott a végén jobban sikerült fokozni a drámai faktort mint itt. A másik dolog, ami kis fanyalgásra adhat okot az a játékidő. Nehézségi szinttől és képességtől függően 6-10 óra alatt bejezhető a történet. Mondjuk a remek multiplayer és firefight módokkal rendesen ki lehet tolni a szavatosságot és persze a kampány se fullad unalomba az élvezetes játékmenet miatt, nem is beszélve a már korábban is ismert koponyákról, amelyekkel tovább lehet növelni a kihívás mértékét. De hát az ember mindig többet szeretne abból ami jó. :)

Ezenfelül érdemes megjegyezni azt is, hogy a Halo: Reach a sorozat ÖTÖDIK tagja és még mindig ugyanolyan élvezetes a játék mint a Halo: Combat Evolved. A Bungie bizony azon csodastúdiók panteonjába tartozik, akik nem tudnak mellényúlni, emiatt pedig maximális respekt jár nekik. Köszönjük srácok. :)

Kíváncsi vagyok mivel fognak előrukkolni legközelebb.

U.I.: A végén pedig nem tudok elmenni szó nélkül a játékban szereplő rengeteg magyarság utalásról. Sok helyszín magyar nevet visel, Visegrád, Farkas Tó, Aszód és még sorolhatnám tovább, nem is beszélve arról, hogy nem egyszer fogunk magyar beszéddel találkozni, már csak azért is mert a Noble csapat egyik tagja konkréten magyar tőről származik.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==