CeXzer2016.12.18. 18:32

Minion Masters és a többi Forced játék

Egy kis gyors játékismertető/kedvcsináló 3 játékról.

Van egy kis csapat, akik az utóbbi években 3 számomra igen kedves játékot is megjelentettek, amelyekből az utolsó pár napja látott napvilágot Steam EA-n.

Az első a Forced, amely 2013 októberében jelent meg. Ez egy akció RPG-be oltott taktikai puzzle játék 1-4 játékosnak kooperatív multiplayerrel. Olyan, mint egy akció RPG, csak nem mész előre és darálsz, mint a legtöbb ilyenben, hanem kisebb, zárt pályákat kell megcsinálni. Az ész nélküli berohanás általában azt jelenti, hogy meg is haltál, a csatákat taktikusan kell megközelíteni, és a pályák megoldása is sok minden, csak nem egyszerű a legtöbb esetben. Minden pályának saját feladati vannak, és előtte felszerelkezhetünk az addig megszerzett skillekkel, fegyverekkel.

Van benne survival mód is, ami gyakorlatilag horde.

A második a Forced Showdown volt, idén márciusban. Bár a játék nagyon hasonlóan néz ki, mint az előző, ez egy arpg rougelike. Egy szórakoztató TV műsorban játszódik, ahol a hősöknek különböző, szintén zárt, általában nem túl nagy arénákban küzdve kell eljutniuk az adott műsor főellenségéig több kisebb bosson keresztül.

Az egyes bossokhoz általában 8 arénán keresztül vezet az út és egy egy szakaszban 4-ből 2-t kell megölni ahhoz, hogy a szakaszkaput őrző manussal is megküzdhessünk.

Különböző hőseink vannak, akikhez választhatunk egy társat is. Az alapvető skillek attól függenek, melyik hőssel megyünk. Szerencsétlen elhalálozásunk esetén a teljesítményünktől és attól függően mit szedtünk össze a pályákon pénzt kapunk, amiből mehetünk pörgetni egyet, aztán kezdhetjük előröl az egészet. .

Ha pörgettünk, kapunk valamilyen random kártyát (vagy shardot, ha az adott kártya már megvan, azokból pedig csinálhatunk olyat, ami még nincs meg). A kártyákból pedig minden hősnek összerakhatunk egy egyedi paklit, amelyek új, általában passzív képességeket adnak neki, vagy esetleg a meglévőket erősítik, megváltoztatják. A kártyák közül 4-et húzunk egy boss első arénájában, majd még egyet minden utána következő aréna előtt. Manából lehet őket megvenni, amely arénánként nő egyel, és a megvásárolt kártya (hacsak nem elkölthető képesség) az adott bossig él. Az arénákban gyűjthetünk felvehető kék bigyókat, amelyekből ha elegendőt gyűjtöttünk egy-egy boss legyőzése után választhatunk valamilyen, néha egészen op passzív képességet. Zseniális játék, szerintem az egyik legjobb rougelike.

És jön a legújabb, a Minion Masters. Az az alcíme, hogy Forced to Duel. A címen kívül az köti össze a játékokat, hogy mindegyik ugyanúgy néz ki, és ugyanazokat az assetteket használja, ám annyira más mind a 3, hogy ez inkább egy egységes világ érzését adja, mint lustaságét.

A Minion masters egy első ránézésre baromi egyszerű f2p játék (még nem, de az lesz valszeg, erről később.) Egy egyszerű pálya szélén (egy sima téglalap, nincs rajta semmi) áll 2 hős egymással szemben. A két térfelet 2 híd köti össze. Mindkettőnek van egy 10 lapból álló kártyapaklija, amelyből 4-et mindig a kezében tart. A mana folyamatosan jön, azt lehet elkölteni arra, hogy valamelyik lapot felhasználjuk. Ha az egy lény, akkor elindul a másik hős felé, ha odaér, csépeli, ha közben találkozik valami ellenféllel, akkor azzal harcol. Ha épület, akkor ott marad, ahol volt, szép lassan meghal magától, de addig csinálja, ami a dolga. A varázslatok pedig csinálják, ami rájuk van írva. Ennyi. Aki hamarabb meghal a két hősből, az vesztett.

Semmi más dolgunk nincs, mit lepakolni a baromi egyszerű térképre a kártyáink által idézett dolgokat, egy darab egérrel hátradőlve lehet játszani.

A két híd még fontos, minden hősnek van 3 passzív képessége, amelyeket szerzett xp-ből lehet megkapni. Xp a megölt lényekből jön, valamint a hidakból. Akinek a lénye utoljára hozzáért/átrepült egy hídhoz, azé a híd és az folyamatosan passzívan ad Xp-t, amíg a másiké nem lesz. Ez se túl bonyolult.

Azt gondolom ez a játék eddig az easy to play, hard to master csimborasszója. Nagyon egyszerű, 10 lapot bárki kiválaszt és ki tudja őket dobálni a pályára. Innentől pedig totálisan hozzáértés, időzítés, logika kérdése lesz az egész.

Vannak pl repülő lények, akik ütnek mindent, ami közelharcos. Vannak közelharcos lények, amelyek kábítanak, ha megütnek valamit. Vannak varázslatok, amelyek sok gyenge lényt idéznek, és vannak olyanok, amelyek egy nagyot, de lassút. Vagy egy nagyot és gyorsat, aki csak épületeket támad. Vannak távolról harcoló lények, vannak láthatatlanok, stb.

Hamar kiderül, hogy mindennek megvan az ellenszere, általában több is, így számít, mi van a pakliban, ám ha valaki nem csinálja nagyon egysíkúra (pl csak közelharcos van benne, így minden repülő lény ellen tehetetlen, de még ez se tuti bukta), akkor bár első ránézésre úgy tűnne, nem ez a döntő. Sokkal többet számít, hogy az adott pillanatban mit hoz ki az ember és azt pontosan hova teszi. És az adott pillanatot szó szerint kell érteni, sokszor jártam úgy, hogy fél másodperccel hamarabb hoztam ki valamit, mint kellett volna, így az pont úgy érkezett, hogy beleszaladt a pofonba, pedig fél másodperccel később mindent ledarált volna. Vagy az annihilátor elé úgy raktam le egy gyenge nagyot ütő lényt, hogy beleesett a lövésének a sugarába, így megpusztult, mielőtt lecsaphatta volna. Ha 3 pixellel odébb teszem, simán lenyomta volna, így pedig elvesztegettem 5 mannát. Pont ezért ha igazán mélyre ás az ember, kifizetődő ismerni pontosan, hogy mit mi milyen gyorsan, hány ütéssel tud megölni, hátha épp nem lesz a kezünkben az adott lény természetes ellensége, így a második legjobb megoldást kell elővenni.

Mint látható, az, hogy ki mennyire jó annyira attól függ, mennyire ismeri a játékot és mennyire gyorsan tud milyen jó döntéseket hozni, hogy a gyengébb játékosok és a profik között igen széles a skála, miközben maga a játékmenet egyszerűsége a skála minden pontján ugyanolyan szórakozást nyújt.

Egy-egy meccs csak pár perc, legtöbbször tényleg csak 1-2, így bármelyik casual játékos programjához tökéletesen illeszthető.

Jelenleg early access és fizetős a játék. Aki most megveszi, az kap egy premium upgrade packot, amivel jár egy rakat ruby, shard, gyorsabban jön a gold és az xp. Később elvileg f2p játék lesz, ám ez amennyire tudom csak a terv, nem eldöntött tény, a premium upgrade pack ára pedig marad. Volt némi p2w sírás emiatt, de szerintem nagyon nem az. Egyrészt attól, hogy gyorsabban kapom meg a random kártyákat (itt is random, milyen kártyát vesz az ember), nem nagyon jutok leküzdhetetlen előnyhöz (a shardokkal ki lehet rakni pár kártyát, amit mindenképp akar az ember, én inkább megvettem a hősöket belőle). Ráadásul egy legendary 2000 shardba kerül, és a premium pack ad ebből 500-at, hamarabb lett legendarym véletlenül, mint craftolva. egyébként se legendary, sem epic kártya nincs jelenleg a paklimban, mert vagy baromi drágák, és/vagy nagyon szituációfüggők, sokkal jobban, mint a common és a rare kártyák, vagy csak én nem tudom őket használni. Szerintem a hearthstone jobban p2w, mint ez.

Az én ízlésemmel ezek nagyon nagy barátok, csak ajánlani tudom mind a hármat.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
12

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==