Kéne egy kis fény ide.
Gondolom az eredeti The Incredible Machine, vagy röviden TIM sokatoknak megvolt régen. Nos, annak a DOS klasszikusnak készültek ám folytatásai is.
A TIM 2 még 1994-ben jelent meg, szintén a(z azóta megboldogult) Sierra kiadó jóvoltából. A játék semmit se változtatott az elődje alap koncepcióján, azaz minden pályán adva van egy fizikán alapuló, logikai feladvány, amit a képernyő jobb szélén található kellékek megfelelő elhelyezésével kell megoldani. A folytatás természetesen sokkal több cuccot vonultat fel, egyeseknek (pl. léggömbök) a kinézetét is változtathatjuk, viszont a megoldások időnként absztrakt (pl. a labdák a képernyő alja felé esnek, de a billiárdgolyóknak a játéktér sík felület) meg morbid (pl. a kisgyereket megevő krokodil...) elemeket is tartalmazhatnak.
A feladványok nehézsége négy csoportra van osztva, de, őszintén szólva, én csupán a Really Hard szekció második felében éreztem ténylegesen kihívást. A játékban lehet természetesen saját feladványokat is készíteni, sőt, még egy lokális multiplayer is helyet kapott. Utóbbiban két játékos felváltva próbálja meg a feladványt megoldani, de csak egy elemet vehetnek ki vagy módosíthatnak. Kettejük közül az nyer, akinél a cél teljesül. A TIM 2 grafikája továbbra is rajzfilmszerű, de még ma is szépen néz ki, illetve a hangeffekteken túl változatos MIDI muzsikák szólnak a gondolkodás ideje alatt.
És hogy miért beszéltem eddig csak a második részről? Mert a The Incredible Machine 3 lényegében ugyanaz, mint a kettő, csak Windows 3.1 alá portolva. Úgy néz ki, hogy a programok átcímkézése nem a modern játékbiznisz kreálmánya...
Pro:
rajzfilmes grafika;
hangulatos MIDI zenék;
ötletes, változatos feladványok;
pályaszerkesztő;
lokális multi;
Kontra:
egyszerű hangeffektek;
a legtöbb feladvány könnyen megoldható;
a 3. rész csupán egy átnevezett port;
Kiknek ajánlható?
A könnyed agytornára vágyók mellett azon szülőknek is, akik szeretnék a gyereküket a logikai játékok világába (is) bevezetni.