[Teszt] Voyage

Voyage

dragCsető Zsolt2022.08.15. 09:00

A konzolos verziók megjelenésének alkalmából mi is végigszaladtunk ezen a kézzel festett és erőszakmentes kalandon, melyet akár páros felállásban is átélhetünk.

Kevés olyan játékot lehet mondani az új évezredből, amely többször lett volna hivatkozási alap, mint a tavaly tízéves Limbo, a Playdead instant klasszikusa ugyanis nemcsak az indie szcéna berobbanásának volt kulcsszereplője, hanem a cinematic platformer / kaland műfaj reneszánszát is elindította. Ez a korszak pedig azóta is tart: sokan sokféleképpen közelítették meg az évek során ezt az egyszerű, de mégis nagy szabadságot nyújtó receptúrát, most pedig itt egy újabb jövevény, amely bizonyos értelemben borzasztóan szélsőséges, de éppen ez adja meg a létjogosultságát – na nem mintha amúgy meg kellene azt kérdőjelezni. Ő volna a Venturous alkotása, a Voyage, amely PC-re már tavaly megjelent, most pedig konzolokra is ellátogatott.

A Voyage két utazóról szól, akik egy távoli bolygóról próbálnak hazajutni... és nagyjából ennyi az, amit történetszinten el lehet (és egyáltalán el kell) róla mesélni. Tálalásában ugyanis rendkívül távolságtartó a játék: betűket például (a főcímet leszámítva) nem is láthatunk benne – még az irányítás elmesélését és a kezelőfelületet is piktogramok segítségével oldották meg. Ezzel önmagában semmi baj nincs persze, hiszen ez is azt sugallja, hogy a környezeti történetmesélésnek nagyon fontos szerepe van, a háttérsztorit ugyanis szokás szerint a körülöttünk zajló eseményekből és a díszletekből kell megpróbálnunk összerakni. Nagy kár azonban, hogy a Voyage mindeközben meg sem próbálja kicsit közelebb hozni, megismertetni velünk a két főhőst: egyetlen igazán szívmelengető pillanata az, amikor véletlenül (vagy szándékosan, mert amúgy nagyon jópofa) megöleljük egymást velük, emiatt azonban a lezárás érzelmi töltete is tovaszáll az űr végtelenjébe.

A páros felállás a játékmenetre is kihat, de csak minimális mértékben – igaz, valójában gameplay is csak mutatóban van a Voyage-ban. Ez egy száz százalékig erőszak- és kihívásmentes játék, amiben csak haladni kell, néha megnyomva egy-két gombot, felmászva néhány platformra vagy éppen interakcióba lépni környezetünk egyes elemeivel. A játék olyannyira kezdőbarát, hogy az egyik gombbal még ezeket az interaktív pontokat is felvillanthatjuk, ha nagyon elakadnánk, emiatt pedig nyugodtan odaadhatjuk a másik kontrollert akár olyasvalakinek is, aki soha életében nem látott még közelről videójátékot. Aggódni azonban nem kell: a Voyage egyedül is teljes értékű élmény, a ténylegesen kooperatív pillanatok száma elenyésző, és azokat is gond nélkül lekezeli nekünk a mesterséges intelligencia.

A Voyage kooperatív jellege – és ami miatt érdemes lehet akár újból nekifutni a borzasztóan rövid, mindössze kétórás kalandnak – inkább élményszinten jelentkezik, a kihívás és az érdemi fejtörők hiánya ellenére ugyanis nagyon izgalmas, ahogy próbálja az ember megfejteni a világát. Ebben pedig megkérdőjelezhetetlen érdemei vannak az audiovizuális tálalásnak: a dallamok elképesztően hangulatosak, az animáció jellege pedig a Studio Ghibli zseniális alkotásait idézi, nagyon kreatív figurákkal, valamint mesésen változatos, fantasztikus érzékkel megalkotott helyszínekkel. Egy szó mint száz: videójátékként nagyon nehezen értelmezhető a Voyage, utazásnak azonban – nevéhez híven – valóban emlékezetes, így ha szeretnéd fejtegetni kicsit, hogy milyen titkokat rejthet ez a letűnt civilizáció, és hogy ki lehet egyáltalán a két hős, akinek segíteni próbálunk, akkor érdemes lehet végigszaladni rajta (akár párban is), művészeti megközelítésben ugyanis egy igazán színvonalas képviselője lett a zsánernek.

VOYAGE
Platform: PS5 (tesztelt), PS4, Xbox Series, Xbox One, Switch
Kiadó: Ratalaika Games | Fejlesztő: Venturous
Megjelenés: 2022. augusztus 12. | Ár: €14.99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

1 órája
8

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

2 órája

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

7 órája

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

10 órája

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

14 órája
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

1 napja
13

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

2 napja

Heti megjelenések

2 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

3 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

3 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

4 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

5 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

5 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

5 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

6 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

6 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

7 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

7 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

8 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

8 napja
5