[Teszt] Spidersaurs

Spidersaurs

liquidSomosi László2022.07.25. 00:15

Csak a szokásos: bolygónk az összeomlás szélén, a kaja elfogyóban, mit lehet ilyenkor tenni? Mi mást: össze kell barkácsolni a dinoszaurusz DNS-t meg a bogarakét, és az így létrehozott hibrid állatokat fogjuk megfőzni pörköltnek. Vagyis: csak főznénk, mert a jó öreg „klónozzunk dínókat, mi baj lehet belőle?!” receptúra itt is remekül működik, a bogárszauruszok (természetesen) elszabadulnak, rendet pedig mi fogunk rakni – legalábbis megpróbáljuk.

Ne tévesszen meg senkit a bájosan bugyuta sztori, és a cuki karakterek: a Spidersaurs egy kőkemény Contra utánérzés, annyira, hogy a fejlesztők (az iparági veterán WayForward Technologies) voltak felelősek a 2007-ben Nintendo DS-re megjelent negyedik részért. Az inspiráció egyértelmű, a Spidersaurs-ban annyira nyilvánvalóan ott van a Contra DNS, hogy ha akarná, sem tudná letagadni.

Szerencsére nem akarja, az alap összetevők első blikkre nagyszerűen egyszerűek: tudsz futni, ugrani, lőni, és kezdetben ennyi, mehet a dínódara. A helyzet a pályavégi bossok legyűrése után bonyolódik valamelyest, itt ugyanis a finom dínóhusi elfogyasztása után képességekkel bővül az arzenálunk, tudunk például (korlátosan) falat mászni, duplát ugrani, de előkerül egy, a vertikális mozgást meggyorsító csáklya is.

Mozogni márpedig kell, a Spidersaurs szinte korbáccsal hajt előre, a tétovázás jutalma általában a gyors halál, a játék perverz mennyiségben képes ellenfeleket a nyakadba zúdítani. Lőni mondjuk lesz mivel rájuk, négy fegyvercsoport több fokozatban fejleszthető (ha felveszed még egyszer ugyanazt fegyvert = szintlépés) gyilkolóeszközöket kínál, ráadásul a két karakter (Adrian és Victoria – igen, van kétfős koop lehetőség) arzenálja is eltér egymástól. A pályák fénypontjai egyértelműen a bossharcok, nem szimpla golyószivacs főnököket kapunk, hanem többfázisos jól kiagyalt összecsapásokat – itt mutatkozik meg igazán a WayForward több évtizedes, az SNES korszakig visszanyúló tapasztalata az akció-platformerek terén.

Ha már SNES korszak: a játék nehézsége is ezt az érát idézi. A Spidersaurs ugyanis nem könnyű játék, hanem annak az ellentéte, helyenként szadisztikusan nehéz: viszonylag lazán indul, vigyorogsz, hogy milyen ügyes fiú (lány) is vagy te, mennek még ezek a rohangálós lövöldözős cuccok, mint a pinty! Nem kell tizenöt perc, és lefagy a mosoly az arcodról, a Spidersaurs két kézzel tolja felfelé a nehézséget . Ami rendben is van, ez a zsáner sajátja, a rajongók valószínűleg seprűvel kergették volna meg WayForwardékat, ha egy felhigított Contra utánérzéssel állnak elő.

Ezzel együtt: lehet, hogy a stúdió helyenként túlzásokba esett. A fegyver fejlesztések rapid elvétele (elég hozzá egy találat) határozott kegyetlenség, például. Mivel meghalni százféle módon lehet, és a környezet sokszor legalább akkora ellenséged, mint a dínók, az sem segíti a dolgod, hogy néha egész egyszerűen nem látod, hogy pontosan honnan lőnek rád, és lezuhanás (értsd: halál) után a játék hajlamos durva helyekre kirakni (értsd: újabb halál).

A Spidersaurs egy jófajta Contra parafrázis, hozzáértő, a zsánerben nagy tapasztalattal rendelkező stúdió rutinos keze munkája. Rétegjáték, de ha él benned egy jó adag nosztalgia a Contra, és a nyolcvanas / kilencvenes évek hasonszőrű run and gun klasszikusai iránt, akkor a te rétegjátékod.

Pontosan
7
Spidersaurs | Platform: PC , Xbox One / SSX (tesztelt), PS4 / PS5, Switch
Kiadó: WayForward | Fejlesztő: WayForward
Megjelenés: 2022. július 14. | Ár: €19.99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

60 perce
1

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

1 napja
30

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

2 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

3 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

6 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

7 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

8 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

9 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13