Az X-Games és az SSX óta tudjuk, hogy az árkád snowboard játékoknak bérelt helye van a szívünkben... Már a Slopecrashers első bemutatóinál is bizsergett a mellkasom. Twitteren régóta követtem a játékot, és érdekes volt látni, ahogy az indie fejlesztés épül-szépül. A végső forma kicsit több is, mint egy snowboard versenyjáték. Keverékről beszélünk ugyanis, amely az árkádos lesiklást és downhill akrobatikát-trükközést a Mario Kart stílusával elegyíti. Érdekes haveeer, nemdebár?
Dehogynem! A Slope Crashers egyszerre retró, egyszerre N64-like és egyszerre újszerű is a fényes-látványos Unreal grafikájával. A hegyről lecsusszanó állatok versenye nem a világ legmélyreszántóbb játékementével ér le a hegyről, inkább egy jól súlyozott, pontos határok között mozgó árkád élményként próbál hiányt pótolni a modern játékpalettán. Állataink alapvető tulajdonságban különböznek, de annyira azért mégsem mások. A játék kihívásában egyszerre van jelen a csúszás, versenygés, ugrások közbeni kombózás és az ebből fakadó turbó... Ami tök újszerű, de mégis nagyon ismerős. Ráadásul a pályák is változatosak, a maguk módján szépek, és az egész Steam Deck-en is tök jól fut, pluszban nagyképernyőre is jól skálázódik, dood!
Bevallom barátocskám, az Xboxon elérhető demó annak idején nem győzött meg. Kicsit clunky-nak tűnt az irányítás, és kissé sekélynek látszott a játékmenet. Szerencsére a végleges változatra alaposan felpumpálták byteparrot-ék a játékot. A karriermódnál elképesztő mennyiségű (10 óra +) tartalmat találhatunk, változatos feladatokkal, boss-harcokkal és hasonló nyalánkságokkal. A pályák száma idővel esetleg korlátosnak tűnhet, de így is van mit felderíteni. Sok titkos átjáró és ledönthető/gyűjthető marhaság van rajtuk szétszórva. És ami a legjobb: van egy könnyített irányítási mód, ahol nem kell a kombó végén a földreérkezéssel foglalkozni. Nyomjuk a trükköket, gyűljön a turbó! Harsogjon a száguldás szimfóniája a csőrösök és szőrösök szájából, mint a Slayer öreganyáink konyharádiójából!
Indie játék révén persze a Slopecrashers nyilvánvaló limitációkkal bír. A karakterek és azok fejlesztése például eléggé laposka - ilyen téren a játék a Wacky Wheels-re emlékeztetett, ahol az egyes szereplők között az volt a főbb különbözőség, hogy... nos, más állatok voltak, nem pedig átgondoltabb palettán felvonultatott karakterek. Itt is ez az érzésem. Van a pingvin, a papagály meg a szurikáta, vagy mi a szőr... Nekem nem tetszett a több körös futamoknál befigyelő sílift-mechanika sem. A pálya aljára érve a lift kapujába kell érkezni, a nyitott helyekért pedig szintén verseny folyik. Meglettem volna enélkül, hogy őszinte legyek. A pályaelemek és látképek is egyenetlenek - olykor szájat fogsz tátani a mélységeken és a csúszós-neonfényes járatokon, na meg a blur ízléses maszatolásán. Máskor pedig tényleg N64-ért kiáltasz majd...
Baj ez? Áh, haverom, úgyis tudod, hogy egy ilyen játéktól mire számíthatsz. A Slopecrashers egy szívvel-lélekkel összerakott indie-árkád darab, amely nosztalgiázik, de újdonságokat is kínál. Látványa többnyire teljesen jól szolgálja játékmenetét, hangulata, mechanikái pedig bekapcsolják benned azt, amit egy árkád snowboard-versenyjátéktól vársz. Ha mindezek mellett a kart-mechanikákat sem veted meg, akkor külön jól fogsz szórakozni a játékkal, amely konzolon és pécén elérhető december eleje óta.
PLATFORM: PC, PlayStation, Xbox | KIADÓ: Neonhive | FEJLESZTŐ: byteparrot | MEGJELENÉS: 2024. december 04. | ÁR: 17,45 EUR