[Teszt] DARQ: Complete Edition

DARQ: Complete Edition

siklaraSimon Klára2021.04.18. 17:40

Biztos mindenkivel előfordult már, hogy álmában egyszer csak ráébredt (badumm tss), hogy ami történik vele, az nem lehet valóság, vagyis éppen álmodik, és a felismerést követően némiképp tudta alakítani az eseményeket. Nekem például gyerekkoromban sok visszatérő rémálmom volt, viszont rájöttem, hogy ha elkezdek gyorsan pislogni, akkor felébredek. A DARQ-ban egy Lloyd nevű fiú rémálmaiban találjuk magunkat, aki képtelen felébredni, azonban ő is tudatában van annak, hogy álmodik, ezért minden további nélkül sétál a plafonon, vagy ugrál előre-hátra a falakon, miközben fejtörőket megoldva és szörnyek elől bujkálva keresi a kiutat ebben a morbid 2.5D-s kalandban.

A tavaly PC-re és konzolokra is megjelent DARQ a los angelesi Unfold Games első játéka, mégis egy igazán polírozott indie gyöngyszem, a Switchre nemrég megjelent Complete Edition pedig tartalmazza a hét rövid pályából álló alapjáték mellé a The Tower és a The Crypt DLC-ket is. Hosszát tekintve így sem több 3-4 óránál, ebben a hosszabb filmnyi játékidőben azonban nyoma sincs üresjáratoknak, a fifikás logikai-ügyességi feladványoknak hála pedig nem árt néha kicsit félretenni és gondolkodni. Engem nem is a feladványok, inkább a továbbjutás mikéntje akasztott meg itt-ott, holott a kb. 15-20 perces pályák nem nagyok, csak nem mindig esik le elsőre, hogy JA ILYET IS LEHET? A változatos horror pályák mindegyike tartogat kisebb-nagyobb játékmechanikai csavart és homlokra csapós aha-pillanatot, miközben a fekete-fehér színvilág ellenére vizuálisan is lenyűgöz a Tim Burton filmek stílusát idéző metró állomás, kórház, vagy kihalt éjszakai utca.

Az adagolás Switchen a lehető legideálisabb, mert ha épp csak belenéznél, akkor is azonnal beránt, miközben jó eséllyel bő negyedóra alatt is van időd végigérni egy pályán. Kár, hogy a jelenetek rövidsége miatt csak egy-egy álom között ment a játék, ami elég bosszantó, ha épp végigkínlódtál egy frusztrálóbb ügyességi feladatot, ami esetleg még időre is ment, de utána elakadsz, vagy egyszerűen csak menned kell, és legközelebb az egész addigi részt újra kell csinálnod. Az időre menő feladványok, amikből van néhány, nem lesznek ugyan mindenki ínyére, nekem azonban borzasztóan tetszett, hogy tényleg olyan összetett feladatokat sikerült a készítőknek kitalálnia, amelyek megoldása nem rakétatudomány, viszont némelyikhez egyszerre kell memória, ügyesség, és az időzítés sem mindegy. Ezek sikeres megoldása után különös elégtételt éreztem, arról nem is beszélve, hogy némelyik agytorna új értelmezést ad az „okos ember a fejét is használja” mondásnak, megoldásukhoz ugyanis meg kell válni a fejünktől, amelynek földön és falakon, vagy épp kapcsolókon gurulását a testünktől függetlenül irányítjuk. Ez pedig nem csak ötletes, hanem valami egészen csodálatosan morbid is.

Szintén rém egyediek az olykor utunkat álló ellenfelek, legyen szó a megelevenedő álló lámpákról, a tubafejű, minden mozdulattal felharsanó tolószékes rémről, vagy az életre kelő maszkokról, de van egy Lloyd álmait végigkísér(t)ő rémség is, aki láttán Freudnak biztos lenne pár aggasztó észrevétele. Épp ezért ülönösen sajnáltam, hogy az egytől egyig fantasztikusan nyomasztó pályát nem fogta össze valami kézzel foghatóbb történet annál, hogy a kissrác rosszat álmodik, és talán akkor sincs ébren, amikor a lehangoló otthonában téblábol. Sok sem róla, sem az álmában szereplő alakokról nem derül ki, és bár az utolsó pályán véletlenül belebotlottam egy álomnapló lapba, az sem több acsihoz kötött collectible-nél, amit még csak el sem lehet olvasni. Egyébként a DARQ az olykor előforduló jump scarek és a hátborzongatóan valósághű hanghatások ellenére is inkább egy gravitációt mellőző szürreális utazás, semmint vérbeli horror, de ez csak a javára válik. Kis ráadás érdekesség, hogy a stáblista alatt felcsendlő melankolikus zenét a Budapest Scoring Orchestra szimfonikus zenekar előadásában hallhatjuk, az álmok során azonban csak atmoszferikus zörejek hozzák ránk a frászt.

Az idei egyik legjobb játékélményem a DARQ: Complete Edition, amely hátborzongatóan egyedi stílusban kelt életre és tesz interaktívvá sokunk számára nyomasztóan ismerős rémálmokat, miközben a szürkeállományunkat is kellemesen megdolgoztatja. Nem tagadom, hogy némelyik feladvány frusztrálóbbra sikerült a kelleténél, illetve kétszer ennyit is örömmel végigborzongtam volna belőle, ezért kívánom, hogy a fejlesztőknek legyen egy újabb játéknyi lidércnyomás ötlete, amelyeket legközelebb egy történet is összefog.

DARQ - COMPLETE EDITION | 8/10
Feardemic / Unfold Games | Switch (tesztelt), PC, PS, X| 2021. 03. 24. | ~7000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

8 órája
7

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

17 órája
2

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

20 órája
274

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

1 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

2 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

2 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

2 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

3 napja
38

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

3 napja
8

Heti megjelenések

4 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

4 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

4 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

4 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

7 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

7 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

7 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

8 napja
5

Hail to the Rainbow

8 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

8 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

9 napja
7