[Teszt] 3 out of 10

3 out of 10

VegaNagy-Sz. Ferenc2021.03.18. 15:45

Tudtátok-e, hogy a játékfejlesztők egy része gyakornokokat eszik, a céges hűtőben egy hatalmas csápos lényt növeszt és a fejlesztés félidejében hajlamos BÁRMIBE battle royal elemeket pakolni? Többek között ezeknek a titkoknak is utánajár a 3 out of 10!

Interaktív sitcom játék - na ilyen még valószínűleg tényleg nem volt a történelemben. Ami talán nem véletlen, hiszen az ember eleve fenntartásokkal kezeli az interaktív jelzőt egy videojátékkal kapcsolatban, általában arra vonatkozik ez a legkevésbé, ami elé odabiggyesztik ezt a jelzőt. A 3 out of 10 azonban szerencsére egy másodpercre sem akarja magát véresen komolyan venni, ehelyett elmesél öt rövid, félórás, kellően agyament történetet, pontosan azokkal az eszközökkel, amiket a többkamerás sitcomokban megszokhattunk. Pontosabban időről időre megszakítja a történetmesélést különféle minijátékokkal, így teremtve meg a szinkront a téma, a médium és a kivitelezés között. A 3 out of 10 ugyanis egy fejlesztőstúdió mindennapjairól szól, akiknek még soha nem sikerült három pontosnál jobb értékelést összehozniuk. Megismerve a szereplőket ez nem is csoda, a szerethető figurák ugyanis nem igazán a szakma krémjéből kerültek ki, ráadásul a kémia is annyira működik közöttük, mintha az ammóniát oxigénnel vegyítenék - nagyjából nincs olyan szakmai kérdés, amiben egyetértenének.

A történet kezdetén a Shovelworks Studios épp egy olyan szörfös endless runner fejleszésébe fogott, amiben a nagy csavar az, hogy van vége. Igazából epizódról epizódra ez adja a történet keretét, nyomon követhetjük, hogy az állatvédők tiltakozásának hatására hogyan lesz lecserélve a fő veszélyt jelentő cápa, hogyan kerülnek be az achievementek, a főnök miként próbálja battle royal elemekkel felturbózni a kész alkotást és hogy sikerül-e végül elérni a négy pontos célt. Eközben ugyanakkor valóban azt érezzük, mintha egy sitcomot néznénk (játszanánk): a főszereplők mind egyedi karakterjegyekkel bírnak, a történeti szálak elágaznak, hogy aztán az epizód végére minden újra összefusson, a komolytalankodás pedig minden területen jelen van. A 3 out of 10 egyszerre görbe tükröt tart a szakma elé (a vezető designer kapcsolata a valósággal minimum kérdéses, a pincében dolgozó kóderek a zárt dobozban érkező gyakornokok csontjait küldik csak vissza, a fő grafikus pedig a vizuális panaszokat egy baseball-ütővel válaszolja meg rendszerint). Persze azt hihetnénk, hogy a fenti példák kimondottan durvák, de szó sincs erről, a tálalás olyannyira abszurdra van véve, hogy ha az ember esetleg magára is ismer, képes rajta nevetni. De nem csak a fejlesztők kapják meg a magukét, hanem a szaksajtó (bekapcsolva a rádiót szinte mindig meg lehet hallgatni valami “bölcset” a játékiparról), a befektetők (“Mutassunk nekik buildet? Á, felesleges, inkább az érdekli őket, hogy milyen az iroda”) és persze a játékosok is, akik akkor is képesek csapatosan tiltakozni, amikor néha ők maguk sem tudják, mi a problémájuk.

A fél órás részek során a sztori viszi el az idő felét, a maradékon kalandjátékos elemek és egy perces minijátékok osztoznak. Utóbbiak tényleg lefedik a teljes skálát, fps-től harmincéves játéktermi automatáig, logikai játéktól crazy taxizásig minden szerepel, ezek egyben megmutatják azt is, hogy a fejlesztők egyrészt nem voltak híján az ötleteknek, másrészt össze tudnának ők rakni szinte bármit, csak most éppen ahhoz volt kedvük, hogy egy interaktív sitcommal jöjjenek elő. Az öt rész természetesen cliffhangerrel zárul, ezzel elő is készítették a második évadot. Az az igazság, hogy hiába jópofa a szereplők egy része, és adja annyira a rajzolt sitcom élmény, hogy folytatásért kiált az egész, valahogy végig az motoszkált a fejemben, hogy ezt a játékot pontosan ki fogja megvenni. Az egy dolog, hogy a hobbinkról szól, ráadásul humoros formában, de annyira fura az egész mix, hogy nem tudom mit gondol róla a potenciális vásárló. Aztán persze ha már megvette, szinte biztos vagyok benne, hogy élvezni is fogja. A 3 out of 10 a látszat ellenére nem boncolgat fajsúlyos témákat és nem foglal állást kényes kérdésekben, csak szórakoztatni és nevettetni akar. És szinte észre sem vesszük, hogy menet közben hogyan kerül a szörfös kezébe rakétavető és rácsodálkozunk, hogy mikor tanult meg szörfdeszkával ugrani. Hiszen ugrani és lőni minden játékban kell, nemde?

Pontosan
7
Platform: PC, X, NS (tesztelt)
Kiadó / Fejlesztő: Terrible Posture Games
Megjelenés: 2020. március 03. | Ár: Kb. 3600 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 órája
8

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

20 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==