Miguel2008.02.01. 08:26

Rez HD (X360 Arcade) teszt

Fejjel a tűzfalnak

Megmondom őszintén: nekem a Rez kimaradt anno PS2-őn, pedig remek kis játék. Pillanatnyilag erősen hezitálok, hogy elköltsek-e újabb 800 MS pontot egy hét éves játékra, és leginkább csak az tart vissza, hogy akkor megint jön majd a macera a pontkártya megvásárlásával.

A program maga egyszerű rail shooter, vagyis mi megyünk előre, a dolgok meg jönnek szembe, és lőni kell, mint a meszes. A Rez inerciarendszerébe helyezve a dolgot: a számítógépes rendszerek védelmi szintjein száguldó hackerünk avatárjának nincs más dolga, mint befogni és lelőni az egy és nyolc között alakuló számosságban megjelenő, sokszögletű ellenfeleket (illetve a hozzám hasonló csigakezűeknek még a rájuk kilőtt rakétákkal is meggyűlik majd a baja), majd az adott szint végén megsorozni a kis fénylő kockát ("scanning orb") és bumm: így lesz a következő szint. Első hallásra nem nagy durranás, de mindez HD-s vektorgrafikában, őrült színekkel és agysejteket felrázó ritmusban - ide nekem a rendszerbuszt is.

Az avatár fejlődni oda és vissza irányba is képes: ha a nagy rohanás közepette tudunk időt szakítani a fejlesztést jelző (valójában az sérüléstűrést jellemző) kis bizbaszokra (a hivatalos verzió szerint "feltöltjük a fejlődésmutatónkat"), akkor a lazán juxtapozícióban elrendezett, alapvetően emberi formát kiadó geometrikus ábrák egyszercsak (szintlépéskor) jóval összeszedettebb formát öntenek, azonban bizonyos számú bekapott skuló után a megkapó humanoidból pulzáló kis gömb lesz. A szintek nem csak az alakunkat határozzák meg: minél erősebbek vagyunk, annál nagyobbat sebzünk és annál kevésbé kell törődjünk a felénk tartó rakétákkal és egyébb ármányokkal.

Minden szint minden pályája egy adott sebességgel fut végig, mely sebesség növekedése egyenesen arányos azzal, hogy mennyire vagyunk közel az adott szint - amúgy közepesen potens - főellenfeléhez. Nem hiszem, hogy alapesetben bárkinek is problémát okozna a játék végigjátszása, de a készítők célja nem is a problémaokozás volt, inkább a felhőtlen lövöldözés.

Ami igazán addiktív lehet (már az eddig említett feszes tempó és nem mindennapi látvány mellett), az a zene és a grafika menet közbeni fejlődése (elsőre azt írtam: "fejlövése", és végső soron az is stimmel). Ötletes és módfelett hangulatos, hogy pályánként kapunk meg egy újabb hangsávot és minden váltás után szépül a grafikai is, vagyis az ötödik rétegben már öt "hangszer" szól közepes sűrűségű és színvilágú világban, a tizediken meg elvileg tíz sávon dől a muzsika, de abban a kavarásban, ami akkor van, számoljon hangsávot az öreg Ludwig van Beethoven, én örülök, ha a sok színben és formában nem szédülök el.

Ötletes, egyedi - a próbaverziót mindenképp megéri leszedni.

Click!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Comedian
Superman halála

2 napja
2

Necroman Mk2
The Swapper

5 napja

Fabri
Japán gamer szemmel

9 napja
11

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8