theSickness2009.02.03. 04:59

Masszív Halo infóadag

Nyakunkon a Halo Wars megjelenése, lassan a Halo 3-hoz is megérkezik a Mythic Map Pack, valamint ne feledkezzünk meg az év végén megjelenő Halo 3 mellékágról, a Halo 3: ODST-ről sem. És ha ez nem lenne elég, mindezek után körüljárjuk, mit hozhat a Halo univerzum jövője. Mivel Halo témában mostanság elég sok újdonságról rántották le a leplet, illetve sok információ nem kapott annyira nagy publicitást, gondoltam érdemes lenne összefoglalni mindazt, amit megtudhattunk, leginkább a háttérre, nem a száraz adatokra koncentrálva. Nagy levegőt, nem lesz rövid.

Halo Wars

Fejlesztő: Ensemble Studios

Kiadó: Microsoft Game Studios

Az Ember-Covenant Háború (vagy másik ismert nevén: „A Nagy Háború”) 2525. október 7.-én indult és 2553. március 3.-án fejeződött be - utóbbi időpont természetesen a 117-es számú Spartan katona tetteinek következménye. Maga a Halo Wars időben jóval korábbra nyúlik vissza, mint az FPS-trilógia: egész pontosan 2531.-ben játszódik a történet.

A Covenant (a több faj által alkotott idegen szövetség) erői folyamatos támadás alatt tartják az emberiség Külső Kolóniáit, többek közt a Harvest nevezetű bolygót, amely az első megtámadott kolónia volt. A Covenant igen erős érdeklődét kezd mutatni a bolygón talált ősi építmény iránt. Később eljutunk az Arcadia bolygóra is, amely elfoglalásához igen nagy érdeke fűződik az idegen szövetségnek. A játék folyamán sarki/hegyvidéki, őserdős és romokkal teli helyszíneken fogunk megfordulni - utóbbi nagy valószínűséggel a Forerunner faj ősi építményeit jelenti.

A campaign módban csak az emberi oldal irányítható. A UNSC (az Egyesült Nemzetek Űrparancsnoksága, gyakorlatilag az emberiség egyesített kormánya) képviseletében megismerhetjük Forge őrmestert, Cutter kapitányt, aki a Spirit of Fire kolóniahajót irányítja, valamint a Serina névre hallgató női hologrammot, aki Master Chief Cortana-jához hasonlóan fontos információkkal és segítséggel fog minket ellátni. A lista nem teljes, lesz még néhány karakter, akik fontosabb szerephez jutnak majd a történet folyamán.

Ha már szóba került, maga Master Chief nem szerepel a játékban, helyette azonban harcba küldhetjük a teljes Spartan Omega csoportot, ugyanis ebben az időben a Spartan katonák még nagyobb számban léteztek. Rajtuk kívül lesznek sima tengerészgyalogosok különböző felszerelésekkel, ODST-katonák és persze ott vannak az FPS-trilógiából megismert járművek, fegyverek és képességek is.

A kampány folyamán ugyan csak az emberi oldal irányítható. A szembenálló Covenant erők mögött Prophet of Regret áll, az ő egyik legfőbb képviselője az ismeretlen Arbiter - ugyanis az Arbiter nem egy név, hanem egy rang, amelyet az az Elite kapja, akit az egyik próféta a szent harc élére állít. Természetesen a Covenant oldalán is ott lesznek az új és már korábban ismert egységek is. Ezalól kivételt képez a Drone faj, valamint a Brute-ok itt csak magasabb rangú vezetőkként lesznek jelen.

Ha minden igaz, összefutunk majd a Flood képviselőivel is. Ők nem lesznek irányíthatók még a multiplayerben sem. A korábbról ismert „fertőző” típusuk elfoglalja a gazdatestet és a maga oldalára állítja, ezzel létrehozva Flood harcosokat. A Halo 3-ból megismert „tank”, „stalker” és egyéb alfajok az eddigiek alapján nem szerepelnek a Halo Wars-ban. Azonban lesznek Gravemind csápok, lesz egy eddig sosem látott repülő típus, egy hordozó típus (amely az ellenség közé beszabadulva dobja le magáról a fertőző parazitákat) és egy olyan hatalmas méretű, repülő Flood forma is színre lép, akiről eddig nem nagyon esett szó. A legnagyobb feladat az Ensemble számára bizonyosan az lehetett, hogyan illesszék be a fajt a történetbe, hiszen a történet szerint csak ezután két évtízeddel találkozik szembtől-szembe az emberiséggel - vagy legalábbis innentől lesz a faj közismert. Ez felveti azt a kérdést, hogy mi lesz a sorsa a Spirit of Fire legénységének, ha ezt a tudásanyagot nem juttatják el a UNSC-hez… bár nem aggódom, a Halo univerzumot eddig is igen átgondoltan kezelték, eddig sem találkozhattunk következetlenséggel, minden játék, könyv és grafikus novella koherens, illik az összképbe.

Rajtuk kívül, az eredeti Halo 1 koncepció mintájára találkozhatunk majd őshonos életformákkal is, melyek mind a kampányban, mind a multiplayer pályákon szerepelni fognak. Lesz itt a földi bagolyra és bálnára is emlékeztető élőlény is, és mellettük még akad majd néhány, amelyek mind más-más módon reagálnak majd az egységek közeledésére vagy a közelben folyó harcokra. Közülük pár ismerős lehet azok számára, akik mondjuk olvasták a könyveket - példának ott van a thorn beast, amely egyes Covenant fajok kedvenc eledeleként is szolgál.

Külön kiemelném, hogy a játékban az egyszemélyes és a multiplayer mód mellett kap egy co-op módot is, ami remélhetőleg nem lesz olyan suta, mint a Red Alert 3-ban. Erre mondjuk az Ensemble lehet garancia.

És ha már Ensemble, ahogy sejteni lehetett, a fejlesztő csapat hamvain egy új csapat nőtt ki, ami a Halo Wars későbbi DLC-i felett is bábáskodni fog. Sőt, Bruce Shelley, az Ensemble (volt) feje szerint a stáb egyből két kisebb csapatot is alkotni fog, akik tovább tevékenykednek a szakmában. Üdvözlendő hír, annyi szent.

Az audió oldal is ígéretes. A hangok mind ismerősek lesznek az FPS-ekből, ez mondhatni természetes. Martin O'Donnell helyét az Ensemble saját, már korábban bizonyított zeneszerzője, Stephen Rippy vette át, akivel a FILMharmonic Orchestra és a Prágai Kórus működött együtt a dallamok létrehozásában. A zenei producer az a Nile Rogers, aki többek közt Madonna, David Bowie, a Duran Duran vagy épp a Halo 2 - Volume One zenei producere is volt. Szóval ezzel sem lesznek gondok.

A soundtrack két lemezen fog érkezni. Az első lemezen a nagyjából 50 percnyi zenei anyag lesz megtalálható. A második lemez egy DVD, amely kilenc bónusz számot, kilenc darab 5.1-re kikevert dallamot, két előzetest és egy „kulisszák mögött” videót fog tartalmazni. Az OST a Sumthing Else Music gondozásában fog megjelenni, egészen pontosan február 17.-én, tíz nappal a játék premierje előtt.

Most az épületek, a speciális funkciók és az irányítás részleteinek bemutatásától most eltekintenék, egyrészt mert már így sok lesz ezt elolvasni, másrészt mert dreampage már elég részletesen kitárgyalta már a témát.

Amúgy: mind a Planet Xbox 360, mind az MLGPRO által hozzá lehetett jutni a demóhoz még 5.-e előtt.

A játékról hivatalosan 20.-a előtt nem lehet tesztet kirakni. A premier előtt kereken egy héttel megtudhatjuk, mit tudott az Ensemble ebből a meglehetősen gazdag alapanyagból kihozni.

Xbox Live demó: február 5.

Megjelenési dátum: február 27.

E3 2008 CGI trailer: katt ide!


Halo 3 - Mythic Map Pack

Fejlesztő: Bungie

Kiadó: Microsoft Game Studios

Már jó ideje lehet ismerni a pályacsomag nevét, de a Bungie-t ismerve, nem meglepő módon ismét csak félinformációk láttak napvilágot. A legutóbbi Halo 3 update óta láthatjuk az új Achievement-listát, amelyen már ott szerepel hat új pálya neve. Kicsit furcsállhattuk a dolgot, hiszen az eddigi csomagok három-három pályát tartalmaztak. De ez legyen a legnagyobb baj. Csakhogy a félinformációk tengerében nem volt világos, valójában hány pályát is kapunk végül, maga a Bungie pedig csak szép csendben figyelte a háttérből az eseményeket - a hype pedig szépen generálta magát, mégha nem is csapott fel akkorára, mint a teljes játék esetén.

Mostanra kitisztult a dolog, legalábbis részben: most három pályát kapunk, amelyek az Assemby, az Orbital és a Sandbox neveket kapták a keresztségben (a többit nagy valószínűséggel csak később kapjuk). Lássuk őket sorjában!

Assembly: ez egy Covenant Scarab-okat gyártó üzem. Közepes méretú pálya két kiindulási bázissal. Minden játékmódra alkalmas, persze közepes méretű csapatokkal.

Orbital:a Quito Űrkötelék dokkolóállomása. Kisebb méretű, aszimmetrikus térkép, amely a slayer meccsek mellett ideális a onem bomb vagy one flag módozatokhoz.

Sandbox: egy közepesen nagy méretű szint, amely a sivatag közepén helyezkedik el. Talán a legkülönlegesebb pálya a csomagból, legalábbis abból a szempontból, hogy a készítők ehhez a pályához várják a legtöbb módosítást. Ha minden igaz, épp azért választották ezt a nevet a pályának, mert ez egy jóval nyitottabb szint, sok-sok lehetőséggel - a Forge-ban található összes eszköz felhasználható majd rajta.

Ha megvásárolod a Halo Wars Limited Edition kiadását, kapsz hozzá egy redeem code-ot, amely segítségével letölthetővé válik a pályacsomag. A Piactérre csak valamikor napokkal később kerül fel, szóval meggondolandó azok számára, akik alig bírják az új pályák nélkül.

Megjelenési dátum:

  • február 27. (a Halo Wars Limited Edtion részeként)

  • március 3. (az Xbox Live Piactéren)


Halo 3: ODST

Fejlesztő: Bungie

Kiadó: Microsoft Game Studios

A Halo 3: ODST (korábban Halo 3: Recon, illetve a fejlesztés korai szakaszában Halo 3: Atlas) története a 2552. október 20.-án kirobbanó Első Földi Csata idején játszódik. Master Chief (a Halo 2 története során) innen ered Prophet of Regret nyomába, akit később a Delta Halo-n sikeresen likvidál. Közben a Földön folytatódik a harc, a Covenant erői folyamatosan ostromolják a felszínt. A harcok Afrikában, a kenyai New Mombasa városában összpontosulnak - nem véletlenül, a Halo 3 történéseiből már tudhatjuk, hogy az egyik legősibb, legfontosabb Forerunner építmény található a közelben.

Az emberiség minden erejével védekezik. Itt kerülnek képbe a UNSC speciális alakulatai, az ODST (Orbital Drop Shock Trooper) katonák. Ők a Spartan katonákkal szemben nem genetikailag módosított „szuperkatonák”, hanem speciálisan kiképzett tengerészgyalogosok. Őket mindig kisebb, speciálisan kialakított kabinokban dobják le. A közvetlen harcok mellett speciális, általában nagyobb diszkréciót igénylő feladatokat hajtanak végre.

A játék legfőbb szereplője a Rookie (" Zöldfülű") névre hallgató katona lesz. A történet elején New Mombasa fölött sok más ODST egységgel egyetemben épp a landolásnak aligha nevezhető műveletre készülnek, amikor váratlan esemény történik: Prophet of Regret hajója a közeli légtérben nyitja meg az ugrókaput, amelynek hatására egy erős, elektromágneses lökéshullám jön létre - és amely a legtöbb ODST katona vesztét okozza. A legtöbb kabin elektronikája a lökés hatására leáll, a szabályos landolás így számukra már lehetetlen. A legtöbb katona eltéveszti a célt és belehal a becsapódásba. Hősünk kabinja szintén megsérül, de csak részlegesen, így hősünknek sikerül életben maradnia, de szintén eltéveszti a célterületet. Katonánk a becsapódás hatására eszméletét veszti. Mikor később, már az éjszaka beálltával magához tér, csak abbban lehet bizonyos, hogy magára maradt, a város pedig tele Brute őrjáratokkal. De mégsem maradt teljesen egyedül: a New Mombasa megfigyeléséért felelős mesterséges intelligencia, az úgynevezett ”Felügyelő” a város életformák utáni szkennelése közben akad rá az ifjú katonára, akinek az elérhető elektronikus eszközökön keresztül próbál segíteni, hogy megtalálja társait és végül elvégezze a reá bízott feladatot.

Lássuk az információkat, amelyek a konkrét játékmenethez kapcsolódnak.

Az első, és egyben talán a legfontosabb változás a korábbi FPS-trilógiához képest az, hogy változik a főszereplő. Mire katonánk visszanyeri eszméletét az összeroncsolódott kabin belsejében, Master Chief már Prophet of Regret nyomába eredt az ”In Amber Clad” UNSC hajó fedélzetén. Ezzel pedig nem csak a külsőségek változnak: nem kapunk Mjolnir páncélzatot, amely képes lenne visszatöltődő energiapajzsot generálni, mert az egyszerű emberek nem bírják viselni (a páncélzat maga közel fél tonnát nyom). Tehát ugrott az első Halo újítása, amit azóta számtalan nagynevű FPS vett át a sorozattól: nincs visszatöltődő energiapajzs. Hogy helyette milyen életerő-rendszer lesz, jelenleg még nem tudjuk pontosan.

Ami a harcban szintén sokat fog számítani, hogy ezúttal nem lesz mozgásérzékelőnk sem. Helyette viszont kapunk egy PDA-t, aminek segítségével nyomon követhetjük barátaink helyzetjelzőit és a küldetések céljait. Emellett az ODST sisakkal kapunk egy új látási módot, ami kiemeli a baráti és ellenséges egységekeket is.

Legfőbb fegyverünk egy módosított SMG lesz, amely az ODST-k feladataihoz igazítva, immáron hangtompítóval együtt érkezik. Elvégre nem az lenne a cél, hogy a környéken lévő összes ellenfél figyelmét magunkra vonjuk.

Mivel egy „mezei” embert fogunk irányítani, egy Spartan katonához képest lassabbak leszünk. Sőt, nem csak lassabbak, hanem alacsonabbak is; egy átlag Spartan magassága két méter felett van. Így a korábban látott Brute-ok is egy leheletnyivel nagyobbnak hathatnak majd.

A játék történetében haladva az lesz a célunk, hogy összeszedjük a még életben lévő társainkat és az ő segítségükkel elérjük a küldetésben megjelölt helyeket (ezekről még nem igazán kaptunk információt). A többiek név szerint: Rookie régi csapattársai, Mickey és Buck, a nehézfegyver-specialista Dutch és a mesterlövész Romeo. Míg a Rookie arctalan, névtelen marad, addig a többiek mind egyedi, önálló személyiséget és vérmérsékletet kaptak, így az események nem csak a saját szemszögünkből, hanem a többi karakter reakcióin keresztül más megvilágításba is kerülhetnek. A késítők szerint a karakterekkel kapcsolatban lesz majd pár igazán elkékezetes pillanatunk a történet folyamán.

Amikor elérjük az egyik célt vagy társunkat, akkor visszaemlékezéseket fogunk látni, amelyek kapcsolódnak a korábbi eseményekhez. Példának okáért találunk egy mesterlövész puskát, ami egy villanyoszlopról lóg le - ekkor átlépünk egy flashback-jelenetbe, amelyben az egyik csapattaggal kell lejátszanunk egy pályarészt - kicsit olyan ez, mint a LOST játék visszaemlékezős jelenetei, csak itt több az interakció.

Korábban érhette kritika a Halo szériát, hogy a szabadság csak látszólagos, ez egész játék teljes mértékben lineáris. Nem hinném, hogy egy FPS-nél ez akkora hátrány, pláne akkor, ha a feszes történet által vezetve amúgy sem járkálnánk másfelé. Ami változik, hogy ezúttal megpróbálnak létrehozni egy sokkal szabadabban bebarangolható, több taktikázási lehetőséget nyújtó várost, amire szükségünk is lesz, hiszen most még inkább meg kell néznünk, mikor hová lépünk, egyáltalán harcba akarunk-e elegyedni az ellenfelekkel.

És ha már ellenfelek: a játékban nem lesznek Elite-ak, csak Brute-ok. Bizonyára vagyunk egy páran, akik meghökkentek ezen a kijelentésen. De nem egy szimpla dizájneri döntésről van szó, hanem arról, hogy a Halo 3: ODST is szervesen illeszkednie kell a nagy egészbe. Proghet of Regret elmegy a Delta Halo-ra, a Földdel (leginkább az Ark nevezetű Forerunner építmény miatt) pedig Prophet of Truth foglalkozik tovább. Ő a leghevesebb szószólója a vallásnak, aki a Nagy Utazást akarja beteljesíteni. Egy igazi fanatikus, nála nincsenek észérvek. Szeretné önnön magát a Megváltóként mutatni, aki beteljesíti a galaxis sorsát. Az Elite (azaz Sangheili) faj megmutatta, hogy hajlamosak megkérdőjelezni a szent célt, gúnyosan állni a Próféták kijelentéseihez, sőt, akadnak köztük eretnekek is. Truth választása így esett esett a Brute (azaz Jiralhanae) fajra, akik nagyon szeretnék bizonyítani rátermettségüket és vakon követik a parancsokat.

Ezen kívül azt az ígéretet kaptuk, hogy a korábban csapatban igazán hatékony Brute-ok sokkal inkább lesznek önállóak, ezáltal veszélyesebbek is, ami a jóval sérülékyenyebb ODST-katonákat figyelembe véve megfontoltabbá teszi majd a játékmenetet - pláne akkor, amikor társak nélkül vagyunk.

Többször említették, hogy lesz valamiféle kapcsolat a Halo 3 és az ODST multiplayere közt. A pályacsomagon kívül egyetlen használható információ látott napvilágot a témában: ha mindkét játékban megcsinálod a Vidmaster Challenge Achievement-eket, akkor az ODST-ben megkapod a Recon páncézatot.

A zenei oldal kiemelkedő lesz, hiszen ismét Martin ”Marty” O'Donnell

lesz a játék zeneszerzője és Michael Salvatori a felvételek karmestere.

Január 24.-én, Seattle-ben került megrendezésre a Video Games Live koncert, ahol először lehetett élőben hallani az ODST zenéit.

Azóta felkerült a Bungie oldalára az ODST trailere alatt hallható dallam is, amely a Prepare to drop névre hallgat és innenletölthető - stílszerűen 1:17 hosszúságú, ezzel is tisztelegve a 117-es számú Spartan katona előtt, akinek becsületes neve simán John, de az emberiség csak Master Chief néven emlegeti.

A Halo 3: ODST idén ősszel fog megjelenni. A single player meglehetősen rövidnek ígérkezik (a készítők szerint mindössze 5-6 óra), ennek ellensúlyozásaként biztos, hogy a szokásos premier játékárnál olcsóbban kerül majd forgalomba. Lesz benne egy co-op mód, valamint a multiplayer is tiszteletét teszi benne valamilyen formában. Szintén marad a fotózás, a replay és a Forge mód. Az ODST alatt ismét a Halo 3 grafikai motorja fog duruzsolni - én azért remélem, hogy a felbontáson még javítanak addig.


És hogy mit hozhat még a Halo jövője? Csak a 2009-es terveket ismerjük, de annyi biztos, hogy a Microsoft nem hagyja kihűlni a vasat (nem, ezzel NEM a 360-ak melegedésére gondoltam :) ) és talán a Bungie sem hagyja cserben a rajongókat. Amúgy a Bungie-ról lehetett azt a pletykát hallani, hogy unják a Halo-t, és most mégis, hétről-hétre ott a bizonyíték az oldalon, mennyire élvezik az ODST-vel járó izgalmakat és új kihívásokat.

Hogy lesz-e Halo mozifilm? Nagy a csend körülötte, amióta bejelentették, hogy egy filmstúdió sem hajlandó azt az igen magas összeget bevállalni, amit a tervek szerint a mozifilmre kellett volna elkölteni - aztán ki tudja, mit hoz a jövő, a kevésbé ismert Lost Planet is épp a minap kapta meg a maga méregdrága filmadaptációját. Annyi biztos: ha lesz mozifilm, és az lesz olyan mozgalmas, mint a Halo: Landfall című kisfilm, akkor már borítékolható a siker. A kisfilm a relatíve alacsony költségvetés ellenére igen látványos, ami nem is csoda, hiszen a rendező az elismert reklámfilmes Neill Blomkamp, a trükkökért pedig Peter Jackson WETA Digital (Gyűrűk Ura trilógia, King Kong) nevű trükkcsapata volt a felelős - és a tervek szerint ők állnának egy majdani Halo mozifilm mögött is. Nem fogunk összeesküvés-elméleteket gyártani, de mindenesetre furcsa, hogy mostanában járt az OXM a WETA új-zélandi stúdiójában egy kis Warthog-vezetésre - reméljük azért van működőképes állapotban, mert kell a filmhez, és nem csak a rövidfim miatt.

Halo: Landfall kisfilm:

(0:00-tól: ”Arms Race”, 1:57-től: ”Last One Standing”)

Aztán ott van a Halo Chronicles és a már fentebb említett úriember, Peter Jackson esete. Sokat nem tudunk, még azt sem, hogy lesz-e belőle valami, de mivel hivatalos ”cancel” nem lett bejelentve, remélhetőleg szorgosan dolgozgatnak rajta. Peter Jackson elmondása szerint ez lesz a ”legfilmesebb játék”.

Az X06-on jelentették be, legutóbb pedig tavaly áprilisban maga a Microsoft tett róla említést. Akkor a Bungie is nyilatkozott az aktuális „Weekly Update” keretében: annyit mondtak, hogy a Microsoft külön csapatot hozott azért létre, hogy a Halo univerzumot kibővítő játékokat fejlesszenek majd a jövőben - a csapat első játéka a Peter Jackson-nal közösen alkotott Chronicles lenne. Azt is nyilatkozták, hogy nem az Ensemble-ről van szó - akkor már ismert volt a Halo Wars létezése. Persze maga a Bungie is segédkezik ezen csapatnak, hiszen a Halo univerzum az ő gyermekük, a karakterek és a történések alakításában nagy szerepük van. Ez már csak azért is fontos mert a Chronicles (elviekben) Master Chief életének egy részét fogja bemutatni, mindezt epizódikusan letölthető formában.

Arra azért nem árt felkészülni, hogy legutóbb is ”interaktív moziként” skatulyázták be, szóval ki tudja, mi sül ki a végére az egészből. Mindenesetre a munkában résztvevő szereplők miatt nem árt figyelni a projektre.

Azért a Halo 3 Legendary fokozatú befejezését sem árt figyelmen kívül hagyni: sokat ment a spekuláció, vajon mi az, amit ott látunk. Esetleg az a jelenet a filmhez kapcsolódik, netán onnan indul a Chronicles? Ki tudja... a Microsoft nagyon okosan tudja kiadagolni az újabb porciókat a Halo-ra éhes közönségnek, a Bungie pedig mesterien tud kavarni, már csak a hype-keltés miatt is.

Mint mondottuk, az MS-nek esze ágában sincs parlagon hagyni a témát. Pár napja, pontosan január 30.-án nyilatkozott Jason Pace (a Halo Wars egyik producere és a Halo franchise egyik felelőse) az Eurogamer stábjának a témában. A cég a Halo univerzumot olyan szórakoztatóipari vagyonnak tekintik, amelyet minél jobban szeretnének befektetni. Ennek érdekében folyamatosan azt kutatják, milyen új projektekben, új stílusokban tudnák felhasználni a franchise-t, ami a Halo univerzumot kellően elmélyítené és megfelel a magas minőségi elvásársoknak is. Sőt, emberünk azt is mondta, hogy nem gondolkodnak feltétlenül csak játékokban. Nocsak...

Az Eurogamer a végén nem volt rest feltenni a kérdést: mi a helyzet a Peter Jackson nevével fémjelzett játékkal? Az úriember válasza: ezt jelen pillanatban nem áll módjában kommentálni. Másra nem is számítottunk, de a lényeg még mindig az, hogy nem jelentettek be semmilyen leállítást.

[UPDATE] A fent említett úriember nyilatkozott a Videogamer.com-nak. Eszerint mostanában alakult egy (újabb?) belsős csapat, akik egy Halo játékon dolgoznak, de arról nem esett szó, pontosan milyen stílusú játékot készítenek. Annyi biztos, hogy tökéletesen illeszkednie kell a Halo univerzumhoz és annak komolyságához - szóval nem lesz táncszőnyeges játék, legalábbis olyan nem, amiben Master Chief ropja a képernyőn. Bár ez nem zárja ki, hogy mondjuk egy XBLA címről legyen szó...

Ezzel együtt az is szóba került, hogy az MS-nél úgy tekintenek a Halo franchise-ra, mint a saját Star Wars-ukra. Már bebizonyosodott, hogy a Halo rendkívül népszerű jelenséggé nőtte ki magát (legalábbis az Usában mindenképp). A cég jelenleg is azon dolgozik, hogyan lehetne több emberhez eljuttatni a Halo-t.

Véleményem: pénz, pénz, pénz. Persze, nem a rajongásból élnek, csak nehogy csorba essen a Halo hírnevén. Eddig jó úton haladtak.

Nagyjából ennyi lenne.

Remélem az érdeklődőknek tetszett az összefoglaló és még némi új információval is elláttam őket.

Ha esetleg lenne igény olyan bejegyzésekre, ahol a sztorit, a karaktereket és a világot mutatnám be részletes(ebb)en, kérem jelezzétek, idővel szívesen elkészítem!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==