dreampage2009.01.23. 00:03

Halo Wars - előzetes

Senkinek sem kell ecsetelni, hogy mit jelent a Halo franchise a Microsoft és konzoljai számára. Közkeletű vélekedés, hogy ha nincs a Halo, akkor ma nem ott tart a redmond-i óriáscég, ahol most, és messze nem ér el ilyen sikereket. Ám a Halo szerencsére több ennél - az FPS trilógia, és a hozzá megjelent könyvek egy olyan univerzumot vázolnak fel, amely nemcsak jól átgondolt, hangulatos és hiteles, de kellő teret biztosít a növekedéshez is. Idén februárban, alig több, mint egy hónap múlva bővülni is fog ez az univerzum, az első Halo RTS (valós idejű stratégiai játék) megjelenésével. Pillantsunk rá, mit várhatunk a Halo Wars-tól.

Xbox 360-on már több kísérlet is történt, hogy meghonosodjon az RTS műfaj, ezek a kísérletek ráadásul nem is voltak sikertelenek. Az olyan játékok, mint a The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II, a Command & Conquer 3, vagy a nemrégiben megjelent Red Alert 3 mind minőségi játékok, és viszonylag jól vették a konzolos irányítás akadályait. A Halo Wars azonban mindezeket a megoldásokat felül kívánja múlni, erre pedig van is esélye, több oknál fogva. Ezen okok sorra vételén keresztül tekintjük most át, hogy mire számíthat az a játékos, aki a Halo Wars-t választja.

Az első ok a fejlesztő "személye". Az Ensemble Studios profi az RTS műfajban, olyan játékokat köszönhetünk neki, mint az Age of Mythology vagy az Age of Empires széria, amelyek mind méltán tisztelt és sikeres sorozatok számítógépen. Az Ensemble-nél 2005, az Xbox 360 megjelenése tájékán fogant meg az ötlet, hogy egy alapoktól konzolra fejlesztett stratégiai játékkal jelentkezzenek. A munkálatok megkezdődtek, a tervezési fázisból pedig akkor lett valós projekt, amikor a Microsoft megbízta őket egy új Halo játék elkészítésével. Ez lett a Halo Wars, amely valóban az első bitektől kezdve konzolra lett tervezve, így az irányítás és a játékmenet is ehhez igazodik. A készítők saját bevallásuk szerint kipróbálták a többiek (fent említett) játékait is, így biztosak benne, hogy a Halo Wars felülmúlja őket.

A titok nyitja, hogy tüzetesen át kellett nézni a tradícionális RTS játékmenetet. Mi az, ami konzolon, egy normál kontrollerrel irányítva is jól működik, és minden mást gyakorlatilag szanáltak a játékból. Ez nem lebutítás, hanem átgondolt átalakítás: A Halo Wars játékmenete kevésbé helyezi előtérbe az erőforrások mikromenedzselését, és inkább az akcióra, a gyártásra és a tényleges háborús stratégiai döntésekre támaszkodik. A játék minden esetben körkörös menürendszert használ, ezzel az egységek gyártása a lehető legegyszerűbb módon történik. A kész egységek kijelölését, a parancsok kiadását pedig olyan gombkiosztásra helyezték, amely a lehető legjobban kezelhetővé teszi a programot. Hogy ez pontosan milyen funkciókat jelent, még senki sem részletezte, de annyit tudunk, hogy minden egységnek lesz egy alap és egy speciális támadása, melyet az "Y" gombbal hozhatunk elő. A Warthog áthajt az ellenségen, a katonák gránátot dobnak, és így tovább. A legyártható egységek száma is kevesebb, mint egy PC-s RTS esetében, így a játékos arra fókuszálhat, ami igazán fontos. Akik eddig kipróbálták a játékot, alapvetően pozitív benyomásokkal távoztak a konzol mellől, gyors, sima, kényelmes kezelést emlegetve.

A másik fontos dolog, ami magas elvárásokat támaszthat a Halo Wars-al szemben, a történet. Pontosabban Történet, nagy T-vel, az Ensemble ugyanis ezt a részét semmiképp nem aprózza el a játéknak. Egy Halo játékban ez különös fontosságú, és az ígéretek szerint ebben nem is lesz hiba. A játék 20 évvel a Halo 1 előtt játszódik, az emberiség első találkozását dolgozza fel a Covenant-tel. Minden pálya előtt és után minőségi CG filmbetétek vezetik tovább az eseményeket, de a készítők szerint ez még nem minden. Az egyes küldetések során ugyanis szintén történnek dolgok - váratlan helyzetek, fordulatok, további történések - ha csak a CG filmeket néznénk végig, sokmindenről lemaradnánk. Így aztán a pályák közben is benne tartanak a sűrűjében, a harc mellett a történetre is figyelhetünk majd. A képességi szinttől függően 8-12 órás kampányban új szereplőket ismerhetünk meg, néhányan közülük (Sergeant Forge, Captain Cutter, Serina) már felbukkantak a tavalyi TGS trailerben. Itt nem lesznek együgyű bázisépítős missziók és vicces filmbetétek, a küldetések szerves részét képezik a Halo Wars történetének.

A kampányt kizárólag a UNSC oldalán játszhatjuk végig, a játékban nem szerepel "mi lenne ha" alapú Covenant küldetéssorozat. És bár az emberek a Halo 1-ig nem találkoztak a Flood-dal, ígéret van arra is, hogy a kampány során ez az élősködő faj is felbukkan majd - érdekes lesz látni, hogyan. Ami a nehézségi szinteket illeti, a szokásosat kapjuk (Easy, Normal, Heroic, Legendary), és számíthatunk rejtett extrákra is (koponyák?) az egyes küldetések során.

Természetesen nemcsak egyedül játszhatunk majd a programmal, a Halo Wars vaskos, összesen 6 játékost támogató multiplayer módusszal érkezik. Ebben választható lesz a UNSC és a Covenant oldal is, a saját egységeikkel - a Flood állítólag kimarad, bár még ez sem 100%-os információ. Az viszont már inkább, hogy ko-operatíve a kampányt is végignyomhatjuk.

Harmadik alappillérként pedig ott a robosztus univerzum, a hamisítatlan Halo hangulat, látványvilág és zenei aláfestés. Az Ensemble Studios RTS-gurujai különös aprólékossággal modellezték és mozgatják az egyes egységeket, a "kacsázó" Warthog-tól kezdve a gyalogos egységek mozgásán át a Banshee-k légi manővereiig. A képeken látszik, hogy a kidolgozottság mellett a művészi munkában is sok órája van a cégnek. Egyes hands-on beszámolók alapján olyan az egész, mintha a Halo 3-at látnánk messzebbről, felülről, ez pedig nagy szó. A játék ugyan képfrissítési problémákkal küszködik a komolyabb harci jeleneteknél, ez aligha lesz game-breaking tényező.

A Halo Wars zenei anyaga várhatóan tökéletesen illik majd az eddigi dallamok közé. A soundtrack-et Stephen Rippy készítette, és a prágai filharmonikus zenekar és kórus előadásában hallható. A 25 számot tartalmazó lemez egyébként február 17-én kerül forgalomba, és lesz digitálisan is letölthető.

Adott tehát egy, stratégiai játékokban jártas fejlesztőcsapat, akik az eddig alkalmazott módszerrel ellentétben nem PC portot csinálnak, hanem egy valódi konzolos RTS-t. Adott az erre szabott irányítási metódus és játékmenet, valamint maga a Halo világa, hangulata, zenéje, látványa. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Halo Wars már igen régóta készül, és mint tudjuk, ez lesz az Ensemble utolsó játéka is egyben, úgyhogy biztosak lehetünk benne, hogy beleadnak apait-anyait. A Halo Wars kizárólag Xbox 360-ra jelenik meg a Microsoft Game Studios gondozásában, 2009. február 27-én. Február 5-én a játék demója letölthető lesz az Xbox LIVE Piactérről.

Nézd meg az első pálya előtti filmet! (TGS 2008)

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

thedgames
Drug Lord 2 - Mafia Empire

2 napja
2

p34c3
VR Kukkolda 2024

2 napja
3

liquid
Polgárháború?

2 napja

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==