Neonfényes cyberpunk és SCP inspiráció keveredik ebben a látványos side scroller-ben.
A kínai játékok eredetileg a történelem/folklór/fantasy irányból kezdtek el érdekelni, de miután játszottam párral, úgy általában is kíváncsi lettem arra, hogy mit tud az ottani játékipar. Erről a játékról először csak egy animációt láttam, amiben rögtön megfogott a látványvilága, csak utána tudtam meg, hogy ez a Sony által szponzorált China Hero Project egyik játéka.
Alapjában véve nem vagyok oda a pixelart-ért, de időnként találkozom egy-egy olyan játékkal ahol el kell ismernem hogy nagyon eltalálták a képi világot. Ez is egy ilyen eset. A játék 2D-s karaktereket használ 3D-s helyszíneken, fix oldalnézetes kamerával. A harmadik dimenzió nem csak dísz, többnyire mélységben is tudunk mozogni, így egészen komplex helyszíneket is bejárva. A helyszíneket pedig nem lehet eléggé dicsérni, a környezeti dizájn kiváló lett, akár a város neonfényes, zajos utcáiról, akár a grandiózus ipari belső terekről, akár az aprólékosan berendezett szobákról legyen szó. A hangulathoz hozzáad a remek audio dizájn, a háttérzajok és a kellemes szinti zenék is.
Ezeken a 3D-s helyszíneken, főleg a városokban, többnyire kaland jellegű a játékmenet, NPC-kkel beszélgetünk, tárgyakat veszünk fel vagy használunk, vagy éppen feladatokat, illetve mellékküldetéseket oldunk meg. Utóbbiból nincs sok, ami kár mert mind kellemesen egyedi darab saját kis mini sztorival. Vannak egészen rejtett felfedeznivalók is, amik nem kerülnek be a naplónkba, de gazdagítják a világot, szóval érdemes alaposan bejárni a helyszíneket.
Ahol harcra kerül a sor, ott a játék átvált tisztán side scroller játékmenetbe. A harcrendszer nem túl mély, de azért van benne elég lehetőség. Elsősorban közelharcról van szó, ennek megfelelően védekező opcióink a szokásos block/dodge/parry illetve az ugrás. Támadáshoz háromféle fegyvert használhatunk, egy könnyű kardot, ami lehet szimpla vagy twinblade, egy nehéz kardot, illetve egy távolsági fegyvert, ami alapesetben egy pisztoly. A kardoknak megvan a saját moveset-je, amiket egyéb harci képességekkel együtt fejleszthetünk a skilltree segítségével. Lehetőségünk van kitanulni néhány kungfu mozdulatot is, ami nekem nagyon bejött. Csak bizonyos ellenségek ellen hatásos, de azokat élmény volt szétrúgni. :) Szerintem összességében jó lett a harc, látványosak a mozdulatok, jók a hangeffektek, volt pár emlékezetes boss, az ellenségekben pedig van pont annyi változatosság, hogy kitart a játék végéig.
Történetünk egy neonfényes cyberpunk világban játszódik. Főhősünk Ann Flores, aki zsoldosként dolgozik és egy titokzatos betegségben szenved. Erre próbál gyógyírt keresni öccse, Ryan, aki azonban nyomozása közben eltűnik, ezért hősnőnk elindul, hogy kiderítse mi történt vele. Az eleinte thriller-ként induló sztori azonban lassan egészen bizarr irányba fordul, ahogy képbe jönnek a paranormális jelenségek, párhuzamos dimenziók, titokzatos szervezetek és az egész világot fenyegető veszély. Nem véletlenül említettem az SCP univerzumot, aki azt ismeri, az sok ismerős dologgal fog találkozni, nyilvánvalóan ez volt a készítők egyik fő inspirációja.
Végső soron nekem tetszett a történet, de szerintem a fejlesztők kicsit túlságosan a paranormális sztorivonalra fókuszáltak. Az írás ugyan sokszor felemás lett, de a sok beszélgetés, amibe belehallgatunk a városokban, a városi NPC-k, a sok olvasható jegyzet és email - ezekkel a készítők felépítettek egy érdekes és hangulatos világot, amiben szerintem több potenciál volt. A karakterekről nem is beszélve, főhősünk és családjával való kapcsolata is egy olyan szál volt, amit szerintem ki lehetett volna jobban bontani. De így is megkedveltem Ann-t és társát, Ayane-t, nekem nagyon szimpatikus páros voltak, remek szinkronnal (én a kínai szinkronnal játszottam).
Az összhatás azonban egyértelműen pozitív volt, a történetnek megvolt a maga hangulata, a világa érdekes, a harc kellően ütős, a vizuális stílus pedig fantasztikus. Szerintem egy igazi indie gyöngyszem ez a játék.