Persona 5 Strikers

ne5hVáradi Dániel2021.02.09. 16:00

Első bejelentésekor a Persona 5 Strikers (vagy eredeti nevén Persona 5 Scramble: The Phantom Strikers) nem tűnt többnek, mint egy egyszerű mellékszál, amivel az Atlus a széria legújabb darabjának népszerűségét akarja meglovagolni. És bár ez bizonyos szempontból igaznak mondható, a Strikers ugyanennyire tekinthető a sorozat következő lépcsőfokának is.

Ahogy azt már az előzetesünkben is írtam, a történet szempontjából egyértelműen egyenesági folytatásként tekinthetünk a Strikers-re, hiszen nem csak a Persona 5 eseményei után játszódik, de annak történéseire is rendszeresen visszautalásokat kapunk. A készítők szerencsére nem estek át a ló túloldalára és várják el, hogy az előd minden egyes mozzanatára emlékezzünk, ugyanakkor leginkább azok fognak minden apró részletet érteni, akik nem most találkoznak először a Fantom Tolvajokkal.

Az egyszerű nyári vakációnak induló viszontlátás hamar a kognitív tudatalatti világ, a Metaverse visszatéréséről kezd el szólni, ami egyben azt is jelenti, hogy a felhőtlen kikapcsolódás helyett ezúttal is az emberek megmentése kapja a főszerepet, így a banda ismét kénytelen munkába állni. A helyzetüket azonban nem segíti, hogy ezúttal is őket akarják bűnbaknak kikiáltani, szerencsére azonban két új taggal kiegészülve minden esélyük megvan, hogy tisztázzák a nevüket.

A Strikers két rendkívül fontos elemben különbözik a Persona 5-től. Az egyik a trailerekből könnyedén levonható harcrendszer, a másik pedig a konkrét játékmenet, legyen szó az előrehaladásról vagy a többi mechanikáról.

Előbbire érdemes a kevesebb szót pazarolni, a tömeges összecsapásokkal dolgozó musou alap mellett egy ugyanolyan hibrid rendszert kapunk, mint például a Final Fantasy VII Remake esetében, vagyis a valós idejű összecsapások mellett a körökre osztott harcok taktikusságát is megkapjuk.

Az egyszerű közelharci támadások mellett a (maximum 4 fős) csapatunk minden tagja rendelkezik 1-1 lőfegyverrel, illetve a derék Personák ezúttal is bevethetőek a varázslatok megfelelőjeként. A készítők azonban annyit csavartak a dolgon, hogy az egyszerű pofonosztásos kombók közé is felfűzhetjük a használatukat. Ilyenkor éppúgy megkapjuk az általuk használt különleges képességeket, azonban ez nem kerül manába, azt csak a hagyományos idézéssel való támadásnál kell beáldoznunk. Ezzel egyébként ügyesen elérték azt, hogy a harcok ne silányuljanak egyszerű gombpüföléssé, ugyanakkor a Personákat is aktívan tudjuk használni. Ráadásul bizonyos fejlesztések után a harcok alatt és után automatikusan tudunk manát visszatölteni, így kevesebb időt kell az esetleges tárgyak elhasználásával tölteni, tehát ritkábban akad meg a harcok dinamikussága.

A játékmenet szempontjából a legnagyobb változtatás, hogy bár ezúttal is egy naptárrendszert kapunk, az abban való előrehaladás nem puszta cselekvésekhez, hanem konkrét eseményekhez kötött. Vagyis ez azt jelenti, hogy jóval nagyobb szabadságot kapunk abban, hogy mit is akarunk kezdeni egy-egy helyszínen vagy napon. Bizony, helyszínen, ugyanis a Strikers története során több japán nagyvárost is felkeresünk (ezeknek persze csak bizonyos területei lesznek elérhetőek) a road movie sztorinak köszönhetően. A felépítésből adódóan a Persona 5-re jellemző szigorú időmenedzsmentnek búcsút inthetünk, hiszen többek között lehetőségünk nyílik arra is, hogy egy nap akár egy tucatszor is megjárjuk a Metaverse-t.

Bár a fenti rugalmasság üdítően hathat, a készítők azért gondoltak arra is, hogy némileg fenntartsák az előd szigorúbb rendszerét, így például bizonyos mellékes megbízásokat csak addig tudunk elvégezni, amíg az adott helyszínen tartózkodunk, amint továbbállunk onnan, már nem lesz lehetőségünk ezen kéréseket teljesíteni. Teljesen tehát nem dobták a lovak közé a gyeplőt, viszont lényegesen nagyobb mozgásteret engedtek nekünk, ami mindenképpen üdvözlendő megoldás.

Korábban futólag már említettem a fejlesztéseket, ugyanakkor mindenképpen kell néhány további sort áldozni rájuk, hiszen ezek kapcsolják össze a játék egyes tevékenységeit. A Persona 5-ben található Confidant rendszert egy jóval áramvonalasabb Bond mechanika váltotta, ennek lényege, hogy már nem az egyes ismerősökkel kell külön-külön szinteket lépnünk, hanem a csapat egységesen tud fejlődni. A 30 perk mindegyike több szinten keresztül erősíthető és az egyszerű statnövelő bónuszokon kívül olyan hasznos képességekkel gazdagodhatunk, mint a harcok utáni élet- és varázserő visszatöltés vagy a Showtime és All-Out Attack támadások erősítése.

A fejlesztések egy része vagy magasabb szintű változata a történetben való előrehaladással nyílik meg, másokért a különböző mellékes megbízásokat kell teljesítenünk. Ezek közül is megkülönböztethetjük azokat, amik a csapatunk egyes tagjainak tesznek szívességeket és azokat, amikért a Metaverse-be kell alászállni, legyen az egy speciális képességgel rendelkező Persona legyártása vagy egy már legyőzött boss újbóli elpáholása.

A Strikers néhány elemében kompromisszumokat vállal, azonban ezek egyike sem róható fel igazán negatívumként, sőt, bizonyos szempontból még örülhetünk is nekik. Az egyik, hogy a folyamatos harc érdekében kicsit áldoz a látvány oltárán, a karaktermodellek kidogozottságán észrevehetjük, hogy némiképp elmarad a nagytestvértől, de az összkép így is remek. A másik a játékidőn érhető tetten, amit leginkább azok fognak értékelni, akiket az eredeti Persona 5 (vagy annak bővített Royal változata) elriasztott az akár több száz órára is kitolható játékidejével. A Strikers ezzel szemben egy körülbelü 40-50 órás intervallumot tud felvonultatni, ha valaki minden cseppjét kisajtolja, aki csak a fő csapásirányon kíván végighaladni, annak akár 20-30 óra alatt is sikerülhet abszolválnia.

Amiben viszont ezúttal sem alkudott meg a P Studio, az az audiós részleg, a jól ismert szinkronhangok ezúttal is gondoskodnak a minőségről, ahogy a zenei betétek sem maradnak el, hiszen a Persona 5 legjobb dallami ismét felcsendülnek eredeti és újrakevert formában is és néhány új betéttel is gazdagodunk, természetesen ezúttal is Lyn Inaizumi énekével megtámogatva.

Az egyetlen igazi negatívum, amit fel tudok hozni, az a csapat menedzseléséhez köthető, nevezetesen a kispados tagok nem kapják meg a harcokból származó XP-t. Ez már csak azért is szokatlan, mert a Bond perkek között megannyi, a teljes csapatra vonatkozó bónuszt megtalálunk, valamint azért, mert így a nem aktív társak Personái sem fejlődnek. Bár aktuális csapatunk tagjai között bármikor válthatunk harcban és azon kívül is, mivel egyszerre csak 3 társat vihetünk magunkkal (kivéve a navigátor Oracle-t, ő valahogy részesül a közös XP-ből), így előfordulhat, hogy csak azért kell új köröket futnunk a Metaverse-ben, hogy mindenkit azonos szinten tudjunk tartani.

A Persona 5 második alkalommal fejlődött tovább, hiszen míg az eredeti rész funkcióit a Royal kiteljesítette, addig a Strikers jelentősen átdolgozta azokat, hogy egy jóval áramvonalasabb, letisztultabb élményt kapjunk. Nehéz megjósolni, hogy az Atlus melyik úton viszi tovább a Persona sorozatot (a legérdekesebb a kettő keveréke lenne), de bármelyik mellett is döntenek, a rajongók biztosan jól fognak járni.

Pontosan
9
Platform: PC, PS4 (tesztelt), Switch
Kiadó: Atlus | Fejlesztő: Omega Force, P Studio
Megjelenés: 2021. február 23. | Ár: 18 990Ft

Sea of Solitude: Director's Cut

Akció-kalandnak álcázott lélekbúvárkodás, amely két éve EA Originals címként jelent meg, most pedig Switchre is megérkezett. Végigcsónakáztuk a Sea of Solitude-ot.

3 órája

Crusader Kings 3 csaták a Mount & Blade 2-ben?

Legalábbis ezt ígéri egy mod fejlesztő a Crusader Blade nevű projekt keretein belül.

10 órája

Ingyenessé vált az Artifact

A Valve kártyajátéka a 2.0 helyett két ingyenes verzióval próbál új játékosokat toborozni.

10 órája
2

Így hullik a xeno az Aliens: Fireteamben

Közel fél órányi gameplay bemutató a frissen bejelentett Aliens játékból.

1 napja
12

Apex Legends: kaotikus március

A Switch porttal együtt érkezik az új event. És hoz néhány komoly változtatást is.

1 napja
1

Ghosts 'n Goblins Resurrection

Arthur, a hős lovag egy domb oldalában, fa árnyékában, egy szál piros szivecskés boxeralsóban pihengette a legutóbbi (tizenpáréves) megmérettetése fáradalmait. Azonban az ördög soha nem alszik, így ismét van apropója a démonhentelésnek.

1 napja
7

Prinny Presents NIS Classics Vol. 1 - NIS klasszikusok egy helyen

Hé, dood! Az obskúrus kedvenceket ezúttal Prinny felvezetésével hozza be újra köztudatba a japán fejlesztő/kiadó.

1 napja
4

Disgaea 6: friss tartalmak, régi hősök

A bónusz tartalmakat pedzegeti a legfrissebb videós anyag a Disgaea hatodik epizódjáról.

1 napja
1

Elite Dangerous: így fest egy Odyssey küldetés

Izgalmas tartalommal bővül az Elite Dangerous - az Odyssey PC-s alfa fázisa március 29-én indul majd.

1 napja
1

Sea of Solitude: a magány tengere Switchről is hajózható

A Quantic Dream és a berlini Jo-Mei stúdió bejelentette, hogy az eredeti változathoz képest exkluzív funkciókkal és plusz tartalmakkal kibővített Sea of Solitude: The Director’s Cut mától elérhető Nintendo-Switch-re.

1 napja

Csúszik a Guilty Gear -Strive-

Sajnos késik a manga-anime stílusú verekedős széria legújabb része.

2 napja

Rhythm Doctor

A Rhythm Doctor egyik fórumbejegyzése egyetlen mondat: „Hogy lehet, hogy a space gombot megnyomva könnyekben török ki?” és ez az egyetlen mondat tökéletesen jellemzi a játékot, mely ha nem lesz az idei év egyik indie szenzációja, akkor nincs igazság a világban.

2 napja
6

Mail Mole

Carrotland low-poly világa ma megnyitotta kapuit mindenki számára, aki egy bájos, gyors és precíz platformerre vágyik.

2 napja
2

Nintendo Switch 7''-os OLED kijelzővel?

Csöndesen készül a Super Nintendo Switch? Egyes források máris érdekes dolgokat kezdtek pletykálni a konzollal kapcsolatban.

2 napja
18

After the Fall

Az Arizona Sunshine fejlesztőinek új játéka teljes cross-platform támogatású kooperatív opciót kapott. Meg egy új előre renderelt mozgóképet.

2 napja
2

Zenith: The Last City

PlayStation VR headsetekre is érkezik a klasszikus japán szerepjátékok inspirálta MMORPG. Készen állsz egy újabb véget nem érő kalandra?

2 napja
1

I Expect You To Die 2 platformok

The Spy And The Liar alcímmel érkezik a virtuális valóság legjobb kémkomédiás, szabadulószobás logikai játéka. PlayStation VR platformra is.

2 napja
1

Fracked

A remekül sikerült Phantom: Covert Ops megalkotói úgy néz ki PlayStation VR exkluzív fejlesztésébe fogtak. A kajakot sílécre cseréljük?

2 napja
1

Song in the Smoke

A Skulls of the Shogun és a GALAK-Z fejlesztői egy különleges túlélő kalanddal lépnek be a virtuális valóságba. Irány a kőkorszak?

2 napja

DOOM 3: VR Edition

6 PSVR bejelentés egyetlen nap? Ez a VR Spotlight, aminek első leleplezése rögtön a pokolba visz! Kiegészítőkkel megpakolva érkezik a rettegés.

2 napja
9