Nagyon úgy néz ki, hogy a CD Projektnek nem megy a problémamentes rajtolás. Nem volt elég az arcvesztés a Cyberpunk 2077 körül, most a PC játékosok fenik a kaszát, mert a Witcher 3 "next-gen" kiadása (ingyenes expanziója, DLC-je, vagy nevezzük, aminek akarjuk) nem vizsgázik jól optimalizáltság terén.
Kicsit finomkodtunk is a fenti állítással. A Digital Foundry/Eurogamer gyűjtése és jelentése alapján voltak olyan játékosok, akik RTX 3080 mellett Novigradban ray-tracing bekapcsolásával 30 FPS alatt maradtak, a felbontástól függetlenül. Ráadásul a gond ott van, hogy az update jön, rámászik az eredeti változatra, akár akarja az ember, akár nem - szóval akik gyengébb gépről nyomulnak, azok számára is meg lett erőszakolva az élmény. A gond az, hogy gyengébb beállítások mellett is rosszabbul fut a játék, mint korábban. A Steam Decket pedig DX12-es módban egyelőre teljesen kiakasztja.
Konzolon szerencsére nem ennyire kiélezett a helyzet. A fent emlegetett Digital Foundry már egy előzetes bemutatót prezentált is ezekből a verziókból. Az ígéretek itt jobban teljesülnek, a játék szebb, az apróbb módosítások tényleg javítanak az élményen. Az FSR 2.1 sokat segít a kép minőségen, és a térérzet is javul a különböző bevilágítási trükkök miatt. De vannak olyanok is, akik kinevették a social media platformokon a frissítést - a különbség ugyanis sokak számára a képek és előzetes vélemények alapján csak egy sötétebb Witcher élménynek tűnik, semmi komolyabb dolognak a 2015-ös alapokhoz képest. Pláne az első downgrade-parákra emlékezve. Persze a 60 FPS módba nehéz belekötni - itt a sebesség mindent visz továbbra is az összességében azért mégiscsak csinos grafika mellett.
Persze a CD Projekt jól kezeli az ilyesmit, volt is idejük kitanulni a damage control intézményét. Szóval a cég rajta van az ügyön, és ígéretük szerint jön a patch, mégpedig gyorsan. Várjuk; addig mi sem posztolunk komolyabb véleményt a frissítésről.