theSickness2008.05.19. 14:53

A Halo 3 mókás oldala (kedvcsináló)

Tehát kedcsináló, erősen az off- és online multiplayerrel és viccesebb jelenetekkel a központban. Lesz pár játékmód, néhány feature, és nem utolsó sorban bemutatnám, miben utólérhetetlen a játék - merthogy szubjektív megítélések ide, előítéletek oda, látni fogtok pár meglepő és/vagy mulatságos videót is. ;) (akit nagyon nem érdekel a szöveg, az támadja be egyből a videók linkjeit, azokat mindenképp megéri megtekinteni! ;) )

Kezdhetném onnan, hogy az első Halo igazán újat hozott az FPS-ek piacán monumentális helyszíneivel, remek harcrendszerével, vagy az először itt látott ötletekkel, mint pl. mindössze két fegyver cipelése, a visszatöltődő pajzs, az ellenfélre tapasztható gránát vagy a melee fontossága.

Mesélhetnék a Halo 2 remek matchmaking-rendszeréről, a duel-wield-ről vagy a járműlopásról.

Vagy itt van a Halo 3, ami még ezeken is mindenben túlmutat.

Említhetném az egész trilógiát jellemző szépséget, remek zenét, a stílusosságot vagy az ötletes pályadizájnt.

Mindezt nem teszem.

Merthogy a multiplayer és a közös lehetőségek játszák most a központi szerepet.

Na de hol is kezdjem… ezt sem az alapoknál. Inkább a játék viccesebb és kevésbé komoly oldalát szeretném bemutatni azoknak, akik még újak Halo-témában és talán azoknak is, akik már tapasztaltabbnak számítanak..

Előzetesben még egy apróság: mindez a sok poén nem lenne benne a játékban, ha nem lenne olyan istentelenül jól megírva a motor fizikája.

Erős jelző? Meglehet. De ha végigolvasol itt minden szöveget és megnézel minden videót, be fogod látni, hogy egy visszafogottabb jelző nem állná meg a helyét.

Elsőként az egyedi(bb) módokat mutanám be.

Rocket Race.

Nagy pálya, kétfős csapatok. Az egyik csapattag vezeti a Mongoose nevezetű quadot (a jármű így néz ki), a másik mögötte kapaszkodva lövöldözik egy rakétavetővel.

Ebben a módban minden sebződés ki van kapcsolva, mind a játékosok, mind a járművek sebezhetetlenek. Merthogy nem a gyilok itt a lényeg, hanem az, hogy checkpointokon áthaladva megjerjük a versenyt, másrészt ebben a többieket a rakéta segítségével akadályozzuk. A csapatban az egyik tag VIP, csak akkor jár a pont, ha ő átér egy checkpointon.

Ez az egész jól sikerült videócska elég szemléletesre sikeredett, tessék megtekinteni.

Tippek és trükkök erre.

Remek játékmód, igazi party-cucc. :)

Másodikként jöjjön az Infection.

Maximális tisztelet a Bungie-nak, hogy megcsinálták ezt a játékmódot, ugyanis ez a Halo 2-ben egy hivatalosan nem létező, „community” játékmód volt. Csak ott mindenki „zombizásnak” hívta. :)

Van két csapat, az egyikben vannak az emberek, a másikban pedig a játék elején csak egyetlen „fertőzött” van. Ha fertőzött megöl egy embert, az fertőzöttként éled újjá és ő is elkezdheti gyilkolni az emberi csapatot.

Az emberek sima fegyverekkel (általában a szokásos assault vagy battle rifle-al) indulnak, a fertőzöttek jellemzően karddal (léteznek eltérő beállítások, ahol a zombik Gravity Hammer-t használnak, erre majd még kitérek). A másik jellemző beállítás, hogy a fertőzötteknek vagy nagyobb a pajzsuk, vagy rohadt gyorsak de egy pillanat alatt, egy-két sima találattól elfekszenek.

Pontot akkor kapsz, ha megölsz egy fertőzöttet, vagy fertőzöttként végzel egy emberrel. Három fordulósak a meccsek, egy fordulónak akkor van vége, amikor minden ember átment fertőzöttbe vagy ha lejár az idő (utóbbira még nem nagyon láttam példát).

Ennek a módnak vannak alverziói is, mint mondjuk az Alpha Zombie (ahol a legelső zombi erősebb/gyorsabb, mint azok, akiket megfertőzött) vagy a Save One Bullet (ahol az emberek nyakig felfegyverezve, de kevés lőszerrel indulnak) - lehet própálgatni melyik jön be leginkább.

Alapból is kifejezetten a mókára kitalált mód, ám az igazi poén a módosított pályáknál kezdődik. Van itt egy pályára felépített nagy házikó, amit az emberek próbálnak bevédeni (jellegzetes zombifilmes klisé, ugye :D), vagy a Rat's Nest egyik módja, ahol a fertőzötteknek komoly barikádokon kell bejutnia a bázisra, hogy fertzőzhessen.

Két videót ajánlanék (bár ezt a módot inkább megélni kell, mmegnézés alapján talán ez jön át a legkevésbé): az egyikben egész jól elkapták a lényeget (és a 28 héttel később zenéje igencsak megy hozzá), a másikban pedig láthatjuk, hogy egy nagy pályát miért mókás összerakni a villámgyors, ám pajzs nélküli, Gravity Hammer-t cipelő zombikkal nézzétek végig, nem semmi, hogy a fickó meddig bírta!. :D

Tippek és trükkök itt.

Kiváló móka, ha van alkalmatok nagyobb haveri csapatban (főleg lanpartyn!) kipróbálni, tegyétek meg, baromi jókat lehet röhögni ezeken a meccseken! :)

A harmadik egyedi mód a Grifball.

A Halo 3-at csak komolyan játszani szeretők annyira nem kedvelik, mert ahhoz túlságosan poén játékmód, túl sok a kevésbé kiszámítható elem. Live-on keresztül játszva pedig ritka sok idiótát képes besorsolni a progi mellénk/ellenünk.

A szabályai leginkább az amerikai focihoz hasonlít, persze jóval egyszerűbb annál.

4 vs 4 játékmód. Középen van egy bomba, ami magunkhoz kell venni és az ellenfél kezdőpontjánál lévő kis körbe kell bevinni, ahol aktíválódik és felrobban - ezért jár a pont.

Ha bomba nélkül mászkálsz, alapból van nálad egy Gravity Hammer és egy Energy Sword (mindkét fegyver egy képen ). Jó találattal mindkettő egyből halálos az ellenfél számára. Nyílván az a lényeg, hogy együttműködve az ellenfeleket hamar leverjük és magunkhoz vegyük a bombát, amivel lehet is befutni.

Ha a bomba van a kezedben, gyorsabb vagy és keményebb a pajzsod, valamint a bombával tudsz csapdosni. A színed rikító sárgára vált és a pajzsod erősen lüktet, így mindenki egyből kiszúrhat.

A szabályokat bemutató vicces videócska itt található. Ezen az oldalon nyomon követheő egy szervezett Grifball-bajnokság is, eredményekkel, csoportokra osztott divíziókkal és minden egyébbel, nomeg nevezni is lehet - szóval lehet ezt komolyan is csinálni.

Tippek és trükkök erre.

Remek móka, érdemes kipróbálni!

Ne feledkezzünk meg a Forge módról sem! Ugyebár itt szabhatjuk át kedvünk szerint a pályákat. A felépítésbe és a fix falakba/épületekbe nem tudunk belenyúlni, de az újjászületési (respawn) pontokat, a fegyverek és járművek elhelyezkedését és újratermelődését is kusztomizálhatjuk, falakat, energiapajzsokat, teleportokat, akadályokat, robbanó hordókat és még kismillió egyéb apróságot pakolhatunk le kedvünk szerint.

Persze a jónép kreatívitását nagyrészt nem a jól használható pályákra lőtte el, hanem egyből a hülyeség dőlt belőle.

Először mindenki a minél nagyobb robbanásokra utazott (ahogyan itt), aztán azért csak kibontakoztak az érettebb és poénosabb ötletek is.

Példákat mutatnék!

A Shenlong Dragonegy egészen jól sikerült alkotás, a játékban elérhető tereptárgyakból lett összerakva ez a hatalmas sárkányforma (sajnos az egász alakos kép túl messze lett volna és nem mutatott volna).

A Ballista nem csak egy hatalmas szobor, de még a meccsre is hatással lehet, mivel hatalmas zaj és fények közepette folyamatosan köpködi a fusion coil-okat (robbanó hordószerűségek).

Kreatív ötletekből akad rengeteg, ez csak egy példa a sok közül, de legalább minőségi darab: a DB Catapult névre hallgató módosítás az, aminek hallatszik. Katapult. Parádésan ötletes, többfajta komponensből épül fel, az egész persze erősen támaszkodik a játék fizikájára.Videó itt.

Szintén szép teljesítmény felhúzni egy olyan kupolát, mint amit a Build-a-Dome-ban láthatunk. Ugyanis nem olyan egyszerű ezeket az elemeket pontos összeölleszteni és lefixálni úgy, hogy még dekoratív is legyen a végeredmény.

Íme egy kidobós módozat, a Loco Dodgeball. A két oldal között nem lehet átmenni (erre vannak középen a zöld teleportok, amelyek visszaraknak, és a kék gravitációs mezők, amelyek mindenképp belesodornak a teleportok valamelyikébe). Ötletes, ötletes.

Kevésbé használható és kidolgozott ötlet, inkább jópofa: gyorskajálda. Jó poén rendezni egy kis lövöldözést egy Mekiben vagy Börgerben - Összeomlás, valaki? :) Képek erre és erre.

A The Toweregy remekül kidolgozott pálya. A képek mindent elárulnak. Szerencsére rengeteg ilyen akad még a neten. Mint mondjuk a Reach 101.

Végül egy példa a nekem igazán tetsző kreatívitásra: az Earth (Puzzle). A Puzzle típusú módosítások szintén a fizikát használják ki. Ebben a módosításban csapatmunkát is kell használni, egyedül nem megyünk semmire.

Tessék megnézni!

A Forge-os videók közül pedig álljék itt ultoljára egy hivatalos darab. Van benne akadálypálya, Transformers-robot járművekből, vicces halálok és még örökmozgó-szerűséget is láthatunk. Kötelező.

Kábé ennyit a Forge-ról. Még csak a felszínt karcolgattam, mert lehetne írogtani a szerkesztés trükkjeiről, a bombahullásról, a lebegő tárgyakról, a tárgyegyesítésről és egyebekről, csakhogy most nem erről szól a bejegyzés - és már így is jelentős helyet adtam neki. :)

Ha érdekel a téma, akkor látogass el a ForgeHub és/vagy a ForgeGuide oldalakra, rengeteg tipp, trükk és ötlet jöhet innen.

Amit kötelező kiemelnem!

Az itt látható, valamint az összes módosítás ingyenesen elérhető rengeteg helyen: a fenti két oldalról is tölthetőek a kirakott pályák (csak a Bungie honlapján kell hozzá regisztrálni, ha ez megvan, a kijelölt módok a következő Live-ra történő csatlakozás után autómatán letöltődnek és a Custom games menüpontnál már ki is választhatóak), emellett nézegessétek a többi játékos File share-jét, nomeg minden ilyesmi elmenthető, ha már játszottál vele (a Custom games Recent maps menüpontja alatt vannak).

Na innentől jönnek az igazi finomságok!

Legyen először egy-két fegyver.

Energy Sword. Bemérsz, meghúzod a ravaszt és már annyi is a másiknak. Már ha nem lő le közben vagy nincs nála egy másik kard. Ugyanis létezik egy ilyen (nevezzük így) sword duel: ha egyszerre csapunk a karddal, csak a pajzsot sebezzük le, de más bajunk nem esik. Amint sikerül hamarabb csapnunk, mi nyertük meg - persze ehhez is ismerni kell a kardozás ritmusát. Van is róla egy kisebb videó.

Aztán itt van a Gravity Hammer. Nem tudom, hogy a készítőknek mindez honnan jött a készítőknek, mindenesetre le a kalappal.

Ez a fegyver egy gravitációs lökést csinál a becsapódás pillanatában, ami az ellenfeleket elrepíti. Alap. Viszont ennél szebb dolgokra is képes! Egyrészt a segítségével magasabb peremeket is elérhetünk, másrészt a felénk jövő tárgyakat tudjuk vele eltéríteni, legyen szó rakétáról vagy járműről. Katt a linkekre, a jármű-eltérítés itt, a rakéta kivédése pedig itt és itt vehető szemügyre - utóbbi egy szép killt is eredményez. :)

Ha már az imént a járművek kerültek szóba, jöjjenek a hozzájuk kapcsolódó poénok.

Nem, most konkrétan nem a járműlopásra és gázolgatásra gondolok, inkább az olyanokra, amikor egy-egy szétrobbanó jármű egy darabja még képes ölni. :D Példák erre, erre és erre.

Számomra az első videó nagy kedvenc, a másodikhoz hasonlót pedig én is csináltam, csak akkor lézerrel lőttem a Banshee repülőre és a szárnya engem csapott el - természetesen öngyilkosságnak számított. :D A harmadik csak a „szokásos” betray (azaz árulás, amikor az illető a csapattársát nyírja ki), persze egy finom kis csavarral. :P

Aztán ott vannak a viccesebbnél viccesebb gránátos gyilokok, leginkább a tapadós fajtákkal lehet szép nagy véletleneket produkálni.

Az első videóban remek példát láthatunk arra, hogy egy félpályás dobásba fogyan tud besegíteni egy gravitációs lift.

A második videó - ami a numeró egyes a listámon - szabályosan meg lehet döbbenni, mert ilyen nincs!!! Hihetetlen dolognak lehetünk szemtanúi: a fickó eldobja a plazmagránátot (ami rátapad minden járműre, fegyverre vagy emberre), de mire odaérne a célszemélyhez, az eldob egy sima gránátot, amire (!!!) rátapad a plazma és a kettő együtt repül vissza a feladóhoz. Észbontó!

A pályákon nem csak az ellenfelek és a járművek jelentenek ránk veszélyt, hanem minden egyes tereptárgy is. A robbanó hordók használata viszonylag egyértelmű, de eszerint a videó szerint ismét közrejátszhat a véletlen és látványos killek hajthatóak végre velük, de amigazán lenyűgöző, hogy még a sima bólyák is képesek ölni (videó itt). Az eset ritka, bár az elmúlt néhány hónapban egyszer már én is láttam hasonlót. :)

Végezetül pedig mutatnék még pár videót, amelyek nem fértek be a fentebbi kategóriákba.

A videó címe igen beszédes: ennél jobban nem is lehetne kezdeni egy meccset - bár ő maga sem gondolta volna, hogy ebből a lövésből bármi is lesz. :) Íme!

Szintén kedvenc, amiben egy igen furcsa betray-nek lehetünk szemtanúi: ki gondolná, hogy olyan magasan fog meghalni egy terepjáró által összenyomva? Itt minden kiderül! :D

A Halo 3 egyik újítása, hogy ha van nálunk két fegyver, a másik látszik a hátunkon. Ha ez történetesen egy hatalmas kalapács, akkor az még veszélyt is jelenthet a hordozóra, ugyanis a fegyverre is tapadnak a gránátok. :P Ha nem látom, tán magam sem hiszem el!

Pech a javából, ennél szerencsétlenebbül nem nagyon lehetett volna újjászületni. :D

Volt már úgy, hogy valakire sniperrel vadászol valakire, de egy lövés a betonról a tőled 50 méterre, az emeleten mászkáló csapattársadat találja fejbe? Neeem?! Akkor ezt nézd meg! :D

Ismét egy "árulás": Szegény srác a megpattanó járművet alig tudja megfogni, minden erejével azon van, hogy ne boruljon fel, és mire végre talpra állna… tekintsétek meg!

Rossz minőségű válogatás, de az első jelenetet mindenképp érdemesmegtekinteni.

A végére pedig egy hosszabb móka: Capture the Flag módozat a hatalmas Sandtrap pályán. Érdemes végignézni, ahogy a csapat vért izzadva próbálja elorozni a zászlót - hogy aztán a legvégén valami hihetetlen nagy mákkal össze is jöjjön a dolog. Megtekintése erősen javallott!

Remélem sikerült pár jópofa, érdekes és humoros dolgot bemutatnom, de legfőképp remélem, hogy sokatoknak - főleg a Halo-szűzeknek - megjött a kedve a játékhoz!

U.i.: örök hálám Ch4Bi HUN kollégának, kinek segítsége nélkül az itteni videók jelentős részét nem tudtam volna begyűjteni! ;)

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==