theSickness2009.06.25. 04:06

ODST infók

Igen, majdnem pontosan három hónapot kell kibekkelni mindazoknak, akik várják a Halo 3: ODST-t: a játék szeptember 22.-én jelenik meg. A néhány nappal ezelőtti "majd ha jön, imádni fogom" státuszból igen hamar átfordultam a "most már k*rvára nyomnám" állapotba. Különösebb oka nincs, hacsak nem az, hogy az elmúlt napokban eszembe jutott, miért is szeretem annyira a Halo sorozatot. Lényeg a lényeg, már csak három hónap. Ennek örömére össze is foglalnám, mi mindent tudtunk meg az elmúlt időkben a játékról. Bizonyos részekre nem térnék ki, lévén egy februári már sok mindent leírtam (olyan infókat is, amelyeket a közelmúltban lefolyt E3-on is még új információként kezeltek) - elolvasása erősen javallott, ha érdekel minden, ami ODST. A többit egy kattintással bentebb!

Kezdjük a fekete levessel: a játék immáron hivatalosan is teljes árú játékká lépett elő. Az indoklás? A választ a Microsoft adta meg (egyértelmű: egyébként is az ő döntésük volt, nem a Bungie-é): ugyan a játék egy mellékágnak indult, de idővel egy sokkal ambíciózusabb prodzsektté nőtte ki magát. Magyar fordításban: a Halo a legnagyobb húzócímünk, a rajongók így is megveszik, nekünk meg sokkal több pénz folyik be.

Nem örülünk neki, de ez van.

Ha már konkrét játékmenetre és egyebekre is fény derült, nézzük meg, mit is kapunk a pénzünkért.

Azt ugye tudjuk, hogy a Campaign mód ezúttal igencsak rövidkére lett tervezve, eredetileg 3-6 óra játékidőt ígértek. A nyilatkozatok alapján úgy tűnik, hogy az "ambíciózusabb" jelző egy tartalmasabb egyszemélyes módot kínál majd. Ám legyen. Rendkívüli, igazán nagy újdonság a sztorival kapcsolatban nem nagyon derült ki, ezért akit érdekli a háttér, nyugodtan pislantson bele a fentebb belinkelt bejegyzésbe.

Az nem véletlen, hogy a Campaign és az egyszemélyes mód most egy és ugyanaz. A fő történetet a felépítés miatt (emlékeztető: a kulcsfontosságú tárgyak megtalálása után flashback formájában ugrunk át a többi szereplő bőrébe) nem teszi lehetővé a kooperatív játékmód beépítését. Ennek szerepét a Firefight mód veszi át: maximum négy szereplővel kell különböző helyzetekben helyt állnunk a folyamatosan özönlő Covenant hordákkal szemben. Kicsit olyan lesz, mint mondjuk a Gears of War 2 Horda módja, annyi különbséggel, hogy itt nagyobb mozgásteret kapunk, legalábbis a klasszikus járművek is visszaköszönése és a láthatóan nagyobb terek megléte ezt sejteti.

Többféle szabályrendszer is választható lesz. Ami fix, hogy az ellenfelek hullámai véletlenszerűen lesznek összeállítva, egy hullám legyőzése után pedig jöhet a következő. A kijelzőnk bal felső sarkában követhetjük majd nyomon, hogy állunk a hullámokkal. Az egyik beállítás szerint egy teljes meccs három menetből, ezek mindegyike pedig öt hullámból áll. Ha új menet következik, akkor lépnek be a koponyák módosító hatásai. Egy másik beállításnál végtelen hullámban érkeznek az ellenfelek, és a csapat a meglévő életekből kell, hogy gazdálkodjon (az életekből pedig szám szerint hét darab lesz - a Bungie mágikus hetes száma, ugye). Talán lesznek még másfajta beállítások is, de egyelőre csak ennyiről tudni.

Ez mód működik osztott képernyőn, system link módban és Live-on is. A játékban (ismét) megtalálható koponyákkal módosíthatjuk majd a játékmenetet és megmaradt a pontozós rendszer is - utóbbi a játékmód jellegét tekintve most még fontosabb lehet azok számára, akik teljesítményben mások fölé szeretnének kerekedni (és ennek nyomon követésében nagy segítség lesz a Halo 3-ból megmaradt ranglista, amelyet a Bungie honlapján tekinthetünk meg). A Firefight pályák részben a fő játékból lesznek kiollózva (persze kissé módosítva), részben a történet szerint létező helyszíneken kell majd megküzdenünk. A játékmód pályái nem lesznek egyből elérhetők, ahogy haladunk a fő történetben, úgy nyílnak majd meg az újabb és újabb helyszínek.

Ha pedig multiplayer, akkor nem szabad elmenni a hagyományos többjátékos mód mellett sem. Korábban felmerült a kérdés, milyen multi lesz a játékban - annyit tudtuk, hogy a Halo 3 pályáit fogja a játék tartalmazni. Végül így is lett: a játék a Halo 3 összes multiplayer arénáját tartalmazza (ebben benne van a két fizetős csomag, a Legendary és a Mythic Map Pack is), sőt, a Halo Achievement-listáján már jó ideje szereplő három páya (a Citadel, a Heretic és a Longshore) is tiszteletét teszi. A teljes multiplayer módnak egy külön korongot biztosítanak a dobozban, amelyen mindegyik pálya szerepel, magyarán mondva nem a Live-ról, valamilyen redeem code segítségével kell majd leszedni őket, hanem közvetlenül a lemezről lesznek futtathatók.

Apró bónusz a multiplayerhez: ha a Halo 3-ban és az ODST-ben is teljesítjük a "Vidmaster Challenge" Achievementeket, akkor megkapjuk a híres-neves Recon páncélzatot is, amelyre korábban oly sokan vágytak.

Beszéljünk egy kicsit arról, ami nem változott (sokat) a Halo 3-hoz képest.

Az irányításban mindössze egyetlen apró módosítás történt. A Campaign módban megjelenő új fícsör, a VISR mód (az ODST sisakok látásmódját változtató funkció) a kontrolleren ez az X gombra került, ami egyúttal jelzi, hogy a Campaign-ben nem lesznek elérhetők a Halo 3 kisegítő felszerelései (bubble shield, gravity lift, stb.).

Ami a játék közösségi részét érinti, minden marad a régiben. Itt van a Forge, ahol módosíthatjuk a pályákat vagy épp módosítás közben nyomhatunk egy-egy meccset. Marad a Theater mód is, ahol akármelyik szögből megtekinthetjük a visszajátszásokat és kedvünkre vehetünk fel belőle részleteket vagy fotózhatunk le egy-egy eltalált jelenetet. Szintén nem újdonság, de mindenképp üdvözlendő, hogy az online ranglista, a fájlok megosztása és a saját statisztikáink nyomon követése ismét tiszteletét teszi.

A rajongókat amúgy sem kell meggyőzni a vásárlásról, de mindenképp nagy pluszt jelent, hogy a megvásárolt Halo 3: ODST-khez jár egy kód a valamikor jövőre induló Halo: Reach bétatesztjéhez. Ha valaki még ennél is többet szeretne a pénzéért, az rendelje elő a játékot azokról a helyekről, ahol a Firefight módhoz megkapjuk Sarge-ot (amúgy is jobban megéri külföldről berendelni a játékainkat, ez most még hatványozottabban igaz lehet, mivel az angol Game oldalán a játék már 35 fontért is előrendelhető, ráadásul az oldal szerepel Sarge-os akcióban is). A játék gyűjtői kiadása a jelen állás szerint az amerikai Gamestop bolthálózat exklúzívja, tehát jelen pillanatban úgy néz ki, hogy európai verzió nem készül belőle (egyébként a pakkba 99 dollárért a játék mellé egy ODST-s kontroller van csomagolva).

Összefoglalva: korrekt csomag lesz, már ha a Campaign és a Firefight mód is beteljesíti a hozzájuk fűzött reményeket. És miért ne tenné? A csapat eddig egy rossz Halo-t sem csinált, sőt, szóval emiatt nem aggódnék. A hangulat biztos hozza az elvárhatót, pláne Martin O'Donnell zenéjével kísérve. A hagyományos multiplayer leginkább azoknak kedvez majd, akik nem vették meg a plusz pályacsomagokat a Halo 3-hoz, de akik képesek voltak fizetni, azok szintén örülhetnek a három eddig sosem látott arénának.

Ki-ki döntse el, mennyire pofátlan 60 dollárt/eurót, illetve 40 fontot elkérni mindezért. Pofátlanság vagy sem, szerintem megéri: a multiplayer lehetőségek igencsak kibővülnek és a sztori is ad majd annyit a Halo univerzumhoz, hogy ne kelljen ilyen kérdéseket feltenni.

U.i.: július 20.-án, Londonban lesz egy zártkörű Bungie-s összejövetel, ahol a meghívott újságírók kipróbálhatják az ODST-t. Ki tudja, talán a hírzárlat ezúttal nem lesz olyan kötött és még szeptember előtt megtudhatunk pár fincsi részletet...

[UPDATE]

A The Seattle Times tegnap jelentetett meg egy riportot, amelyet az ODST irójával és kreatív rendezőjével, Joseph Staten-nel készítettek. Sok újdonság nem derült ki, de ami igen, az érdekes lehet.

Az infók egy része magát az ODST-t érintik. Azt ugye tudhatjuk, hogy a játék a félig-meddig nyitott New Mombasa-ban játszódik. Egy kis ügyességgel akár nyíl egyenesen is tarthatunk a következő célhoz, ám körülnézni nem csak a harcok taktikusok megközelítése, hanem az apróbb rejtélyek felfedezése miatt is érdemes lesz. Staten saját bevallása szerint tisztában vannak vele, hogy a kötöttebb, hagyományos Halo-vonaltól való eltávolodással kockázatot vállaltak, de így több apróságot is el tudtak rejteni az ilyesmire vágyó játékosoknak és ennek összehozását nagyon is élvezte a csapat. Másrészt részben megmarad a klasszikus Halo-vonal is: miközben mi a leharcolt, éjszakai városban próbálunk továbbjutni, a visszaemlékezések során a már ismert sokkal intenzívebb és nyíltabb harcokban lehet majd részünk. És ha már sztori: a történet több részlete az osztagvezető Buck és a hírszerző Veronica közti beszélgetésekből derül majd ki.

Egy másik információ a Reach-et érinti, ami már egy fokkal érdekesebb, még ha elég rövid és tömör is. Harold Ryan, a stúdió elnöke egy korai próbát tehetett a Natal mozgásérzékelővel, amely teljesen meggyőzte a technológia létjogosultságáról. Olyannyira, hogy nyilatkozata szerint az sem elképzelhetetlen, hogy a Halo: Reach majd támogatja a kiegészítőt.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==