[Teszt] Pac Man World 2 Re-PAC

Pac Man World 2 Re-PAC

mcmackoGéczy Attila2025.09.24. 20:30

Pac Man óriási fazon, nem véletlen, hogy a népszerűsége szinte a videójátékok kezdete óta töretlen. Mostanában a sárga golyóbis leginkább a korábbi letéteményeiből él, de ez cseppet sem zavaró az olyan esetekben, amikor a fiókból egy Pac-múzeum, vagy valami más, kellemes tétel kerül elő. A Pac Man World 2: Re-PAC is egy újrakevert régiség, a nem is olyan nagyon távoli múltból. A PS2 korabeli platformerrel én már korábban is találkoztam, de arra már nem emlékeztem, hogy a PMW első és második része között ekkora ugrás volt tapasztalható, a szó pozitív értelmében. (Az ugrásra még később visszatérünk, rendben?)

2022-ben volt szerencsém az előző epizód remake-jéhez, ami akkoriban annyira nem is igazán jött be. A PS1-ről átemelt játék borzasztó egyszerű végén fogta meg a 3D platformozást. Érződik, hogy a fejlesztőcsapat a PS2 generáció erejének, nameg a menet közben kiforrott zsánernek köszönhetően jóval szórakoztatóbb játékmenetet tudott letenni az asztalra.

A PMW2:Re-PAC ezt a második epizódot emeli tehát a rivaldafénybe, a végeredmény pedig több, mint élvezetes. Bár továbbra is erősen jelen van a múlthoz kötődő gyökérzet, valahogy mégis minden klappol, minden olyan kis tip-top formában áll össze.

Ebben a részben a mozgáskészlet megújulása mellett a terepek kialakítása is borzasztó sokat fejlődött. Pac Man agilitását fokozza a (javítsatok ki, ha tévednék) SNES-érában, a Kalisto Pac-játékaiban debütált pattogás, amely során, ha Pac kellő magasságba érkezik, a gomb ismételt lenyomásával "pattint" magán egyet. Ez a mechanika nem csak a szokásos ellenfél-eltaposás szempontjából válik be, de így tudjuk agilis módon pattogó labdaként terelgetni a sárga hőst. Ha az ugrási ív éppen tetején nyomjuk a gombot, Pac hatalmas magasságokba tud emelkedni, ezzel pedig a pályák általában speciálisabb szegleteibe rejtett gyümölcsök, vagy kapcsolók érhetőek el. Máskor eleve használnunk kell a pattogást (például a trambulinszerű platformokon), de csak feelingre is jó ritmust ad a játéknak, ha a terep bejárása közben lasztinak használjuk szegény párát.

Emellett Pac futni is tud, de ehhez külön gombbal kell előkészíteni a mozdulatot. Lényegében domboknál, vagy ugratóknál lehet ennek a mozdulatnak szerepe. Aztán ott vannak a különböző átalakulást szavatoló speckók, amelyeket már más platformjátékokban láthattunk, itt valahogy mégis olyan kellemes mindegyik lehetőséget kipróbálni, mi több, kihasználni a pályák elvárásai mentén.

A Pac Man World 2 Re-PAC esetében a pályák is baromi jól szinteződnek. Az első világon szinte játszi könnyedséggel lehet végigszaladni, aztán fokozatosan nő a kihívás. És bár a biomok tekintetében is minden a sablonok szerint zajlik, mégis változatosnak és kellemesnek fogjuk megélni a kampányban való haladást.

Ezeket a szinteket, vagy világokat, a központi hub köti össze, ahol szintén gyűjtögethetünk, na meg a világban talált trófeáinkat pakolhatjuk ki az elhelyezett pillérekre. Nem is gondoltam volna, de az új Kirby játékkal több téren is hasonlóság merült fel. A Gashapon nyerőgépekből PONTOSAN úgy gyűjtögethetjük a kincseket, mint a Kirbyben, sőt, még a pályákon elérhető nehezebb challengek (missziók) is a Forgotten Land felépítésére emlékeztettek.

Külön tetszett a játék hozzáférhetősége. A figuránk alatt mindig látjuk egy sárga karikával, hogy merre fog földet érni, ezzel a térbeli érzékelés kiválóan működik - lehet épp ez a fő oka annak, hogy mennyire sima az irányítás és a flow. Ebben rengeteget fejlődött a remake, a PS2 változat sokkal "lebegősebb", pontatlanabb volt ilyen szempontból, és talán itt érződik legjobban, hogy egy komplett remake-ről van szó, nem pedig egy új grafikával futtatott öreg kódról. Persze most is visszatér a klasszikus Pac Man mechanika, ahol hősünk a sárga gömböcöt befalva, ezáltal méretessé nőve, lezabálhatja a terepen grasszáló szellemeket, amolyan mini-labirintus formában. A bónuszok között nem csak rucikat meg gacha-cuccokat nyithatunk meg, hanem komplett "maze"-pályákat is, amelyek a csomag fénypontjaként maradnak meg ismét. Ezek klasszikus PM szintek, modern felfogásban. Imádom őket!

Mit lehetne még dícsérni a csomag kapcsán? (Mert, hogy kritizálni én nem szívesen kritizálok ebben az esetben.) A főnökök cukipofák, egyikük teljesen új formát kapott. Van coop (ahol az egyik karakter segít hősünknek), a gyűjtögetnivalók bár eleinte dedós kihívást kínálnak, később fel kell kötni a gatyót a gyűjtőszenvedély teljes kiéléséhez. És talán itt éreztem egy kicsit, hogy egy idő után már nem is fókuszálok annyira a játék collect-a-thon aspektusára. Egyszerűen nincs benne annyi. Persze másoknak lehet épp ez fog tetszeni.

Grafikailag bár semmilyen kiemelkedő dolgot nem produkál a játék (sőt, talán ez a legelmaradottabb része az egész kiadványnak), azért meg kell jegyeznünk, hogy az összkép művészi szempontból koherens, és még egy Steam Deck is 60 frémmel futtatja, a gép teljes kapacitásának töredékéből. Feltételezem, hogy a Nintendo Switch volt a közös többszörös, de ezt egyáltalán nem bántam. Pláne, hogy repülőúton is előkerült a játék.

A családdal közösen néztük meg a Pac Man World 2 Re PAC elejét, és a kicsi gyorsan meg is állapította, hogy a rossz, gonosz figura ismét egy lilás-feketés ködből lép elő. Mint a másik három-négy hasonló platformerben, amit mostanában próbálgattunk. Hát igen, a Pac Man World 2 pontosan ilyen cím: részleteit láttuk már sokfelé, gameplay elemeit nem csak a PS2-es kiadványban, de ezer másik játékban is átéltük már. De, és ez a "de" nagyon fontos most, az egész csomag nagyon kulturáltan, gondos kezek által lett összeállítva, a játékmenet pedig baromi szórakoztató. Vidám hangulatába lehetetlen belekötni. Karaktereit nincs az a jókedélyű játékos, aki ne tudná megszeretni. A kihívása és az áramlása szintén szuper módon épül. Öröm a vele töltött idő. Igaz, nem fogsz igazán újat látni még az újdonságok listájában sem, sőt, nincs itt semmilyen forradalmi szintű megvalósítás. Sem a belbecs, sem a remake külső jegyeit tekintve. Mégis zabálnivaló az egész! Wakka-wakka!

A játékot a Cenegától kaptuk tesztelésre, köszönjük!

FEJLESZTŐ: Now Productions | KIADÓ: Bandai Namco | PLATFORM: PC (tesztelve), Xbox, PlayStation, Nintendo Switch | Megjelenés: 2025. 09. 26. | ÁR: 30 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

State of Play

A Tokyo Game Show árnyékban rendezett adás biztosra ment és nem tartogatott igazán nagy meglepetést.

6 órája
2

Pac Man World 2 Re-PAC

A Pac Man World 2: Re-PAC is egy újrakevert régiség, a nem is olyan nagyon távoli múltból. Lássuk, hogyan működik a PS2 korában lefektetett Pac-platforming!

10 órája
1

Rally Arcade Classics

20 órája
2

Bekopogott az OD, Yakuza újdonságok – ez történt kedden

Továbbá: State of Play, Painkiller, Demi and the Fractured Dream, People of Note, D-topia, Borderlands 4, Avatar: Frontiers of Pandora, Motorslice, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Biped 2.

23 órája
9

Strange Antiquities - régiségek kicsiny boltja

Vár mindenkit a sötét kegyhelyek kereskedelmi lerakata. Szerelmi bánat? Penész eszi a házadat? Esetleg átok ül a családon? Itt mindent megtalálhatsz! A Strange Antiquities kinyitotta kapuit!

1 napja

NBA 2K26 - labdajáték, kockázat!

Nem szokványos teszttel próbálunk elnézni az NBA 2K26 pályájára. Kedves olvasó, készítsd elő a dobókockát, ceruzát, radírt... izé, labdát?. Lássuk, milyen lett a 2K kosaras sorozatának idei állomása!

1 napja
6

Call of Duty: Black Ops 7 multiplayer akció, Silent Hill f launch trailer – ez történt hétfőn

Továbbá: ARC Raiders, Genokids.

1 napja
3

Silent Hill f

A Silent Hill sorozat tavaly egy fantasztikus remake-kel támadt fel, idén ősszel pedig a korábbi részektől független, és minden kétséget kizáróan japán eredetű Silent Hill f gondoskodik arról, hogy ezentúl ne feltétlenül a ködös amerikai kisváros jusson eszünkbe a cím hallatán.

2 napja
7

Heti megjelenések

2 napja
4

Csendes nap - ez történt pénteken

Benne: Hyperfunk, Dragon Ball: Sparking! Zero, Stellar Blade, Sonic Racing: CrossWorlds.

4 napja
1

Hirogami

Színes papírokból, hajtogatás útján alkotott állatkák, szamurájok, sőt, teljes flóra és fauna. A Hirogami egy 3d akció-platformer, melynek legfőbb vonzereje a stílusos látványvilág. Mi kell még? Tesztünkből kiderül!

4 napja
3

The Rogue Prince of Persia

Herceg újra itt van velünk egy másabb, kompaktabb kalandban. Tesztlaborunkban a The Rouge Prince of Persia.

5 napja
2

Ninja Gaiden 4 demonstráció - ez történt csütörtökön

Továbbá: Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2, Tangerine Antarctic, Unyielder, Finding Paradise, Dying Light: The Beast.

5 napja
13

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

6 napja
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

7 napja
4

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

7 napja
9

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

7 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

8 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

8 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

8 napja