[Teszt] NBA 2K26 - labdajáték, kockázat!

NBA 2K26 - labdajáték, kockázat!

Gamer3652025.09.23. 11:30

#1.

Üdvözlégy bátor Olvasó! Legyen ez a cikk egy személyre szabott kaland számodra, melynek végkifejlete csakis Rajtad múlik. Szegényebb leszel pár tízezer forinttal vagy sem? Esetleg százezreket versz el mikrotranzakciókra? Emlékezetes pillanatok és felejthetetlen élmények várnak rád, vagy frusztráló rabság egy stockholm-szindrómától terhes, toxikus kapcsolatban? Derítsük ki együtt!

Ha kosarazni szerinted csak a városligetben érdemes, vagy még ott sem, lapozz a #7. pontra.

Ha az utolsó kosaras videojátékod az NBA Jam volt, de érdekelnek a sportjátékok, esetleg a FIFA (oh pardon, EA FC…) helyett kipróbálnál valami mást is, folytasd a #2. ponton.

Amennyiben a sorozat rajongójaként lehetőség szerint minden évben beszerzed az aktuális folytatást, irány a #3. pont

#2.

Sok kritikát olvashatsz az NBA 2K26 és a kiadó 2K kapcsán a játék fórumain, újságokban vagy a közösségi médiában. Újrahasznosított tartalmak és feature-ök az előző évekből, mikrotranzakciókra épülő játékmódok, kérdőjeles gameplay balance és meta az online endgame-ben… jogos észrevételek. Kell ez érdekeljen téged? A legkisebb mértékben sem!

Őszintén szólva irigyellek, ha az NBA 2K26 lehet az első, vagy akár hosszú kihagyás után az első kosárlabda-játékod. Egy hosszú-hosszú évek alatt szinte tökéletesre csiszolt NBA-szimulátort kapsz végtelen tartalommal mind a játékmódokat, mind a játékmenetet tekintve. Melyik másik sportjátékban van az összes sztárjátékosnak egyedi animációja, beleértve a sportág történelmi nagyjait is? Melyikben van benne az összes csapat arénája lemodellezve, az első sorokban ülő jellegzetes “celebrity” nézőkkel együtt? Melyikben lehet 6 különböző érában akár teljes karrier módot tolni az adott korszak csapataival, mezeivel, sőt, korhű grafikus overlayekkel és tv-közvetítés shaderekkel? Melyikben van half-time show és hol jelentkeznek még be a tv-ből ismert riporterek a pálya széléről vagy elemzők a félidei műsorban? És akkor még nem is említettem a WNBA módot, ahol az amerikai női liga játszható hasonló részletességel…

Persze ha nincs végtelen időd teljes szezonok átélésére (mondjuk akárhány meccs szimulálható), akkor egy-egy gyors menetre kiváló megoldás a Quick Play és az NBA Today mód, utóbbiban az aktuális nap lejátszandó NBA meccseket tolhatjuk le előre. Ott van még az 1v1-től 5v5-ig mindenféle streetball felállást támogató Blacktop mód is, melyben tetszőlegesen összeválogatott csapatunk tagjai tréningruhát húzva csapatják az utcán, vagy a Play Now Online, a mikrotranzakcióktól mentes, NBA csapatokra építő online mód.

Szóval ne foglalkozz vele, milyen számot látsz a metacriticen, neked ez a játék 10/10-es.

Ha mindez még mindig nem győzött meg, és érdekel egy NBA-játékos szimulátor RPG mód, akkor lapozz a #4-re.

Amennyiben a gyűjtögetésben leled örömödet, és kosaraskártyákból összeállított csapatokkal játszanál, folytasd az #5. ponton.

Néhány kifejezetten kezdőknek szánt tippet a #6-os pont alatt találhatsz.

#3.

2K-veteránként gondolom legjobban az érdekel, hogy milyen a gameplay a tavalyihoz képest, meg úgy általában. Röviden: gyorsabb, dinamikusabb, támadásközpontúbb. A cselezés animációk könnyebben cancelezhetők, így az irányítás reszponzívabb, a mozdulatok mégis szépen folynak egymásba. Sokat segít a folytonosság érzésén a stabilabb képfrissítés is, ami immár az átvezető jelenetek és visszajátszások közben is tartja a 60fps-t.

A dobás tekintetében a fő változás, hogy csak a “green”, azaz jól időzített kísérletek mennek be, minden más kimarad. A “green window” mérete persze függ a dobó játékos tudásától, a dobás helyétől és a védők elhelyezkedésétől, de ha sikerül beletalálnunk, biztosak lehetünk a sikerben. Újdonság, hogy a jobb stick-es “rhythm shooting” irányítás esetén nem feltétlen kell az időzítést eltalálnunk, elég a dobás tempóját megfelelően lekövetnünk. Ez jelentős könnyebbség, így aki még mindig a klasszikus gomblenyomós és felengedős metódust használja, annak idén ideje áttérnie a stick-es verzióra.

A védekezés sokak szerint megszűnt létezni, a végtelennek tűnő staminával rohangáló slasherek és mindenhonnan green-eket dobáló 3-pontos specialisták játéka lett a 2K26. Én nem mennék ilyen messzire, de tény, hogy sokkal pontosabb helyezkedés és precízen időzített felugrás kell ahhoz, hogy megzavarjuk a dobókat, szemben a korábbi részekkel, ahol elég volt a támadó játékos közelében lennünk egy közepes contesthez.

Annak ellenére, hogy szkeptikusan álltam az “árkádos” irányúnak tűnő változtatásokhoz, összességében élvezem az idei gameplay-t. Ha realisztikus pontmennyiséget hozó meccseket akarnék játszani 12 perces negyedekkel, akkor lehet hogy módosítanom kellene a defaul slidereken, de a fő játékmódok (MyCareer, MyTeam) inkább profitálnak a gyors, dinamikus támadójátékból és a rhythm shooting megreformálásából.

Ha ezen módok részleteire is kíváncsi vagy, a MyCarreer mód kivesézését a #4. pontban, a MyTeam részleteit az #5. pont alatt találod. Amennyiben eleget hallottál, lépj a #8. pontra.

#4.

Az idei MyCareer sztori egész jó a tavalyihoz képest: némi középiskolai kosarazgatás után belekóstolhatunk az európai profi ligákba egy kitalált párizsi vagy madridi csapat tagjaként, hogy végül a draft felmérők eredményének függvényében a választott NBA csapatunkhoz avagy véletlenszerű helyre kerüljünk. A történet végigjátszása persze opcionális, türelmetlenebbek akár rögtön belevethetik magukat a város forgatagába.

A City igazán jó irányba változott: kisebb lett, minden gyorsan elérhető egyetlen központi területről, ráadásul 60fps-el fut a korábbi alig-30 helyett. A park sokkal földhözragadtabb, Central Park-ra hajazó környezet lett a korábbi elborult agyamentségek helyett, bár a későbbi szezonokban terveznek visszahozni korábbi variánsokat is.

Aki szeretne online is belátható időn belül versenyképes lenni, annak javallott a 100,000VC-t tartalmazó Superstar Edition beszerzése, hiszen még így is csak 75-80-as Overall Rating-ig lehet felfejleszteni a 60-ról induló karaktert. Innentől pedig végeláthatatlan grind következhet a további fejlesztésekért, neadjisten cipőkért, tetkókért, ruhadarabokért.

Persze ha valaki csak offline, az NBA karrier-sztoriért játszik, az teljesen jól ellehet plusz költések nélkül, az új karrier-objektíva rendszer pedig remek extra feladatokkal dobja fel a szezont, kijelölve a mindenképpen lejátszandó kulcsmeccseket a választott célok alapján.

Ha a MyTeam módba is belekóstolnál, folytasd az #5-ös ponton.

Ha eleget hallottál, az értékelést a #8. ponton találod.

#5.

Az idei MyTeam mód nagy újdonsága, hogy mostantól WNBA játékosok kártyáit is gyűjthetjük. Mivel ebben a módban szabadon rakhatjuk össze csapatunkat a gyűjteményünkban található kártyákból, ez bizony azt jelenti, hogy női-férfi vegyes csapatok használatára is van lehetőség. Látható, hogy valószínűleg a licenszet birtokló NBA nyomására nagyon próbálják a WNBA-t népszerűsíteni, de ez a próbálkozás visszafele sült el. Ennek oka egyszerű: az átlagos női játékos az adott poszton jó egy fejjel alacsonyabb és 20-30kg izommal könnyebb mint egy férfi játékos. Szerencsére a fejlesztők nem nyúltak bele a szimulációba hogy ezeket a különbségeket kiküszöböljék, így viszont - köszönhetően a védekezésben eleve nagyobb kihívást hozó idei gameplaynek - a női játékosok gyakorlatilag használhatatlanok, hiszen átjáróházzá teszik csapatunkat a védő oldalon. Nem hiszem, hogy ez az újítás elérte a célját, hiszen a kártyapakkok nyitásnál extra csalódásfaktorként jelentkezik, amikor véletlen női játékost rejt a csomag…

Sajnos a balance egyéb szempontból sem az igazi. Voltak évek, amikor hetekig hasznosak tudtak lenni akár Emerald lapok is, de idén már a Rubyk is hamar használhatatlanná válnak. Emellett a korai Wild Gems, Gems of the Game és Hidden Gems lapok között szokatlanul sok viszonylag ismeretlen játékos van a 60-as, 70-es, 80-as évekből, így egyelőre ne számítsunk arra, hogy legnagyobb kedvenceinket tudhatjuk majd csapatunkban.

Mindeközben olyan szuper feature-ök, mint a speciális célok elérésével fejleszthető Evolution lapok, vagy az együtt játszatás során erősődő Dynamic Duo kártyák jelentősége minimálisra csökkent, alig-alig használhatók bármire.

Ami pozitív, hogy a Breakout mód szuperül kiforrta magát, sőt, kapott egy érdekesnek tűnő Gauntlet mellékágat is, ami a korábbi Triple Threat Offline végtelen lineáris grindjére emlékezetet többféle meccstípussal, és azzal az izgalmas csavarral, hogy minden kártyánkat csak egyszer használhatjuk az egyre nehezedő lépegetés során. Ez tehát az egyetlen mód, ahol akár a Gold lapjainknak is hasznát vehetjük.

Összességében továbbra is jól összerakott és addiktív a MyTeam mód, ahol talán extra költésként leginkább a 3750Ft-os Season Pass érheti meg (másfél havonta kell megvenni…), de offline enélkül is teljesen élvezhető.

Ha érdekel a MyCareer mód is, lépj a #4-es pontra.

Az értékeléshez lapozz a #8-as ponthoz.

#6.

Néhány tipp kezdő vagy újrakezdő játékosoknak:

A Learn 2K menüpont alatt található kiváló oktatómód végigjátszását csak javasolni tudom, de semmiképpen sem egyben. A játék irányítása rendkívül összetett, érdemes apránként megtanulni, és közben meccseket játszva gyakorolni a tanultakat.

Ne szégyelld kezdetben levenni a nehézségi szintet akár a legalsó fokozatra. Kevésbé agresszív ellenfelek ellen, megengedőbb dobási időzítésekkel sokkal hamarabb lesz sikerélményed, és sokkal könnyebb lesz kivitelezni az összetettebb mozdulatokat és taktikákat.

A dobások időzítését hasznos lehet practice módban gyakorolni, akár több játékossal is az eltérő animációk miatt. Javaslom a stick-es rhythm shooting mielőbbi elsajátítását, annak előbb-utóbb izommemóriából kell jönnie.

Fontos a pick&roll (elzárás-leválás) mielőbbi begyakorlása, ez a legegyszerűbb módja a felállt védelem megbontásának.

A MyCareer-mód offline játszva viszonylag magától értetődő, és jó gyakorlási lehetőség a player lock miatt - egyszerűbb egy játékost irányítani, mint egy egész csapatot. A várost és a parkot viszont nem érdemes kezdőként erőltetni.

MyTeam mód elsőre nagyon összetettnek tűnhet, de nem kell megijedni. Érdemes esélyt adni neki, mert sok módban kezdőként is lehet sikereket elérni. A Season Challenge-ek jó irányadóként szolgálnak, de egyébként offline elsősorban a Breakout (illetve Breakout Gauntlet) és a Domination módokra koncentrálnék.

A MyNBA/MyEras mód alatt egy komplett manager mód található, ahol a választott csapatunkat több szezonon át menedzselhetjük a valóságnak megfelelő csere- és draft-szabályrendszerrel. A MyGM mód ehhez egy RPG-szerű sztorit tesz hozzá a csapatigazgató szemszögéből, itt lehetőségünk van saját egyedi csapat létrehozására is. Ezek a módok teljesen mentesek a mikrotranzakcióktól.

Mielőtt a fentiekbe belevágnál, olvasd el a játék értékelését a #8. pont alatt.

#7.

Az NBA 2K26 egy vérbeli sportszimuláció, aminek élvezetéhez elengedhetetlen a sportág, vagy legalább a sportjátékok szeretete. Ha ez nem a Te zsánered, nem ez a játék fogja megváltoztatni a véleményed. Térj vissza a kitalált világok kitalált szörnyeit irtani, esetleg online kommandózni 12 éves bajtársakkal. Kalandod itt véget ért.

#8.

Az NBA 2K26 az ötödik rész a szériából a jelenlegi konzolgeneráción. Ilyenkor szokott a sorozat megfáradni, leülni, még a legnagyobb rajongók számára is önismétlővé és unalmassá válni. A tavalyi résznél már éreztem ennek az előszelét, így egyértelműen pozitív csalódás, hogy némi játékmenetbeli finomhangolással és technológiai fejlesztéssel sikerült egy kis vérfrissítést vinni a játékba. Persze ezzel együtt sem fog semmiről lemaradni, aki éppen az idei részt hagyja ki.

Új, vagy régebbről visszatérő játékosoknak viszont kiváló belépési pont az idei epizód, hiszen egy végtelenül kiforrott, végtelenül tartalmas játékról van szó, ami ráadásul idén mentes bármilyen komolyabb bakitól.

Ez a kaland itt véget ért, de az igazi játék számodra még csak most kezdődik.

Immortal

PLATFORM PlayStation 5 (tesztelt), PC, Xbox Series S/X KIADÓ 2K FEJLESZTŐ Visual Concept MEGJELENÉS 2025. szeptember 5. ÁR 70 EUR

A játékot a Cenegától kaptuk tesztelésre, köszönjük!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Strange Antiquities - régiségek kicsiny boltja

Vár mindenkit a sötét kegyhelyek kereskedelmi lerakata. Szerelmi bánat? Penész eszi a házadat? Esetleg átok ül a családon? Itt mindent megtalálhatsz! A Strange Antiquities kinyitotta kapuit!

1 órája

NBA 2K26 - labdajáték, kockázat!

Nem szokványos teszttel próbálunk elnézni az NBA 2K26 pályájára. Kedves olvasó, készítsd elő a dobókockát, ceruzát, radírt... izé, labdát?. Lássuk, milyen lett a 2K kosaras sorozatának idei állomása!

10 órája
3

Call of Duty: Black Ops 7 multiplayer akció, Silent Hill f launch trailer – ez történt hétfőn

Továbbá: ARC Raiders, Genokids.

14 órája
3

Silent Hill f

A Silent Hill sorozat tavaly egy fantasztikus remake-kel támadt fel, idén ősszel pedig a korábbi részektől független, és minden kétséget kizáróan japán eredetű Silent Hill f gondoskodik arról, hogy ezentúl ne feltétlenül a ködös amerikai kisváros jusson eszünkbe a cím hallatán.

1 napja
4

Heti megjelenések

1 napja
4

Csendes nap - ez történt pénteken

Benne: Hyperfunk, Dragon Ball: Sparking! Zero, Stellar Blade, Sonic Racing: CrossWorlds.

3 napja
1

Hirogami

Színes papírokból, hajtogatás útján alkotott állatkák, szamurájok, sőt, teljes flóra és fauna. A Hirogami egy 3d akció-platformer, melynek legfőbb vonzereje a stílusos látványvilág. Mi kell még? Tesztünkből kiderül!

3 napja
2

The Rogue Prince of Persia

Herceg újra itt van velünk egy másabb, kompaktabb kalandban. Tesztlaborunkban a The Rouge Prince of Persia.

4 napja
2

Ninja Gaiden 4 demonstráció - ez történt csütörtökön

Továbbá: Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2, Tangerine Antarctic, Unyielder, Finding Paradise, Dying Light: The Beast.

4 napja
13

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

5 napja
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

6 napja
4

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

6 napja
9

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

6 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

7 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

7 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

7 napja

Heti megjelenések

8 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

8 napja
5

Gradius Origins Collection

2025.09.13.
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

2025.09.13.
18