[Teszt] The Rogue Prince of Persia

The Rogue Prince of Persia

HazbuNyári Norbert2025.09.19. 16:00

60 perc. Legelőször ennyi időnk volt a Herceggel küldetésünket beteljesíteni. Azóta az idő homokja egyre csak pereg, és egyre több és hosszabb lehetőségeink nyílnak, hogy újabbnál-újabb kalandokat éljünk át. Aztán a homok egyszer csak megdermedt, talán azt hihettük örökre megállt. Azonban a fizikai értelemben idő sosem áll meg. A Herceg újra itt van velünk egy másabb, kompaktabb kalandban. Tesztlaborunkban a The Rouge Prince of Persia.

Lehet hogy sokunknak ismerősen cseng a név, hiszen a játék early access változatban már korábban is elérhető volt. Idén Augusztusban azonban átlépett az 1.0 fázisba, ez pedig változásokat is hozott. A játék szépült, bővült és az irányítást is megvariálták kicsit. Elsőre ami szembetűnő az új művészeti irányvonal. A herceg és a karakterek mostmár levedlették lilás alapszínüket, és a színskála mostmár a valósághoz közelibb bőrszínre változott. A főellenségek sokkal részletesebbek és most már könnyebb többes számban hivatkozni rá, hiszen mostmár a teljes történet végigjátszható.

A kiindulás ugyanaz maradt, a naiv herceg döntésének köszönhetően a hun hadak megrohamozták Ktészipón városát, a herceg szülei pedig fogságba estek. A célunk kettős: megmenteni a családot és megmenteni Perzsiát. A fiatal herceg azonban többször is botladozik, és van hogy küzdelmeiben elesik. A halálba zuhanást azonban nyakéke folyamatosan megakadályozza, időhurokba taszítva a Herceget hogy folyton-folyvást megpróbálja helyre tenni azt, amit következetlen döntése eredményezett. Ezzel pedig el is érkeztünk a The Rouge Prince of Persia alapvetéséhez.

Hiszen a nevéhez híven a játékot nem egy lineáris történetben ismerjük meg (mint ahogy a The Lost Crownban), hanem helyette runokra feldarabolt rougelite játékot kapunk. Itt a “lite” megnevezés szerintem a fontosabb tényező, mivel vannak olyan elemek a játékban amik két run között átvihetőek, viszont a fegyverek és a fejlesztések nagy része ott porlad el az idővel, ahol azt veszni hagytuk. A legyőzött szörnyek lelkeket is dobnak, ezeket két pálya között eltehetjük, vagy pedig a gyűjtőjét feltörve még többet vihetünk belőlük tovább az előttünk álló pályarészben. Ebben az esetben csak akkor van baj ha fűbe harapunk, mert amit nem tettünk el az mind megy a levesbe.

Két menet között azonban mindig visszatérünk az alaptáborba, ahol fejlesztéseket vásárolhatunk lebankolt lelkekért, emellett pedig XP rendszer is van a játékban, amely pontok további bónuszokat adhatnak nekünk a runokhoz (plusz élettöltés, vagy akár többszöri megmenekülés a halál torkából). Ezeket az elemeket sokat lehetne még lamentálni, azonban ha a Hades bármelyik részével játszottunk már, akkor igazából itt is ugyanazzal a találkozunk, csak más köntösben.

És itt érünk el ahhoz a problémához, amit a játékban már az elejétől fogva éreztem. Az Evil Empire játéka nagyon sok elemben hasonlít a Dead Cellsre. A játékmenet során folyamatosan azt éreztem, hogy egy jó rougelite pereg a szemem előtt, azonban a mechanikai allűrök miatt folyamatos hiányérzet is jelen volt bennem. A herceg fegyverei és egyes szörnyek is teljesen úgy viselkednek mintha egy másik Dead Cells iterációval játszanék, csak itt most falon is futhatok, meg néha az idő máshogy tekeredik. Lehet hogy a negatív szájízt az hozza számomra, hogy volt lehetőségem játszani a játék elődjével. Ha azt leválasztanám, akkor azt kell mondjam hogy a The Rouge Prince of Persia egy kellően addiktív, jól ritmizált rougelite játék. A bossharcok elsőre nagy kihívásnak tűnnek, sokadjára már azok is könnyeden teljesíthetők és ha már spirálozódásról beszélünk, akkor érdemes azt is megjegyezni hogy a teljes történetért áhítozó játékosoknak is akarva-akaratlanul vissza kell tekerni párszor az idő kerekét, mert ha mindent látni szeretnénk, akkor egy végigjátszás nem biztos hogy teljesen elég.

A The Rouge Prince of Persia egy jó iparosmunka, azonban az Ubisoft házon belül adott nekünk alternatívát is. Abban az esetben ha valakit zavar hogy mindent újra kell csinálni, akkor a The Lost Crown várja az érdeklődőket, ami egy koherens történetet egy metroidvania alakjában tár mindenki elé. Ha ez nem zavar minket, akkor a Rouge is jó pár órát elcsen tőlünk, mert remek alapokkal rendelkezik. Viszont itt az alapok azok amik a hátukon viszik az egészet, így akár ugyanezt az analógiát a Prehistorikra, vagy más régi klasszikus platformerre is ráhúzhatták volna, ugyanennyi élvezeti faktora lenne.. Egy próbát mindenképpen megér, aztán, ha az idő homokja úgy pereg, talán a következő is.

FEJLESZTŐ: Evil Empire KIADÓ: Ubisoft | PLATFORM: PC (tesztelve), Xbox , Playstation 5| Megjelenés: 2025. 08. 20. | ÁR: kb. 10 200 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Rogue Prince of Persia

Herceg újra itt van velünk egy másabb, kompaktabb kalandban. Tesztlaborunkban a The Rouge Prince of Persia.

1 órája

Ninja Gaiden 4 demonstráció - ez történt csütörtökön

Továbbá: Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2, Tangerine Antarctic, Unyielder, Finding Paradise, Dying Light: The Beast.

9 órája
7

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

1 napja
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

1 napja
3

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

2 napja
3

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

2 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

3 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

3 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

3 napja

Heti megjelenések

4 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

4 napja
5

Gradius Origins Collection

5 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

6 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

7 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

7 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

7 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

8 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

9 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

9 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

2025.09.09.
5