Személyes vallomás: nagyjából fél éve fedeztem fel a cyberpunk stílusú nyomozós játékot, mikor indie címeket nézegettem Steamen. Majd a Demót végig is játszottam viszonylag hamar, hiszen csak egy rövid bevezetésből és egyetlen pályából állt a próbajáték. Nemrégiben azonban megjelent a teljes kiadás, egyből rá is vetettem magam a címre, hiszen egy roppant érdekes koncepció látványában is, azonban másfél óra játék után és minden achievementtel a hátam mögött le is tudtam a teljes történetet.

Amely történet szerint 2112-ben egy magánnyomozót alakítunk, aki különleges megbízásokat kap a várost érintő különös ügyekben. A sztori 5 esetet dolgoz fel, ám magánnyomozó helyett sokkal inkább bevégzők vagyunk. Itt jegyezném meg, hogy a játék teljesen mentes a kreatív történetektől, mondhatni a legklisésebb sztorikból választottak ötöt, ezt öt estre osztották szét külön mapokkal és egy menő köntösbe rakták az egészet, remélve, hogy nem tűnik fel nekünk, hogy egy másfél órányi demóval játszunk. Persze már a párbeszédek egyoldalúsága is árulkodó, hiszen míg főhősünk kapott narrációt, addig az összes megbízó csak hümmög, ami a harmadik esetnél már roppant bosszantó tud lenni. Az esetekben lévő nyomozás nagyjából kimerül abban, hogy a megrendelő elmondja a történetet, majd a pálya végén a bossfight előtt kapunk fél mondatnyi további infót, a kettő között pedig semmilyen magándetektívkedés (detective) sem hackelés (tech) nem történik, a kettő együtt (detechtive) pedig pont az ami miatt vártam a játékot - persze a címből a 2112, mint évszám, azért megvalósult.

Bár a játék lehetőség ad nekünk a csendes, lopakodós megoldásokra, a valóság az, hogy a bugok miatt könnyedén észrevehetnek minket, aztán elszabadul a pokol és tucatnyian törnek ránk. Nem akarom a teljes sztorit spoilerezni, így csak egy történetet emelnék ki, ami egy lányról szól, aki a kórházba került, hogy elvégezzenek egy beavatkozást, azonban végül a teste eltűnt, és kiderült róla, hogy szerveit a fekete piacon eladták. A történet önmagában érdekesen előadható lehetne, azonban nagyjából leírtam minden infót amit megkapunk az eset megkezdése előtt, ettől többet pedig nem is igazán derítünk ki, ráadásul a történet annyira klisés, hogy a CyberPunk 2077 első gameplay videóiban is szinte ugyanezzel találkozhattunk évekkel korábban.

Bár a játékban van LAN Co-op lehetőség, valójában nem működik, viszont netes kapcsolaton keresztül akár négy fős csapatban is tudtok játszani, de három főnél már ajánlott felvenni a nehézségi szintet, ugyanis a normál nehézség egyetlen játékosra lett kitalálva. Mi ketten nyomoztunk a város söpredéke után, ami annyit tett, hogy mindössze a legelső eset egyetlen hackelése után csak több tucat ellenfelet kellett leküzdeni, valamint minden ügy végén egy boss várt minket. Persze szemfüles módon még az első nyomozás után minden pénzemet elköltöttem a legerősebb fegyverekre, különösen kedveltem az egyik shotgunt, ami meglehetősen távolra is két lövéssel küldte a “megváltást”, ezzel jócskán megkönnyítve a dolgom.
Egyes játékelemeknek bár lenne helye, mégsem kerültek be, így például a medic csomagok az árusnál kaptak külön fület, de valójában semmilyen eszköz nem vásárolható gránáton kívül, és a fegyverarzenál sem bővült a demó óta. Ez külön szomorú, hiszen a játék tech része, a cyber elemek lehetnének az érdekesek, mégsem kapunk ebből semmit egy F gombos scannelésen kívül.
A fejlesztők eddig beígértek több fejlesztést is, amik mind a kliensről szólnak, de semmiféle valódi roadmap, vagy további ügyek, történetek nem lettek beígérve, így egy viszonylag szórakoztató hentelős cyberdetektív játékot kaptunk, ami leginkább egy hosszabb demónak felel meg.

A zenék jók, a hangulat átjön, a sztori pocsék és nem tudom elhinni, hogy olyan drága lett volna felmondatni 4-5 mondatot arra az 5-6 szerepre, ami hozzá tudott volna tenni a játékhoz. A kedvezményesen még 10 euróba se kerülő játékot egy - manapság - rövidebb mozifilm ideje alatt kivégeztem, ráadásul nem is siettem, minden dialógust megnéztem, kicsit körbejártam, sőt, még volt olyan pálya amit nem is elsőre tudtam megcsinálni. A klisés történet és a roppant rövid játékidő miatt nagyon elszomorodtam, és őszintén szólva, ha fizettem volna, akkor vissza is kérném a pénzem, hiszen még két órára sem kötött le a játék, amire több, mint fél éve vártam.
PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: indie.io | FEJLESZTŐ: M11 Studio, 5Deniz | MEGJELENÉS: 2025. január 29. | ÁR: 10,49 EUR | A tesztkódot a game.press oldalról kaptuk! | #keymailer #DeTechtive2112