Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban. Azonban nem csak a kritikusok kényes ízlésének kell megfelelni, hanem emberek ezreit is ki kell szolgálni, hogy bevételhez jussunk… De még túl kell élnünk a többi stúdió által ránk szórt mocskot is, miközben a macska-egér játékban próbáljuk átvenni a macska szerepét. Tesztünkben megvizsgáljuk a játék korai hozzáférését!
Kegyetlen világ
Már a játék elején is megkapjuk az útbaigazítást: a nagy befolyású, gátlástalan stúdiók útjában állunk, nem érdekli őket, hogy kis hal vagyunk a tengerben, ebben az ádáz kapitalista világban csak az érdekli őket, hogy még többet tegyenek zsebre. Ha pedig útban vagyunk, jaj nekünk!

@paragraph 1929-ben egy csődbe ment stúdiót veszünk át, aminek romjain építjük fel saját filmes nagyhatalmunkat. A játék bevezetése során megtanuljuk hogyan, és milyen részekből áll össze egy film, pontosan mi alapján kapunk rá pontokat, valamint milyen egyéb tényezőkre kell figyelni. Itt meg is jegyezném, hogy a Hollywood Animal már az első 1-2 film kiadásakor lényegesen összetettebb hatást kelt, mint azt a Game Dev Tycoon akár a játék végére is tudta (vagy akár a filmes koppintása a The Executive - Movie Industry Tycoon igyekezett). Viszont a nehézség is hasonló, vagy talán még könyörtelenebb, - főleg a játék elején - ugyanis a kezdő büdzsét nagyon hamar el lehet tapsolni, ha nem figyelünk oda. A tesztelés során 4 mentésem is volt, de az utolsó próbálkozásnál is többször vissza kellett töltenem korábbi állapotokat, hiszen akár 2 rosszul kiadott film is sírba viheti a 10 órán át gondosan épített birodalmat.
Tartsd meg az aprót…
A tanácsom azoknak, akik most vágnak bele ebbe, az egyébként roppant szórakoztató és remek - de helyenként még elég bugos - játékba: Legyél annyira smucig, hogy már szégyelld magad! Nem viccelek, itt minden szerződés fontos, hacsak kicsit többet adsz egy filmes szereplésért, mint ami muszáj, hamarosan felszámol a bank. Különösen igaz ez a filmes munkaköröknél, hiszen egy színészt tudunk szerződtetni filmekre, vagy akár évekre is, azonban utóbbi lényegesen drágább. Sőt, ha egyszerre több filmre szerződünk, az is lényegesen megnövelheti a gázsit.

A játék elején légy résen, csak kis szerződéseket köss, ne próbáld megúszni egy időre a szerződések tárgyalását, mert több százezer dollár folyhat ki a kezeid közül. Ha a financiális dolgokkal már jóban vagy, akkor lényegesen könnyebb lesz a játék első évein túljutni, oda, ahol már nagyobb pénzek mozognak.
Tudatlan
1929 január elsején, mikor az első téglákat rakjuk csak le, máris évekkel előre kell tekintenünk, hiszen minden egyes fő épülethez tartozik egy vezető, mint például a produkciós vezető, akik sok esetben több száz nap alatt fejlesztenek ki kulcsfontosságú dolgokat. Az egyik ilyen a marketinges osztály, amit, ha elfelejtünk, akkor filmjeinkre szinte senki se tér be, és akár már az első években be is zárhatunk - ahogy tettem én is első próbálkozásomkor. Ha pedig eléggé szétnézünk, láthatjuk, hogy a pár hónapos fejlesztések mellett olyan is van, ami akár 3-4-5 év elteltével lesz a miénk, így gondos tervezés kell a pénzügyi mellett ezen az oldalon is.
Könnyen lehet, hogy az elnyújtott fejlesztési idő annak tudható be, hogy a játék jelenleg kb 20 évet fed le, míg a lehetséges fejlesztésekből nem készült még el minden. Épp ezért nem csodálkoznék, ha idővel a játék készítői csökkentenék a fejlesztési időket, hogy ne kelljen kiguvadt szemmel azt nézni, mégis miért kerül több hónapba egy személyi sofőr kifejlesztése.
Történelem
A játék mivel 1929-ben indul így egy egész történelmi áttekintést is kapunk, hiszen az Oscar díj elindulása (Pollux díj a játékban), de 1933-tól a Harmadik Birodalom, majd a ‘40-es évektől a KuKluxKlán jelenléte is meghatározó lesz néhány helyi alak mellett. A kisebb helyi alakok közt van a polgármester, a rendőrfőnök, vagy a maffia feje is, míg a nagyobb alakok közt van a Harmadik Birodalom diplomatája, de a KKK vezetője is. A barátság jegyében tehetünk szívességeket, amiért cserébe mi is kérhetünk valamit… Így a maffia vezetője segíthet zsarolni, a rendőrfőnök razziázhat más stúdiókban, a KKK pedig promózza a filmjeinket, hogy a híveik elmenjenek a moziba. A német birodalommal való együttműködés azonban talán a legveszélyesebb, hiszen, ha kiderül, hogy Hitler pénzelte a filmjeink egy részét, sokan megharagudhatnak ránk, amivel a teljes csőd is kilátásba kerül. Itt jönnek jól a biztonsági szakemberek, akikre rá tudjuk bízni egy-egy forgatás védelmét, vagy egy nagy botrány eltitkolását. Előbbi esetében különösen fontos a jó szakember, ugyanis nélkülük előfordulhat olyan, hogy ellopja valaki a forgatókönyvet a backstage-ből, vagy éppen kutyaszart csempészik az egyik híresség táskájába…

Persze a szívességek általában a filmekhez köthetőek, így például a KKK-nak a fehér felsőbbrendűségről szóló filmet kell csinálni, de akár a rendőrfőnök is megkérhet hadd komponáljon zenét az egyik alkotásunkba, sőt a keresztapa fiának is jobb, ha biztosítunk lehetőséget, hogy filmet rendezzen.
Egy a nagyok között
Ha meg tudjuk ugrani az állandó problémákat, helyettesíteni tudjuk a túladagolás, vagy a depresszió miatt elvesztett filmsztárokat, akkor egészen magas szintre törhetünk. Azonban a világgazdaság is beleszól az eseményekbe, így külsőleg beavatkoznak a mozijegyek áraiba, de még abba is, hogy mennyi saját mozink lehet. Felszínen maradni nehéz, hiszen titkok útvesztői közt kell lecsapnunk a legnagyobb sztárokra, hogy saját produkcióinkban szerepeljenek, mindezt úgy, hogy saját erkölcsünknek próbálunk megfelelni azzal, hogy nem törünk csontokat, zsarolunk, vagy osztunk drogot az alkalmazottaknak. Ráadásul ezek még csak a “jobb” esetek, ugyanis egy film promózásához akár kitalált eseteket is kreálhatunk, így egy megrendezett eset során sztárunk megmenthet egy fuldoklót, na meg, ha valakinek a kedvére akarunk tenni a kokain mellett sokkal rosszabb ajándékokat is szolgáltathatunk…

A Hollywood Animal hű a nevéhez, miközben egy egyszerű tycoon játéknak tűnik, megismerhetjük a filmvilág mocskát, az ipar könyörtelen mágnásainak gondolkodását, és folyamatosan erkölcsi dilemmák közt őrlődhetünk - már amennyiben tényleg beleéljük magunkat a szerepbe. Szerencsémre már most egy kiforrottabb projektet ismerhettem meg, mint például Game Dev Tycoon kész verziója, a jelenlegi indie tycoonok terén pedig az elmúlt évek egyik kedvence, a News Tower mellé tenném. A tesztelés során is folyamatosan jöttek hotfixek, a roadmap pedig sok érdekességet ígér az idei évre, így én még biztos megpróbálom párszor meghódítani Hollywoodot - ha szereted az elmés, de ugyanakkor kíméletlen tycoonokat, akkor pedig ajánlom, hogy tedd te is ezt!
PLATFORM PC (Steam) | KIADÓ Weappy Studio | FEJLESZTŐ Weappy Wholesome | MEGJELENÉS 2025. április 10. (korai hozzáférés) | ÁR 18,99 EUR