[Teszt] Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

KR4K3NGábor Bálint2025.04.22. 19:30

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban. Azonban nem csak a kritikusok kényes ízlésének kell megfelelni, hanem emberek ezreit is ki kell szolgálni, hogy bevételhez jussunk… De még túl kell élnünk a többi stúdió által ránk szórt mocskot is, miközben a macska-egér játékban próbáljuk átvenni a macska szerepét. Tesztünkben megvizsgáljuk a játék korai hozzáférését!

Kegyetlen világ

Már a játék elején is megkapjuk az útbaigazítást: a nagy befolyású, gátlástalan stúdiók útjában állunk, nem érdekli őket, hogy kis hal vagyunk a tengerben, ebben az ádáz kapitalista világban csak az érdekli őket, hogy még többet tegyenek zsebre. Ha pedig útban vagyunk, jaj nekünk!

@paragraph 1929-ben egy csődbe ment stúdiót veszünk át, aminek romjain építjük fel saját filmes nagyhatalmunkat. A játék bevezetése során megtanuljuk hogyan, és milyen részekből áll össze egy film, pontosan mi alapján kapunk rá pontokat, valamint milyen egyéb tényezőkre kell figyelni. Itt meg is jegyezném, hogy a Hollywood Animal már az első 1-2 film kiadásakor lényegesen összetettebb hatást kelt, mint azt a Game Dev Tycoon akár a játék végére is tudta (vagy akár a filmes koppintása a The Executive - Movie Industry Tycoon igyekezett). Viszont a nehézség is hasonló, vagy talán még könyörtelenebb, - főleg a játék elején - ugyanis a kezdő büdzsét nagyon hamar el lehet tapsolni, ha nem figyelünk oda. A tesztelés során 4 mentésem is volt, de az utolsó próbálkozásnál is többször vissza kellett töltenem korábbi állapotokat, hiszen akár 2 rosszul kiadott film is sírba viheti a 10 órán át gondosan épített birodalmat.

Tartsd meg az aprót…

A tanácsom azoknak, akik most vágnak bele ebbe, az egyébként roppant szórakoztató és remek - de helyenként még elég bugos - játékba: Legyél annyira smucig, hogy már szégyelld magad! Nem viccelek, itt minden szerződés fontos, hacsak kicsit többet adsz egy filmes szereplésért, mint ami muszáj, hamarosan felszámol a bank. Különösen igaz ez a filmes munkaköröknél, hiszen egy színészt tudunk szerződtetni filmekre, vagy akár évekre is, azonban utóbbi lényegesen drágább. Sőt, ha egyszerre több filmre szerződünk, az is lényegesen megnövelheti a gázsit.

A játék elején légy résen, csak kis szerződéseket köss, ne próbáld megúszni egy időre a szerződések tárgyalását, mert több százezer dollár folyhat ki a kezeid közül. Ha a financiális dolgokkal már jóban vagy, akkor lényegesen könnyebb lesz a játék első évein túljutni, oda, ahol már nagyobb pénzek mozognak.

Tudatlan

1929 január elsején, mikor az első téglákat rakjuk csak le, máris évekkel előre kell tekintenünk, hiszen minden egyes fő épülethez tartozik egy vezető, mint például a produkciós vezető, akik sok esetben több száz nap alatt fejlesztenek ki kulcsfontosságú dolgokat. Az egyik ilyen a marketinges osztály, amit, ha elfelejtünk, akkor filmjeinkre szinte senki se tér be, és akár már az első években be is zárhatunk - ahogy tettem én is első próbálkozásomkor. Ha pedig eléggé szétnézünk, láthatjuk, hogy a pár hónapos fejlesztések mellett olyan is van, ami akár 3-4-5 év elteltével lesz a miénk, így gondos tervezés kell a pénzügyi mellett ezen az oldalon is.

Könnyen lehet, hogy az elnyújtott fejlesztési idő annak tudható be, hogy a játék jelenleg kb 20 évet fed le, míg a lehetséges fejlesztésekből nem készült még el minden. Épp ezért nem csodálkoznék, ha idővel a játék készítői csökkentenék a fejlesztési időket, hogy ne kelljen kiguvadt szemmel azt nézni, mégis miért kerül több hónapba egy személyi sofőr kifejlesztése.

Történelem

A játék mivel 1929-ben indul így egy egész történelmi áttekintést is kapunk, hiszen az Oscar díj elindulása (Pollux díj a játékban), de 1933-tól a Harmadik Birodalom, majd a ‘40-es évektől a KuKluxKlán jelenléte is meghatározó lesz néhány helyi alak mellett. A kisebb helyi alakok közt van a polgármester, a rendőrfőnök, vagy a maffia feje is, míg a nagyobb alakok közt van a Harmadik Birodalom diplomatája, de a KKK vezetője is. A barátság jegyében tehetünk szívességeket, amiért cserébe mi is kérhetünk valamit… Így a maffia vezetője segíthet zsarolni, a rendőrfőnök razziázhat más stúdiókban, a KKK pedig promózza a filmjeinket, hogy a híveik elmenjenek a moziba. A német birodalommal való együttműködés azonban talán a legveszélyesebb, hiszen, ha kiderül, hogy Hitler pénzelte a filmjeink egy részét, sokan megharagudhatnak ránk, amivel a teljes csőd is kilátásba kerül. Itt jönnek jól a biztonsági szakemberek, akikre rá tudjuk bízni egy-egy forgatás védelmét, vagy egy nagy botrány eltitkolását. Előbbi esetében különösen fontos a jó szakember, ugyanis nélkülük előfordulhat olyan, hogy ellopja valaki a forgatókönyvet a backstage-ből, vagy éppen kutyaszart csempészik az egyik híresség táskájába…

Persze a szívességek általában a filmekhez köthetőek, így például a KKK-nak a fehér felsőbbrendűségről szóló filmet kell csinálni, de akár a rendőrfőnök is megkérhet hadd komponáljon zenét az egyik alkotásunkba, sőt a keresztapa fiának is jobb, ha biztosítunk lehetőséget, hogy filmet rendezzen.

Egy a nagyok között

Ha meg tudjuk ugrani az állandó problémákat, helyettesíteni tudjuk a túladagolás, vagy a depresszió miatt elvesztett filmsztárokat, akkor egészen magas szintre törhetünk. Azonban a világgazdaság is beleszól az eseményekbe, így külsőleg beavatkoznak a mozijegyek áraiba, de még abba is, hogy mennyi saját mozink lehet. Felszínen maradni nehéz, hiszen titkok útvesztői közt kell lecsapnunk a legnagyobb sztárokra, hogy saját produkcióinkban szerepeljenek, mindezt úgy, hogy saját erkölcsünknek próbálunk megfelelni azzal, hogy nem törünk csontokat, zsarolunk, vagy osztunk drogot az alkalmazottaknak. Ráadásul ezek még csak a “jobb” esetek, ugyanis egy film promózásához akár kitalált eseteket is kreálhatunk, így egy megrendezett eset során sztárunk megmenthet egy fuldoklót, na meg, ha valakinek a kedvére akarunk tenni a kokain mellett sokkal rosszabb ajándékokat is szolgáltathatunk…

A Hollywood Animal hű a nevéhez, miközben egy egyszerű tycoon játéknak tűnik, megismerhetjük a filmvilág mocskát, az ipar könyörtelen mágnásainak gondolkodását, és folyamatosan erkölcsi dilemmák közt őrlődhetünk - már amennyiben tényleg beleéljük magunkat a szerepbe. Szerencsémre már most egy kiforrottabb projektet ismerhettem meg, mint például Game Dev Tycoon kész verziója, a jelenlegi indie tycoonok terén pedig az elmúlt évek egyik kedvence, a News Tower mellé tenném. A tesztelés során is folyamatosan jöttek hotfixek, a roadmap pedig sok érdekességet ígér az idei évre, így én még biztos megpróbálom párszor meghódítani Hollywoodot - ha szereted az elmés, de ugyanakkor kíméletlen tycoonokat, akkor pedig ajánlom, hogy tedd te is ezt!

PLATFORM PC (Steam) | KIADÓ Weappy Studio | FEJLESZTŐ Weappy Wholesome | MEGJELENÉS 2025. április 10. (korai hozzáférés) | ÁR 18,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

16 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19