[Teszt] Nintendo Switch 2 Welcome Tour

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

mcmackoGéczy Attila2025.06.12. 00:12

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték. Edutainment szoftvernek mondhatni forradalmi, de a feladatainak végigvitele legalább annyira hasonlít valamilyen vizsgára való felkészüléshez, mint informatív szórakozáshoz.

Egyik első Switch 2-es élményként a Welcome Tour jó benyomást kelthet. Látványa letisztult, részleteiben nagyon kis tip-top grafikát vonultat fel sima vonalakkal, meggyőző felbontással. Feladataiban és minijátékaiban a Wii-s és DS-es idők forradalmát idézi, ahol az új technikai megoldásokat demók és apró interaktív falatkák sora kísérte. A Welcome Tour megragad minden egyes lehetőséget, az utolsó LED visszajelzésről is van minimum egy felfedezésre váró pecsét, az ennél egyel komolyabb részleteket pedig kvízekkel, techdemókkal vagy minijátékokkal, esetleg kvízekkel tarkítja.

Kampány is van, ebben egy óvatlan látogatóként érkezünk a gigantikus Switch 2 múzeumba, ahol bejárhatjuk az egész készüléket, feltéve, hogy az egyes "kiállításokon" (amely lehet például a bal Joy-Con, vagy épp a dokkoló belülről is bejárható, több emeletes plázája) minden pecsétet megtaláltunk, és persze a későbbi haladáshoz az sem árt, ha szorgosan gyűjtögetjük az érméket a játékokon.

A minijátékok alapvetően nem túl mélyek, némelyik egy-egy hosszabbra nyújtott WarioWare marhulást juttathatja az eszünkbe, és meg kell hagyni, a második high-score elérése már általában komoly erőfeszítéseket igényel. A játékoknak később alternatív, bonyolultabb variációi is megnyílnak. Ezt egészítik ki a techdemók, amelyek a részleteket fedik fel, egészen a képernyő felbontásától a belső elemek aktív bemutatásáig. Fogunk majd frekvenciát keresni "mouse" állásban, pixelpontos manőverezéseket csinálni ufóval, egér-végállást tesztelni, vagy hasonló skilles mutatványokat villantani. De az új haptikus feedbacket is tesztelhetjük fűrésszel, golyókkal, vagy egy nagy labdával megtömött maracas-szal... Értitek, ugye? A techdemók a játékoktól annyiban térnek el, hogy nem adnak érmét, és jellemzően kevésbé interaktív bemutatók. Egy részükhöz szükség is lesz a tévére, szóval csak kézikonzol módban nem is tekerhető végig a Welcome Tour kampánya.

Miközben ilyen-olyan feladványok között váltogatott a játék, a Welcome Tour alatt a Joy-Con kezelés egyik rákfenéje is előjött. Ha menet közben mondjuk handheld módban vagyunk, a játék sokszor leválasztja velünk a Joy-Conokat, a feladatnak megfelelően, természetesen. Igen ám, de a menü sem működik már másképpen, egyszerűen nincs átjárás mondjuk levett, és fenn hagyott Joy-Con státusz között a minijáték menüjében (érme begyűjtés után sem), ami engem azért sokszor zavart kézikonzolos üzemmódban, ahol a gép tartását nem szeretem variálni.

El ne felejtsem a kvízeket. Ezek aktiválásával a kvíz pultnál 4-5 plakát jelenik meg a térben, amelyek tutorial ablakok formájában, olykor mini-videókkal mutatják be az eszközeink működését. Tudtátok például, hogy a haptikus motor most már nem tengely körül forgó tömeget, hanem rögzített keretes, rugós MEMS aktuátort tartalmaz? Ettől fogva sokkal finomabb visszahatásra lesz képes, sőt, még hangokat is lehet vele generálni. Maga a modul a Joy-Con hátához simul, ráadásul a gombok és a belső keretek kialakítása is olyan, hogy feleslegesen ne rezegjen semmi, a hatás és a hang viszont maximális legyen. No, ilyen mélységeibe megy bele a Welcome Tour a hardver apró részleteibe, nem is kicsit emlékeztetve a polgári foglalkozásom (elektronika oktatása és kutatása az egyetemen) jellegzetességeire. Ez egyrészt tök jó, másrészt viszont a kvíz (A-B-C-D feleletválasztós megoldás) kicsit vizsgaszerűen telepedik rá az emberre, ráadásul csak akkor mehetünk tovább, ha minden kérdésre jól válaszoltunk. Anno tanultam és dolgoztam is ilyen A-B-C-D tesztsorozattal, ahol nálam okosabb oktatók mutatták, hogyan is kell az ilyet logikusan és érthetően komponálni. Érdekes módon a kérdések legalább 10-20%-ában vannak olyan tipikus botlások, amelyek a tesztkérdések minőségét vagy logikájának rendjét töredezik. Nem baj ez, de a csomag többi része amúgy annyira profi, hogy csodálkoztam ezeken a nyegleségeken. (Valószínű több fő vagy csapat is dolgozott a játék vizsgakérdéses részén...)

További apróság, hogy a Welcome Tour annál nyögvenyelősebb lesz, minél előrébb jársz. A kampány közepétől már fárasztó lesz ide-oda korcsolyázni a terepen, de az elhagyott tárgyak gyűjtögetése is nyűgös (egyszerre csak egy lehet nálunk). Ráadásul a Joy-Con-okat például kétszer is bejárjuk, ami a konstrukcióból fakadóan természetes, a gamifikáció szempontjából viszont elkerülhetetlen ismétlődésekkel jár.

A Welcome Tour kap hideget-meleget a megjelenés óta, én viszont eléggé tisztára érleltem a képet a fejemben a játékról. Egy jópofa, Nintendós gimmick-gyűjteményről van szó, amely a kiotóiakra jellemzően játékosítja meg a hardveres lehetőségeket. Emellett edutainment, azaz szórakoztató oktatóanyagként is helytáll, de videojátékos elemei olykor szárazak, elnyújtottak, vagy egyszerűen felületesek. Azt is látom, hogy ez kinek fog igazán bejönni. Az egyik csoport az, akik imádják a "Hogyan készült?" jellegű műsorokat, mert sok technikai részletre fény derül a gép kapcsán. A másik csapat pedig az lesz, akiket átjár a Nintendo-szeretet, akik imádnak minden részletet a cég designer munkái vagy alapvető filozófiája kapcsán. Ők lubickolni fognak a Welcome Tour részleteiben. A többiek meg inkább izzítsák a slusszkulcsot és irány a gokartvilág...

Nintendo Switch 2 Welcome Tour | Kiadó: Nintendo | Fejlesztő: Nintendo | Platformok: Nintendo Switch, Nintendo Switch 2 (tesztelt) | Megjelenés: 2025. június 5. | Ár: 10 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

13 órája
3

Heti megjelenések

17 órája
13

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

2 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

3 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

3 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

3 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

4 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

5 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

5 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

6 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

8 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

9 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

2025.06.27.
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

2025.06.27.
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14